- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Wie is de Mol?
Wie is de Mol?
Jellesteeg
-
- 517 messages
- 208 votes
Vind het echt fantastisch tot nu toe en nu al zoveel beter dan de vorige seizoenen. Het opsplitsen van de groep geeft een extra dimensie aan het spel.
Heerlijke proef ook op die kermis. Gaf een Stephen King-gevoel.
Tommeh
-
- 7317 messages
- 3296 votes
Je kan zeggen wat je wil, maar de makers hebben in ieder geval geluisterd na alle kritiek van vorig jaar. Ze doen er alles aan om meer onrust te stoken binnen de groep. Of het het gewenste resultaat oplevert valt nog af te wachten, maar volgens mij lukt het aardig. Ik blijf op dezelfde 2 zitten als vorige week:
Week 1: Sanne of Diederik
Week 2: Sanne of Diederik
Teunnis
-
- 769 messages
- 519 votes
Opnieuw waren de opdrachten op zichzelf vrij saai, maar ze verpakken het tot dusver erg leuk. Bizar dat de kandidaten niet doorhadden dat het verhaal van Diederik het verzonnen verhaal was.
Week 1: Roos of Jeroen
Week 2: Roos
Curry
-
- 313 messages
- 113 votes
toch weer aan het volgen, ik zat er gisteren compleet naast want ik had Roos als no1 verdachte, zeker nadat dat boekje opzichtig werd getoond (Miss Mole) en daarna toen van shot gewisseld werd een lichtkleurige roos pontificaal in beeld kwam en ze in een rozentuin de test moesten doen.
Ik moet zeggen dat ik het een echt leuke groep vind (helemaal vergeleken met afgelopen jaar en dat jaar daarvoor, die tim hofman verpeste echt vorig seizoen voor mij)
na week 3 ga ik voor de Soldaat van Oranje
tbouwh
-
- 5809 messages
- 5400 votes
Heerlijk om te zien dat er weer eens écht leven inzit: na een aantal soms wat brave en saaie seizoenen wordt er nu gewoon gestolen uit hotelkamers.
Ik blijf op Si(e)grid (week #2)
DBTim
-
- 854 messages
- 1151 votes
Wat is dit een vreselijk programma geworden! Gisteren weer eens gekeken, maar meteen de laatste keer. Dat Jochem zijn molboekje kwijt was en dat Sigrid hem ging helpen zoeken door een andere kamer binnen te gaan is gewoon in scene gezet door de programmamakers. Hoe de receptionise reageerde op Jochem en andersom was zo slecht geacteerd
En hoe kan die Sigrid in hemelsnaam aan de sleutel van die andere kamer komen? Héél toevallig allemaal.
Vervolgens krijg je dat Moltalk waarin alleen over bovenstaande wordt gesproken. En de grootste hint van de aflevering (het boek Miss Mole) wordt niet besproken. Kijkers kunnen hun tweets sturen, maar tweets over het boek worden ook niet besproken.
Het programma is zo'n hype geworden dat de makers er alles aan doen om het spannend te maken, terwijl het vroeger oprecht spannend was. Draait alleen nog maar om de kijkcijfers en komt de kwaliteit van het programma niet ten goede.
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
En de grootste hint van de aflevering (het boek Miss Mole) wordt niet besproken.
Waren al die boektitels niet mol/mole gerelateerd? Ik zie zo voor me dat als die opdracht doorging, ze verschillende boeken moesten vinden met in de titel het woord mol/mole verwerkt. Geen echte hint dus lijkt me..
Verder juist weer een heel goed seizoen en een heel leuke aflevering.
Teunnis
-
- 769 messages
- 519 votes
Zo, ik lig er al snel uit... Al was ik al wat gaan spreiden (de opmerking om een roos te tekenen zou niet snel van de mol komen).
Week 3: Diederik (of Sigrid of Jochem of...)
Tommeh
-
- 7317 messages
- 3296 votes
Wat is dit een vreselijk programma geworden! Gisteren weer eens gekeken, maar meteen de laatste keer. Dat Jochem zijn molboekje kwijt was en dat Sigrid hem ging helpen zoeken door een andere kamer binnen te gaan is gewoon in scene gezet door de programmamakers. Hoe de receptionise reageerde op Jochem en andersom was zo slecht geacteerd
En hoe kan die Sigrid in hemelsnaam aan de sleutel van die andere kamer komen? Héél toevallig allemaal.
Dit was inderdaad een beetje suf, maar na jaren lang niets aan het programma te durven veranderen, proberen de makers in ieder geval weer iets. Elk initiatief is beter dan geen denk ik dan, ook al mislukken er sommige.
Ik vond dit ook weer een fijne aflevering, mijn tunnelvisie op Sanne en Diederik is redelijk aan flarden geholpen. Op dit moment vertrouw ik ruim de helft niet, maar ik neig naar Jeroen of Jochem.
Week 3: Jeroen of Jochem
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
Diederik is wel wat minder verdacht geworden ja, want die kan dat halve duizendje er niet bij gesmokkeld hebben toch? Siegrid was wel heel goed bij het raden van die strandafbeeldingen (Beatrix herkennen, dat zou je als mol toch niet doen lijkt me). Thomas dan? (zo heet die Soldaat van Oranje-figuur toch?). Sanne kan ook nog.
BlueJudaskiss (moderator films)
-
- 11900 messages
- 5309 votes
Mijn vierde seizoen dat ik kijk. Na het vreselijke vorige seizoen is dit weer wat spannender, maar onverklaarbare - en hoogstwaarschijnlijk in scene gezette - dingen als die sleutel van Sigrid vind ik irritant. Hoe komt ze aan die sleutel? Ik loop af en toe rond in het tv-wereldje en heb geleerd: als het niet in beeld is, is het niet gebeurd. Waarom wordt er nu dan van af geweken? Ik zou het trouwens prachtig vinden als Immanuelle de Mol is.
SmackItUp
-
- 3502 messages
- 2623 votes
Jochem woont hier bij ons in het dorp en ik kwam hem afgelopen dinsdag tegen in de winkel en vroeg of hij de mol was. Hij gaf een volmondig ja, dus ik denk niet dat we nog verder hoeven te kijken!
-
- 11900 messages
- 5309 votes
Jochem woont hier bij ons in het dorp en ik kwam hem afgelopen dinsdag tegen in de winkel en vroeg of hij de mol was. Hij gaf een volmondig ja, dus ik denk niet dat we nog verder hoeven te kijken!
Wil je dit doorgeven aan de KRO? Op dit soort uitspraken staan mega-boetes. Dus ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat dit waar is. Maar we zullen zien.
SmackItUp
-
- 3502 messages
- 2623 votes
Wil je dit doorgeven aan de KRO? Op dit soort uitspraken staan mega-boetes. Dus ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat dit waar is. Maar we zullen zien.
Dat is natuurlijk voor de gein geweest. En zelfs als het al zo is, ik nam hem niet bepaald serieus 
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
Aaaah dat jokerspel! Ben denk ik nog nooit zo gefrustreerd geweest tijdens WIDM, niet te doen. Moest gewoon wegkijken.
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
Aaaah dat jokerspel! Ben denk ik nog nooit zo gefrustreerd geweest tijdens WIDM, niet te doen. Moest gewoon wegkijken.
Curry
-
- 313 messages
- 113 votes
Beetje saaie opdrachten vandaag, behalve dat lasso gebeuren.
Ik blijf maar op de Soldaat van Oranje, niet teveel aanwezig maar verliest wel veel geld.
Jochem te opzichtig en te veel aan het woord, lijkt mij niet de Mol.
Mooie plaatjes van dat gebied, nog steeds een erg leuke groep maar dat is niet zo moeilijk na het dieptepunt vorig jaar, de enige andere echt irritante groep naast 2016 was seizoen IJsland voor mij
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
Diederik weer helemaal terug in de verdachtenbank, samen met Thomas inderdaad (die bij alle 3 de jokers mee bood).
Tommeh
-
- 7317 messages
- 3296 votes
Ik ben ook om naar Thomas, was inderdaad als een malle aan het bieden en liet zich op een gemakkelijke manier vangen met lasso (waardoor hij ook nog eens het meeste geld verloor).
Week 3: Jeroen of Jochem
Week 4: Thomas
tbouwh
-
- 5809 messages
- 5400 votes
Daar ging m'n mol. Zekerheid heb ik nu niet meer. Jochem is veel te opzichtig (zou ik ook jammer vinden, want dan is 'ie erg slecht), dus ik houd alleen Thomas en Diederik eigenlijk nog over. Ik neig ruimschoots naar die eerste.
tbouwh
-
- 5809 messages
- 5400 votes
Ha, dat was nog niks vergeleken met 2007...
Kijk deze episode maar eens, vanaf minuut 19.14 (let ook op een hilarische, maar als enige rechtvaardige Dick Jol
)Teunnis
-
- 769 messages
- 519 votes
Daar ging m'n mol. Zekerheid heb ik nu niet meer. Jochem is veel te opzichtig (zou ik ook jammer vinden, want dan is 'ie erg slecht), dus ik houd alleen Thomas en Diederik eigenlijk nog over. Ik neig ruimschoots naar die eerste.
Exact dit. Alleen kan ik Thomas niet voorstellen als mol. Te onbekend en onzichtbaar.
Week 3: Diederik (of Sigrid of Jochem of...)
Week 4: Diederik of toch Jochem... of Thomas
tbouwh
-
- 5809 messages
- 5400 votes
Had ik eerst ook, daarom zat ik hem niet op hem. Maar als 'ie kandidaat is, geeft 'ie in ieder geval niets om de pot. Hij gedraagt zich (mijns inziens té) onverschillig. Flink meebieden op alle jokers, gepakt worden op het laatste moment en daar eigenlijk niets om geven.
Ik baalde wel flink. Moest tijdens de aflevering al concessies doen t.a.v. Siegrid. Te fanatiek. Dat ze er dan ook nog zo pijnlijk uit moest vliegen...
Curry
-
- 313 messages
- 113 votes
zoals vaak met de helft al weg weer iets minder boeiende aflevering.
Ik ga maar vast wat verder:
Mol: Thomas
Winnaar: Diederik
Verliezer: Imelda
Ik had verwacht dat Jeroen eruit ging dus eindelijk een keer iets goed 
Volgende week vliegt Sanne eruit zeg ik nu vast
moviefreak#1
-
- 14390 messages
- 25163 votes
Imanuelle is zo zeker dat ze de finale haalt omdat ze de Mol is. Ze gaat kamikaze op Diederik omdat de Mol nooit naar huis hoeft, volgende week gaat Jochem ook kamikaze op Diederik en zal hij dus het veld moeten ruimen. Nooit een verbond sluiten met de Mol 
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
Wederom een leuke aflevering. Wie is de Mol is on a roll.
-
- 11900 messages
- 5309 votes
Ik blijf toch op Jochem zitten als Mol, maar ik hoop van niet: té duidelijk, net zoals Klaas vorig jaar. Ik hoop ontzettend dat Imanuelle het is, en na die kamikaze-uitspraak én die eenzijdige deal met Jochem is dat niet eens zo onrealistisch.
Roel-
-
- 1978 messages
- 584 votes
Zowaar twee leuke afleveringen gezien. Mooi hoe die pot in lucht opging bij de veiling.
Wel wil ik voorstellen om vanaf nu enkele woorden te gaan verbieden. Het "bondje" kan ik echt niet meer aanhoren. En dat constante gelul van "het is hier zo schitterend", "zo blij dat ik hier bij mag zijn" hoef ik ook niet te horen. Als het nog 'gewone' Nederlanders waren geweest oké, maar van deze (halve) BN'ers trek ik het echt heel slecht.
moviefreak#1
-
- 14390 messages
- 25163 votes
Helemaal eens, dat met die bondjes is echt tenenkrommend.