- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Wie is de Mol?
Wie is de Mol?
AGE-411
-
- 10342 messages
- 750 votes
Dan toch Gilles!. Kon ik dat ff goed inschatten!
Van aflevering 2 was mijn lijstje in volgorde van verdachtheid:
1 Thibault
2 Stijn
3 Gilles
Doordat die 2 bovenste afvielen kwam ik dus uiteindelijk bij de juiste Mol terecht! Andere deelnemers heb ik nooit verdacht gevonden.
Was de eerste reeks die ik echt kon meevolgen. Bij het vorige seizoen (in 2002) was ik slechts 12 jaar en lette ik niet goed op. Hopelijk gaan ze het concept nu niet uitmelken, en blijft de kwaliteit hoog bij de volgende seizoenen.
Teunnis
-
- 769 messages
- 519 votes
Sinds het gedoe met Evita Péron zat ik blind op Cathy, ook al was ze te overduidelijk en onhandig aan het (nep)mollen. Ben wel benieuwd naar de molstreken, want die heb ik (misschien door mijn tunnelvisie) redelijk gemist bij Gilles.
Lefgozer
-
- 3491 messages
- 2256 votes
Wat een heerlijk seizoen zeg! Ik kijk nu al uit naar het nieuwe Vlaamse seizoen. De Nederlandse zie ik als tussendoortje/achtergrondgeluid. Ik hoop echt dat de Nederlandse makers goed naar de Belgen kijken, maar ik vrees dat we gewoon weer dezelfde opzet krijgen aangezien de kijkcijfers hoog waren. Hoe zit het eigenlijk met de kijkcijfers voor de Belgische serie?
Maar echt, wat een kwaliteitsverschil zeg. Chapeau. Ik heb gewoon zin om het seizoen nog een keer te kijken.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Waar en wanneer is de Vlaamse reeks te volgen?
Nick Theunis
-
- 495 messages
- 2256 votes
Waar en wanneer is de Vlaamse reeks te volgen?
Klik. Afl. 9 (de laatste, terugblik op molacties) zal er maandagavond op staan.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Klik. Afl. 9 (de laatste, terugblik op molacties) zal er maandagavond op staan.
Super, dank!
Jitse
-
- 140 messages
- 698 votes
Wat een heerlijk seizoen zeg! Ik kijk nu al uit naar het nieuwe Vlaamse seizoen. De Nederlandse zie ik als tussendoortje/achtergrondgeluid. Ik hoop echt dat de Nederlandse makers goed naar de Belgen kijken, maar ik vrees dat we gewoon weer dezelfde opzet krijgen aangezien de kijkcijfers hoog waren. Hoe zit het eigenlijk met de kijkcijfers voor de Belgische serie?
Maar echt, wat een kwaliteitsverschil zeg. Chapeau. Ik heb gewoon zin om het seizoen nog een keer te kijken.
Ik weet niet hoe de kijkcijfers er precies voor staan, maar die zullen zeker goed zijn.
Er was heel veel reclame voor, en aangezien we in België al lang geen de Mol meer op tv hadden, was iedereen meteen weer enthousiast. Zowel de jeugd als mensen die het zich nog herinnerden van de drie goede seizoenen van vroeger.
Lefgozer
-
- 3491 messages
- 2256 votes
Ben wel benieuwd naar de molstreken, want die heb ik (misschien door mijn tunnelvisie) redelijk gemist bij Gilles.
Ik heb aflevering één teruggekeken. In deze aflevering heeft hij/zij zich vooral als kandidaat gedragen. Komt met (goede) ideeën en is enthousiast. Wat me nu opviel, en tijdens mijn eerste kijksessie niet, is dat de kandidaten bij de eerste opdracht al in de fout gaan waar hij/zij gebruik van kan maken. Volgens de kandidaten van beide teams is de lengte van het stuk tape 21 meter, want 7 * 3,10 meter (van de autoband). Zoals je kan zien is de uitkomst van die som niet 21, maar 21,70 meter. Zodoende wist hij/zij al dat de opdracht (zet de vlag neer op het middelpunt - 2500 meter) zeker zou mislukken.
Spoilers: De specifieke opdracht tijdens de opdracht lijkt me makkelijk. Het is vooral zaak om een opdracht te kiezen die hij in zijn eentje kon doen. De 'traan' opdracht dus. En dan gewoon geen traantje laten (en wel net doen alsof je er alles aan doet). Andere dingen die me zomaar te binnen schieten uit andere afleveringen: Alles geven tijdens de hardloopopdracht en op tijd op het laatste station arriveren. Puur gedaan om onverdacht te lijken. Het lijkt me dat hij al wist dat de kandidaten geen geld hadden verdiend tijdens de opdracht.
Onrust zaaien: vooral tijdens de opdrachten waar de groep beslissingen moest nemen (kandidaat uit aflevering 1 terug? Hoeveel jokers pakken we? Wie slaapt in het hotel en pakt de vrijstelling? Etc.)
Het boogschieten was volgens mij nog vrij belangrijk. Want als hij het niet had gewonnen had een andere kandidaat misschien wel een vrijstelling gewonnen. Iets wat mij betreft nooit ten goede komt voor de spanning van het programma. Dus hij zal ongetwijfeld geoefend hebben.
Voor de rest zal ik mijn mond houden voor de mensen die de serie nog aan het kijken zijn.
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Pffff, eindelijk de finale kunnen kijken... *wat* een geniale reeks bij de Belgen, en qua molletje zat ik al heel lang goed, sinds de fietsopdracht waarin de geniale Gilles net even 2 plaatjes omwisselt.
Echt een schitterende reeks, met als absolute hoogtepunten de paardenrace-opdracht en de éénzijdige spiegel-opdracht, die laatste moet een enorme tour de force voor de mol zijn geweest. Hele fijne kandidaten ook, bv enorm kunnen genieten van de strijd Cathy vs Issabel of de schattige Hanne en Stijn. Thibaud en Bruno waren ook zo'n mooi duo bij de eet- en wijnopdracht.
Verder een presentator die lekker relaxed de boel aan elkaar praat en niet interessant over probeert te komen, spectaculaire opdrachten, schitterende beelden (lang leve de drone) en een groep sympathieke mensen die gewoon voor het geld gaat en niet een stel over het paard getilde halve bekende soapies die meer bezig zijn met nepmolletje spelen.
Nee hoor, chapeau voor den Belg! 
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Eerste aflevering gezien, leuk! Heb nog geen mol op het oog, maar merk dat ik er langer over doe in de kandidaten te leren "kennen" en te onthouden wie wie is. Straks verder kijken!
Lefgozer
-
- 3491 messages
- 2256 votes
Pffff, eindelijk de finale kunnen kijken... *wat* een geniale reeks bij de Belgen, en qua molletje zat ik al heel lang goed, sinds de fietsopdracht waarin de geniale Gilles net even 2 plaatjes omwisselt.
Echt een schitterende reeks, met als absolute hoogtepunten de paardenrace-opdracht en de éénzijdige spiegel-opdracht, die laatste moet een enorme tour de force voor de mol zijn geweest. Hele fijne kandidaten ook, bv enorm kunnen genieten van de strijd Cathy vs Issabel of de schattige Hanne en Stijn. Thibaud en Bruno waren ook zo'n mooi duo bij de eet- en wijnopdracht.
Verder een presentator die lekker relaxed de boel aan elkaar praat en niet interessant over probeert te komen, spectaculaire opdrachten, schitterende beelden (lang leve de drone) en een groep sympathieke mensen die gewoon voor het geld gaat en niet een stel over het paard getilde halve bekende soapies die meer bezig zijn met nepmolletje spelen.
Nee hoor, chapeau voor den Belg!
Smullen inderdaad. Mooie post. De Belgische serie laat zien dat er heel veel fout is aan de Nederlandse serie.
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
En ook de slotaflevering was weer smullen. Fantastische molacties gezien (bv dat kenteken, dat is nog eens snel nadenken en handelen, maar ook de discussies over de jokers (of hoe noemen ze dat daar, de pasvragen?). Verder het misleiden van Stijn met de koeriers, het ophitsen van Bruno, de traan... heerlijk!. Verder mooi om te zien hoe sommige molplannetjes ondanks een strakke voorbereiding in de soep liepen (en kijk hem dan ook balen, haha). Ook zeer veel waardering voor Cathy die als een ware koningin heeft gespeeld, schitterend hoe ze met Gilles mee ging praten om zo verwarring te zaaien. Voeg daar nog een adembenemend spannende finale aan toe en we kunnen constateren: dit is op TV-gebied pure perfectie.
En ze zoeken kandidaten voor een nieuw seizoen, gaat dus helemaal goed komen 
Lefgozer
-
- 3491 messages
- 2256 votes
Zo maak je een slotaflevering inderdaad. Deze is in Nederland kapotgemaakt door commercie (net als het hele seizoen). Vond het ook nog mooi om te zien dat Cathy 5000 euro aan Hanne gaf. En dat het Hanne even te veel werd tijdens de finale, dan zie je dat het echt ergens om gaat. Ik heb nog nooit een BN'er licht in het hoofd zien worden tijdens WidM. En begreep ik dat nou goed, had Bruno dat broodje makkelijk kunnen opeten? Maar deed ie dat niet omdat ie daarvoor met Gilles had gesproken? Hahaha.
Teunnis
-
- 769 messages
- 519 votes
Schitterend. Het mooiste seizoen Wie Is De Mol dat ik heb gezien. Zoals otherfool mooi verwoorde: Cathy speelde als een ware koningin. Gilles was een mooie mol, vooral in mentaal opzicht speelde hij het heel overtuigend. Mooi ook dat ze de mislukte molpogingen lieten zien. Dat geeft een heel mooi kijkje in de strategieën en het aanpassingsvermogen van de mol. De hint dat het Spaanse liedje in G-mol begon, had ik zelf al halverwege het liedje bedacht. Alleen vond ik het niet de moeite waard uit te zoeken of het in c-mol dan wel g-mol was - had ik dat nou maar gedaan!
Hopelijk heeft de AVRO-TROS / IDTV meegekeken en een lesje tv-maken geleerd.
Emi1i0
-
- 4 messages
- 0 votes
Ook ik vind dat Wie is de mol? 2016 een bagger seizoen is geweest!
Slechte mol, diverse irritante kandidaten (Cécile, Rop, Tim, Klaas, Remy), geen leuke acties/opdrachten.
Helaas zijn er ieder seizoen maar weinig leuke kandidaten. Het lijkt ook altijd een soort schoolreisje. Ik zie graag dat de spelers flink ruzie met elkaar krijgen.
Roel-
-
- 1978 messages
- 584 votes
Pff, ook begonnen met de Belgen en dat is zoveel leuker om te kijken. Spanningen in de groep, leuke opdrachten en als kers op de taart leuke kandidaten die sympathie opwekken. Die aftandse BN'ers ben ik zo zat. Als je de TV al aan zet word je er mee doodgegooid, zelfs bij spellen als Wie is de mol? - die prima zonder de BN'ers toe kunnen - worden ze "gebruikt".
Nee, ben blij dat ik nog 5 afleveringen te gaan heb.
Curry
-
- 313 messages
- 113 votes
ai ai ai kandidaten voor 2017, ken alleen zo 1-2-3 Jochem van Gelder, ik gok dat de rest weer voornamelijk van BNN is-geen interesse in-helaas is Art Roojjackers niet ingewisseld, dus ik ga ook een Belgisch seizoen als alternatief kiezen
Tommeh
-
- 7317 messages
- 3296 votes
Het maakt toch niets uit of de kandidaten bekend zijn? Na 1 aflevering heb je toch wel je eigen favorieten. Vorig jaar kende ook niemand de naam Ellie Lust.
Curry
-
- 313 messages
- 113 votes
Ellie Lust kende ik toevallig van Opsporing Verzocht 
Als je "Bekende Nederlanders" wilt mag het wel een stuk bekender dan de BNN incrowd of de Grachtengordel, daarom zou ik liever onbekende mensen zien i.p.v. deze K-celebrities.
Hetzelfde zie je bij De Slimste mens waar ze ook niet meer lijken te weten waarvandaan ze mensen moeten plukken, maar daar is het minder storend.
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
De Belgen dit jaar gelukkig ook weer een WIDM! Dit keer vanuit Zuid-Afrika.
NL versie ga ik denk ik nog wel kijken, maar ze moeten nu rap een versnelling hoger, nog een jaar saai schoolreisje-met-BN'ers trek ik niet.
Lefgozer
-
- 3491 messages
- 2256 votes
Precies wat otherfool hierboven zegt. Ik ga de Nederlandse reeks vast wel kijken, desnoods als achtergrondgeluid, maar het wachten is op het nieuwe Belgische seizoen!
De NPO lijkt wel alleen naar de kijkcijfers te kijken en denkt niet aan eventuele verbeteringen. Zie bijvoorbeeld ook De Slimste Mens. De Nederlandse versie is al jarenlang vreselijk saai met de presentator en jury, maar scoort wel goede kijkcijfers (denk ik). De Belgische versie is tien keer leuker.
Roel-
-
- 1978 messages
- 584 votes
Gisteren dan de start van seizoen 2017. Moet er nog wel erg in komen, maar in ieder geval een toffe locatie. Kunnen in ieder geval de opdrachten met taalbarrieres de prullenbak in (sowieso zijn dat vrijwel altijd armoedige opdrachten als er één of twee toevallig wel Spaans o.i.d. kunnen).
tbouwh
-
- 5809 messages
- 5400 votes
Dat bosrijke Oregon is genieten ja. Ik heb er meteen alweer een paar kunnen afstrepen, het gaat tussen 2 of hooguit 3 mollen nu.
Tommeh
-
- 7317 messages
- 3296 votes
Prachtige locatie inderdaad, de PR afdeling van Portland doet goede zaken zo in NL. Over een mol valt nog niet veel te zeggen. Ik zit op Sanne en Diederik.
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
Normaliter moet ik een aflevering of twee inkomen, nu zat ik er gelijk in. Gek genoeg voelt de VS (Oregon specifiek) als locatie erg fris en origineel, en ik vind de samenstelling van de groep direct prettig aanvoelen.
Jellesteeg
-
- 517 messages
- 208 votes
Lekker hoe de kanditaten gelijk worden gedwongen het spel wat vuiler te spelen. Dat is wat ik namelijk mis bij die BN'ers: het wat vuilere.
Teunnis
-
- 769 messages
- 519 votes
Beetje suffe eerste opdracht, maar wel mooie beelden en de groep is meteen al op scherp gezet in de bioscoop. Ik zit al in een behoorlijke (dubbele) tunnelvisie:
Week 1: Roos of Jeroen
Jellesteeg
-
- 517 messages
- 208 votes
Is er al een precieze datum voor de start van De Mol in België bekend?
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
Leuke aflevering weer, veel mysteries. Erg bijzonder dat men voor dat bever-verhaal viel, dat paste helemaal niet bij de mol. Al met al vond ik in aflevering 1 Diederik al verdacht en dat is alleen maar erger geworden (twee extra hints: zoals hij het vertelde lijkt hij vrijwillig te zijn meegegaan in het busje ("meegaand") itt de andere twee, en daarnaast leek hij al op te gaan staan voordat Art dit had gezegd in de rechtszaal, alsof hij dus wist hoe het zou gaan lopen).