• 178.031 movies
  • 12.206 shows
  • 33.975 seasons
  • 647.063 actors
  • 9.371.614 votes
Profile

Wie is de Mol?

Teunnis

• 769 messages
  • 519 votes

Jochem van Gelder is een rare man.

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Hoe snel is de Belgische aflevering eigenlijk online op de site van Vier? Is dat de dag zelf nog of moet je er even op wachten? Zit volgende week een weekje in het buitenland en wil eigenlijk niets missen

SmackItUp

• 3502 messages
  • 2623 votes

Teunnis wrote:

Jochem van Gelder is een rare man.

Valt best mee.

Teunnis

• 769 messages
  • 519 votes

Metalfist wrote:

Hoe snel is de Belgische aflevering eigenlijk online op de site van Vier? Is dat de dag zelf nog of moet je er even op wachten? Zit volgende week een weekje in het buitenland en wil eigenlijk niets missen

Ik kijk het meestal rond een uur of elf, dan staat het er wel op.

EDIT: Het staat er al op.

Overigens geen kwaad woord over Jochem van Gelder. Een van de leukste deelnemers van dit seizoen en daarmee ook een van de leukste overall. Ik was eigenlijk vooral opgelucht (en flink verrast) dat hij niet de mol was, want dan was dit een slecht toneelstukje. Nu is het gewoon een heel eigenaardig persoon.

Teunnis

• 769 messages
  • 519 votes

Teunnis wrote:
Ik zou zomaar eens kunnen overstappen naar Eline of Davey. Ik ga er nog eens goed over nadenken.

Dat heb ik dus gedaan en deze aflevering meer op Eline gelet. Ik denk dat ik beet heb. Annelies moet er wel echt snel uit. Man, wat was ze weer vervelend bij de caravanopdracht.

Mol na aflevering 1: Annelies en Jolien
Mol na aflevering 2: Bertrand plus nog een stuk of vier verdachten
Mol na aflevering 3: Bertrand
Mol na aflevering 4: Sam
Mol na aflevering 5: Sam
Mol na aflevering 6: Eline

SmackItUp

• 3502 messages
  • 2623 votes

Teunnis wrote:

(quote)
Overigens geen kwaad woord over Jochem van Gelder. Een van de leukste deelnemers van dit seizoen en daarmee ook een van de leukste overall. Ik was eigenlijk vooral opgelucht (en flink verrast) dat hij niet de mol was, want dan was dit een slecht toneelstukje. Nu is het gewoon een heel eigenaardig persoon.

Zijn "tactiek" liet inderdaad wat te wensen over. Ik kwam hem gisteren hier tegen in de bouwmarkt, en hij gaf zelf ook al aan dat het helemaal nergens op trok . Dat kan ik dan wel weer waarderen.

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

Die hartslag van Eline

Mensen hier willen graag dat Annelies niet de mol is maar ook in Nederland is er ooit zo'n mol geweest die nooit iets snapte en alleen maar liep te klungelen (die donkere mevrouw van het jeugdjournaal). Misschien niet naar ieders smaak, maar ik ben er echt heilig van overtuigd dat zij het is. Anders had ze toch echt van zelangzalzeleven niet de laatste 4 gehaald!?

Die slaapopdracht was trouwens puur genieten, echt gieren van het lachen

Mol na afl. 1: Sam
Mol na afl. 2: Bertrand
Mol na afl. 3: Bertrand
Mol na afl. 3: Annelies
Mol na afl. 5: Annelies
Mol na afl. 6: Annelies

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

Wie is de Mol NL: altijd een anticlimax de uitslag! Vooral de trucjes van de Mol en de extreem moeilijke hints voelen altijd zo extreem summier..

De Mol Belgie: Geweldige aflevering weer. Wat een leuke groep en wat een fijne opdrachten. Dacht halverwege dat de aflevering al bijna klaar was, krijg je ineens nog een hele opdracht erbij

Finisterra

• 15532 messages
  • 4689 votes

otherfool wrote:
Die hartslag van Eline

Mensen hier willen graag dat Annelies niet de mol is maar ook in Nederland is er ooit zo'n mol geweest die nooit iets snapte en alleen maar liep te klungelen (die donkere mevrouw van het jeugdjournaal). Misschien niet naar ieders smaak, maar ik ben er echt heilig van overtuigd dat zij het is. Anders had ze toch echt van zelangzalzeleven niet de laatste 4 gehaald!?

Die slaapopdracht was trouwens puur genieten, echt gieren van het lachen

Die persoon kan toch ook gewoon al een tijdje weten wie de mol is? Daarvoor moet je niet eens goed zijn in al de proeven...

Alathir

• 2125 messages
  • 1635 votes

Ik kijk alleen naar de Vlaamse mol en ik denk al sinds de eerste aflevering dat Eline de mol is. Die hoge hartslag dat wijst toch gewoon op stress voor wat erna kwam? De kans om ontdekt te worden bij die proef in het donker was wel groot (lijfsgeur, uw eigen serieus houden, 1 kik geven en je wordt betrapt) Ofwel is ze serieus ongezond bezig voor een politie-inspecteur. Ze heeft ook al verschillende keren de schuld op iemand anders gestoken. Ik denk maar aan de proef in het museum waar ze de schuld op Bertrand stak, maar volgens mij deed hij niks verkeerd. Zij stond recht en dan ging het alarm af. Ook bij die proef waar ze de afvaller moesten ontmaskeren stak ze de schuld op iemand anders. Ze kan ook niet totaal niet fietsen, haar algemene kennis is zwak voor een politie-inspecteur. Er zijn ook al een aantal onopvallende hints gegeven dat Eline de mol zou zijn. Zoals monitor bij out of limits of iets dergelijks. En er zijn er nog wel een aantal.

Wat Annelies betreft denk ik gewoon dat zij veel ongewilde 'sabotages' doet. Ze is gewoon fysiek de minste en ook op het gebied van om te gaan met angst en stress. Het straffe is wel dat ze er dan nog altijd in zit. Ze zou natuurlijk wel de meeste mensenkennis kunnen hebben, ze is ten slotte veruit de oudste speelster.

Robin is een enorm fervente speler en tevens laborant. Dat hij vrij veel weet en een goed geheugen heeft lijkt me logisch. Bovendien heeft hij al enorm veel geld ingezameld. Ik zou het echt straf vinden moest hij het zijn.

Davey is moeilijk in te schatten. Om de 1 of andere redenen valt hij nooit echt negatief op wat mij betreft. De stelling van Pythagoras niet kennen is wel erg, maar hij was niet de enigste. Ik vind dat ronduit schandalig maar wie ben ik ook.

Uiteindelijk heeft iedereen al wel wat gesaboteerd en de regisseurs spelen daar natuurlijk goed op in om bepaalde dingen uit te vergroten. Ze laten ons zien wat ze willen laten zien want wij zien maar een uurtje van wat er zich op een aantal dagen heeft afgespeeld.

Jellesteeg

• 517 messages
  • 208 votes

Ontzettend jammer dat Sam het spel heeft moeten verlaten. Dwars gelegen van het lachen bij die laatste opdracht. Al met al een geweldige groep. Mijn Mol zit er nog steeds in en het moet raar lopen wil diegene het niet zijn. Maar toch, de Belgische Mol blijkt altijd te kunnen verrassen. Wie weet!

Mol na aflevering 1: Jolien
Mol na aflevering 2: Davey en Bertrand
Mol na aflevering 3: Eline
Mol na aflevering 4: Eline
Mol na aflevering 5: Eline

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

Finisterra wrote:
Die persoon kan toch ook gewoon al een tijdje weten wie de mol is? Daarvoor moet je niet eens goed zijn in al de proeven...

Maar de kandidaten moeten ook specifieke vragen over de mol beantwoorden: waar was hij of zij tijdens die opdracht etc. Zij lijkt mij totaal ongeschikt überhaupt iets te onthouden of op tijd in te voeren.

Teunnis

• 769 messages
  • 519 votes

Alathir wrote:

enigste

Ik vind dat ronduit schandalig maar wie ben ik ook.

Teunnis

• 769 messages
  • 519 votes

otherfool wrote:
(quote)

Maar de kandidaten moeten ook specifieke vragen over de mol beantwoorden: waar was hij of zij tijdens die opdracht etc. Zij lijkt mij totaal ongeschikt überhaupt iets te onthouden of op tijd in te voeren.

Jochem heeft ook de finale gehaald

Finisterra

• 15532 messages
  • 4689 votes

otherfool wrote:
(quote)

Kan wel kloppen voor een deel maar denk dat er achteraf ook wel vaak nog onderling gediscussieerd wordt over bepaalde opdrachten waardoor je alsnog veel te weten kan komen over wie wat deed, ook al was je er zelf niet meer bij.

Finisterra

• 15532 messages
  • 4689 votes

Alathir wrote:
Ik kijk alleen naar de Vlaamse mol en ik denk al sinds de eerste aflevering dat Eline de mol is. Die hoge hartslag dat wijst toch gewoon op stress voor wat erna kwam? De kans om ontdekt te worden bij die proef in het donker was wel groot (lijfsgeur, uw eigen serieus houden, 1 kik geven en je wordt betrapt) Ofwel is ze serieus ongezond bezig voor een politie-inspecteur. Ze heeft ook al verschillende keren de schuld op iemand anders gestoken. Ik denk maar aan de proef in het museum waar ze de schuld op Bertrand stak, maar volgens mij deed hij niks verkeerd. Zij stond recht en dan ging het alarm af. Ook bij die proef waar ze de afvaller moesten ontmaskeren stak ze de schuld op iemand anders. Ze kan ook niet totaal niet fietsen, haar algemene kennis is zwak voor een politie-inspecteur. Er zijn ook al een aantal onopvallende hints gegeven dat Eline de mol zou zijn. Zoals monitor bij out of limits of iets dergelijks. En er zijn er nog wel een aantal.

Wat Annelies betreft denk ik gewoon dat zij veel ongewilde 'sabotages' doet. Ze is gewoon fysiek de minste en ook op het gebied van om te gaan met angst en stress. Het straffe is wel dat ze er dan nog altijd in zit. Ze zou natuurlijk wel de meeste mensenkennis kunnen hebben, ze is ten slotte veruit de oudste speelster.

Robin is een enorm fervente speler en tevens laborant. Dat hij vrij veel weet en een goed geheugen heeft lijkt me logisch. Bovendien heeft hij al enorm veel geld ingezameld. Ik zou het echt straf vinden moest hij het zijn.

Davey is moeilijk in te schatten. Om de 1 of andere redenen valt hij nooit echt negatief op wat mij betreft. De stelling van Pythagoras niet kennen is wel erg, maar hij was niet de enigste. Ik vind dat ronduit schandalig maar wie ben ik ook.

Uiteindelijk heeft iedereen al wel wat gesaboteerd en de regisseurs spelen daar natuurlijk goed op in om bepaalde dingen uit te vergroten. Ze laten ons zien wat ze willen laten zien want wij zien maar een uurtje van wat er zich op een aantal dagen heeft afgespeeld.

Klopt. Volgens mij deed Eline het alarm afgaan en nam Bertrand nogal gemakkelijk de schuld op zich. Eline zweeg (en zag dat het goed was zo). Dat lijkt me zeker een indicatie. De hartslag zegt niet zoveel denk ik. Sommigen hebben gewoon een erg hoge hartslag. Zie ook niet in waarom je op dat moment al hypernerveus zou moeten zijn (en zelfs dan wordt mijn hartslag niet zo hoog denk ik).

Het is Davey of Eline. De andere twee verdenk ik nauwelijks, ook al hebben die ook al geregeld raar gehandeld bij de proeven...

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

Teunnis wrote:
Jochem heeft ook de finale gehaald

True, maar Annelies is wel even wat gradaties chaos verder

Finisterra wrote:
Kan wel kloppen voor een deel maar denk dat er achteraf ook wel vaak nog onderling gediscussieerd wordt over bepaalde opdrachten waardoor je alsnog veel te weten kan komen over wie wat deed, ook al was je er zelf niet meer bij.

Dat bedoelde ik ook niet zozeer, maar meer in het algemeen dat ze niet het idee geeft überhaupt te weten waar ze mee bezig is. Kan me niet voorstellen dat ze tijdens de vragenlijst ineens alles scherp voor ogen heeft. Overigens is Eline wel mijn back-up, in de heren geloof ik niet zo.

Jellesteeg

• 517 messages
  • 208 votes

Halve finale was rustig maar toch weer zo enorm leuk om naar te kijken. Die eerste opdracht met dat rugby-team en al de filmmuziek: heerlijk. Genoten van Robin z'n fanatisme in die opdracht. Maakt het dan ook extra jammer dat juist hij het veld moet ruimen. Die had van mij de winnaar mogen zijn, al gun ik het Davey ook. Kan niet wachten op de finale volgende week!

Mol na aflevering 1: Jolien
Mol na aflevering 2: Davey en Bertrand
Mol na aflevering 3: Eline
Mol na aflevering 4: Eline
Mol na aflevering 5: Eline
Mol na aflevering 7: Eline

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

Alleeeee daar gaat de grote held van De Mol 2017 Ik mis hem nu al...

Jellesteeg wrote:
Die eerste opdracht met dat rugby-team en al de filmmuziek: heerlijk.

Jammer alleen dat Davey zo goed trapte waardoor we geen stevige tackles te zien kregen... En Annelies had weer kramp natuurlijk Andere twee opdrachten waren redelijk simpel maar wel weer effectief.

Mol na afl. 7: Annelies

Ze mepte ook precies acht vliegen dood: één voor elke kandidaat die nu thuis zit...

Teunnis

• 769 messages
  • 519 votes

Jellesteeg wrote:
Die had van mij de winnaar mogen zijn, al gun ik het Davey ook.

Daar ga ik nu ook voor supporteren. Robin, ik heb van je genoten! Ik begin trouwens wel steeds meer te vrezen dat otherfool nog gelijk gaat krijgen ook. Heeft Annelies überhaupt één opdracht goed gedaan?

Mol na aflevering 1: Annelies en Jolien
Mol na aflevering 2: Bertrand plus nog een stuk of vier verdachten
Mol na aflevering 3: Bertrand
Mol na aflevering 4: Sam
Mol na aflevering 5: Sam
Mol na aflevering 7: Eline

Jellesteeg

• 517 messages
  • 208 votes

Na aflevering drie geen moment meer van mijn Belgische mol afgeweken en bleek gelijk te hebben. Bijzonder hoe ze in ons buurland de finale aanpakken, allemaal net wat anders. Volgende week dan ook nog een aflevering waarin alle aanwijzingen etc. besproken worden. Oftewel: het wordt allemaal niet in de laatste aflevering gepropt, overal wordt de tijd voor genomen.

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

De afronding van een verrukkelijk seizoen Mol. Misschien vond ik het vorige jaar nog nét iets beter (omdat ik toen écht niet wist wat ik meemaakte na het slappe NL gekwezel) maar het was weer genieten van A tot Z. Annelies bleek dan toch niet een opzichtige mol maar een dramatische kandidaat, ik denk ondertussen dat Eline een paar mooie acties op haar conto heeft en het is Davey uiteraard meer dan gegund. Mooie gast en als je zag hoe hij stond te bleiten blijkt maar weer hoeveel intenser de Vlaamse versie is. Chapeau, chapeau, chapeau!

Volgende week nog de onthullingen en dan volgend jaar gewoon weer

Teunnis

• 769 messages
  • 519 votes

Gewoon Eline dus. Opluchting. Afgaande op wat we tot nu toe gezien hebben, denk ik dat we volgende week mooie molacties te zien gaan krijgen. Davey gun ik de winst enorm. En het beste nieuws van de afgelopen aflevering is dat ze weer op zoek zijn naar nieuwe kandidaten; nog een seizoen!

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

Heerlijke finale (De Mol Belgie dan toch)! Genoten van a tot z.
Absurd hoeveel beter en fijner de Vlaamse mol is, blijf me erover verbazen. Hier geen oeverloze Mol Talks, live shows in het Vondelpark, een vervelende cliffhanger aan het einde van de finale. Gewoon rechtdoorzee spektakel met een pak leuke en innemende kandidaten en fantastische opdrachten. Mooi ook om die ontroering aan het einde bij Davey te zien.

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

Heerlijke slotaflevering ook, waarin de sabotages gewoon netjes worden uitgelegd, ook als ze mislukken. Prachtig gebaar van Davey naar Annelies en het schooltje. Slotgeneriek was zelfs een tikkeltje emotioneel...

Zou iemand van de AvroTros hier nou naar kijken?

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

Ik heb het dankzij jullie enthousiasme ook maar teruggezien, inderdaad genieten. Zat eerlijk gezegd vanaf twee afleveringen het meest op Annelies, maar kon Eline ook niet uitsluiten. De rest wel. Robin inderdaad topkerel. Maar waren veel leuke figuren bij: Bouba, Marzena, Sam en Davey met name. Zeer terechte winnaar ook, gewoon iemand die het spel op alle fronten goed heeft gespeeld (en niet zoals in NL vaak dat de winnaar zelf geen reet heeft bijgedragen aan de pot).

Volgend jaar ben ik er weer bij!

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

Heb je de vorige Vlaamse reeks ook gezien, eRCee? Want dat was ook echt puur genieten...

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

Nee, dat is nog een optie als dat valt terug te zien (maar huidige serie is volgens mij maar enkele maanden beschikbaar).

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

Nou, zullen we de Nederlandse Mol maar gewoon blijven bespreken?

Het lijkt erop dat de makers het (terechte) idee hebben opgevat er een schepje bovenop te doen. Misschien naar Belgisch model (een van de verrassingen van de eerste afleveringen is dat een kandidaat al naar huis moet zonder dat hij de rest van de groep heeft ontmoet).

Vond de andere verrassing ook erg goed uitpakken moet ik zeggen.

Verder heb ik wel vertrouwen in de groep, in de zin dat het wel eens hard gespeeld kan gaan worden.

Voorlopige mol (na aflevering 1 eigenlijk onzinnig, maar goed): Loes.

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

Toch maar gekeken en een erg goeie internationale verrassing inderdaad! Dat moment eventjes teruggekeken en daar wel een hele duidelijke Mol-hint aan overgehouden. Dus:

Mol na afl. 1: Jan

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.