- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Wie is de Mol?
Wie is de Mol?
BlueJudaskiss (moderator films)
-
- 11902 messages
- 5309 votes
Wat inderdaad is dan de hint naar Klaas?? Ik zit nog steeds op Rop. Celine zou trouwens erg leuk zijn, en ik hoop nog steeds tegen beter weten in dat die vreselijke Ellie er heel snel uit ligt.
Tommeh
-
- 7317 messages
- 3296 votes
Klopt Benicio, dat is ook de reden dat ik op Klaas zit. Met zo'n hint kan het bijna niet anders.
Dit was de hint, gaat over aflevering 2, waar in het klooster de oud-mollen een verhaaltje deden:
https://pbs.twimg.com/media/CYUPxiPUwAAFhR4.jpg:large
Niet alleen vormen de laatste letters Klaas, maar de eerste letters van de eerste 3 woorden MOL.
Jellesteeg
-
- 517 messages
- 208 votes
Niet alleen vormen de eerste letters van de eerste 3 woorden MOL, maar vormen de eerste letters van de laatste twee woorden CF. CF is een afkorting van het Latijnse woord confer, wat in het Nederlands 'vergelijk' betekent. Er staat dus eigenlijk het volgende:
''Mol cf. (vergelijk) Klaas''
Ja, ik ben er van overtuigd dat Klaas de mol is.
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
Oei, dat is wel tamelijk overtuigend ja. Hoewel het natuurlijk nooit uitgesloten is dat er nog weer een dubbele bodem in deze clou zit, bijvoorbeeld in het CF. Daarnaast heb ik ook wel eens een seizoen gekeken waarin ik al wist wie de mol was, bleef leuk. 
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
Mja, zou het wel typisch vinden dat dit helemaal niet een clou blijkt te zijn. Vind vaak de uiteindelijke clous enorm vergezocht (maar dat vind ik deze clou ook, want was Klaas dus de laatste die het klooster binneliep? etcetc). En daarmee is de laatste aflevering bijna altijd een anti-climax imho.
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Dit soort tips is niet aan mij besteed, veel te opvallend en te clean, kan er zomaar ingegooid zijn om verwarring te zaaien. Ik blijf voorlopig gewoon bij mijn gut feeling:
Mol na afl. 2: Rop
Mol na afl. 3: Rop
PS had ik al gezegd dat zaterdagavond als molavond zuigt?
Teunnis
-
- 769 messages
- 519 votes
Week 1: Rop of Tim, maar eigenlijk geen idee
Week 2: Rop
Week 3: Rop (of Klaas)
Rop wordt wel erg nadrukkelijk als mol in beeld gebracht, dus ik haal voor de zekerheid ook Klaas erbij. Niet vanweg de hint hierboven, dat soort hints kan je elk seizoen bij vier kandidaten vinden dus naar dat soort dingen kijk ik nooit. Al klinkt deze wel vrij sterk.
BenicioDelToro
-
- 4178 messages
- 1391 votes
Ik hoop in elk geval dat, mocht Klaas inderdaad de mol zijn (en dat is hij), dat hij vanaf nu dan wel echt gaat mollen. Want tot nu toe heeft hij nog maar weinig hoeven doen. Hij heeft met de eerste opdracht zelfs 1000 euro verdiend, maar goed, als mol weet je natuurlijk dat er een opdracht komt waarmee er flink geld uit de pot kan worden gehaald. Nu dat gebeurd is, wordt het hoog tijd voor wat mollenacties van onze Klaas. Dat kan het seizoen voor mij nog een beetje redden.
Heb trouwens wel gedroomd van Klaas, haha. Misschien ben ik te veel bezig met het spel. 
Curry
-
- 313 messages
- 113 votes
Na week 4: Cecile of Taeke
Die laatste is veel te kandidaat achtig in beeld en lijkt heel onschuldig (en saai).
Ik dacht een naieve heel erg vergezochte hint in de opening te hebben gespot, er komt een joker in beeld met De Mol en dan Cecile, maar daarna zie je een zwarte vrijstelling, ook met het woord Mol en komt Taeke in beeld.
tbouwh
-
- 5809 messages
- 5400 votes
Na 3 was ik wel aardig zeker van Rop maar in 4 heb ik niets verdachts gezien. Begin ook aardig te geloven in Klaas als mol.
Jammergenoeg Ellie eruit. Gaf het programma toch kleur als cultfiguur in de maak
Teunnis
-
- 769 messages
- 519 votes
Week 4: Rop of Klaas
Tim en Annemiek zijn de enige twee andere mogelijke mollen. Als het iemand anders blijkt te zijn zou ik behoorlijk versteld staan.
Jitse
-
- 140 messages
- 698 votes
Mol na afl 3: Cecile
Mol na afl 4: Cecile
Blijkbaar is er zelfs nog een andere duidelijke hint naar Klaas gevonden, en als het nu echt Klaas blijkt te zijn, is de pret er wel uit voor mij.
Ellie ga ik zeker missen. Om wie moet er nu nog gelachen worden?
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Ik ga toch maar overstag, hoezeer ik ook mijn twijfels heb aan 'de hint'. Rop is bij mij gewoon een beetje afgevallen, komt teveel als verdachte in beeld:
Mol na afl. 4: Klaas
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Ik heb een beetje hetzelfde als otherfool, maar ik zit echt vast in mijn tunnel.
Week 1: Rop (Reserve Remy en Cécile)
Week 2: Rop (Reserve Remy)
Week 3: Rop
Week 4: Rop
Klaas ligt er voor mij juist te dik bovenop nu, en wie het anders kan zijn... Annemieke zou nog kunnen. Verder zie ik in de rest geen mol. De meeste willen te graag of doen juist te weinig verdachts.
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Ik heb het gisteren zowaar een keer 'live' kunnen kijken. Eens te meer bleek dat er snel weer naar OBN'ers moet worden overgeschakeld die wél gemotiveerd zijn geld in het laatje te brengen. Het programma wordt door nepmollen als die Marjolein behoorlijk om zeep geholpen (terwijl de opdrachten opnieuw hartstikke leuk waren).
Mol na afl. 5: Klaas
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3280 votes
Teveel hints die ondubbelzinnig naar Klaas wijzen. Kan niet missen dat hij de mol is. Die secretaressedag was ook een mooie molactie, al was die opdracht natuurlijk onmogelijk tot een goed eind te brengen.
Curry
-
- 313 messages
- 113 votes
ik blijf op Cecile (met extreme tunnelvisie)
Nicolage Rico
-
- 20220 messages
- 2364 votes
Kijk deze reis niet. Maar als er iemand telkens verdacht in beeld komt, dan is degene het niet. Is altijd al zo geweest namelijk. Dus Rop valt af. Moet Klaas zijn dan.
tbouwh
-
- 5809 messages
- 5400 votes
Als dat het geval zou zijn vallen beide inmiddels wel af. Rop wordt te verdacht in beeld gebracht, naar Klaas zijn veel aanwijzingen.
Ik kan me inmiddels niet meer anders voorstellen dan dat een van beide de mol is.
Andere kandidaten kan ik me niet voorstellen.
Teunnis
-
- 769 messages
- 519 votes
Week 5: Rop of Klaas
Mijn Rop-tunnelvisie wordt keer op keer bevestigd, wat het eigenlijk onwaarschijnlijk maakt dat ie de mol is.
Jitse
-
- 140 messages
- 698 votes
Mol na afl 3: Cecile
Mol na afl 4: Cecile
Mol na afl 5: Cecile, en Annemieke vind ik toch ook maar verdacht
Nicolage Rico
-
- 20220 messages
- 2364 votes
Als dat het geval zou zijn vallen beide inmiddels wel af. Rop wordt te verdacht in beeld gebracht, naar Klaas zijn veel aanwijzingen.
Ik kan me inmiddels niet meer anders voorstellen dan dat een van beide de mol is.
Andere kandidaten kan ik me niet voorstellen.
Het gaat er vooral om wie de regie verdacht maakt en veel in beeld neemt. Als er veel aanwijzingen zijn - gezien door de kijker - dan is de kans juist groter dat diegene het is.
Zonder te kijken, weet ik dus bijna zeker dat het Klaas is. 
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Hoe kon ik zo stom zijn, natuurlijk is Klaas niet de mol. Niet alleen was de superhint veel te clean, hij werd ook nog eens aangekondigd in de titel van de aflevering. Een opzichtig dwaalspoor, en ik tuin er gewoon met open ogen in. Gevolg is wel dat ik nu helemaal de weg kwijt ben.
Mol na afl. 5: Klaas
Mol na afl. 6: Tim
Jellesteeg
-
- 517 messages
- 208 votes
Laatste aflevering was echt top. Alle drie de opdrachten waren enorm leuk om te volgen, en mijn mol zit er nog steeds in.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Damn! Zwaar teleurgesteld. Ik blijf gewoon in mijn tunnel zitten hoor.
Teunnis
-
- 769 messages
- 519 votes
Week 5: Rop of Klaas
Week 6: Klaas
Week 7: Klaas
Mooi, net op tijd van Rop afgestapt.
joyce.b
-
- 712 messages
- 0 votes
MNijn mol zit er nog steeds in.
Ik vraag me overigens bij elk begin af naar welke kandidaat de kijker het liefst t langst klijkt (kijkcijfers enzo), oja,Ayren ...wie?...
Ik bedoel maar.
Niet naar wie wel of niet "verdacht"is.,want de regie brengt dit of dat in beeld,en bovendien ben ik er ook nog steeds van overtuigd dat álles geregisseerd is.
Dat zag je een vorige reeks met Margriet. Zij sneakte weg,maar in de hotelkamer waar ze dat bloemetje met die envelop neerlegde, stond de camera recht van voor,haar op te wachten.
En een ander van opzij,en weer een ander die de groep filmde.
Zoiets kan op zn moment gewoon niet als Margriet zou denken,"ja,NU is mn kans,ik sneak er even tussenuit"
Wanneer alles wél echt z\ou zijn,zou de wantrouweigheid ook veel groter zijn,en waarschijnlijk nooit iemand alléén.
(((Vandaar mijn eerdere v oorstel gevangenen te nemen, en die vrijheid te beloven indien ze winnen,en degene die de mol is, vermindering,en degeen die verliest,extra straf.)))
Bovendien is tijd geld, en in televee land zeker.
Maar het is beslist aardig vermaak,en ik kjk graag naar zoutscheppende bnérs.haha
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
Heel leuke aflevering!
Annemieke speelt echt als een master, die gaat winnen.
Klaas is de mol, dat vind ik vanaf deze aflevering onontkoombaar (even los van de hint).
tbouwh
-
- 5809 messages
- 5400 votes
Klaas is het, 100 procent. Annemieke speelt sterk, Is zeker van haar mol en gaat winnen.
Curry
-
- 313 messages
- 113 votes
ik blijf op Taeke en als hij het is doet ie het heel gewiekst.
Ben tegelijkertijd seizoen 2005 aan het kijken op youtube, wat een verademing is dat:
Angela Groothuizen (die ik in alle andere media irritant vindt) presenteert heel natuurlijk, niet dat pretentieuze Tolkien achtige geleuter van die Art Rooijakkers, gewoon uitleggen en de kandidaten erop uitsturen, geen overbodig soapdrama.
En tenminste vrij algemene bekende Nederlanders (als het dan toch moet met BNers) en niet van die incrowd BNN lui die je alleen kent als je die IMHO hype programma's kijkt. Het programma is hier nog heel zoekende, dat wel, maar ik vind de interactie tussen de kandidaten veel leuker overkomen.