• 177.954 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.938 actors
  • 9.370.914 votes
Profile

Vuurzee

speranza

• 24668 messages
  • 0 votes

Mark Rietman en Carine Crutzen spatten van het scherm af. Deze ervaren acteurs spelen bijzonder geloofwaardig. De spanning wordt heel mooi opgebouwd. Ik ben blij dat ik niet voortijdig ben afgehaakt.

gotti

• 14075 messages
  • 5883 votes

Rietman? De man die tijdens een promo al de tent uit schmiert? Ik heb mijn portie inmiddels aan fikkie gegeven...

Quido

• 14649 messages
  • 6106 votes

Ken hem niet uit Vuurzee, maar Rietman is doorgaans een uitstekend acteur.

Martial

• 15 messages
  • 0 votes

Glacius wrote:

(quote)

Inderdaad.

Het is een redelijke serie met redelijke acteerprestaties.

Muziek vind ik wel aardig goed.

Ach man schei toch uit met een redelijke serie en redelijke acteerprestaties, Vuurzee is voorlopig het beste wat we van Nederlandse series de laatste jaren op tv hebben mogen aanschouwen!

Mark Rietman en ook andere acteurs acteren heel sterk in Vuurzee!

Een lust om naar te kijken!

Zou zeggen maak jij dan even een serie en laat zien hoe het dan wel moet.

Donkerwoud

• 8660 messages
  • 3940 votes

Tsja, vijf afleveringen verder en de vonk wil nog steeds niet komen.

In tegenstelling tot Gotti vind ik Mark Rietman ( Peer ) zeker een van de betere acteurs in het ensemble. Hij zet overtuigend de sympathieke sukkelaar met gewetensbezwaren over de eigen daden neer. Zonder zijn rol zou ik vermoedelijk allang zijn afgehaakt. Vooral de jongere acteurs en actrices zijn onder de maat.Sylvia Hoeks ( Sonja ) is hartstikke knap, maar haar mimiek bestaat uit hooguit drie verschillende standen. Eva van de Wijdeven ( Yasmin ) is ook niet echt heel erg overtuigend te noemen. Niet per definitie slecht, maar ook niet heel indrukwekkend. Emil Sandtke ( Sander ) doet het redelijk maar ook niet meer dan dat. En dan Tim Zweije als Deniz; het doet bijna fysiek pijn om zijn stotterende karakter te moeten aanhoren. '' Ze is...eh....je weet wel, ahem...eh weg, ehm...'' Ik snap echt niet waarom ze deze knul niet hebben bijgebracht om zijn zinnen fatsoenlijk uit zijn mond te krijgen. De rest van de oude garde, zoals Marcel Musters, Carine Crutzen, Lineke Rijxman, etc zijn wel in orde. Alleen Osman is erg vervelend met zijn: help, ik tril al vijf afleveringen lang.

Martial

• 15 messages
  • 0 votes

Donkerwoud wrote:

Tsja, vijf afleveringen verder en de vonk wil nog steeds niet komen.

In tegenstelling tot Gotti vind ik Mark Rietman ( Peer ) zeker een van de betere acteurs in het ensemble. Hij zet overtuigend de sympathieke sukkelaar met gewetensbezwaren over de eigen daden neer. Zonder zijn rol zou ik vermoedelijk allang zijn afgehaakt. Vooral de jongere acteurs en actrices zijn onder de maat.Sylvia Hoeks ( Sonja ) is hartstikke knap, maar haar mimiek bestaat uit hooguit drie verschillende standen. Eva van de Wijdeven ( Yasmin ) is ook niet echt heel erg overtuigend te noemen. Niet per definitie slecht, maar ook niet heel indrukwekkend. Emil Sandtke ( Sander ) doet het redelijk maar ook niet meer dan dat. En dan Tim Zweije als Deniz; het doet bijna fysiek pijn om zijn stotterende karakter te moeten aanhoren. '' Ze is...eh....je weet wel, ahem...eh weg, ehm...'' Ik snap echt niet waarom ze deze knul niet hebben bijgebracht om zijn zinnen fatsoenlijk uit zijn mond te krijgen. De rest van de oude garde, zoals Marcel Musters, Carine Crutzen, Lineke Rijxman, etc zijn wel in orde. Alleen Osman is erg vervelend met zijn: help, ik tril al vijf afleveringen lang.

Ga je dit nu bij elke aflevering zeggen dat de vonk niet wil overspringen?

Stop lekker met kijken dan het begint zo wel wat ongeloofwaardig te worden die teksten van je.

Wat betreft Sylvia Hoeks en Tim Zwije denk je niet dat zij hun rol zo moeten spelen?

Of dacht je dat Tim Zwije zijn tekst niet uit zijn hoofd kent?

Donkerwoud

• 8660 messages
  • 3940 votes

Man, wat ben jij snel op je pik getrapt. Ik ben oprecht teleurgesteld in hoe deze serie zich heeft ontwikkeld na het leuke eerste seizoen. Ik dacht dat het doel van een forum was om meningen uit te wisselen en dat doe ik dus ook. Het spijt me als mijn mening de jouwe niet is...

Het is overduidelijk dat Tim Zwije ''zijn rol zo moet spelen'', maar dat maakt het er niet minder gekunsteld op.

En wat betreft stoppen met kijken: nee, ik zal het nu wel afkijken ook, zo ver als ik inmiddels gekomen ben.

Ciai

• 168 messages
  • 49 votes

Tim Zweije is inderdaad een zwakke factor in het geheel. Al helemaal gecontrasteerd door de rest van zijn familie, die allemaal geweldig spelen!

IcU

• 6783 messages
  • 3051 votes

Tim Zweije vind ik eigenlijk best goed spelen. Zoals alle acteurs. Ik vond het eerste seizoen helemaal geweldig, en ook bij mij valt dit seizoen wat tegen. Het verhaal is gewoon stukken minder. Er gebeurt (te) veel, wat ongeloofwaardig wordt vergeleken het eerste seizoen, die maar 1 hoofdlijn volgden. Dit seizoen heeft te veel kleine zij lijntjes, wat het allemaal een beetje meer op een soap laat lijken. De acteurs zijn allemaal erg sterk in hun spel en alles is enorm mooi in beeld gebracht. De opening scene van aflevering 5 vond ik erg indrukwekkend. Dit door de voorgenoemde combinatie: Sterk spel en vormgeving. Daar scoort naar mijn mening de serie (dit seizoen) hoge ogen mee, en helaas niet meer met het verhaal.

Donkerwoud

• 8660 messages
  • 3940 votes

Het mooiste is natuurlijk Mark Rietman in zijn caravan, en dan steeds maar de suggestie dat iemand achter hem aan zit.

IcU vat mijn mening trouwens ook wel goed samen. Er wordt teveel gefocused op minder interessante zijlijntjes - zoals de abortus en het modegedoe - en het is daarmee niet meer zo strak als de eerste reeks. Neemt niet weg dat het nog steeds lekker wegkijkt hoor. Ik zeur gewoon graag.

Ciai

• 168 messages
  • 49 votes

Misschien zien we dat het allemaal samenvalt. Dat een abortus wordt gepleegd tijdens een modeshow in de caravan van Peer, waar bij Victoria Koblenko en Tim Zweije al vrijend binnenvallen tegen een kast aan waar Osman zelfmoord zit te plegen.

Ofzo.

Want uit het eerste deel is gebleken dat ze je wel weten te verrassen. Tot nu toe moet ik inderdaad toegeven dat het eerste deel ietwat beter was. Maar. Ik wacht af.

Donkerwoud

• 8660 messages
  • 3940 votes

Ciai wrote:
Misschien zien we dat het allemaal samenvalt. Dat een abortus wordt gepleegd tijdens een modeshow in de caravan van Peer, waar bij Victoria Koblenko en Tim Zweije al vrijend binnenvallen tegen een kast aan waar Osman zelfmoord zit te plegen.
Ofzo.

Want uit het eerste deel is gebleken dat ze je wel weten te verrassen. Tot nu toe moet ik inderdaad toegeven dat het eerste deel ietwat beter was. Maar. Ik wacht af.

Ik zet mijn geld erop in dat Peer Yasmin redt uit een brandend huis, terwijl ze aan het bevallen is ofzo.

speranza

• 24668 messages
  • 0 votes

Donkerwoud wrote:
Het mooiste is natuurlijk Mark Rietman in zijn caravan, en dan steeds maar de suggestie dat iemand achter hem aan zit.
In deze scènes bewijst Mark Rietman een briljant acteur te zijn.

jumpstylemovie

• 6225 messages
  • 1221 votes

Ik kijk het op dit moment.

Tot nu toe was Seizoen 1 sterker...

artic

• 5 messages
  • 21 votes

Ik heb op 7 maart een aflevering gezien. het geweld begint steeds erger te worden. hetlijkt wel of de scriptschrijvers al het geweld hebben gebaseerd op de dark knight.

Martial

• 15 messages
  • 0 votes

Afgelopen zaterdag weer een hoogstaande aflevering gezien van Vuurzee waar Kim 2 keer toe Liesbeth werd genoemd in de modellenwereld, heeft Kim misschien een tweelingzus?

Dan zou het ook maar zo kunnen zijn dat 1 van die 2 de branden heeft gesticht?

Nu wordt de suggestie gewekt dat de Turkse maffia achter de branden zit.

En Ferdi leeft volgens mij ook nog, maar er gebeurd in elke aflevering van alles, zodat het nooit saai wordt, elke scene is haast raak!

Klasse produktie van eigen bodem!

jumpstylemovie

• 6225 messages
  • 1221 votes

Ik was een beetje misselijk toen ik laatst keek.

Toen die scéne waarin ze haar buik open snijden en de embryo er uit halen verscheen ging ik spontaan over mijn nek.

Donkerwoud

• 8660 messages
  • 3940 votes

jumpstylemovie wrote:

Ik was een beetje misselijk toen ik laatst keek.

Toen die scéne waarin ze haar buik open snijden en de embryo er uit halen verscheen ging ik spontaan over mijn nek.

Ik ben daar inmiddels tegen gehard. Go Japanse horror. Het irritante aan die scene vond ik dat het niet zoveel toevoegde op dat moment. Het leek wel geschreven om in de promo te kunnen gebruiken.

Ciai

• 168 messages
  • 49 votes

@jumpstylemovie

Het was geen embryo heur, het was een konijntje. Net als bij die andere gevallen een konijn gevonden was.

Het stukje had inderdaad geen waarde, terwijl het in de promo voor heel veel spanning zorgde.

Maar. De verhaallijntjes die eerst zo versnipperd leken beginnen bij elkaar te komen. Mijn verwachtingen zijn hoog, en ik verwacht tegelijkertijd dat mijn verwachtingen naar tevredenheid beantwoord zullen worden. Ik kan niet wachten!

IcU

• 6783 messages
  • 3051 votes

Donkerwoud wrote:

Het leek wel geschreven om in de promo te kunnen gebruiken.

Dat idee had ik ook. Toen ik vorige week de promo keek dacht ik: Nee he, wordt dat arme meisje nu weer verkracht.

Het hielp dus wel, maar de 'pay off' was wel wat minder...

jumpstylemovie

• 6225 messages
  • 1221 votes

Ja, viel aardig tegen.

Maar ik verheug me niet echt op episodes van Vuurzee.

Vind het niet echt interresant.

Martial

• 15 messages
  • 0 votes

Vuurzee blijft een fascinerende serie om te volgen, elke week weer nieuwe mysterieuze en verdachte dingen die je weer tal van vragen oproepen, volgende aflevering beloofd wel het een en ander, de rechercheurs lijken oneinigheid te krijgen over de zaak, er valt iemand in het water (wie is het?) Kim die op de vlucht lijkt te slaan, gaat de grond naar de Turkse maffia??

Zo niet dan lijkt de familie Aslan in grote problemen te komen en de intrede van Tygo Gerbrandt, nog geen idee wat z'n rol precies is uiteraard.

Maar ook de scene van 2009 uitgeproken door Kristel tegen Peer : Je hebt je ........... in het vriendinnetje van je zoon

Vuurzee is een meesterlijke serie!

104025

• 4 messages
  • 9 votes

er zit wel een heel heel heel groot fout.

yasmin zei in de laatste deel van seizoen 1 dat ze eg kon voordatn peer klaarkwam dus de baby kan niet eens van peer zijn kijk maat naar der laatste aflevering van seizoen 1.

ROOSKY

• 29923 messages
  • 7938 votes

Dan heeft Peer gewoon dodelijk voorvocht.

Martial

• 15 messages
  • 0 votes

ROOSKY wrote:

Dan heeft Peer gewoon dodelijk voorvocht.

Het is nu eenmaal mogelijk dat je van voorvocht zwanger kan geraken, maar ja er wordt nu wel gesuggereerd dat het DNA van Peer afkomstig was verteld door de arts maar ja zij kan natuurlijk ook de waarheid niet vertellen en misschien is het kindje niet van Peer of Sander, maar van iemand anders??

Het kan alle kanten op bij een serie als Vuurzee.

Martial

• 15 messages
  • 0 votes

Een geweldige aflevering gisteren, trouwens een knap staaltje acteerwerk van Crutzen en Rietman in de caravan bij Peer ging bij mij echt door merg en been,subliem!

Waarom is die grond zo belangrijk?

Kim die 2 jaar geleden is overleden na een fout bij het inenten in Thailand, vrouwenhandel misschien?

Vuurzee is een masterpiece!

jumpstylemovie

• 6225 messages
  • 1221 votes

Het einde van Seizoen 1 was wel spannend, voor de rest was dat eigenlijk ook niet bijster interresant.

Nijmegen

• 323 messages
  • 692 votes

Seizoen 2 is erg spannnend.... bij S1 had ik vrij weinig met 'vuurzee'. Toen S2 kwam is er erg veel reclame gemaakt ( tv, bushokjes etc. ) daardoor keek ik de 1e aflevering. Ik heb toen alles tot nu toe gekeken ; zeker geen slechte keuze!

Martial

• 15 messages
  • 0 votes

Wat een aflevering zeg gisteren van Vuurzee, heftig!

De beste Nederlandse serie sinds jaren!

speranza

• 24668 messages
  • 0 votes

Daar ben ik het helemaal mee eens. De verschillende verhaallijnen zijn allemaal uitstekend uitgewerkt. Het wordt steeds spannender. Tygo Gernandt speelt zeer overtuigend in de hem op het lijf geschreven rol.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.