• 177.954 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.938 actors
  • 9.370.802 votes
Profile

Vuurzee

gotti

• 14075 messages
  • 5883 votes

Iemand gezien? De eerste aflevering was niet onaardig. Zeker een volgende kijkbeurt waard...

cornelis

• 4744 messages
  • 681 votes

Lastig bij van die grote series is dat de eerste afleveringen altijd nogal veel exposé hebben. Maar ik ben zeker getriggered.

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3279 votes

Zag er goed uit en smaakt naar meer. Maar wel weer de usual suspect zeg (Mark Rietman, Carine Crutzen, Marcel Musters).

Da Jando

• 1383 messages
  • 1060 votes

Ik dacht bij het 'lijk' in het begin en met de omschrijving mysterie/thriller al aan een nederlandse twin peaks

Heb wel zin om weer eens een serie op tv te volgen en dit beviel me wel tot dusver.

gotti

• 14075 messages
  • 5883 votes

Ben benieuwd of Ketelaar dit nog 11 afleveringen vol kan houden zonder in allerlei soap-achtige verhalen terug te vallen.

Pitbull

• 558 messages
  • 1424 votes

Goed goed, ja dit smaakt naar meer. Fijn om weer goede acteurs op het scherm te zien, met name die blonde ruige kerel mag ik altijd graag zien. Lekker onheilspellend sfeertje, iedereen met zijn eigen geheimen, ja dit lijkt me wel wat.

Gelukkig wordt het in ieder geval niet totaal genegeerd, ruim 800.000 kijkers, geen extreem hoog kijkcijfer, maar ook niet slecht lijkt me. Kan natuurlijk ook mooi een graantje meepikken van de beste entertainer momenteel op televisie die voor Vuurzee zit.

T.O.

• 2414 messages
  • 2791 votes

Niet slecht, maar ik kan nu ook weer niet zeggen dat ik niet kan wachten tot de volgende aflevering.

ROOSKY

• 29923 messages
  • 7938 votes

En? Wat vinden jullie er tot nu toe van? Ik vind het een prima serie, zeer goed acteerwerk, redelijk spannend. Ziet er allemaal zeer verzorgd uit. Lekkere serie, ga het zeker tot het einde toe volgen.

fokkit08

• 14 messages
  • 64 votes

Ik vind het zeker een serie die de moeite waard is. Het verhaal blijft boeien, de muziek past bij de serie, er wordt goed geacteerd. De VARA heeft na Unit 13 weer een mooie Nederlandse serie op de buis weten te brengen(Ernstige delicten vond ik maar matig).

T.O.

• 2414 messages
  • 2791 votes

Het is best ok, maar het kabbelt een beetje te langzaam voort. Mooie muziek wel van Fons Merkies en Sonja is ook niet verkeerd

BlueJudaskiss (moderator films)

• 11900 messages
  • 5305 votes

Ik heb de serie helaas niet gevolgd, maar met een beetje geluk zie je me in de laatste of een na laatste aflevering voorbij flitsen als cameraman van de pers. De hoofdrolspelers, behalve Mark Rietman (dader?) liepen de rechtbank in, zeiden wat tegen elkaar, en wij moesten dat zogenaamd filmen. Was erg leuk!

Sander D.

• 125 messages
  • 4370 votes

De beste serie van Nederlandse bodem ooit. Kwa acteerprestaties perfect en vrijwel een waterdicht scenario gedurende de hele serie. Heel erg goed. Voor degenen die de serie niet gevolgd hebben: koop de dvd-box. Doe jezelf een plezier, hij is maar 20 € op de website van de VARA.

T.O.

• 2414 messages
  • 2791 votes

Nou die laatste aflevering was wel een anti-climax anders.

gotti

• 14075 messages
  • 5883 votes

Niet echt bijzonder idd. Het begon sterk, maar mede door de vele oninteressante zijplotjes niet echt bevredigend...

fokkit08

• 14 messages
  • 64 votes

T.O. wrote:

Precies zoals ik het noemde. Een open einde was voor mij wat dat betreft in deze serie aanvaardbaarder geweest.Ik vind het altijd een zwaktebod als in dit geval 'het slachtoffer' in de laatste aflevering haar verhaal komt opsommen waardoor alles duidelijk wordt. Het past ook helemaal niet bij het mysterie rond de hele serie.

T.O.

• 2414 messages
  • 2791 votes

Precies.

• 11900 messages
  • 5305 votes

Maar wel veel bekende figuranten!

Hagele

• 184 messages
  • 821 votes

T.O. wrote:
Helemaal mee eens...

Ben zaterdag begonnen aan de serie en vannacht de laatste afl. gezien. Vooral afleveringen 6,7,8 waren voor mij wel toppertjes, waarna ik verwachtte dat vooral de laatste afl. geweldig zou zijn, maar helaas was dit niet het geval. Het was ook al in afl. 10 duidelijk dat Yasmin tevoorschijn zou komen in afl. 12. Da's jammer...

Voor de rest een zeer sterke Nederlandse Drama serie, dat mag wel gezegd worden.

ROOSKY

• 29923 messages
  • 7938 votes

Vond het echt een geweldige serie en in tegenstelling tot vele anderen was ik over het einde wel te spreken. Weer eens wat anders dan dat er in de allerlaatste minuten ineens een onverwachte dader opstaat. Daarentegen had ik ook nooit verwacht dat ze echt dood zou zijn, maar toch kon het voor mij al niet meer stuk

Thomas83

• 4024 messages
  • 3630 votes

Ik heb van Vuurzee helaas maar een enkele aflevering gezien, maar dat was genoeg om de conclusie te trekken dat het een absolute topserie is. Heel mooi dat er in Nederland ook nog kwaliteit-series worden gemaakt, en deze was met bijna alleen relatief onbekende acteurs.

Ik hoop nog een keer de hele reeks te zien. Desnoods koop ik de serie op DVD.

Da Jando

• 1383 messages
  • 1060 votes

De complete serie is overigens hier te bekijken.

sorsa

• 17 messages
  • 5 votes

dis is echt de grootste ****** ooit gemaakt sorry ongeloof waardig dom voorspelbaar.....

Ikkùhn

• 7 messages
  • 21 votes

Nu ook in België ip TV ip één.Elke vrijdag om 21.40:p

;

• 11900 messages
  • 5305 votes

Figuratie internationaal! Is mijn bliksemoptreden als cameraman ook in België te zien!

Mezelf

• 288 messages
  • 204 votes

ik vond vuurzee spannend
heb elke week zitten kijken
is alweer tijdje geleden
weet nog wel dat het eind wat vaag was
dat zij er opeens was en er niet echt iets gebeurt was
maar de tijd dat ze weg was was wel heel spannend

steeds met die aanwijzingen enzo
en die vriendinnen van haar

sinterklaas

• 11813 messages
  • 3316 votes

Ik vind Vuurzee ook erg spannend en mooi. Het heeft wel wat.

Smantt_x

• 21 messages
  • 0 votes

Ik heb de box van vuurzee met alle afleveringen ( ook gezien )

en ik vond het een hele goede serie.

Zeker een aanraden.

AmazingPP

• 2523 messages
  • 1858 votes

Vuurzee is één van de betere series uit Nederland. Zeker de moeite waard om te kijken. OK, het is niet allemaal geloofwaardig, maar ja, who cares? Ik heb erg genoten van alle afleveringen. Er wordt goed in geacteerd, het plot is goed en het camerawerk is ook goed. Kortom: topserie.

thomzi50

• 1991 messages
  • 2527 votes

Er komt een vervolg! Ik ben erg benieuwd hoe ze dat gaan aanpakken, want deze serie leek toch wel zo af als het maar kon.

Heb het afgelopen week helemaal gezien, en het beviel me. Erg sterk geacteerd, een paar uitzonderingen daargelaten. Verhaal was ook indrukwekkend, de muziek is goed en er is verder eigenlijk niks op aan te merken. Perfecte wisseling tussen humor en ernst, luchtigheid en serieuze zaken. Jammer alleen van het einde, wat ik niet zo slecht vond als de rest van de mensen hier maar wat ik zeker het minste van het geheel vond.

Afijn, weet iemand meer over het vervolg?

Kai

• 5164 messages
  • 1001 votes

Was dat niet iets dat er na de vrijlating van Peer overal branden ontstaan? Dat las ik ergens zal het plot proberen op te zoeken.

Edit: Momenteel zijn de opnamen van 'Vuurzee II' afgerond en wordt het gemonteerd. Nadat de rechtszaak tegen Peer wordt geseponeerd wordt op de dag van de vrijlating het huis van Peer in brand gestoken. Later worden nog meer branden gesticht in Boedzand. Bij de inwoners van Boedzand overheerst de angst. [1] Nieuwe rollen worden gespeeld door Victoria Koblenko en Jochum ten Haaf.

-wikipedia-

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.