- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- One Tree Hill
One Tree Hill
Janaa.
-
- 6 messages
- 8 votes
Hmm op een amerikaanse site stond iets over begin december..
Hilarious
-
- 1856 messages
- 2234 votes
Ik heb nu ook alles gezien tot aflevering 4.10 hopelijk komt derest vlug te zien.
Normaal komt aflevering 4.11 tot vandaag op de Amerikaanse tv. Niet dan Stan?
stan
-
- 4649 messages
- 1288 votes
Deze week niet.. Er is een winterstop en komt (als ik het goed heb) weer op 10 Januari
Hilarious
-
- 1856 messages
- 2234 votes
Ah ik heb het ondertussen ook al ergens gelezen, wordt dan maar wachten. Maar jammer dat ze het weer op zo'n spannend moment doen. 
stan
-
- 4649 messages
- 1288 votes
Tja dat is eigenlijk bij alke serie het geval he 
stan
-
- 4649 messages
- 1288 votes
Vond de laatste afleveirng weer heel goed 
Seizoen 4 van OTH is weer echt super!
Nassira
-
- 56 messages
- 65 votes
Wanneer begint de serie bij ons in België eigenlijk weer?
matthijs_013
-
- 3631 messages
- 5741 votes
Seizoen 1 was "oké" en seizoen 2 was niet veel soeps. Seizoen 3 is wel echt geweldig, als seizoen 4 ook zo mooi is, is het wel een héle mooie serie. Ik ben nog niet klaar met kijken, maar vind het nu wel een hele goede serie. De dood van Peyton's biologische moeder was zo zielig. Het zal er wel mee te maken hebben dat Peyton mijn favoriete personage is, maar dat stukje wist me echt te raken. Toen was te blijken dat Burton goed kan acteren. Ook leuk is hoe ze creatief zijn met scripts. Dat het meest belangrijke zich op het begin afspeelt en je dan te zien krijgt "2 dagen eerder" (zoals de "catfight" tussen Rachel en Brooke en Nathan en Luke ergens in seizoen 3 ).
Dancing
-
- 5 messages
- 4 votes
De ergste is nog wel die broer van de echte vader van de hoofdrolspeler (ben een ramp met namen) die nu voor hem "zorgt". Hij is echt irritant. Net zoals Brooke. Zo nep
(en die zangeresvriendin die nog steeds denkt dat ze niet oppervlakkig is)
Ik vind de bijrollen beter (die tienervader enzo)[/quote]
uhm Brooke is niet nep ik vind haar juist het leukst. en ik vindt in s2 lesbiese Anna Tagaro ook super en alltijd om op te vreten Mouth Mcfadden. Alleen jammer dat anna niet meer mee doet in s3
janssen16
-
- 139 messages
- 676 votes
vind k ook jammer ja..
de nieuwe aflevering komt bijna uit 
matthijs_013
-
- 3631 messages
- 5741 votes
4x16 was erg vermakend. Ik zet het tussen spoilers voor mensen die seizoen 4 nog niet hebben bereikt, maar het verraadt verder niks over de aflevering zelf: Het had een leuk horrorsfeertje en Peyton krijgt na een tijd nog bezoek van een oude vriend... Ook wordt er onthuld wie wist dat Dan Keith had vermoord. Het is echt heeel verrassend. Ik zag het niet aankomen, maar ik kon het wel weten! Het is iemand die we kennen! Snel kijken dus.
stan
-
- 4649 messages
- 1288 votes
4.18 The Runaway Found
Janaa.
-
- 6 messages
- 8 votes
aah kijk zo uit naar seizoen 5!
ik vind t echt een geweldige serie.
salvatore
-
- 1937 messages
- 3236 votes
1 van de slechtste series die ik gevolgd heb. Aangezien ik the OC wel een leuke serie vond heb ik deze maar even geprobeerd. Nadelen zijn echt het hoge Bold and the Beautiful gehalte. Bijna alle gesprekken kwamen voort als één iemand langs kwam om een praatje te maken, ze gingen beide even zitten, waarna de persoon weer wegging. En Dan Scott leek ook recht van the BatB set af te komen lopen. Sommige personages waren ook te cliché voor woorden. De basketbalcoach was de basketbalcoach die zn vrouw had verloren maar doordat hij zo oud was altijd weer goed advies kon geven. Zo zijn er veel dingen die ik zou kunnen opnoemen maar daar eigenlijk geen zin in heb. Positieve dingen waren de personages van Brook en Peyton, die allebei door sterk acteerwerk, goed uit de verf kwamen.
dulcinea
-
- 923 messages
- 818 votes
Na alle seizoenen tot nu toe gezien te hebben vind ik One Tree Hill toch opmerkelijk beter dan The OC hoor
Alles na het eerste seizoen van The OC is zo voorspelbaar en herhalingen van wat er al gebeurd is, ik kan me moeilijk voorstellen dat je The OC heel leuk vindt en One Tree Hill cliché vindt, vreemd
Heb je alle seizoenen gezien dan? En als je ze allemaal gezien hebt waarom dan in hemelsnaam als je het slecht vond? lol
Als ik een serie slecht vind dan stop ik ook gewoon met kijken, wat ik dus tijdens seizoen 2 van The OC gedaan heb
Toegegeven One Tree Hill is soms melig en soms ook voorspelbaar, maar de meeste verhaallijnen zijn toch origineel en verrassend. En ja, het is en blijft een tienerdramaserie natuurlijk
donnie darko
-
- 6140 messages
- 2823 votes
Ik vind dit echt hilarisch slecht. Zo slecht geacteerd, zo soapy, zo'n ongelooflijke clichés en slechte verhaallijnen. Ik geef salvatore helemaal gelijk. The O.C. was nog wel fijn, dit is gewoon ongelooflijk slecht.
Janaa.
-
- 6 messages
- 8 votes
Ik snap niet dat je The OC wel leuk kunt vinden en One Tree Hill niet. One Tree Hill gaat om zoveel meer dan de "cliches" . Goede muziek en optredens en goede acteurs. (Hilarie Burton, Sophia Bush enz.)
Angrod_Pallanén
-
- 6687 messages
- 1042 votes
Ik begrijp waar het commentaar van cliches vandaan komt. Dan is de klassieke versie van een slechterik en zo zijn er nog wel meer. Hoe dan ook, de serie is er verslavend en, ondanks het lage gehalte kwaliteit in sommige verhaallijnen, zijn ze altijd vermakelijk. Bovendien weet de serie precies hoe ze mensen kunnen entertainenen. Of het nu met een schokkende wending gaat, een alles verwoestende seizoensfinale of een tranentrekkende dood van een personage. OTH is gewoon lekker om naar te kijken en ik kan niet wachten tot de serie compleet veranderd is.
Hopelijk gaat het vijfde seizoen ook leuk worden voor twintigers, want het publiek moet wel breder worden! Kortom; geef de serie een tweede kans en kijk of de twintigere jaren van de personages wat voor je is... 8 januari de 2-uur durende seizoenspremiere van een gloednieuw hoofdstuk uit de levens van Lucas, Nathan & co!
matthijs_013
-
- 3631 messages
- 5741 votes
De verhaallijnen zijn niet altijd even sterk, nee. Maar waar de serie wel in uitblinkt, vind ik dan, is de montage en stijl.
Angrod_Pallanén
-
- 6687 messages
- 1042 votes
De montage? Merk daar nooit iets speciaals aan? Niet zoals bijv. The O.C. of Ugly Betty.
donnie darko
-
- 6140 messages
- 2823 votes
Ik snap niet dat je The OC wel leuk kunt vinden en One Tree Hill niet. One Tree Hill gaat om zoveel meer dan de "cliches" . Goede muziek en optredens en goede acteurs. (Hilarie Burton, Sophia Bush enz.)
Dat zijn ook allemaal punten die ik nu juist zo slecht vind aan deze serie. Zeer cliché en slechte tienermuziek(dat beginliedje
), ongelooflijk slechte acteurs(Chad Michael Murray op kop) en ja, de montage, daar vond ik toch ook nooit iets speciaals aan, hoor. Dit is echt zo'n typische serie voor tienermeisjes zoals Dawson's Creek er ook één was, terwijl The O.C. ook nog wel vermakelijk kan zijn voor tienerjongens, omdat er tenminste nog sommige goede grappen in zitten. The O.C. vermakelijk, One Tree Hill om van te kotsen. Sorry dat ik het zo cru moet zeggen, maar dat is wel wat ik ervan vind.
Angrod_Pallanén
-
- 6687 messages
- 1042 votes
Ik snap precies wat je bedoelt, ik dacht er net zo over, tot The O.C. stopte en ik zo'n beetje elke serie keek in TV land. One Tree Hill trok de aandacht toen ik een promotiefoto zag van een knappe meid in een trouwjurk die onder de modder zat en zij zelf schreeuwend in de armen van een andere vrouw op een brug stond waarvan de railing kapot was. Ik bedoel, als je die foto zag dan kon je wel gokken dat er iets heftigs gebeurd was en dus begon ik met kijken. Het is een erg chick-achtige serie, maar desondanks is het erg vermakelijk. En ik moet je zo erg tegenstribbelen als je zegt dat de acteerprestaties slecht zijn. Toegegeven; Chad bakt er nix van, maar James Lafferty doet het prima, Sophia Bush is uitstekend (ze heeft echt scenes die je uit je stoel blazen zo goed) en ach, de rest is prima op het gemiddelde of boven! Niets mis mee, en als OC-fan moet ik het zeggen; OTH heeft betere muziek...
Maar zoals ik al zei; Seizoen 5 is tiener-serie af dus misschien bevalt je dat meer.
donnie darko
-
- 6140 messages
- 2823 votes
Ik vind James Lafferty de uitstraling hebben van een deurmat en Bush vind ik zeker ook niet sterk. En ja, de muziek, dat is zeker ook wel persoonlijk, maar ik vind die van The O.C. dan toch iets beter. Trouwens, het zijn vooral van die overdreven dramatische dingen zoals die scene die je beschrijft waar ik op afknap. Ik haat het wanneer die series méér dan luchtig willen zijn. Ze moeten mij gewoon amuseren, ze moeten mij niet aan het janken krijgen. Dat was ook wat ik na een tijdje zo hinderlijk vond aan the O.C., dat de kleine probleempjes plaats moesten ruimen voor grote problemen, en daarom vond ik het vierde seizoen van the O.C. terug goed, omdat het daar terug luchtig is en terug over gewone tieners gaat.
En dat is dus ook één van de redenen waarom ik OTH zo hard haat, omdat de problemen zo groot zijn. Vooral die verhaallijnmet die oom van Chad die wordt vermoord door Chad's vader vond ik ongelooflijk irritant.
Ik moet wel toegeven dat ik niet veel afleveringen heb gezien, maar ik vond het gewoon zo slecht dat ik niet ben blijven kijken, en ik ga ook niet terug beginnen kijken, ook al gaat het nu niet meer over tieners, blijven dezelfde afschuwelijke acteurs en dito verhaallijnen.
Trouwens, nog vergeten. Ergerlijkste actrice: Moira Kelly 
dulcinea
-
- 923 messages
- 818 votes
Ik denk dat One Tree Hill wel een serie is waar je echt moet inzitten om het echt goed te vinden, als je zo nu en dan een aflevering meepikt dan is het normaal dat het je allemaal maar niks doet he. De verhaallijnen, zeker in de latere seizoenen, lopen echt wel door over het ganse seizoen, misschien noem jij dat grote problemen maar die dingen vind ik dan juist weer spannend. Bij drama hoort emotie en jankmomenten, als je daar niet voor bent moet je niet naar dit soort series kijken.
Er zijn momenten dat ik me erger aan bepaalde cliché's maar bon, ik weet ook dat het tienerdrama is. De muziek vind ik persoonlijk ook iets beter dan The OC, al is de muziek daarin ook uitstekend, zeker een pluspunt voor beide series.
Dat One Tree Hill een meisjesserie is geloof ik niet zo, ik lees op meerdere forums dat er ook best veel jongens kijken en m'n man vindt de serie eigenlijk nog beter dan ik. Laat het dan gewoon een feit zijn dat meisjes eerder naar dat soort dramaserie kijken dan jongens. De hoofdrollen zijn toch vooral de 2 broers dus de serie is absoluut niet geheel gericht op een vrouwelijk publiek.
matthijs_013
-
- 3631 messages
- 5741 votes
als OC-fan moet ik het zeggen; OTH heeft betere muziek...
Niets tipt aan het liedje "Into Dust", dat in meerdere afleveringen van The O.C. voorkomt (allen op Ryan-Marissa momenten).'
Maar het liedje "World Spins Madly On" in 3.13 van OTH aan het eind was ook mooi.
En ja, zoals de vorige poster al zei, je moet er in zitten om het leuk te vinden. Als je er net instapt op een moment waar Marissa een lijntje coke accepteert van een typische bad boy (Volchok) en zo ongelofelijk oppervlakkig "bad girl" wordt, dan denk je ook: Come on
Angrod_Pallanén
-
- 6687 messages
- 1042 votes
Nee, The O.C. weet idd hoe ze muziek moesten gebruiken en de meeste klassieke OC momenten gaan gepaard met onwijs goede muziek, maar OTH gebruikt veel meer muziek (helaas is het daardoor wel minder speciaal) en dus is de kans groter dat er goede muziek tussen zit (eigen mening of course). Maar idd Into the Dust, Orange Sky, noem een belangrijk moment uit seizoen 1 met een achtergrond nummer en ik vind het geweldig. Maargoed, ik begin mezelf te herhalen.
@donniedarko, als je Lafferty en Bush niet goed vind en Kelly ergelijk dan is er weinig wat ik nog kan zeggen om je te overtuigen. De eerste twee zijn over het algemeen nogal simpel, maar om de zoveel tijd krijgen hun rollen een kans om zich te ontwikkelen en kunnen de acteurs laten zien wat ze waard zijn want als basketbalspeler en cheerleader krijgen die twee die kans niet zo vaak. En Kelly, ach, die vrouw weet me elke scene te verbazen dus als je je aan haar ergert dan moeten we dat maar op een oneens akkoordje gooien. 
Over het luchtig zijn. OTH is niet zoals The OC (seizoen 1) of Ugly Betty waarin zware problemen op een vrolijke manier behandeld worden, en veelal is dat iets om niet de tv aan te zetten en een marathon te houden anders krijg je koppijn. Maar OTH is de uitzondering op de regel. De serie heeft problemen waar je een map voor nodig hebt om ze helemaal uit te leggen, maar desondanks kijkt de serie makkelijk weg. Ik keek vanochtend een paar afleveringen met de familie erbij en veelal moest ik uitleggen wat het achtegrond verhaal was, dat is hinderlijk aangezien tv vermakelijk moet zijn en je een tv-serie moet kunnen kijken zonder eerst alle 60 voorgaande afleveringen te zien, toch kwamen ze na een tijdje tot de conclusie dat de serie erg vermakelijk en zelfs verslavend is (de letterlijke woorden van m'n zus waren "ik wordt helemaal door die k*t serie van jou aangetrokken!"
Het is gewoon puur vermaak, en de gebeurtenissen zijn ontiegelijk leuk, maar ook ontiegelijk dramatisch. Het is op allebei de fronten prima. Je kan er naar kijken als serie met chips en drank erbij waar je lol maakt tijdens het kijken of een serie waar je je zakdoek of hartmassage apparaten gereed moet houden.
Het is moeilijk uit te leggen, maar OTH verdiend meer dan het label van dramaserie die meer dan luchtig probeert te zijn, want niet alleen probeert OTH meer dan luchtig te zijn, het is een prima combinatie van luchtig en dramatisch.
matthijs_013
-
- 3631 messages
- 5741 votes
Ik vond 5.01 een tegenvaller. One Tree Hill is een tienerserie, ik had het liever zien stoppen dan dat het nu uitgemolken wordt. Natuurlijk blijf ik het wel volgen 
bazillion
-
- 253 messages
- 1209 votes
aaaaaaah ik zie dat 5.01 uit is, ben erg benieuwd!
bazillion
-
- 253 messages
- 1209 votes
Haha, zie net op sidereel dat 1,2 en 3 ook al uit zijn. Wat ben ik toch weer lekker informed.
Angrod_Pallanén
-
- 6687 messages
- 1042 votes
deel 4 is in december op dvd gekomen.
Seizoen 5 bevalt me helemaal niet overigens...ben benieuwd waar het nu heen gaat.