- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Prison Break
Prison Break
Nomak
-
- 11634 messages
- 0 votes
Pff ik hoop dat je niet serieus bent of je snapt het totaal niet.
Ik ben bloedserieus, misschien snap jij het wel totaal niet.
Ja je hebt ergere mensen,saddam alleen al,maar al die seriemoordenaars in amerika a la bundy enz zijn natuurlijk erger.
Bedoel ik NATUURLIJK niet.
Saddam is niet met zo iemand te vergelijken, totaal ander type.
Tja, als je al zelf toegeeft dat die echte seriemoordenaars erger zijn, dan begrijp ik je punt niet nee.
Hij is een karikatuur,begrijp je dat woord?
Denk je dat je tegen een kleuter aan het praten bent? Natuurlijk begrijp ik dat woord.
Dat wil toch niet zeggen dat er geen mensen zijn met zijn instelling.
C-note
Ah ja, hij was ook erg goed vond ik.
Abruzzi & C-Note, mijn 2 favoriete personages.
LEIDENAAR187
-
- 993 messages
- 0 votes
Als ik het moet uitleggen begrijp je het niet,jij verwacht zelfs de joker nog wel tegen te komen zeker?
Nomak
-
- 11634 messages
- 0 votes
Als je je niet duidelijk kan uitdrukken, kan je beter niets zeggen. Je zorgt met zo een vage uitleg enkel voor meer vraagtekens.
Wat boeit mij die kutjoker? Het gaat hier over Prison Break!
Donkerwoud
-
- 8662 messages
- 3941 votes
[quote="Ajax&Litmanen1"Miller is me inderdaad verder onbekend. Vind hem overigens een prima rol neerzetten. Hij is veel meer dan het negatieve dat een paar hier beschrijven.[/quote]
Mee eens hoor. Ik vind dat hij de eenling met extreme intelligentie best aardig vertolkt. Maar ik hoef hem niet zo nodig in andere rollen te zien, want veel verder dan zijn charisma komt hij ook niet. Meer verwacht ik trouwens ook niet van een actieheld. Dominic Purcell is dit seizoen wel echt uitgegroeid tot een proleet eerste klas. Linc Hulk Smash wraaaaaaaarg!
The Last
-
- 7169 messages
- 0 votes
Ik vond het al erg jammer dat een integrerende personage als Paul Kellerman eruit was geschreven eind seizoen 2, maar nu blijkt ineens dat ie tijdens een aantal afleveringen richting het einde terugkomt.
Beetje hetzelfde geval als wat er met Sara was gebeurt, maar gezien de afloop van Kellerman (er werd geschoten in het busje waarin hij zat, maar lieten zijn einde open ofzo...), lijkt mij dit een meer logische keuze i.t.t. het geval Sara, die problemen had met het contract en op wat meer toevallige (en ongeloofwaardige!) wijze terugkwam.
Ben wel benieuwd hoe ze Kellerman erbij gaan betrekken nu. Hoewel ik denk dat het blijft bij een cameo optreden of iets in die richting.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Wanneer gaat het slot van seizoen 4 en dus de serie nou eens beginnen weer?
The Last
-
- 7169 messages
- 0 votes
Als ik wikipedia mag geloven gaat het half april weer verder met de resterende 6 afleveringen.
noedell
-
- 17 messages
- 309 votes
joa april ja heel jammer dat dit et laatste seizoen gaat zijn!!!
LEIDENAAR187
-
- 993 messages
- 0 votes
Ik vind het een goede serie maar o zo ongeloofwaardig en onrealistisch dat veel spanning erdoor verdwijnt en het soms irriteert.
Als het bijvoorbeeld lijkt alsof iemand in een val zit,de lul is,weet je al dat er toch wel weer iets gebeurt waardoor die persoon zich uit een benarde situatie bevrijd.
Het is een serie waarvan je toch wel het einde wilt zien en hoe het uiteindelijk afloopt want je zit er al zolang in,maar het mag weleens afgelopen zijn.
Het bijna perfect 1e seizoen werd nooit meer eens benaderd.
Seizoen 1 was ook niet altijd geloofwaardig maar toch erg sterk.
Het einde van de laatste aflevering met hun moeder kun je zien als een sterke wending maar ik zie het meer als nog meer onzin om maar vreemde wendingen en een spannend verhaal erin te houden.
Alsof die schrijvers alles per aflevering bedenken lijkt het af en toe wel.
Ik weet nog in seizoen 2 dat het elke aflevering wel leek alsof ze herkend werden,alsof elke inwoner van amerika hun gezichtten herkenden en alsof ze op elke hoek van de straat herkend werden en dus altijd moesten oppassen en nu hangen ze alleen maar rond overal en niemand die ze meer herkend. Tja....
Zo kan je wel ff doorgaan met onzin opnoemen,
Seizoen 1 was erg sterk,de rest is vermakelijk en leuk,maar vind het geen top zoals een sopranos of lost.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Nu worden ze ook niet meer gezocht in s4...
The Last
-
- 7169 messages
- 0 votes
YouTube - Prison Break - S04E17 and Spring Episodes - 720p HD Promo
Eindelijk een promo voor episode 17 + de resterende afleveringen. Nogal kort maar het ziet er weer fucked up uit. Ik hoop nu wel dat er een fatsoenlijk einde aan de serie wordt gebreid. Het wordt nu allemaal veel te complex om nog een seizoen verder te gaan.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Het is al officieel aangekondigd dat dit het laatste seizoen is hoor. Enige wat we nog niet weten is of het met de 6 aflevering helemaal voorbij is of dat ze met een film eindigen.
Donkerwoud
-
- 8662 messages
- 3941 votes
Mjah, die trailer ziet er wel weer aardig uit, maar de dreiging van een compleet vergezochte insteek loert wederom weer om de hoek. Nu moeten Michael en Lincoln schijnbaar tegen elkaar competeren, want...ja, waarom eigenlijk...? Was Michael niet degene die alles ervoor over had om hem uit een gevangenis te krijgen in het verleden?
Ik ben nieuwsgierig geworden, maar ik verwacht wederom het ergste.:P
AmazingPP
-
- 2524 messages
- 1859 votes
Goddank is seizoen 4 het laatste seizoen, want het dwaalt nu toch wel heel erg af van het originele gegeven. Gelukkig vinden de acteurs dat zelf ook en hebben ze er zelf de stekker uit getrokken. Heel verstandig. Heb twee episode's gezien van seizoen 4, daarna gestopt, want ik vond het helemaal niks!!
The Last
-
- 7169 messages
- 0 votes
Wat is het originele gegeven dan? Het uitbreken uit een gevangenis? Tuurlijk niet. Het originele gegeven wordt je in aflevering 1 van seizoen 1 al voorgekauwd: er is gaande van een complot. Wellicht erg vergezocht (iets met een aparte staat ofzo met zonne-energie blijkt nu ineens), maar dat is uiteindelijk het originele gegeven. En wat dat betreft zitten de makers nog steeds op het goede pad.
maar goed, ik kan me wel voorstellen dat sommigen liever s1 of 3 hebben.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Seizoen 1 is veruit het best maar ik heb me met s2 tot 4 ook enorm vermaakt. Ik wacht smart tot ze verder gaan met seizoen 4 en de serie afsluiten. Welke datum was nou ook alweer de Amerikaanse herstart van s4?
The Last
-
- 7169 messages
- 0 votes
Seizoen 1 was meesterlijk. Dat was gewoon 1 grote briljante opbouw die nooit meer geëvenaard zal worden. Ik zweer het jullie allemaal, ik zat de serie destijds ademloos te kijken met de wetenschap dat Michael & co. nooit uit de gevangenis zouden breken. Zeer beklemmend was dat. In s3 was het einde daarom vrij voorspelbaar, maar verder zeker niet slecht.
s4 gaat overigens verder op maandag 17 april.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Jij had niet verwacht dat ze zouden ontsnappen? Dat leek me wel het meest voor de hand liggende. Zou wat zijn, een heel seizoen bezig met uitbreken en dan uiteindelijk falen. Niet echt een scenario voor een serie he
The Last
-
- 7169 messages
- 0 votes
Je hebt deels gelijk. Aan de ene kant wordt er meestal wel toegewerkt naar een volgende seizoen, maar aan de andere kant zijn er ook zat series die zomaar met een anti-climax eindigen. Anyway, tot aan ongeveer de laatste 4 afleveringen van s1 had ik nergens het idee dat ze daadwerkelijk zouden ontsnappen.
alcapachino
-
- 293 messages
- 108 votes
Ik vind het een goede serie maar o zo ongeloofwaardig en onrealistisch dat veel spanning erdoor verdwijnt en het soms irriteert.
Als het bijvoorbeeld lijkt alsof iemand in een val zit,de lul is,weet je al dat er toch wel weer iets gebeurt waardoor die persoon zich uit een benarde situatie bevrijd..
hahah idd het wordt steeds voorspelbaarder!
of als het net goed gaat of als ze net iets bemachtigen is er altijd wel weer iemand die ze naait een beetje een JOJO effect bijna
LEIDENAAR187
-
- 993 messages
- 0 votes
hahah idd het wordt steeds voorspelbaarder!
of als het net goed gaat of als ze net iets bemachtigen is er altijd wel weer iemand die ze naait een beetje een JOJO effect bijna
Precies,en eigenlijk was dit in het eerste seizoen ook elke aflevering zo,maar toen was het nieuw en de rest van de serie was sterker,maar nu is het puur onzin,en de enige reden waarom ik het kijk omdat ik natuurlijk na meer dan 3 seizoenen ik ook het einde wil zien,maar ik verwacht er niet veel meer van...
De serie heeft me nergens kunnen verbazen na seizoen 1.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Tja ik blijf het raar vinden dat mensen allemaal negatieve berichten over Prison Break rond zitten te sturen maar ondertussen wel met spanning wachten op de laatste afleveringen..Je mag kritisch zijn, graag zelfs, maar ga niet continu met modder gooien, stop dan gewoon met kijken als het zo verschrikkelijk is.
Anyway, dat terzijde. Ik vind de serie pieken en dalen hebben. Naar mijn mening zitten er maar een paar afleveringen in die minder zijn, de meeste wisten me toch wel te boeien en nieuwsgierig te maken naar meer. Of het uitgemolken is.. tsja, ze komen wel steeds van het ene probleem in het andere, maar dat hebben de meeste series wel. Prison Break is nou eenmaal geen serie vol met humor waar ontzettend veel variatie in kan zitten, ze blijven steeds in hetzelfde kringetje ronddraaien.
Persoonlijk stoort me dit niet, ik blijf met spanning wachten naar de resterende afleveringen. Alleen al vanwege het krachtige acteerwerk van de hoofdpersonen blijf ik de serie de moeite waard vinden.
LEIDENAAR187
-
- 993 messages
- 0 votes
Tja ik blijf het raar vinden dat mensen allemaal negatieve berichten over Prison Break rond zitten te sturen maar ondertussen wel met spanning wachten op de laatste afleveringen..Je mag kritisch zijn, graag zelfs, maar ga niet continu met modder gooien, stop dan gewoon met kijken als het zo verschrikkelijk is.
Anyway, dat terzijde. Ik vind de serie pieken en dalen hebben. Naar mijn mening zitten er maar een paar afleveringen in die minder zijn, de meeste wisten me toch wel te boeien en nieuwsgierig te maken naar meer. Of het uitgemolken is.. tsja, ze komen wel steeds van het ene probleem in het andere, maar dat hebben de meeste series wel. Prison Break is nou eenmaal geen serie vol met humor waar ontzettend veel variatie in kan zitten, ze blijven steeds in hetzelfde kringetje ronddraaien.
Persoonlijk stoort me dit niet, ik blijf met spanning wachten naar de resterende afleveringen. Alleen al vanwege het krachtige acteerwerk van de hoofdpersonen blijf ik de serie de moeite waard vinden.
Ik zie nergens mensen zeggen die kritiek hebben dat ze met spanning op de volgende afleveringen wachtten.
Ik heb nou eenmaal de serie gevolgd en wil weten hoe het afloopt,dat de serie niet meer is zoals die ooit begon,kan ik niks aan doen dus mag ik en anderen met mij best kritiek leveren op een show die ons ooit zo boeide.
Pieken en dalen,ja vooral dalen sinds het begin van het 2e seizoen.
Hoewel ik het 2e seizoen best goed vond,maar ik ben dan nog niet eens zo overdreven kritisch,realistisch hoeft het van mij allemaal niet te zijn,maar als je al weet dat slechte situaties toch wel goed aflopen is de spanning er gewoon af.
Tja,krachtige acteerwerk?
Denk dat je dan niet zo veel verstand daarvan hebt maar dat is mijn mening.
Kijk series als lost of sopranos,dat is krachtig acteren.
Of kijk eens naar een edward norton in een american history x,primal fear of fight club,das krachtig acteren.
Wentworth Miller lijkt qua postuur enzo op Norton en zou dus in aanmerking kunnen komen om al die rollen te spelen in die films,maar geen enkele zou die overtuigend overkomen en een personage neerzetten zoals Norton dat deed.
Omdat Miller alleen een beetje suf kan praten,met een soort sexy,slimme blik kijken,en een glimlachje alsof die alles van tevoren weet,in seizoen 1 kwam die er mee weg,uit de gevangenis werd duidelijk hoe beperkt die acteert,net als zijn broer en sucre.
T-bag zet een goede bad guy neer maar die heeft er ook echt de kop voor.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Ik vind dat de meeste acteurs in deze serie hun rol toch zeer overtuigend neerzetten, dus tsja, dat maakt het voor mij krachtig acteerwerk. Je noemde zelf al t-bag, een goed voorbeeld van een goede badguy, maar ook als ik terug denk aan Abruzzi, vond ik hem zeer goed voor die rol. Net als Wade Williams (Bellick) en William Fichtner (Mahone). Dit zijn voor mij toch de betere acteurs uit Prison Break. En tsja, dat er een paar mindere acteurs in zitten, zoals jij bijvoorbeeld Sucre noemt, in welke series heb je dat niet? Lost bestaat ook niet uitsluitend uit geweldige, overtuigende acteurs, maar het gaat er om dat het totaalplaatje van de acteurs goed is en dat de personages goed bij elkaar passen. Dát maakt het voor mij krachtig.
LEIDENAAR187
-
- 993 messages
- 0 votes
Abruzzi was mijn favoriet,zeker goed,ook Mahone en Bellick worden goed gespeeld ja,maar eigenlijk was dat het wel,en de broers die toch de hoofdrol spelen vind ik niet zo sterk acteren...
Donkerwoud
-
- 8662 messages
- 3941 votes
Lost bestaat ook niet uitsluitend uit geweldige, overtuigende acteurs, maar het gaat er om dat het totaalplaatje van de acteurs goed is en dat de personages goed bij elkaar passen. Dát maakt het voor mij krachtig.
Mijn absolute favoriete acteur is James Gandolfini uit The Sopranos, maar ik zeg vaak dat ik het eigenlijk een heel beperkte acteur vind. Zijn kracht zit hem in hoe hij zo goed bij het karakter van Tony past en niet in de veelzijdige rollen die hij aanneemt. Om een lang verhaal kort te maken: ik ben het dus met je eens, goed acteerwerk hoeft niet altijd gedragen te worden door goede acteurs, als de rollen maar goed op het lijf geschreven zijn.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Mijn absolute favoriete acteur is James Gandolfini uit The Sopranos, maar ik zeg vaak dat ik het eigenlijk een heel beperkte acteur vind. Zijn kracht zit hem in hoe hij zo goed bij het karakter van Tony past en niet in de veelzijdige rollen die hij aanneemt. Om een lang verhaal kort te maken: ik ben het dus met je eens, goed acteerwerk hoeft niet altijd gedragen te worden door goede acteurs, als de rollen maar goed op het lijf geschreven zijn.
Juist, dat bedoel ik. Danku 
LEIDENAAR187
-
- 993 messages
- 0 votes
Ik ben het ook 100% met je eens,ook over Gandolfini,moet wel zeggen dat ik hem zelden in een andere rol heb gezien maar dat soprano bij hem past is duidelijk,perfecte casting.
De rollen zijn in prison break ook goed gecast,michael en z'n broer enz enz,alleen in seizoen 2,uit de gevangenis,zie ik meer de beperkingen van deze acteurs.
Ook Lincoln die eigenlijk gewoon een type seagal/van damme is,en daar in seizoen 1 mee wegkomt.
Maar goed,als je een grote fan bent valt het misschien minder op,ik was grote fan van seizoen 1,beetje van seizoen 2,daarna is de serie gewoon een vermakelijke leuke serie,that's it.