• 178.092 movies
  • 12.212 shows
  • 33.983 seasons
  • 647.093 actors
  • 9.372.531 votes
Profile

Prison Break

kleez

• 849 messages
  • 1207 votes

OK....

Ik vandaag 'laatste' 3 afll. kijken (11 tm 14), ineens dus afgelopen! Ik denk: HUH?! Seizoen is nu toch ten einde? Ik ff wat op wikipedia kijken, blijkt seizoen ineens WEER langer te duren! OMG, eigenlijk gewoon een seizoen 5 nog dus :S:S:S

Echt, ik baal er stevig van, uitgemolken hap! Vond trouwens aflevering 13/14 wel beste van afgelopen 2 seizoenen! Daarnaast begint het nu hier en daar toch ongeloofwaardig te worden! Don Self bijv.

Donkerwoud

• 8664 messages
  • 3941 votes

Dat klopt niet, er stond van tevoren al vast dat er een vol seizoen zou komen van ong 22 episodes, met een afsluitende dubbelepisode. Van een vijfde seizoen is vermoedelijk geen sprake meer, omdat de ratings per aflevering dalen.

Maar het is nog niet uitgesloten dat hij er wel komt natuurlijk.

MatthijsGr00t

• 14031 messages
  • 1342 votes

hmm, raar dat de ratings per aflevering dalen, want seizoen 4 ( en dan vooral de laatste paar afleveringen ) zijn weer van het niveau van seizoen 1. Het is nu weer echt leuk.

Al hoop ik wel dat ze het bij max. 22 afleveringen van seizoen 4 houden en dat ze er dan een eind aan breien, want het moet een keer afgelopen zijn. Hoe maakt niet zoveel uit, als er maar een gesloten eind komt..

maar het blijft wel één van de beste series ooit

Seizoen 4 heeft 22 afleveringen. Nu nog 2 afleveringen in ieder geval, en dan een paar maanden winterstop, om afleveringen 17 t/m 22 uit te zenden. Seizoen 5 zijn ze nog over bezig, er zijn genoeg verhalen voor nog 2 seizoenen, het is meer de vraag of de acteurs/actrices nog verder willen. Aan de kijkcijfers ligt het niet, die zijn week in week uit fantastisch. Ben een hele grote fan van Prison Break, voor mij persoonlijk de beste serie ooit gemaakt.

The Last

• 7169 messages
  • 0 votes

De kijkcijfers zijn itt de eerste 3 seizoenen stevig gedaald in de VS....

kleez wrote:
Daarnaast begint het nu hier en daar toch ongeloofwaardig te worden! Don Self bijv.

ongeloofwaardig? Nee hoor, geloofwaardigheid in z'n zuiverste vorm. Heerlijk zeg, dat hebzucht een steeds grotere rol gaat spelen in de serie. Op dit moment het beste seizoen na S1 imo.

kleez

• 849 messages
  • 1207 votes

Donkerwoud wrote:
Dat klopt niet, er stond van tevoren al vast dat er een vol seizoen zou komen van ong 22 episodes, met een afsluitende dubbelepisode.

OK! Dan heb ik het verkeerd gelezen / gehoord ! Meende dat ik hier ook ergens gelezen had dat er 'slechts' 14 zouden komen, maargoed, dan ben ik waarschijnlijk even in de war!

En om even op die ongeloofwaardigheid terug te komen, met name Don Self: Hij werkt al jaren om 'the company' te pakken te krijgen! En ook heeft hij nog jaren voor zn pa gewerkt. Opzich daarom vond ik het al raar dat hij hen nu ineens de rug toekeerde. Okeey, okeey, het is mogelijk, maar come on, hij heeft er jaren voor gewerkt, in zo'n diep vertrouwen... Daarnaast zou zo'n iemand die op geld belust is, nooit zolang geheim kunnen houden. Maar stel dat dit wel kon: Ik geloof niet dat er al die jaren ook al mensen zijn, die 'Scylla' willen kopen, er zijn toch maar 2 kopers in de wereld / die er vanaf weten? Oftewel, hij was niet eens met zn baantje, ondergewardeerd, dus hij besliste: Heey! Ik ga Scilla verkopen! Neej, dit komt bij mij ontzettend ongeloofwaardig over

Donkerwoud

• 8664 messages
  • 3941 votes

Ik vind het trouwens zelf het beste seizoen sinds de eerste. Niet eens omwille van de geloofwaardigheid - als je het wilt analyseren klopt er geen drol meer van - maar gewoon om de pure fun. Iedereen besodemieterd elkaar maar dat het een lieve lust is. Ik hoop wel dat Gretchen/Self nou eens een stevige aframmeling krijgen, want die hadden echt dood moeten zijn gegaan of iig ernstig gewond moeten zijn geraakt.

The Last

• 7169 messages
  • 0 votes

Als je het wil analyseren dan klopt het juist wel.... maar dan zal je wel verder moeten kijken dan de vermakelijke pure nonsens a la seizoen 2/3 die je ziet.

@ kleez: ik snap nog steeds niet wat er ongeloofwaardig is aan iemand bij wie hebzucht komt opspelen. En de geheimhouding van Self is niks vreemds aan, als je gaandeweg het seizoen goed had opgelet, dan zou je moeten merken dat Self de gevangenen zoveel mogelijk probeerde te ontwijken, of tenminste, zo weinig mogelijk probeerde te zien. In feite een logische verklaring, maar goed, als je op gevoel afgaat kun je 't idd moeilijk geloven. En plaats de volgende keer ook spoilers aub.

Nomak

• 11634 messages
  • 0 votes

Ik vond het begin van seizoen 4 al totaal ongeloofwaardig.
Waarom heeft men veroordeelde en gezochte criminelen nodig om Scylla te vinden. Wat zij kunnen zouden FBI agenten of wat weet ik wie toch ook moeten kunnen.
Maar ok, dan heb je natuurlijk geen serie meer, het moet leuk blijven. Maar het werd gewoon steeds ongeloofwaardiger naarmate het langer duurde. T-bag, toch een zeer gevaarlijk crimineel kan gaan en staan waar hij wil zonder dat hij herkend wordt. Meer nog, hij krijgt zelfs kantoorwerk. Ok, hij doet het wel onder een valse naam, maar toch moet hij herkend worden denk ik want hij heeft toch geen spectaculaire metamorfose ondergaan, en zo een boeventronie herken je toch van op kilometers afstand.
En wat er verder nog allemaal gebeurd heb ik jammer genoeg nog niet kunnen zien, maar ik heb wel via vrienden die graag spoilers vertellen al heel wat gehoord. En het wordt nog ongeloofwaardiger als ik het goed begrijp. Maar ondanks alle ongeloofwaardigheid blijf ik zowieso kijken.

Donkerwoud

• 8664 messages
  • 3941 votes

Kom op, je ziet toch ook wel dat sommige plotwendingen aan de ongeloofwaardige kant zijn!? Misschien enigszins verklaarbaar als je het wilt, maar in elk geval zeer onwaarschijnlijk.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Haha ik moet Nomak wel grotendeels gelijk geven Donkerwoud, vanaf seizoen 2 is PB regelmatig wel ongeloofwaardig geworden en in seizoen 4 al helemaal. Neemt niet weg dat ik me er niet zo aan stoor omdat het heerlijk vermaak is maar je kan het niet ontkennen. Zijn voorbeelden kloppen gewoon.

The Last

• 7169 messages
  • 0 votes

S4 is qua opzet idd redelijk ongeloofwaardig ja, maar met de meeste ontwikkelingen valt het toch best mee?

Bovendien, wat Nomak al aangaf, anders zou er helemaal geen serie zijn.

kleez

• 849 messages
  • 1207 votes

Excuses dat ik mn spoilers vergeten ben, kan het bericht zelf niet meer aanpassen, ik zal ff kijken of ik admin kan vragen hiervoor! Vind het vaak ook erg onprettig als er geen spoilers staan

Seizoen 4 vond ik dus niet helemaal geloofwaardig mbt tot Don Self dus Maar ik vond hem wel 1 van de leuke types dit seizoen, samen met James Wyatt (die donkere meneer). Verder vind ik het wel een erg vermakelijk seizoen hoor Dat zeker!

Donkerwoud

• 8664 messages
  • 3941 votes

The Oceanic Six wrote:

Haha ik moet Nomak wel grotendeels gelijk geven Donkerwoud, vanaf seizoen 2 is PB regelmatig wel ongeloofwaardig geworden en in seizoen 4 al helemaal. Neemt niet weg dat ik me er niet zo aan stoor omdat het heerlijk vermaak is maar je kan het niet ontkennen. Zijn voorbeelden kloppen gewoon.

Ik reageerde op The Last. Sorry dat ik niet duidelijk was.

Ik ben het eens met de ongeloofwaardigheid van seizoen 4. Er zit elke episode wel iets dat hoogst onwaarschijnlijk is.

Pi2

• 36 messages
  • 534 votes

Hallo,

ik heb 3 brandende vragen over PB.

Ik moet wel zeggen dat de laatste afl. die ik gezien heb Selfless is (12) dus probeer geen spoilers te schrijven!!

-Wie of wat stond op de foto die Self gaf aan Scofield (hij zei dat Gretchen die info had gegeven)? Of komt dat nog?

-Waarom moest Scofield eigenlijk Whistler bevrijden? Het is duidelijk dat die Whistler heel veel wist over Scylla, maar De generaal had hem niet nodig daarvoor. Dus denk ik dat hij uit de gevangenis moest om vermoord te worden (wat uiteindelijk ook is gebeurd). Maar met al de macht die de Company heeft, hadden ze hem niet gewoon in de gevangenis kunnen ombrengen?

- Hoe kwam Whistler aan al die info over Scylla (al die aantekeningen in het vogelboek)?

Help me svp uit de brand!!

Alvast bedankt.

Donkerwoud

• 8664 messages
  • 3941 votes

Dat eerste weet ik helaas niet zeker, maar andere antwoorden heb ik wel.

Wat ik eruit begreep was dat Whistler een relatie had met Gretchen en dat zij de initiator was van de gehele operatie. In de eerste episode van seizoen 4 blijkt echter dat The Company een ander motief had: hem vermoorden en de informatie terug krijgen. De reden om het Scofield en gang op te laten lossen is dat zij de mogelijkheid hadden. Zij zaten in die Panamese gevangenis op dat moment en konden zodoende bij Whistler komen.

Was Whistler niet een ex-agent van The Company? In ieder geval had hij dus een relatie met Gretchen, die wel bij hun doen en laten betrokken was.

kleez

• 849 messages
  • 1207 votes

Afl. 15 vanavond gezien! Jémig wat een aflevering !! Vind seizoen 4 nu echt weer leuk worden! Ik kan niet wachten tot volgende week !

Zou de genereel de vader zijn van scofield ?

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Genereel?

Prima aflevering inderdaad, zeker Linc's martelscene was bruut! hehe

Donkerwoud

• 8664 messages
  • 3941 votes

Er zijn wel twee dingen die mij stoorden:

- Mahone kwam wel erg makkelijk weg van die WC. Die twee FBI-agenten vermoeden al dat er een ontsnapping aan zit te komen, maar toch checken ze niet wat hij daarbinnen doet...? Lame...

- Sucre die opeens wegloopt, gewoon zonder enige duiding van waarom op dat moment. En dan niet eens Michael gedag zeggen...?

Maar verder toffe episode. Weer net zoveel bochten en nieuwe wendingen als bij S1 het geval was.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Net de 16e gezien...verrassend einde, verder teleurstellende ep. Wanneer beginnen ze met de laatste 6 afleveringen?

Prison break, goeie serie meer niet. Wat er gezegd wordt over "beste serie" ooit ben ik het absoluut niet mee eens maarjah, smaken verschillen. Laatste seizoen wordt inderdaad erg ongeloofwaardig. Zo'n beetje elke agent van "The Company" is toch wel maar ook weer geen agent. Er moet maar snel een einde aan komen voordat het niet meer de moeite waard is. Toch vind ik het leuk om elke woensdag prison break van het "Dreamteam" te kijken (voor de usenet-liefhebbers onder ons).

The Last

• 7169 messages
  • 0 votes

Ook zojuist ep. 16 gezien. Na een aantal zenuwslopende afleveringen (in positieve zin), eindelijk weer eens wat rust (min of meer dan). Heerlijke wendingen, en op het einde misschien wel de grootste twist dit seizoen, erg verrassend. En laat nou juist op dat moment het publiek een tijd lang wachten op de rest.

The Oceanic Six wrote:

Wanneer beginnen ze met de laatste 6 afleveringen?

Pas rond de lente hervatten ze de overige 6 afleveringen.

patrick17

• 613 messages
  • 448 votes

Ik vond vooral Episode 15 heel erg sterk. De visoenen van Michael waren heel goed in elkaar gezet met een oude bekende erbij in de naam van Charles Westmoreland. Die episode was over het algemeen heel sterk. De tussenpauze er tussen, de visoenen en het einde dat Michael het totaal niet eens is met Burrows.

Episode 16 vond ik ook aangenaam. Er zaten een aantal wendingen bij die me wel kon bekoren. Paar leuke scene's zaten er tussen. Self wordt een 'beetje' irritant in de serie . Ik heb me wel weer kunnen vermaken al baal ik van de 'winterbreak' want ik had het liefst alles in een keer doorgekeken helaas.

De afleveringen zullen in Maart/April weer worden hervat heb ik vernomen... Ik ben zeer benieuwd erna.

tn2543

• 446 messages
  • 1118 votes

Seizoen 1 was voor mij het beste van alles seizoen. Seizoen 2 heeft mij ook weten te boeien. Seizoen 3 vond ik een herhaling van seizoen 1. Seizoen 4 vond ik echt heel slecht, maar heb het wel gekeken omdat ik toch een PB fan ben.

Ik hoop dat ze nu eens een goed einde gaan maken aan Prison Break. In Seizoen 4 merk je gewoon dat ze constant het verhaal aan het rekken zijn. Nu hebben ze de moeder van scofield weer in beeld gehaald, terwijl ze dood werd gewaand. Beetje goedkoop vind ik dat, om op deze manier tijd te rekken en een aangrijpingspunt te hebben voor ''een mogelijk' vervolg.

Net zoals Don Self, die eerst aan de goede kant hoorde en later opeens een badboy bleek te zijn. Hierdoor konden de makers van Prison Break weer een aantal afleveringen verder, en zo de tijd rekken.

Voor mij is Prison Break nog steeds een van de beste series ooit gemaakt, maar dan praat ik wel over Seizoen 1.

tn2543

• 446 messages
  • 1118 votes

Ik las via onderstaande link dat Prison Break waarschijnlijk een einde finale gaat krijgen. Dat gaat dan een film worden van 2 uur (net zoals 24:Redemption) waarin ze eindelijk eens naar een eind gaan toewerken.

Maar het bljven geruchten.

http://www.tv.com/story/11892.html

patrick17

• 613 messages
  • 448 votes

Ik vind het niet echt tijd rekken. Het is een wending in een verhaal. We hebben in eerdere seizoenen wel een naam gehoord van Michael zijn moeder, Christina Rose en hebben op een formulier zien staan dat ze is komen te overlijden aan een tumor maar we hebben haar in de serie nog niet gezien tot voorheen. Dus het is een wending in een serie. Ik vind dat opzich geen tijd rekken.

Don Self was eigenlijk ook een wending en opzich was het best wel spannend en leuk om te zien nadat hij Michael en de crew had bedrogen, nu vind ik hem persoonlijk vooral irritant worden in het verhaal. Opzich zou ik er mee kunnen leven als hij er uit zou vliegen.

Ik vind de serie nog steeds boeien en sommige afleveringen van Seizoen 4 halen de top van Seizoen 1 maar dat is natuurlijk een mening. Een ieder kan daar anders over denken.

Ik hoop nog altijd op een 5de seizoen omdat ik een enorme fan ben van Prison Break vanaf het alle eerste begin en het tot nu toe nog steeds spannend vind. Sommige dingen zijn misschien ongeloofwaardig maar over heel de serie gezien valt dat redelijk mee. Als er een einde aan zou moeten komen met een film zoals jij de geruchten hier vemeld hoop ik op een mooi einde. (Met heel misschien een paar oude bekende erbij).

We shall see!

kleez

• 849 messages
  • 1207 votes

Net afl. 16 gezien! Ik lees hierboven dat ze in de lente (pas) weer hervatten?! Komt goed uit, over 2 weekjes begint Lost weer !!

Afl 16 dus! Erg verrasend einde! Heel erg, maar ik vond die scene waarin Gretchen neer word geschoten en die dealer ook! Echt zo ongeloofwaardig die scene! Ene moment zitten ze op terras te onderhandelen, en vervolgens knallen ze mekaar neer, terwijl ze evengoed beiden veel hadden kunnen verdienen (en daar geven ze om!). Erg ongeloofwaardig vond ik dus! En Michael die weer moet ontsnappen Maar verder een prima aflevering hoor! Goed vermaakt, leuk einde!

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

De stop komt me niet zo slecht uit aangezien komende maand 24 en Lost weer beginnen

The Last

• 7169 messages
  • 0 votes

Dat is juist een probleem voor mij. Nou heb ik geen serie meer om te volgen, aangezien PB en Dexter volgend jaar pas weer beginnen.

Nou twijfel ik of ik gewoon opnieuw moet beginnen met 24 (kan ik s7 gewoon weer volgen), of verder ga The Office US .....

patrick17

• 613 messages
  • 448 votes

Ze titel naam voor Episode nummer 17 is 'R.I.P'

Ik heb vernomen ik weet niet of het klopt maar dat deze episode in Amerika op 2 Februari wordt uitgezonden.. Ik hoop het wel dan hoeven we niet zolang te wachtten...

Ik heb in ieder geval de 'Spring' gezien voor de komende 6 afleveringen en ik denk dat er een paar personages uit de serie gaan en misschien wel niet de minste.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.