- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Prison Break
Prison Break
aryan
-
- 986 messages
- 1752 votes
Vanavond zullen de eerste twee episodes in Amerika worden uitgezonden:
4-1 Scylla
4-2 Breaking and Entering
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Morgenvroeg de downl...ehm kuch....aan en meteen kijken! 
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ga er niet te diep op in, maar S4 is lekker gestart in de 1e 2 afleveringen. Genoeg verhaal, spanning en actie wederom.
The Last
-
- 7169 messages
- 0 votes
Seizoen 4 gestart inderdaad, heel fijn. Heb alleen weinig tijd. Het moet maar even wachten.
kleez
-
- 849 messages
- 1207 votes
Alleen eerste aflevering deel 4 gezien!
Het ging wel héél erg snel allemaal, maar, mijn complimenten ervoor!! Nadat ik PB het derde seizoen wel kon uitkotsten (vooral de laatste afleveringen) beloofd deel 4 een volwaardig seizoen te worden! Ik kijk nu alweer met smacht uit naar de volgende aflevering! Iets wat ik een tijd niet gehad heb bij PB 
vago
-
- 70 messages
- 380 votes
mooi net gekeken verheug me er nu al weer op een heel deizoen
The Last
-
- 7169 messages
- 0 votes
De eerste 2 afleveringen van S4 inmiddels al 'in bezit'. Ben erg benieuwd hoe het verder gaat, de eerste reviews waren vrij positief en ik heb gehoord dat het om een dubbele airing ging.
Hoop ook dat de meeste afleveringen wat beter geschreven zijn i.t.t. de haastige scripts (laatste afleveringen) van seizoen 3, waarin er natuurlijk problemen kwamen opdraven i.v.m. de schrijversstaking. Hoewel het wel prima was, vond ik het toch wel het minste seizoen van allemaal.
Ik heb vertrouwen in een nieuw (en beter) begin.
Donkerwoud
-
- 8664 messages
- 3941 votes
Van sidereel: http://www.sidereel.com/_post/15878
Kennelijk zijn er meer mensen die er geen zin meer in hebben, de seizoensopening van de vierde is nogal slecht bekeken. Misschien gaan ze er dan eindelijk een fatsoenlijk einde aan breien, want het wordt wel eens tijd.
Niettemin het seizoen maar eens oppakken later dit jaar. Nu sta ik op het punt een maand weg te gaan, dus weinig zin om er dan in te komen en niet verder te kunnen kijken. 
Nick Theunis
-
- 495 messages
- 2256 votes
een goed begin van seizoen 4, eerste 2 afleveringen vond ik erg goed..maar dit zal denk ik toch ook wel het laatste seizoen zijn..benieuwd naar ep 3
The Last
-
- 7169 messages
- 0 votes
Kennelijk zijn er meer mensen die er geen zin meer in hebben, de seizoensopening van de vierde is nogal slecht bekeken. Misschien gaan ze er dan eindelijk een fatsoenlijk einde aan breien, want het wordt wel eens tijd.
Heb ook het idee dat dit het laatste seizoen gaat worden. En ook al wordt ie niet goed bekeken, we kunnen na afloop in ieder geval zeggen dat we een geslaagde serie hebben gehad. 
Donkerwoud
-
- 8664 messages
- 3941 votes
Heb ook het idee dat dit het laatste seizoen gaat worden. En ook al wordt ie niet goed bekeken, we kunnen na afloop in ieder geval zeggen dat we een geslaagde serie hebben gehad. 
Eerlijk gezegd denk ik dat de meeste mensen het zullen onthouden als de serie die na twee seizoenen had moeten stoppen. Dan was het vermoedelijk perfect geweest...
The Last
-
- 7169 messages
- 0 votes
Denk het niet. Seizoen 3 was allerminst slecht, S4 begint geweldig.
Zojuist de eerste 2 afleveringen bekeken en alleen het script is al zoveel beter, 't is een goede keuze geweest om het verhaal helemaal de andere kant op te laten gaan. En met Michael als iemand met een hoog IQ, zijn de meeste (eerste) ontwikkelingen ook allerminst ongeloofwaardig. Meteen een goed begin van het seizoen. Hopelijk gaat het verder in deze stijgende lijn.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
De verwachtingen waren na het briljante 1e seizoen gewoon te hoog. Ik snap de kritieken op S2 en S3 niet zo. Ze waren idd iets minder, maar ik heb er enorm van genoten en ook S4 is weer erg lekker begonnen.
The Last
-
- 7169 messages
- 0 votes
S2 vond ik weinig tot niets onder S1 doen. S3 vond ik dan wel weer minder, maar S4 begint perfect en staat prima in context met een aantal gebeurtenissen in S1 en 2. Alleen het (mysterieuze) plot beloofd al veel goeds.
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3280 votes
S2 begon best aardig maar eindigt dramatisch. Je kon duidelijk zien dat de schrijvers in grote haast moesten werken vooral omdat sommige personages die je afleveringen lang niet zag en er ineens uitgeschreven werden. Het verhaal liep daar echt voor geen meter meer. Bij S3 ben ik op een gegeven moment afgehaakt maar dat begon nog best aardig.
The Last
-
- 7169 messages
- 0 votes
Tja, maar seizoen 3 kreeg halverwege plotseling te maken met de schrijversstaking. Vond 't toen ook niet al te best met al die gehaaste scripts. Wellicht even afkijken, want S4 begint uitstekend.
Donkerwoud
-
- 8664 messages
- 3941 votes
De verwachtingen waren na het briljante 1e seizoen gewoon te hoog. Ik snap de kritieken op S2 en S3 niet zo. Ze waren idd iets minder, maar ik heb er enorm van genoten en ook S4 is weer erg lekker begonnen.
Iets minder? De tweede reeks was uitermate knullig geschreven en de derde reeks leek bijna een kopie van de eerste reeks. Het punt is dat het concept had moeten blijven bij de gevangenisuitbraak en de ontsnapping zelf. Nu wordt er van alles bij verzonnen om het maar verder uit te kunnen melken. Gelukkig dat de kijker er niet in trapt en dat ze vermoedelijk eindelijk naar het einde toe gaan.
Ik zeg ook niet dat de serie waardeloos is, want elk seizoen heeft wel zijn goede punten. Als geheel is het echter onder de middelmaat en kan het niet tippen aan hoe de serie ooit is begonnen.
The Last
-
- 7169 messages
- 0 votes
Nu wordt er van alles bij verzonnen om het maar verder uit te kunnen melken.
Iets uitmelken wil niet meteen zeggen dat het ondermaats is. Bij PB werkt het in dit geval dus wel, mede omdat er gewoon goede aanwijzingen uit de vorige seizoenen zijn meegenomen.
En S2 doet qua verhaallijn bijna niets onder S1, het hoort er gewoon bij, S1 zou zijn waarde absoluut verliezen als er geen tweede reeks was gekomen m.i. Lijkt me nogal vreemd als ze niet zouden vluchten na een uitbraak.
S3 begon goed, maar stikte halverwege door die schrijversstaking. S4 is begonnen en het is flink uitgemolken ja, maar so what? De connectie met S1 is er absoluut. De schrijvers weten iig waar ze mee bezig zijn.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Alles is minder dan S1. Bij S1 had ik in de laatste 2 afleveringen het zweet op de rug vanwege de enorme spanning waar je een heel seizoen naar toe hebt geleefd.
S2 was soms nep, hoevaak kan je aan de politie ontsnappen, maar daarom wel enorm vermakelijk nog.
S3 was een kopie van de 1e bijna, maar wel ook best boeiend. Al was het minder dan de 1e 2 seizoenen.
En S4 is gewoon sterk begonnen.
Nick Theunis
-
- 495 messages
- 2256 votes
Alles is minder dan S1. Bij S1 had ik in de laatste 2 afleveringen het zweet op de rug vanwege de enorme spanning waar je een heel seizoen naar toe hebt geleefd.
S2 was soms nep, hoevaak kan je aan de politie ontsnappen, maar daarom wel enorm vermakelijk nog.
S3 was een kopie van de 1e bijna, maar wel ook best boeiend. Al was het minder dan de 1e 2 seizoenen.
En S4 is gewoon sterk begonnen.
Volledig met je eens
aryan
-
- 986 messages
- 1752 votes
Ik heb gisteren ook de start van seizoen 4 gezien, een leerzaam feitje dit fenomeen heet: Jumping the Shark
Het verhaal lijkt me wel leuk, alleen raak ik wel een beetje uitgekeken op de karakters.
Enkele minpunten
General Padman, hij had iets speciaals toen hij alleen zijn antwoorden op een kladblokje schreef, netzoiets als the cigarette smoking man van the X-files
Lincoln wordt ook steeds meer vervelender
Michael met een pistool wordt steeds meer ongeloofwaardiger
2 broers die net als hun vader het kwaad gaan bestrijden, lijkt verdacht veel op het plot van Supernatural
En ik volg nu de serie Alias (ben halverwege seizoen 4) en het is wel grappig om de overeenkomsten te zien (geheime groepen die geheime missies uitvoeren en daarmee met briljante plannen komen )
Pluspunten
Het verhaal, ze hebben het nu aardig veranderd en het kan heel leuk worden
Roland Glenn, een interessant karakter
Michael Rapaport en Jodi Lyn O'Keefe
kleez
-
- 849 messages
- 1207 votes
Eens met Aryan! Ook de voor- en nadelen! Zoals ik al eerder zei: na seizoen 3 hoefde ik helemaal niks meer van Prison Break! Maar na de eerste 2 afleveringen wacht ik weer met smart op de volgende delen! Ook de nieuwe karakters een pluspunt! Daarnaast dacht ik in seizoen 1 / 2 wel eens: stel dat dit zooitje nu eens samen ging werken! dan zou de serie pas écht leuk worden!
Donkerwoud
-
- 8664 messages
- 3941 votes
rme spanning waar je een heel seizoen naar toe hebt geleefd.
.
Ik kwam soms niet bij van het lachen als ze elkaar weer eens tegenkwamen terwijl de politie ze maar niet kon vinden. Sowieso was de spanning weg van die gesloten ruimtes en de rivaliserende gangs. Het seizoen had zo zijn momenten, maar over de gehele linie was het de naam Prison Break onwaardig. De derde vond ik in het goede vaarwater komen, alhoewel deze dus keihard verneukt is door de writers strike. Er had zoveel meer uitgehaald mogen worden.
Tharoy
-
- 313 messages
- 511 votes
Je merkt wel aan seizoen vier dat ze echt aan een schone lei willen beginnen. Bijna alle nieuwe mensen die in seizoen drie kwamen zijn dood, waardoor het meer als een vervolg voelt op het tweede seizoen.
Sterker nog, hetgeen wat in seizoen drie is gebeurd komt bijna niet meer ter sprake.
Toch wel jammer dat de prison break hype helemaal is ingekakt door die stakingen waardoor seizoen drie minder werd.
dulcinea
-
- 923 messages
- 818 votes
Toch wel een sterke 3e aflevering, dit keer had ik voor het eerst terug het gevoel dat ik meteen wilde verderkijken, Iets wat ik gedurende het hele 1e seizoen had maar daarna af en toe kwijtspeelde.Ik hoop wel dat dit het laatste seizoen wordt want ze mogen niet blijven uitmelken, maar tot nu toe blijf ik toch geboeid volgen.
AmazingPP
-
- 2524 messages
- 1859 votes
Ik ben gisteren begonnen aan het vierde seizoen van Prison Break. Heb nu de eerste aflevering gezien, maar ben ik dan de enige die van mening is dat ze nu wel heel ver van het padje af zijn?
Seizoen 1 vond ik helemaal top.
Seizoen 2 vond ik helemaal niks.
Seizoen 3 vond ik wel redelijk, in ieder geval hoopgevend.
Maar nu in dit seizoen heeft het toch helemaal niks meer te maken met wat de titel bedoeld??
Kijk, ik snap wel dat ik nog maar 1 aflevering gezien heb, maar ik hou mijn hart vast voor de rest van het seizoen. Afwachten, maar...
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Moet je een titel dan veranderen omdat het verhaal evolueert?
American Pie (ik noem er 1) deel 1 had een echte American Pie appeltaart, de resterende delen niet. Toch noemen ze die films wel American Pie.
Prison Break kan je toch breed opvatten. Je hebt je prison break gehad in 2 seizoenen en de rest is verhaal.
Ik ga zo eens aflevering 5 kijken van s4.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Uitstekende 5e aflevering!
De echte PB spanning is weer helemaal terug. Wel is het verhaal wat warriger maar wel net zo spannend. Maar waar ze in de uitbraak seizoenen 1 doel hadden hebben ze nu meer doelen. Maakt het ook wel weer aardig.
The Last
-
- 7169 messages
- 0 votes
Heb er inmiddels 4 afleveringen opzitten. Blijft een machtig goede serie. Oke, verhaal is flink uitgemolken, maar komt in S4 perfect tot z'n recht. Kan me verder ook prima vinden in het commentaar van Jack Bauer hierboven.
2(86)
-
- 12 messages
- 9 votes
Ik heb er nu 6 aflevering opzitten
seizoen 1 : Geweldig
seizoen 2: Goed, maar niet geweldig goed
seizoen 3: Evenaring van seizoen 1
seizoen 4: Goed, met hier en daar een twijfel