• 178.104 movies
  • 12.215 shows
  • 33.986 seasons
  • 647.155 actors
  • 9.373.160 votes
Profile

Prison Break

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Ja ik word ook moe van die schema's. Elke keer een winter of zomerstop, of een 2 of 3 weekse stop of whatever....Lost had dat, Prison Break had dat...zeer irritant. Ben blij dat mijn 24 nu doorloopt tot mei, zonder pauze's. Ik blijf ook kijken pindakazen, ik kan nu eenmaal nooit wachten

jay73

• 1184 messages
  • 1388 votes

Tsss, dat kon de serie echt niet gebruiken: een derde seizoen. Het had hier natuurlijk afgelopen moeten zijn.

En wat een draak van een brug naar het derde seizoen! Zeer zwak.

aryan

• 986 messages
  • 1752 votes

jay73 wrote:
Tsss, dat kon de serie echt niet gebruiken: een derde seizoen. Het had hier natuurlijk afgelopen moeten zijn.
En wat een draak van een brug naar het derde seizoen! Zeer zwak.

ik verwacht niet veel van seizoen 3, maar na het einde van seizoen 2 heb ik toch enigzins hoop. De eerste vraag die ik wil weten is: waarom wilt de pad man dat scofield uitbreekt? En deze gevangenis is een stuk gevaarlijker dan die eerste. Als Mahone er ook in blijft kan het misschien nog wel wat worden.

Pieter Montana

• 6678 messages
  • 2286 votes

Ik moet zeggen, na nu ook al 15 afleveringen van seizoen 2 te hebben gezien, dat dit toch één van de beste series ooit gemaakt is. Niet grensverleggend, maar wel ongelooflijk entertainment op hoog niveau.

Vooral eerst hou ik van ontsnapping-films. Bedenker van de reeks Paul Scheuring gaf toe dat hij veel inspiratie haalde uit de geweldige film The Great Escape. Het uiganspunt van de reeks vind ik ook al bijzonder origineel. Hoe de scenaristen in het 1ste seizoen telkens weer zo'n nagelbijtende afleveringen wisten te maken, getuigt alleen maar van een hoop talent. Elk personage in de gehele reeks is zo brilliant gecast dat je zelfs voor moordenaars en dieven ongelooflijk veel sympathie begint te krijgen. Michael Schofield mag dan niet de crimineel zijn, maar hoe Wentworth Miller het personage neerzet is gewoonweg cool. Dat korte kapsel, altijd die doordringende blik in zijn ogen en de wat fluisterende mysterieuze stem maken dat personage tot iets geweldigs. Mijn favoriete karakter blijft toch wel T-Bag, brilliant neergezet door Robert Knepper. Nog nooit zoveel sympathie gehad voor zo'n moordenaar. Altijd die tong uit zijn bek, die venijnige stem,... Het moment waarop hij, in de aflevering met al de flashbacks, in de gevangenis zit en hij met true-love Susan begint te praten, gaan de haren op mijn rug rechtstaan. T-Bag's levensverhaal is eigenlijk een soort tragedie. Is hij ook niet door zijn vader verkracht geweest? Naast natuurlijk T-Bag & Schofield heb je natuurlijk nog de venijnige klootzakken zoals Bellick en Mahone, briljante nieuwkomer in het 2de seizoen. Het 2de seizoen vind ik zelfs spannender dan het 1ste, en dat betekent wel iets. Als de scenaristen het niveau zo hoog weten te houden, dan kan ik alleen maar vol verwachting uitkijken naar de 3de reeks.

10/10 voor deze serie

MiekieMow

• 224 messages
  • 308 votes

Ik krijg het er helemaal warm van als ik deze persoon zn theorie voor seizoen 3 lees (bron: tv.com):

"This is all a theory but i personally think its logical: the company built sona (the prison) to conduct various experiments. why did they make it in panama? because in the USA there are more strict laws, human rights etc. whereas in panama the laws are more relaxed. whats the purpose of sona? to perform experiments on human beings, the nature of these expeiments is probably related to psychiatry/psycholgy or even genetic engineering. now these are 2 very fastly developing branches of science in our current times where scientists are using animals to conduct their studies. it would obviously be more useful and informative if they could use human beings, but would be totally unethical. so that's what the company are doing. why are they doing all this? its evident from season 1 + 2 that the company want to control politics and economy. now in season 3 they'll show us how they even want to control people's mind by learning how they think, react etc. so these unethical experiments are for a political goal. now this is definately no sci-fi, its reality (just read about psychology and genetic engineering) or even better we can consider it a conspiracy. so that would make padman probably a scientist as well as a high member of the company."

tukkerstein

• 2216 messages
  • 3467 votes

Prison Break wordt steeds magerder. Seizoen 1 was geweldig, seizoen 2 begon goed maar wordt nu steeds minder. Ze doen er eerst 25 afleveringen over om te ontsnappen en vervolgens worden ze in 5 afleveringen volgens mij drie keer opgepakt en weer vrijgelaten. Gaat er toch wel wat van de spanning verloren. Daarnaast is het gewoon niet erg boeiend meer.

P8rb

• 10773 messages
  • 1820 votes

ipv 26 april gaat het A.S. donderdag weer verder op tv dus.

Mezelf

• 288 messages
  • 204 votes

hey wil niemand vertellen waar ze die hele seizoen 2 al gezien hebben?

want ik ben er wel benieuwd na namelijk..

ik hoop dat iemand de link wil geven, of kijken jullie het niet via internet..

dat verhaal over in de auto naar een oom in amerika vond ik een beetje ongeloofwaardig

maar goed ik hoop dus dat iemand mij het kan vertellen

dank

gondwana

• 1212 messages
  • 1464 votes

Eén van de sterkste punten van PB vind ik de casting. Quasi elk personage wordt zo kenmerkend (karikaturaal eig, maar het stoort niet) gespeeld en past zo bij het lichamelijk aspect vd acteurs dat men de ongeloofwaardigheden vergeeft.

Beste voorbeelden uiteraard T-bag, Bellick en mahone.

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

ik heb seizoen van iemand te leen en ga binnen kort maar is kijken

ben benieuwd vanwege de goede kritieken.

verriet

• 89 messages
  • 123 votes

Pff. Tja, wat kun je hier allemaal over zeggen! Als eerste een super goede serie die ik zelf ook elke week volg. (dan wel op donderdag) Er zijn zoveel goede dingen. Bijvoorbeeld Alex, ik kon hem eerst niet uitstaan!! Echt verschrikkelijk. Maar sinds kim Alex's zoon in het ziekenhuis heeft laten brengen vind ik hem steeds zieliger worden! Maar goed er zijn dus te veel dingen die goed zijn om te vertellen. Ik heb nu al weer zin in de volgende aflevering, maar ik ben ook super bang dat er nog wat super ergs gebeurt (zoals vaker gebeurt). Nou ja in iedersgeval is het een super super goede serie

echt super knap als je zoiets kunt verzinnen!!

arne66

• 198 messages
  • 105 votes

Prison Break, samen met My Name is Earl mijn favoriete serie. Slotaflevering was niet zo spannend als die van seizoen 1 maar toch spannend. Ik wens de schrijvers veel succes want ze kunnen niet hetzelfde doen als in seizoen 1, naja dat kunnen ze wel...

Als ik sterretjes kon geven (ik wil TVMETER.NL!!!) zou ik hem 5 sterren geven.

x_ShamieeJ

• 158 messages
  • 70 votes

Pieter Montana wrote:
Ik moet zeggen, na nu ook al 15 afleveringen van seizoen 2 te hebben gezien, dat dit toch één van de beste series ooit gemaakt is. Niet grensverleggend, maar wel ongelooflijk entertainment op hoog niveau.

Vooral eerst hou ik van ontsnapping-films. Bedenker van de reeks Paul Scheuring gaf toe dat hij veel inspiratie haalde uit de geweldige film The Great Escape. Het uiganspunt van de reeks vind ik ook al bijzonder origineel. Hoe de scenaristen in het 1ste seizoen telkens weer zo'n nagelbijtende afleveringen wisten te maken, getuigt alleen maar van een hoop talent. Elk personage in de gehele reeks is zo brilliant gecast dat je zelfs voor moordenaars en dieven ongelooflijk veel sympathie begint te krijgen. Michael Schofield mag dan niet de crimineel zijn, maar hoe Wentworth Miller het personage neerzet is gewoonweg cool. Dat korte kapsel, altijd die doordringende blik in zijn ogen en de wat fluisterende mysterieuze stem maken dat personage tot iets geweldigs. Mijn favoriete karakter blijft toch wel T-Bag, brilliant neergezet door Robert Knepper. Nog nooit zoveel sympathie gehad voor zo'n moordenaar. Altijd die tong uit zijn bek, die venijnige stem,... Het moment waarop hij, in de aflevering met al de flashbacks, in de gevangenis zit en hij met true-love Susan begint te praten, gaan de haren op mijn rug rechtstaan. T-Bag's levensverhaal is eigenlijk een soort tragedie. Is hij ook niet door zijn vader verkracht geweest? Naast natuurlijk T-Bag & Schofield heb je natuurlijk nog de venijnige klootzakken zoals Bellick en Mahone, briljante nieuwkomer in het 2de seizoen. Het 2de seizoen vind ik zelfs spannender dan het 1ste, en dat betekent wel iets. Als de scenaristen het niveau zo hoog weten te houden, dan kan ik alleen maar vol verwachting uitkijken naar de 3de reeks.

10/10 voor deze serie

Niet te vergeten ; Dominic Purcell vind ik ook een top acteur & Amaury Nolasco ook. Fantastische rollen hebbe deze 2 [Naast Wentworth Miller natuurlijk] en ja .. T-Bag is geweldig Ik krijg meer en meer sympatie voor hem .. niet te geloven.
Een top serie met top acteurs !

Sjowbajbie_X3

• 2 messages
  • 0 votes

Wentwort Miller doe tog nog mee éh in seizoen 3 =( ??!!!

P8rb

• 10773 messages
  • 1820 votes

uiteraard, geen PB zonder hem.

Sjowbajbie_X3

• 2 messages
  • 0 votes

idd .. geen Prison Break zondr DE michael éh !!!

Maar jah op het einde vn seizoen 2 zit hij in Sona (gevangenis) ..

dus denk ik da hij nimer mee doe ofzo ...

serpico

• 2900 messages
  • 491 votes

Ik vind Dominic Purcell niet zo'n geweldig acteur. Hij acteert niet meer dan redelijk in PB. En Robin Tunney is vaak wel héél irritant om naar te kijken. Ik werd bijna vrolijk toen ze werd neergeschoten in seizoen 1. Maar verder wordt er erg overtuigend geacteerd, en kijkt iedere aflevering lekker weg, terwijl het geheel wél fascinerend blijft.
Seizoen 1 omschreef de beste gevangenisontsnapping ooit, Seizoen 2 ging meer over de invloed op de levens van mensen die door de regering worden tegengezeten. Ook dat in combinatie met een hoop spanning en emotie. Toch maar mijn favoriete serie, dat Prison Break

Angrod_Pallanén

• 6687 messages
  • 1042 votes

Ja, maar seizoen 3 brengt niets meer in wat het originele verhaal betreft. Het hele gedoe met president Reynolds is over. Lincoln is en vrij man enz.

Filmfreaker

• 536 messages
  • 328 votes

Ik heb net het einde van Seizoen 2 bekeken en vond deze cliffhanger niet zo spannend als die van Seizoen 1. Maar hij was wel super mysterieus. De makers zijn slim geweest en houden heel veel geheim van wat er in seizoen 3 gaan gebeuren.

Daarom denk ik ook dat veel mensen denken dat seizoen 3 niets wordt. Ik vind het zelf ook heel erg moelijk om daarover te gaan beoordelen. We laten het gewoon op ons afkomen.

Trouwens. Prison Break vindt ik een perfecte serie, zowel seizoen 1 als seizoen 2. Vond seizoen 2 wat spannender, maar jammer dat het einde minder spannend is dat de cliffhanger van seizoen 1.

witchy94

• 5 messages
  • 19 votes

ik vind ook gwn ongelofelijk en die scenaristen hebbe ook zon fantasie, allez hoe dat ze der telkens weer kunnen ontsnappen!!!!!!!!!!!!!!!!! gwn ongeloofelijk

tukkerstein

• 2216 messages
  • 3467 votes

Seizoen 1 was geweldig, seizoen 2 begon goed maar zakte zover in dat ik niet eens meer zin heb om verder te kijken, misschien ga ik dat nog wel doen, maar het is allemaal zo ongeloofwaardig geworden, er worden constant dingen aan verhaal toegevoegd om de serie zolang mogelijk te maken. En inmiddels zijn ze al meerdere keren gevangen genomen en weer ontsnapt, dat moet ook een keer ophouden,,,

PaulieWalnuts

• 1239 messages
  • 815 votes

tukkerstein wrote:

Seizoen 1 was geweldig, seizoen 2 begon goed maar zakte zover in dat ik niet eens meer zin heb om verder te kijken, misschien ga ik dat nog wel doen, maar het is allemaal zo ongeloofwaardig geworden, er worden constant dingen aan verhaal toegevoegd om de serie zolang mogelijk te maken. En inmiddels zijn ze al meerdere keren gevangen genomen en weer ontsnapt, dat moet ook een keer ophouden,,,

Seizoen 1 boeide mij ook ja. Ik vond het toen een goede serie, maar inderdaad, het werd zo ongelooflijk uitgekookt in seizoen 2. En nu nóg verder. Het slaat gewoon nergens meer op. Ze zijn inderdaad al 4 keer gepakt en ontsnapt, nou weten we het wel. Maar zo te horen was dat dus niet de bedoeling om een derde seizoen te doen, maar heeft Fox te grote dollartekens voor z´n ogen gehad.

Erg jammer gewoon.

waxs

• 102 messages
  • 386 votes

Ik vind het nogal altijd een zeer verslavende spannende serie, kijk uit naar het derde seizoen

wallie550

• 37 messages
  • 145 votes

waxs wrote:

Ik vind het nogal altijd een zeer verslavende spannende serie, kijk uit naar het derde seizoen

ik ben het helmaal met je eens het is een hele Vette goed uitbedachte serie ik kan ook niet wachten

meiting

• 5 messages
  • 4 votes

Hoii ik heb ff een vraagje, mijn klasgenoot zegt dat hij de eerste aflevering (Redemption) van het derde seizoen 3 al te hebben gezien, kan dat? Want tot zover ik weet is hij niet eens uitgezonden...

Nou bedankt =)

HeresJohnny

• 104 messages
  • 5 votes

Seizoen vond ik wel gaan, ik wou eens zien hoe dat plan ging werken.

Seizoen twee keek ik puur om te zien hoe het verder zou gaan, maar toen ik Alexander Mahone zag...

Toen moest ik het hele seizoen zien.

William Fichtner is zo goed! Hij is zonder twijfel het beste character van het tweede seizoen

Alleen jammer dattie nu ook de bak in draait.

Over seizoen 3, dat nu gefilmd wordt, is al wat bekend: Het verhaal gaat voor 90% verder bij het einde van seizoen 2 omdat iedereen zo te spreken was over Mahone.

Hopelijk wordt het character uit seizoen 2 dan niet verslechterd.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

meiting wrote:

Hoii ik heb ff een vraagje, mijn klasgenoot zegt dat hij de eerste aflevering (Redemption) van het derde seizoen 3 al te hebben gezien, kan dat? Want tot zover ik weet is hij niet eens uitgezonden...

Nou bedankt =)

Laat hem maar lekker lullen, 0% kans dat het klopt.

aryan

• 986 messages
  • 1752 votes

Two New Regulars for 'Prison Break'

Jodi Lynn O'Keefe and Robert Wisdom join the regular cast

June 19, 2007

FOX's "Prison Break," already boasting one of TV's largest casts, will have at least two addition regulars next season.

According to The Hollywood Reporter, Jodi Lynn O'Keefe and Robert Wisdom will take regular roles for the drama's third season, starting this fall.

When last we left our prisoner breakers, tattoo-happy Michael (Wentworth Miller) had just been locked up in a particularly gloomy prison in Panama at the behest of yet another vast government conspiracy.

O'Keefe will play Betty Crocker (that's what the HR claims, at least), an operative within the Company, the organization at the heart of said conspiracy.

Wisdom will play one of Michael's fellow prisoners, a drug kingpin named Luchero.

Probably best known for her long run on "Nash Bridges," O'Keefe's other TV credits include "The Evidence," as well as episodes of "Criminal Minds" and "CSI: NY." This past development season, O'Keefe co-starred ABC's "The Call."

Fans of "The Wire" know Wisdom as risk-taking Major Howard "Bunny" Colvin. Also a regular on the short-lived American version of "Cracker," Wisdom's feature credits include "Ray," "The Hawk Is Dying" and the upcoming "Ball Don't Lie."

dit is Jodi Lynn O'Keefe:

http://www.zap2it.com/media/photo/2007-06/30624533.jpg

En dit Robert Wisdom:

http://www.hbo.com/thewire/img/castcrew/actor_season04/robertwisdom.jpg

Angrod_Pallanén

• 6687 messages
  • 1042 votes

Die eerste doet me denken aan Veronica.

Cover art voor dvd 2 is eigenlijk best wel vet:

(afbeelding)

HeresJohnny

• 104 messages
  • 5 votes

Komt uit op 20 augustus

Wel een beetje laat, eigenlijk....

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.