24
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Hahah, een 24-fanboy die op zijn teentjes getrapt is.
Heeft er weinig mee te maken. Zolang er inhoudelijk geargumenteerd wordt en geen open deuren worden ingetrapt is het geen probleem. Met nietszeggende leukdoenerij is het niet zo gek dat je zulke reacties krijgt.
Niet relevant.
24 pretendeert ook niets meer te zijn dan een action packed television serie. Maar toegegeven; ik word wel wat nukkig als Rajskub met de grond gelijk gemaakt wordt. 
tukkerstein
-
- 2216 messages
- 3467 votes
Pervert houdt er een beetje een populaire schrijfstijl op na (niet als grote belediging opvatten!), maar hij reageert absoluut inhoudelijk als hij zegt dat er veel technisch geneuzel in de serie voorkomt en daarbij voorbeelden noemt (of noem je dat geen argumenten?). Ook bij de rest van zijn punten blijft hij inhoudelijk reageren (in tegenstelling tot de gebruikers die op hem reageren, die op de persoon ingaan en zijn hele post belachelijk maken ipv volwassen op de inhoud te reageren). Voorbeeld, punt 2:
Ik ben het met Pervert eens dat Jack wel erg snel fit is. Grote voorbeeld is het nieuwe seizoen waarin Bauer met een auto van de zoveelste etage van een parkeergarage afrijdt zonder dat hij een riem omheeft. Hij heeft er amper wat aan over gehouden. Dat de serie niet geheel realistisch is is geen gebrek, maar
Ik haalde enkel het woordje "familie" erbij om iets te verduidelijken. Echt heel relevant was het niet nee. Is dat heel boeiend?
En nog even:
waarom het over the top-argument wel geldt voor een serie als "24" en niet voor een Schwarzeneggerfilm: omdat 24 pretendeert een geloofwaardige serie te zijn gebaseerd op de huidige gang van terrorisme-bestrijding in de VS. Het speelt zich af in een wereld die grotendeels parallel loopt aan onze eigen wereld. Een film als Predator gaat over een buitenaards wezen die wil moorden. Dat uitgangspunt is sowieso al over the top.
Anders geredeneerd: zou ik, als ik Predator in mijn top 10 heb staan, bijna geen enkele serie/film meer over the top mogen vinden?
Curly1985
-
- 819 messages
- 357 votes
gister aflevering 4 gezien, toch weer een beetje teleurgesteld.
Vind het hele verhaal over hoe en waarom Tony terug is niet zo bevredigend. Ook de manier waarop hij dus weer tot leven is gewekt kan er bij mij niet in. Ook dat Jack Bauer bij die vrienden van Tony naar binnen wandelt en hun vertrouwen half wint vond ik ook nep, vond het een slechte scene in die kelder.
Wel tof dat de terroristische dreiging samenhangt met de oorlog in dat land. Vind daarom de witte huis scenes wel wat interessanter dan in sommige andere seizoenen van 24.
Hoop wel dat er nog een echte mastermind terrorist onthuld word, waarvan je terecht bang word als je naar de televisie kijkt. heb dit ook gemist in de voorgaande 2 seizoenen
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Pervert houdt er een beetje een populaire schrijfstijl op na (niet als grote belediging opvatten!), maar hij reageert absoluut inhoudelijk als hij zegt dat er veel technisch geneuzel in de serie voorkomt en daarbij voorbeelden noemt (of noem je dat geen argumenten?).
Noem ik open deuren intrappen. Grotendeels van de CTU werkvloer bestaat uit analisten, niet zo gek dat het vaak gaat over technologie.
Zijn comments over Rajskub waren echt inhoudelijk
. Kim wordt naïviteit verweten, kan zij het helpen dat ze niet het instinct heeft van een federal agent?Als je een beetje realistisch gaat nadenken is het allemaal best logisch. De storylines vindt ik niet echt over the top (name a few..) en logisch dat het organiseerde terrorisme een mastermind heeft (ever heard of Osama Bin Laden?). Toch fijn dat er op MM van die anti-terroristen eenheid experts zijn en die precies weten welke protocols en alle ins and outs daar heersen en hoe de hierarchie bij de terroristenorganisaties in elkaar zit.
Die zogenaamde nadelen zijn meer een tekortkoming van de kijker dan van 24.
Wil jullie wel eens horen als hij 16 afleveringen per seizoen in het ziekenhuis ligt. Dan lopen jullie weer te mekkeren.

Bron?
Sowieso moeilijk te zeggen aangezien heel de cell CTU fictief is (benieuwd met welke eenheid je CTU dan vergelijkt). Wat is er dan niet geloofwaardig aan hun manier van volgen van protocols volgens jou?
So?
Als je over the topness als nadeel gaat beschouwen vindt ik affiniteit voor die films vreemd.
Jawel.
Curly1985
-
- 819 messages
- 357 votes
Vind de gang van zaken bij CTU ook altijd wel realistisch overkomen. Kon me altijd wel inleven in de situaties die daar aan de gang waren. Ook de conflicten tussen Jack en het hoofd van CTU waren altijd wel interessant en leuk om naar te kijken. 
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Vooral Chapelle was zo'n autoritair figuur. 
Nomak
-
- 11634 messages
- 0 votes
Ik ben het met Pervert eens dat Jack wel erg snel fit is.
Besef je wel hoe ongelooflijk getraind een man als Jack is? Dat is niet te vergelijken met een gewone mens die een normale job uitoefent.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
24... Eigenlijk een achterlijke serie, en toch blijf ik kijken.
Toch kan ik zonder lang nadenken vijf redenen noemen om niet naar 24 te kijken.
1.
Een leuke serie maar soms erg vervelend door het stomvervelende hightech geneuzel bij CTU. Over wie op welke workstation mag en oh nee de server is gehackt en blablabla. Ik heb een satelliet nodig!!! Oh nee, die is al bezet door "Division" (???) Keer op keer worden ze gehackt, aangevallen, dubbelspionnen, en zelfs binnengedrongen door een zeecontainer vol Chinezen. Professionele organisatie...
2.
De scènes met Jack (eigenlijk alles wat zich afspeelt BUITEN het CTU gebouw) zijn daarentegen wel altijd leuk. Het blijft altijd verbazingwekkend hoeveel marteling die man op 1 dag kan doorstaan. Gelukkig hebben zelfs die gemene Chinezen in al die maanden in China geen zichtbare, blijvende schade aangericht. Je kan iemand niet door 10 partijen laten martelen en dan laten rondlopen met alle vingers en tenen. En een functionerend scrotum. Maar goed, als de serie wat DAT betreft 100% realistisch zou zijn, zouden we kijken naar Jack Bauer in een scootmobiel met zuurstofflessen. Dus komt die super healing special ability van Jack goed van pas.
4.
Sommige personages zijn oliedom en vreselijk irritant. In de eerste paar seizoenen was daar shitmagnet Kim, die altijd met open ogen in de val liep, later werd het Chloe, die de HELE tijd kijkt alsof ze twee borden stamppot bruine bonen heeft gegeten, en daarna drie weken niet heeft gescheten. Wat een ellendig zeikwijf is dat.
5.
Maar het ergste is nog wel de (soms) compleet over the top verhaallijnen wat betreft het fenomeen "dus HIJ/ZIJ was al die tijd de mastermind van de bad guys!!". De makers van 24 geven het wordt plottwist een geheel nieuwe invulling...
Waarom toch kijken? Jack Bauer. Het is en blijft een cool personage. Ondanks zijn geschreeuw en overacting af en toe (nou ja, af en toe...)
De TV-film "24 - Redemption", die zich tussen seizoen 6 en 7 afspeelt, kan ik dan ook wel iedereen aanraden. Best een goede film met een lekkere sneer naar de VN (ruggegraatloze eikels).
Omdat een aantal hier nog liggen te miepen zal ik toelichten waarom ik capt. perverts commentaar niet goed vind.
1. Jack werkt voor een anti terrorisme bedrijf vd overheid. Natuurlijk zit zon toko vol hightech shit. Wat verwacht je dan? Dat ze zonder satelieten e.d. werken? En ja, het is inderdaad apart dat CTU een paar keer aangevallen is door terroristen, maar geheel onwaarschijnlijk is dat niet. Net of er bij pakweg MI6 in Engeland nooit aanslagen zijn geweest.
2. Jack is regelmatig toegetakeld, heeft vaak de ziekenboeg van CTU bezocht, is al gereanimeerd na een marteling etc. Wat verwacht je dan? Dan ligt Jack idd 22 van de 24 afleveringen te revalideren in het ziekenhuis als alles 100% realistisch wordt gemaakt. Het blijft wel een serie. Noem 1 serie waarin alles 100% realistisch gebeurd...
4. Een serie met alleen maar symphatieke mensen is ook niks lijkt me...je hebt vervelende en hele toffe mensen nodig zodat de hoofdrolspelers nog beter kunnen uitblinken. Je hebt een Sherry of Kim nodig, net als een Tony, David of Bill. What's your problem? Net of je in het echte leven alleen maar toffe mensen hebt...
5. Zou je 24 net zo leuk vinden als het er allemaal dik bovenop lag? Dan zou je denk ik na 2 seizoenen wel klaar zijn met de serie. 24 is juist goed door zijn aparte, diepe verhaallijnen waarbij lang niet iedereen is wie ze lijken. En ja, soms is zon plottwist wat vaag of zelfs niet realistisch maar maakt dit wat uit? Is het niet heel spannend? Wil jij graag een aflevering van pakweg Baantjer kijken als je na 3 minuten al weet wie het was en hoe het is gebeurd?
PS: Moeilijk tellen he, 5 punten terwijl je ze nummert met 1, 2, 4 en 5....
tukkerstein
-
- 2216 messages
- 3467 votes
Is het zo moeilijk om niet op de persoon te spelen, Ajax&Litmanen1, gezien nog even die uithaal naar Capt. Pervert in de laatste zin? Even nog algemeen over de discussie: er lijkt nu eindelijk inhoudelijk commentaar te komen. Capt. Pervert doet een poging om inhoudelijk commentaar te leveren op de serie. Misschien dat hij daar niet helemaal in slaagt (gezien oa. zijn vierde punt, maar dat maakt toch niet uit?) maar in een normale discussie lever je dan toch gewoon daar weer inhoudelijk commentaar op?
Maar nu wijk ik een beetje van het onderwerp af, nl, de serie zelf.
Bron?
@Naomi Watts
De raakvlakken met de werkelijke wereld (gezien het werkelijke bestaan van landen, diensten als de FBI, de in mijn ogen vrij realistische weergave van de gang van zaken in het Witte Huis) doet vermoeden dat 24 meer dan realistisch is dan een film als Predator. Met dat argument wilde ik een reden geven om het commentaar van Capt. Pervert te ondersteunen, dwz te laten zien dat zijn commentaar wel degelijk ergens op slaat. Dat mijn onderbouwing ook weer onderuit te halen is ontken ik niet, ik ben zeker blij dat de serie niet geheel realistisch is, anders zou Bauer inderdaad wellicht een groot deel van een seizoen in de ziekenboeg liggen. Dat neemt niet weg dat het simpelweg onrealistisch is als iemand zich met een auto van de zoveelste verdieping met zijn hoofd bij de gaspedalen van een parkeergarage stort en met de neus in een stel andere auto's beland, daar vrijwel geen schrammetje aan overhoudt
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Zijn toon is nogal vervelend...
Daarbij, als je zo 5 punten kan opnoemen en er maar 4 post met foutieve nummering, dan voel ik me op dat moment geroepen voor een correctie.
Maar je mag ook best inhoudelijk nu ingaan op mijn antwoorden.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
De raakvlakken met de werkelijke wereld (gezien het werkelijke bestaan van landen, diensten als de FBI, de in mijn ogen vrij realistische weergave van de gang van zaken in het Witte Huis) doet vermoeden dat 24 meer dan realistisch is dan een film als Predator.
Voor mij is wel iets meer nodig voor een serie om echt te spreken over een realistische weergave. In the X-Files zijn Scully en Mulder ook werkzaam bij de FBI, neigen ze dan ook naar een realistische weergave van de realiteit?
Mij ging het dan ook meer om de toon waarop. Noemde dan ook meer films uit zijn top 10, puur om aan te geven dat mercenary Arnie ook hele legers om zeep helpt zonder maar een ernstige verwonding op te lopen. Er zijn geen objectieve bronnen beschikbaar waaruit blijkt dat 24 serieuzere intenties heeft dan bvb een Commando.
Had hij het op een serieuze wijze gebracht was er ook heel anders met zijn mening omgegaan. Nu was het kritiek omhult in puberale leukdoenerij.
Tuurlijk maar jouw formulatie vindt ik dan ook wel een wereld van verschil.
The Last
-
- 7169 messages
- 0 votes
Ongeveer 6 jaar na dato seizoen 1 weer eens gezien. Aangezien mijn stage binnenkort begint had ik wel effe wat extra tijd vrijgemaakt. Donderdag begonnen en afgelopen nacht afgekeken. Wel grappig dat ik me op een aantal kleine dingetjes en personages (Myers, Almeida ofcourse, Drazen) na, werkelijk geen kut meer kon herinneren. 9/10 van de plotontwikkelingen ging compleet aan mij voorbij of ik schatte bepaalde dingen verkeerd in. Tot overmaat van ramp was de twist ook helemaal uit m'n geheugen gewist, maar op het juiste moment kwam ie toch naar boven. Echt verrassend was dat natuurlijk niet meer. Ach, het blijft leuk om te zien hoe het allemaal begon. 
Maar goed, mijn mening is gek genoeg net als toen precies hetzelfde gebleven. De eerste helft is gewoon 'goed', beetje oppervlakkig, maar wel goed. Na aflevering 14-15 krijgt de serie zodanig een boost, dat het gewoon lastig wordt om het uit te zetten. Vanaf dat moment begint er een constante lijn, die in de latere seizoenen wordt voortgezet. S1 is dan volgens mij ook de minste van allemaal. Anyway, leuk om weer eens gezien te hebben. Begin binnenkort met s2.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Ik heb seizoen 1 vorige week voor het eerst gekeken en ben nu begonnen aan seizoen 2. Het is op zich wel goed, en best spannend als je spoilervrij kunt blijven, maar ik vind de herkijkwaarde erg laag. Ik denk niet dat ik seizoen 1 nog ooit zal kijken. Dat is het nadeel aan dit soort series. Maar goed, voordat ik bij seizoen 7 ben, heb ik nog heel wat uurtjes te gaan.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Ik vind de herkijkwaarde juist heel hoog maar dat is misschien het verschil tussen een fanatic en een ordinary 24 kijker.
Van het weekend seizoen 4 afgerond. Ook weer een zeer sterk seizoen. Dit seizoen schakelt voor mijn gevoel in veel aflevering nog een niveau hoger maar heeft dan wel van die subtioele rust momentjes. Vooral op emotioneel vlak waren er weer veel ontwikkelingen (voornamelijk het hele Tony/Michelle gebeuren was weer een heerlijke tear jerker, maar zo ook de inner strugles van Jack, het hele Driscoll drama etc.).
Ook werden er weer tal van personages geïntroduceerd zowel irritant (Logan) als admirable ones (Bill en Curtis). En leuk dat Leighton Meester hierin te zien is.
Haysbert weet zich in een paar episodes met gemak weer te onderscheiden, wat een rasacteur (niet in de racistische zin van het woord
)is dat toch.
Ook qua storyline was dit ook weer genieten van de bovenste plank. Een storyline die zich langzaam ontpopt in een dol dwaze achtbaan rit. Eigenlijk best lachwekkend dat de Turkse gemeenschap dit seizoen destijds ging boycotten. 
Al met al, weer een geweldig seizoen. Nu las ik even een korte 24 pauze in aangezien het echt roofbouw pleegt op mijn nachtrust. Ik kijk wel erg uit naar seizoen 5, volgens de echte kenners het beste 24 seizoen.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
En wat vond je van het bizarre, geniale einde? 
Overigens vond ik het hele Driscoll gedoe echt vervelend. Stom mens die ik het liefst snel weg zag gaan.
Maar je kan nu aan het holy season 5 beginnen!
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Die was inderdaad geniaal. Denk je net dat het hele gebeuren klaar is krijg je nog zo'n adrenaline rush als eindes. Zo horen season finales te zijn. 
Vond Driscoll ook erg vervelend maar dat hele gebeuren met haar dochter vond ik wel aandoenlijk.
Mijn geduld wordt wel op de proef gesteld. 
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ik zou heel snel aan s5 beginnen en daarna een pauze nemen en het wat mindere s6 kijken. Tegen die tijd is seizoen 7 ook al een tijdje verder 
Morgen nieuwe aflevering goddank! episode 5!
The Last
-
- 7169 messages
- 0 votes
Seizoen 4 is in mijn herinnering juist één van de mindere (samen met 1), zoniet de minste. S5 maakt dan weer een boel goed (hoewel ik die niet heb afgekeken), en behoort samen met s3 tot het beste wat 24 ooit heeft voortgebracht. Maar S3 staat met stip bovenaan!! De meest naargeestige ook volgens mij.
Maar goed, ben benieuwd wat het binnenkort allemaal weer oplevert. Ben nu s2 aan het herbekijken, met die Arabieren. 
En even over de herkijkwaarde. Ik snap de opmerking van AHWA wel, maar dat is zo'n beetje bij elke serie zo, die je 't voor het eerst ziet. Na een paar jaar (of maanden) misschien, zoals bij mij het geval, krijg je er weer een bepaalde drang naar. Ik heb bijvoorbeeld nu alweer zin om de eerste seizoenen van Prison Break of The Sopranos weer te bekijken. Die zitten niet meer vers in je geheugen. Dan heb je er dus een grotere drang naar, dan nadat je het meteen voor het eerst hebt gezien. Daarom ben ik nu ook bezig met 24, ik was er vroeger een grote fan van en ben benieuwd wat ik er nu van ga vinden.
Maar goed, dat verschilt nog altijd per persoon.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
24 moet je niet meteen herkijken. Ik heb er 2 jaar mee gewacht en heb de laatste maanden 1 tot 5 herkeken. Je vergeet veel dingen, buiten de allerbekendste momenten en de grootste cliffhangers. Is dat erg? Ik vond van niet. Je kan zelfs nu beter opletten naar hints waaruit de plotwending bleek. En 24 = cool en boeiend, ook een 2e keer en ik weet zeker ook voor een 3e keer. Ik vond het ieder geval nooit storend.
Nomak
-
- 11634 messages
- 0 votes
Inderdaad, iets wat goed is kan ik altijd met plezier herzien. Gaat nooit vervelen.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Ik zou heel snel aan s5 beginnen en daarna een pauze nemen en het wat mindere s6 kijken. Tegen die tijd is seizoen 7 ook al een tijdje verder 
Morgen nieuwe aflevering goddank! episode 5!
Ik ga woensdag maar weer beginnen, krijg nu al afkickverschijnselen. 
Hoe is s7 trouwens tot nu toe?
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
S7 is schitterend begonnen. Qua verhaal nog iets kleiner dan voorgaande delen maar dat is wel prima maar seizoen 6 ging echt extreem ver in de 1e afleveringen. En seizoen 5 valt qua grootsheid in plot niet te overtreffen. Corruptie tot in het hoogste van 't land 
Kiros
-
- 607 messages
- 1327 votes
Oh boy.. 
Lekker nieuws weer aan het begin van de dag.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Jammer maar dit was al bekend. Seizoen 8 en dan een film als afsluiter. En om te voorkomen dat een andere producer met een ander persoon die Bauer speelt in de toekomst nog eens door wil gaan, zal het wel dramatisch eindigen jah. Past ook wel bij de serie. Ik vind het jammer, van mij mogen ze nog wel 5 seizoenen maken maar goed, aan alles komt een eind.
Heb net episode 5 gedownl.....ga hem zo kijken.
Kiros
-
- 607 messages
- 1327 votes
Ik wacht tot alle afl zijn afgelopen tot ik ze ga zien. Lekker achter elkaar kijken. Of misschien wacht ik tot de 1e helft is geweest en bekijk die vast.
Wanneer is seizoen 7 afgelopen in de states? Zal wel zo rond april, mei zijn denk ik?
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Na gister nog 19 eps, dus zon kleine 4 maanden...
Kiros
-
- 607 messages
- 1327 votes
Dat wordt dus wachten op de eerste helft. 4 Maanden, damn..
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Boeiende 5e aflevering, al blijft het even wennen dat Jack ''werkt'' met terroristen ipv als agent. Ik kreeg trouwens wel een Ryan Chapelle moment op het einde van de aflevering toen Jack achter de FBI chick stond met het pistool
The Last
-
- 7169 messages
- 0 votes
Ik denk dat het een juiste keuze is om de serie na 8 seizoenen te laten eindigen. Kijk, het nadeel van series met een doorlopend verhaal, is dat er op een gegeven moment alle verhalen al verteld zijn. Prison Break en Lost zijn daar een ander goed recent voorbeeld van. Daar komt ook dit en volgend jaar een einde aan.
(trouwens, het publiek zit nou niet bepaald te wachten op een bejaarde Jack Bauer
)
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Alleen is 24 anders, op zich haal je nieuwe seizoenen personages en herinneringen aan voorgaande seizoenen, maar de niet kenner kan prima een seizoen los kijken. PB en Lost zijn 1 lang verhaal, daar kan je geen seizoen missen.