• 178.096 movies
  • 12.215 shows
  • 33.986 seasons
  • 647.148 actors
  • 9.373.072 votes
Profile

24

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Net klaar met seizoen 3. Wat een zenuwslopend, geweldig seizoen was dit weer. Ongelofelijk eigenlijk dat ze elk seizoen zichzelf weer weten te overtreffen.

Vooral Chloe O'Brian is een "asset". Ik ben blij dat ze heel wat episodes op haar naam heeft staan. Misschien wel mijn meest favoriete personage ooit uit een serie. Op het eerste gezicht een erg raar mens (is ze ook wel). Soms vaak onbegrepen, kan op de raarste manieren uit haar vel springen maar heeft dan ook die zeer aandoenlijke momentjes dat ze heel gevoelig en zeer collegiaal is, al wordt dat vaak niet echt op prijs gesteld. Erg sterk dat je het op het eerste gezicht ook maar een raar mens vindt maar beetje bij beetje je steeds gekker op haar wordt (of is it just me?). Dan zit je machteloos toe te kijken en zal je haar af en toe wel even een knuffel willen geven.

Storyline was ook weer geniaal. Net op het moment dat je denkt dat de spanning wat wegsijpelt komt het hotelsegment, erg sterk. Het blijft ook knap dat ze elke keer weer met twists komen die je in de verste verte niet ziet aankomen en de makers gaan nooit echt over the top met die twists.

Het acteerwerk blijft ook weer top notch. Vooral Haysbert begint zich in het rijtje te scharen van mijn favoriete acteurs. Zijn mimiek is echt geweldig, vooral als hij voor het blok gezet wordt. Ook qua karakter een ideale president, soms niet te onderscheiden van Barack Obama.

Nu gelijk weer verder met seizoen 4.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Hehe heerlijk om te lezen dat er een nieuwe 24 lover bij is. Ik reken Haysbert overigens ook tot mn favoriete acteurs. Wat een charisma heeft de man!

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Happy to be on board!

Erg charismatisch inderdaad, al om Haysbert alleen ga ik The Unit op mijn to see list zetten. Hij was ook zo sterk in Goodbye bafana, waar hij de rol vertolkt van één van de meest charismatische mensen ooit geleefd; Nelson Mandela.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Haysbert draagt The Unit. Ik kijk het ook, zit nu in seizoen 3. Als je seizoen 1 een beetje doorkomt met dat vrouwengelul op de thuisbasis dan volgt daarna een interessante serie. Geen 24 niveau, wel leuk. En Haysbert in de hoofdrol. Maar toch was President Palmer zijn beste rol.

tukkerstein

• 2216 messages
  • 3467 votes

Seizoen 4 gaat misschien tegenvallen: het was mijn eerste seizoen waarbij ik moest doorzetten met kijken omdat de verhaallijn op een gegeven moment de duidelijk wordt opgerekt om genoeg afleveringen vol te maken. Toch is seizoen 4 zeker voor mij niet het slechtste seizoen omdat het een aantal geweldige, intense scènes kent en wellicht het beste einde.

Tharoy

• 313 messages
  • 511 votes

Zondag begint 24 weer. Mooi, want ik heb al zo'n maand lang geen 24 gezien. Kan niet wachten.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Aflevering 1 tot 4 zijn gelekt, zijn ter downl...kuchkuch te vinden. Ga zo kijken al las ik dat de kwaliteit minder was dus als het niks is wacht ik lekker want vanavond en morgen zendt de tv in Amerika de 1e 4 afleveringen uit.

The Last

• 7169 messages
  • 0 votes

Wanneer begint rtl5 met uitzenden dan?

Gish

• 1445 messages
  • 6903 votes

Na een behoorlijk tegenvallend seizoen 5 met veel zwakke en ongeloofwaardige scenes, heb ik zojuist Seizoen 6 helemaal beeindigd.

En mensen...dit is met voorsprong het beste seizoen geworden in mijn ogen. Ga deze niet missen !

Qua verhaal, snelheid en actie een topper.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Moet niet gekker worden, seizoen 5 zwak en seizoen 6 top vinden...

Maare belangrijker voor de 24 fans, de 1e 4 afleveringen staan online en ik heb ze net gezien! Eindelijk weer die 24 vibe terug, super! Eindelijk itt seizoen 6 weer Jack Bauer die je meer dan ooit in de afleveringen ziet. Ik had vooraf belangrijke vragen, de belangrijkste is al beantwoord. zoals ik verwachtte is Tony geen terrorist. De trailers waren misleidend, al in de 3e aflevering wordt dit bekend. Ergens wel jammer want het zou boeiend zijn geweest. Maar Tony werkt diep undercover, gesteund door Buchanan en Cloe..en nu dus ook Jack. Ook Tony's schijndood wordt uitgelegd. Ik vind het te pruimen maar het is verre van logisch. En er zit alweer genoeg actie in de 1e afleveringen, maar wel met mate. Ergens had ik een ongekend spectaculair begin van 't seizoen verwacht maar dat zal ongetwijfeld voor de toekomst zijn met de heftige actiemomenten. In de regering zitten dus corrupte namen en Jack zal er vast mee afrekenen hehe. Can't wait for a week als ze verder gaan!

Curly1985

• 819 messages
  • 357 votes

ga er morgen een paar kijken

Tharoy

• 313 messages
  • 511 votes

Stom stom, ik ben vandaag ziek, maar ik was vergeten het downloaden aan te zetten voor de nieuwe afleveringen. Nu aan het downloaden in HD kwaliteit .

Curly1985

• 819 messages
  • 357 votes

net de eerste gekeken, was leuk
ben toch wel erg benieuwd hoe het nou zit met tony, hij lijkt een echte badguy geworden

Tharoy

• 313 messages
  • 511 votes

Ik ben redelijk teleurgesteld. Afgezien van de nieuwe president zit er geen enkel interessant nieuw personage bij.. Ik heb nu het gevoel dat ik kijk naar een rip-off van 24 met Sutherland ipv 24. Jammer. Maar ik ga nog even de andere drie kijken.

tukkerstein

• 2216 messages
  • 3467 votes

Ik vond de eerste twee afleveringen erg leuk. Een paar aardige nieuwe personages, mooie opnamelocaties, wat leuke actie en bijzonder goed acteerwerk. Het verhaal weet te intrigeren alhoewel het wel vrij langzaam vordert. Ben verder erg benieuwd.

Valt me dus totnutoe niet tegen. Alleen de echte beklemmende 24-sfeer blijft nog een beetje uit.

Captain Pervert

• 4644 messages
  • 2100 votes

24... Eigenlijk een achterlijke serie, en toch blijf ik kijken.

Toch kan ik zonder lang nadenken vijf redenen noemen om niet naar 24 te kijken.

1.

Een leuke serie maar soms erg vervelend door het stomvervelende hightech geneuzel bij CTU. Over wie op welke workstation mag en oh nee de server is gehackt en blablabla. Ik heb een satelliet nodig!!! Oh nee, die is al bezet door "Division" (???) Keer op keer worden ze gehackt, aangevallen, dubbelspionnen, en zelfs binnengedrongen door een zeecontainer vol Chinezen. Professionele organisatie...

2.

De scènes met Jack (eigenlijk alles wat zich afspeelt BUITEN het CTU gebouw) zijn daarentegen wel altijd leuk. Het blijft altijd verbazingwekkend hoeveel marteling die man op 1 dag kan doorstaan. Gelukkig hebben zelfs die gemene Chinezen in al die maanden in China geen zichtbare, blijvende schade aangericht. Je kan iemand niet door 10 partijen laten martelen en dan laten rondlopen met alle vingers en tenen. En een functionerend scrotum. Maar goed, als de serie wat DAT betreft 100% realistisch zou zijn, zouden we kijken naar Jack Bauer in een scootmobiel met zuurstofflessen. Dus komt die super healing special ability van Jack goed van pas.

4.

Sommige personages zijn oliedom en vreselijk irritant. In de eerste paar seizoenen was daar shitmagnet Kim, die altijd met open ogen in de val liep, later werd het Chloe, die de HELE tijd kijkt alsof ze twee borden stamppot bruine bonen heeft gegeten, en daarna drie weken niet heeft gescheten. Wat een ellendig zeikwijf is dat.

5.

Maar het ergste is nog wel de (soms) compleet over the top verhaallijnen wat betreft het fenomeen "dus HIJ/ZIJ was al die tijd de mastermind van de bad guys!!". De makers van 24 geven het wordt plottwist een geheel nieuwe invulling...

Waarom toch kijken? Jack Bauer. Het is en blijft een cool personage. Ondanks zijn geschreeuw en overacting af en toe (nou ja, af en toe...)

De TV-film "24 - Redemption", die zich tussen seizoen 6 en 7 afspeelt, kan ik dan ook wel iedereen aanraden. Best een goede film met een lekkere sneer naar de VN (ruggegraatloze eikels).

The Last

• 7169 messages
  • 0 votes

hahaha ben het eigenlijk wel een klein beetje eens met Captain Pervert.

Echt achterlijk zou ik het zelf niet noemen, maar bijvoorbeeld het gebruik van 'oude' mobieltjes in de eerste seizoenen gecombineerd met high-tech computer stuff bij CTU en bepaalde aanslagen, botst erg vaak. Waarom dan ook geen high-tech mobieltjes?

Maar goed, echt storend (of ongeloofwaardig) is het allemaal niet. Wel geinig om op te merken.

Curly1985

• 819 messages
  • 357 votes

whaha ben het helemaal eens met dt lijstje. erg grappig om te lezen. maar toch ben ik elke keer weer benieuwd naar het nieuwe seizoen.

Jack Bauer blijft gewoon een van de tofste tv-personages ooit en word briljant neergezet door kiefer sutherland.

Heb nu 3 aflevering gezien van het nieuwe seizoen.
vind de vrouwelijke sidekick van jack en de nieuwe baas van de FBI wel leuke nieuwe personages. Wat ik over de verhaallijn een beetje jammer vind is dat Tony toch niet zo evil is als ik in het begin dacht maar ik ben natuurlijk wel blij dat die terug is. Het lijkt allemaal toch weer een heel eind hetzelfde te worden als voorgaande seizoenen: jack doet zijn eigen ding, niemand word op de hoogte gebracht omdat het zijn missie in gevaar kan brengen en de hele wereld zit weer achter jack bauer aan.
toch vind ik het FBI hoofdkantoor in ruil voor CTU wel een aangename vernieuwing en ik hoop dat het invloed gaat hebben op dit seizoen.
Vanavond aflevering 4 kijken!

The Last

• 7169 messages
  • 0 votes

CTU weg?? Klinkt een beetje dom zo'n FBI-kantoor. Nogal standaard toch wel. We shall see.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Nog nooit zoveel onzin gelezen als in het bericht van Captain Pervert. De serie hekelen om zijn over the top karakter en dan wel Commando, Terminator en een Predator in je top 10 hebben staan. Maarja als je nog niet eens tot 5 kan tellen.

En waarom geen high tech mobieltjes? Volgens mij gebruiken ze hun cells alleen voor bellen hoor?!

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Vind de post van die gast ook echt te dom voor woorden...

Heb niet eens zin inhoudelijk te reageren (nu)...

Nomak

• 11634 messages
  • 0 votes

Ik heb ook geen zin om daarop te reageren. Als je op die manier moet gaan mierenneuken, dan kan je geen enkele film meer kijken waar een beetje actie in voorkomt.

Enkel met wat hij over Chloe vertelt kan ik mee akkoord gaan. Heb me vaak geërgerd aan Chloe.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Is ook wel een beetje de bedoeling dat ze irritant overkomt. Vind iedereen op de werkvloer ook.

Ik ben zowat de enige die haar erg aandoenlijk vindt volgens mij.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Cloe irriteert me ook maar ze is wel een topper want ze helpt Jack voorwaardelijk.

Maar mijn echte 24 toppers achter Jack zijn toch Tony en Bill. Zeker die laatste wordt onderschat maar zijn rol met zijn loyaliteit is echt geweldig.

The Last

• 7169 messages
  • 0 votes

Naomi Watts wrote:

De serie hekelen om zijn over the top karakter en dan wel Commando, Terminator en een Predator in je top 10 hebben staan.

Volgens mij zijn de genoemde films juist zo bedoeld. Ik ben er zelf verder ook totaal niet mee eens hoor.

En die mobieltjes.... tja, ik blijf het een vreemd obstakel vinden. Als je moderne shit in je hoofdkantoortjes (en auto's!) hebt staan, verwacht je op z'n minst een iphone en geen oude nokiatjes en weet ik wat allemaal. Maar zoals eerder gezegd, echt storend is het niet (tenminste, toen ik dit nog keek)

Chloe vond ik bij momenten ook best irritant, maar het blijft een charmante verschijning. Ik prefereer in elk geval Myers boven haar.

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3280 votes

Ik vraag me alleen af hoe hij weet dat Jack een nog functionerend scrotum heeft...

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

BoordAppel wrote:

Ik vraag me alleen af hoe hij weet dat Jack een nog functionerend scrotum heeft...

Bij Kim werkte ie anders best. Lekker ding, zn dochter.

Nomak

• 11634 messages
  • 0 votes

Chloe helpt Jack inderdaad wel altijd, maar de frustratie rond haar personage had ik vooral in dat seizoen waarin ze een baby in het CTU had.

Er zijn natuurlijk nog wel meer personages die irriterend overkomen. En dat is dan natuurlijk de bedoeling van de makers, dat kan haast niet anders. Iemand als Charles Logan of Lynn McGill zetten ze echt niet in de serie zodat de mensen hun sympathiek gaan vinden. Dat zijn echt personages die gegarandeerd gehaat zullen worden door de kijkers. En zo zijn er nog wel meer geweest.

Er zijn ook enkele personages die me zeer positief zijn bijgebleven.

Chase is zo iemand, jammer dat hij er niet meer bij is. Vond ik zeer goed in de serie passen.

Ook Curtis was 1 van mijn favoriete personages. Man, wat was ik woedend toen Jack hem neerschoot. Meerdere afleveringen heb ik toen Jack gehaat. Ik kon toen echt geen begrip opbrengen voor zijn daad.

Er zijn natuurlijk nog geweldige personages geweest in al die seizoenen. Teveel om op te noemen.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Uiteraard heeft een serie overdreven positieve als negatieve mensen nodig. Denk ook aan bitch Sherry en goedzak David Palmer. Die heb je nodig zodat andere personages beter kunnen renderen of zodat confrontaties beter worden.

tukkerstein

• 2216 messages
  • 3467 votes

The Oceanic Six wrote:
Vind de post van die gast ook echt te dom voor woorden...

Heb niet eens zin inhoudelijk te reageren (nu)...

Hahah, een 24-fanboy die op zijn teentjes getrapt is. De makers van 24 zijn toch geen familie van je? Ik snap best waar captain Pervert het over heeft, ik vind echter dat de serie verder zoveel pluspunten heeft dat ik er best overheen kan kijken. De vaart van de serie, de plotvorderingen en de actie doen je de rest vergeten.

Gisteren afleveringen 3 en 4 gekeken. Die bevielen mij nog beter dan de eerste twee. Rare plotwending maar wel erg leuk, en mooie opnamelocaties. Jammer dat de schrijvers zich duidelijk in hele moeilijke bochten moesten wringen om een excuus te vinden voor de terugkeer van Almeida, helemaal bevredigend vind ik het verhaal niet.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.