• 178.060 movies
  • 12.206 shows
  • 33.976 seasons
  • 647.065 actors
  • 9.371.747 votes
Profile

24

Tharoy

• 313 messages
  • 511 votes

stephan73 wrote:

Ik zal maar even uitleggen waarom de 24 film niet kan worden toegevoegd.

Wiki heeft het volgende erover te zeggen.

"24: Redemption is een Amerikaanse televisiefilm die deel uitmaakt van de televisieserie 24. De film leidt het zevende seizoen van de serie in."

http://nl.wikipedia.org/wiki/24:_Redemption

Dit maakt het voor ons eerder een pilot (achtige) tv-film dan een losstaande film met compleet andere personages.

Mocht deze film ooit een "grootschalige" release krijgen in de bios, dan vervalt deze regel en kan hij wel worden toegevoegd. Maar zoals het nu staat kan hij niet worden toegevoegd!

Met alle respect voor de moderators voor MM, maar ik denk dat dit toch wel een grote uitzondering is. De film is qua tijdlijn een deel van de serie, maar qua uitvoering toch wel een heuse TV-film. Zie het als een film afgeleid van de seizoenen 1-6 van 24, en niet als een pilot van seizoen 7.

En bovendien kan je Wikipedia niet echt betrouwen als het om dit soort dingen gaat(vind ik).

Ik zou het meer als een televisiefilm beschouwen met DVD release, het is in ieder geval niet een 'echte' pilot van het komende seizoen. Het is gewoon een stuk verhaallijn waar ze een film van hebben gemaakt.

Althans, zo zou ik deze film zien. Hoe dan ook, misschien komt ie er nog in de toekomst.

Ik ben 'm ook in 720p aan het downloaden. Ik kan niet wachten. Al moet ik nog een aantal afleveringen van seizoen 6 zien, grr.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Zonet 24 Redemption gezien!

Eindelijk mag je wel zeggen, ik keek er heel erg naar uit. Sinds halverwege 2006 geen nieuwe 24 momenten meer gezien dus het werd tijd. En het viel me zeker niet tegen. Het Afrikaanse verhaal was soms best indrukwekkend en ontroerend. Vreselijk altijd om te zien wat daar gebeurd. Jack Bauer...wat een held! Ook nu weer was ie de man. Toch mooi dat hij buiten een enorm goede soldaat ook een mens is. Jack had tranen, Jack had het moeilijk..dat hoort, zon Chuck Norris look a like die nooit emotie toont vind ik maar niks.

Er zaten een aantal aardige actiescene's in al vond ik dat het er meer hadden mogen zijn. Ik hoop dat we in seizoen 7 meer Jack gaan zien dan in seizoen 6. Ook in Redemption vond ik dat hij wel vaker in beeld mocht komen. Het presidentsverhaal is ook erg boeiend, nu duidelijk is dat er een aantal corrupte mensen in de regering zitten. Het is zeker wel nodig dat je Redemption gezien hebt voordat je in januari aan seizoen 7 begint.

Een lekkere intro was het zeker, ga hem binnenkort nog eens herkijken.

Agony

• 1985 messages
  • 1256 votes

stephan73 wrote:

Ik zal maar even uitleggen waarom de 24 film niet kan worden toegevoegd.

Wiki heeft het volgende erover te zeggen.

"24: Redemption is een Amerikaanse televisiefilm die deel uitmaakt van de televisieserie 24. De film leidt het zevende seizoen van de serie in."

http://nl.wikipedia.org/wiki/24:_Redemption

Dit maakt het voor ons eerder een pilot (achtige) tv-film dan een losstaande film met compleet andere personages.

Mocht deze film ooit een "grootschalige" release krijgen in de bios, dan vervalt deze regel en kan hij wel worden toegevoegd. Maar zoals het nu staat kan hij niet worden toegevoegd!

me net helemaal rot gezocht om te stemmen op deze film. Het verbaast me enorm dat deze niet gewoon als film te vinden is.

Bovenstaande argumenten gaan niet op. Onzin om dit als een pilot voor een serie te betitelen. Het is gewoon een tv-film, met begin en einde. Zelf al heb je nooit een 24 aflevering gezien of ga je de volgende serie niet kijken, dan kun je zonder problemen deze FILM bekijken.

Graag z.s.m. toevoegen zou ik zeggen!

MatthijsGr00t

• 14031 messages
  • 1342 votes

Agony wrote:

Onzin om dit als een pilot voor een serie te betitelen. Het is gewoon een tv-film, met begin en einde. Zelf al heb je nooit een 24 aflevering gezien of ga je de volgende serie niet kijken, dan kun je zonder problemen deze FILM bekijken.

Graag z.s.m. toevoegen zou ik zeggen!

Ben ik het helemaal mee eens. Iedereen kan deze film kijken zonder de kennis van de eerste 6 seizoenen.

Ik zou het zeer op prijs stellen als deze film wordt toegevoegd..

Heb hem ook eindelijk gezien. En hij was, zoals die moest zijn. Het ouderwetse 24 sfeertje. Ik had het gemist . Jack Bauer doet het weer voortreffelijk en het 'avontuur' in Afrika was ook mooi. Het is wel eens goed dat, dat wordt getoond.

En ja, voor de rest kan ik niet wachten totdat het 7e seizoen begint

tukkerstein

• 2216 messages
  • 3467 votes

Ik kijk de film wel zondag op televisie, de pindakaas niet niet zo smeuiig tot op de bodem. Trouwens wel een zouteloze trailer die momenteel op RTL5 wordt uitgezonden van 24 redemption...

88Fabian

• 1527 messages
  • 0 votes

24 Redemption was verschikkelijk slecht,wat saai zeg,echt zoals al die andere 24 afleveringen,als er een serie wordt uitgemolken dan is het 24 wel.

Nomak

• 11634 messages
  • 0 votes

88Fabian wrote:

24 Redemption was verschikkelijk slecht,wat saai zeg,echt zoals al die andere 24 afleveringen,als er een serie wordt uitgemolken dan is het 24 wel.

Ga jij dan maar lekker naar The Dark Knight kijken en laat ons maar genieten van de spanning van 24. In mijn ogen de beste serie ooit met een spanning die je zelfs in de beste films zelden tegenkomt.

Is trouwens helemaal niet uitgemolken. Is elk seizoen een ander verhaal en altijd met verrassingen.

tukkerstein

• 2216 messages
  • 3467 votes

Het uitmelken valt volgens mij wel mee, juist omdat elk seizoen grotendeels een apart verhaal is hoeft de verhaallijn vaak niet onnodig lang uitgerekt te worden, in tegenstelling tot bij Lost of Prison Break.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

24 wordt nooit uitgemelkt buiten seizoen 6 om die wat op de automatische piloot liep. 24 is elke keer wat anders en elk seizoen is anders. Iets als PB of Lost wordt idd meer uitgemolken. En die series vind ik overigens ook gaaf.

tukkerstein

• 2216 messages
  • 3467 votes

Cameraman in de jungle?

Een dergelijke fout kun je ook zien in de scene waarbij vanuit de helicopter is gefilmd, er schijnen crewleden te zien zijn.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

tukkerstein

• 2216 messages
  • 3467 votes

Zojuist 24 redemption gezien. Het is een degelijke film, eigenlijk vrij weinig actie en niet bijzonder spannend, maar vermakelijk. Het toont wel aan dat de overstap van televisie naar film moeilijk is/wordt. Het verhaal lijkt erg op dat van Tears of the Sun, en jammer dat Jack Bauers vriend weer overlijdt.

De eerste 17 minuten van het zevende seizoen zien er zeer goed uit. De eerste scene deed erg denken aan die van Die Hard 4. Ik was bijna bang dat hij 1:1 gekopieerd zou worden, maar dat valt mee. Toch had ik gehoopt op iets meer originaliteit van de kant van de schrijvers.

Vinexwijk

• 22 messages
  • 96 votes

Het was alweer anderhalf jaar geleden dat de laatste episode van seizoen 6 van 24 op t.v. te zien was. In mijn ogen is deze break van anderhalf jaar erg goed geweest. 24 begon wat vanzelfsprekend te worden en seizoen 6 was in mijn ogen (samen met seizoen 4) ondermaats.

Redemption is een vermakelijk tussendoortje en biedt veel kansen voor seizoen 7. Hopelijk weten ze deze dit seizoen optimaal te benutten.

Ik ben het overigens ook niet met de crew van moviemeter eens dat redemption een pilot is. Een pilot is namelijk (zoals ook hierboven te lezen is) een proefaflevering. Hiervan is totaal geen sprake bij Redemption.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Seizoen 4 ondermaats? Snap ik niks van, die vind ik bij de beste seizoenen horen. Was behoorlijk spannend en verrassend bij momenten.

MatthijsGr00t

• 14031 messages
  • 1342 votes

Seizoen 4 vond ik ook een van de beste seizoenen ja. In dat seizoen voor het eerst geen 'Nina' dacht ik en dat vond ik fijn. Voor de rest was dat ook een prima seizoen.

Ik vond seizoen 2 het enige seizoen wat een beetje teleurstellend was. Alle andere waren

tukkerstein

• 2216 messages
  • 3467 votes

Seizoen 4 had veel zwakke punten, voornamelijk op het gebied van het plot, het werd wel heel lang uitgerekt. Ik vond de persoonlijke verwikkelingen van Bauer in het vierde seizoen juist erg goed uitgewerkt, en het einde behoort tot de beste scenes van de serie.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Vergeet de geweldige comeback van Tony niet, vond ik ook machtig.

Ik heb genoten van seizoen 4, al werd het wat uitgerekt. Maar samen met 3 en 5 wel de beste seizoenen voor mij.

tukkerstein

• 2216 messages
  • 3467 votes

Ik vond persoonlijk 1,4 en 5 de beste seizoenen. Seizoen 1 begon geweldig, alles klopte, de spanning werd perfect opgebouwd. Het duurde wel 4-5 afleveringen voordat ik er echt in zat, maar toen heb het seizoen bijna in 1 adem uitgekeken.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Seizoen 1 eindigde alleen wel matiger in de laatste pakweg 6 afleveringen toen het verhaal er eigenlijk wel opzat. Seizoen 3 bleef tot de slotsecondes enorm spannend om er 1 te noemen, al vond ik het hele Salazar begin wat vervelend worden na een tijdje.

Nomak

• 11634 messages
  • 0 votes

The Oceanic Six wrote:
Seizoen 1 eindigde alleen wel matiger in de laatste pakweg 6 afleveringen toen het verhaal er eigenlijk wel opzat.

Maar toch, het einde is toch onvergetelijk als blijkt dat Nina de slechterik is.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Klopt, dat was voor mij een gigantische verrassing. Het waren ook geen slechte afleveringen maar het echte verhaal zat er wel op na een aflevering of 18. Maar Jacks one man actie nadat hij het over Kim hoorde was wel meesterlijk.

peter74

• 644 messages
  • 3257 votes

Dit is zeker wel een TV film, afgelopen week was Kiefer Sutherland bij Jay Leno en zei dat het een TV film was geworden i.p.v. een bioscoopfilm omdat daar te weinig tijd voor was. En in de TV gids staat hij ook gewoon als film aangegeven, terwijl bv films van Columbo daar niet bij staan omdat die wel als serie worden beschouwd, zelfs de specials die na de serie zijn opgenomen en op zich zelf staan. Deze hoort in ieder geval gewoon op moviemeter te staan vind ik.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Je bedoeld dus dat het een bioscoopfilm is en geen tv film. Een bioscoopfilm zou juist wel op MM moeten, een tv film niet.

tukkerstein

• 2216 messages
  • 3467 votes

Een tv-film mag ook op Moviemeter volgens de richtlijnen. En het is uiteraard geen bioscoopfilm, ondanks dat de film in enkele bioscopen in de wereld is vertoond (waaronder in Breda geloof ik).

Donkerwoud

• 8661 messages
  • 3940 votes

Ik twijfel eraan om deze film ook te gaan zien. Enige voorkennis van de vorige 3 seizoenen is niet nodig? Ik loop namelijk enorm achter en heb geen zin meer om het in te gaan halen. Maar de premisse van deze film spreekt me dan toch wel aan.

Nomak

• 11634 messages
  • 0 votes

Een tv film mag natuurlijk wel op MovieMeter, maar moet wel totaal los staan van de serie. En dat is nu het probleem. De film hangt blijkbaar te fel vast aan het volgende seizoen. Zo wordt er toch een president verkozen die ook in het volgende seizoen president zal zijn. Zulke zaken vormen volgens mij een probleem voor het toevoegen. Alee, ikzelf en nog anderen hebben al geprobeerd om hem toe te voegen en de toevoegingen werden verwijderd. Dat zijn nou eenmaal de regels. Jammer, maar weinig aan te doen denk ik.

Tharoy

• 313 messages
  • 511 votes

Wat maakt het nou uit of het precies via de regels gaat of niet? Je zal er niemand over zien zeuren als deze wordt toegevoegd(of die mensen hebben een groot probleem)..

MM mag wat mij betreft wat minder autoritair zijn. Hoe dan ook, dit gedrag kan je bijna zielig noemen.

Nomak

• 11634 messages
  • 0 votes

Tharoy wrote:

Wat maakt het nou uit of het precies via de regels gaat of niet? Je zal er niemand over zien zeuren als deze wordt toegevoegd(of die mensen hebben een groot probleem)..

Mij zal je in elk geval zeker niet horen klagen. Ik hou van Jack Bauer, spetakel gegarandeerd met die kerel.

Donkerwoud

• 8661 messages
  • 3940 votes

http://www.moviemeter.nl/film/27849

http://www.moviemeter.nl/film/44692

Met alle respect: dit zou niet de eerste televisiefilm als aanloop naar een serie zijn. Ik vind het tamelijk flauw dat het niet gewoon meegerekend wordt bij de scores. Er mogen best grenzen zijn, maar een op zichzelf staande film van een serie moet gewoon kunnen...

Nomak

• 11634 messages
  • 0 votes

En Kung Fu dan. Die wil ik hier aan iedereen aanraden.

Excuses als ik ik hiermee off topic ga, maar nu we er toch over bezig zijn.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.