24
Kiros
-
- 607 messages
- 1327 votes
Zojuist de laatste aflevering gezien van seizoen 8. Het laatste shot van Bauer was prachtig en ontroerend, zeker omdat je weet dat dit echt het laatste is (film buiten beschouwing latend) wat je ziet.
Nooit eerder heb ik een serie zo intens weten te volgen als 24. Acht jaar lang je verheugen op weer een seizoen, een aflevering, een scene.. Helaas is dat nu voorbij. 
Na seizoen 7 was ik een beetje 24 moe. Het raakte me niet zoals de voorgaande seizoenen, mede doordat de setting totaal anders was.
Doordat ik wist dat seizoen 8 het laatste seizoen zou zijn, heb ik lang gewacht voor mijn doen, om te beginnen. Logischerwijs keek ik ook dit seizoen binnen een aantal dagen uit.
De eerste helft was aardig maar leunde teveel op het bekende trucje. Dusdanig veel dat ik mezelf voorhield dat de rek er misschien wel een beetje uit was. Zeker toen er weer een mol binnen CTU zat, had ik het gevoel dat het op was.
De Dana- verhaallijn vond ik zelfs erg irritant. Kreeg de neiging om de fastforwardknop in te drukken tijdens de scene`s van haar en de ex-vriend.
Na de eerste helft begon het op gang te komen. Het echte 24 gevoel kwam terug. De spanning, de twists en Bauer in optima forma.
Bauer is altijd cool maar de beste Bauer is een boze Bauer. Waar hij normaal zich niet snel laat leiden door gevoelens, was het nu zover dat hij aan alles maling leek te hebben. Getergd tot op het bot, een moordmachine die geen weerga kent. Geweldig om ook die kant eens te zien van hem. 
De shocking moment was wat mij betreft de scene waar Jack het lichaam van Hassan vindt. Zo onverwacht en zo rauw in beeld gebracht. Die verdiende absoluut de befaamde 'silent clock'.
De nachten werden weer iets korter omdat ik de tv niet uit kon zetten. Aan de ene kant snak je naar het einde zodat alles duidelijk wordt, aan de andere kant weet je dat het dan echt voorbij is.
Te gek ook dat Charles Logan - the man you love to hate- nog een behoorlijke rol kreeg. Wat kun je die man haten zeg! 
Al met al een ontzettend mooie en spectaculair einde van een ongeëvenaarde reeks.
De film ( als-ie er ooit komt) zal misschien een leuk toetje zijn, voor mij was dit echt de afsluiter van iets wat me nachtenlang heeft bezig-en wakker gehouden.

The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Mooie woorden 
Zoals jij het vertelt, zo heb ik 24 ook ervaren in al die jaren. Alhoewel ik het pas ging volgen toen er 5 seizoen uitwaren hehe. Die 5 seizoen heb ik in enkele weken ook gekeken. Nooit was ik zo verslaafd aan een serie.
24 is gelukkig vele malen herkijkbaar doordat elk seizoen wel snel 10 memorabele momenten kent.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Filmspin-off 24 nog in leven - FilmTotaal filmnieuws
Pfff, als het meezit begint men eind 2011 met filmen voor de 24 film. Ofwel, ergens in het najaar van 2012 misschien in de bios?
Volgens mij is dit echt veel te laat. De 24 hype is over 2 jaar natuurlijk helemaal weg. Dan is het alweer 3 jaar terug dat het laatste seizoen uitgekomen is.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Ik hoop op regie van Tony Scott. Dan zou ik zelfs seizoen 8 nog wel eerst gaan kijken.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Seizoen 8 is sowieso een enorme aanrader. Effe een aflevering of 10 inkomen, maar dan gaat de serie ook volledig los.
Wel jammer dat de film veel te laat uit gaat komen. 24 is halverwege vorig jaar al geeindigd. Dan had de film eigenlijk dit najaar uit moeten komen. Nu gaat de 24 hype wegzakken en dan vraag ik me af hoeveel bioscoopgangers dit gaat kosten. Ik zal er zeker heen gaan, maar de timing is niet best. Als alles klopt en ze gaan in januari pas beginnen, dan zal de film pas eind 2012 draaien.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Aan de andere kan zou je een film ook kunnen zien als overkill als die gelijk na het einde van de serie zou uitkomen. Nu kunnen ze de fans en het andere publiek nog een tijdje lekker maken en veel beloven, zodat ze dan wel naar de bios komen.
Ik heb een paar eps gezien van S8, maar die blonde uit BSG en haar ex-vriendje vond ik vreselijk.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
De Dana rol is ook echt enorm vervelend. Enige echte smet op S8. Maar na een aflevering of 10 is het grootste gedoe daar ook mee voorbij. Als je 24 goed vind, dan raad ik je S8 echt aan te kijken.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Vooruit. S8 gaat op de lijst als ik klaar ben met Dexter 
Albus Dumbledore
-
- 2041 messages
- 884 votes
De Dana rol is ook echt enorm vervelend. Enige echte smet op S8. Maar na een aflevering of 10 is het grootste gedoe daar ook mee voorbij. Als je 24 goed vind, dan raad ik je S8 echt aan te kijken.
Na die ene heerlijke plottwist waarin die president Hassan toch vermoord word door de slechterikken gaat het niveau met twee verdiepingen omhoog. Met wat mij betreft als (tweede) hoogtepunt de scène waar Jack in dat zwarte pak Charles Logan komt ontvoeren
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Iron Man suit 
Het 2e deel van seizoen 8 kent zoveel heerlijke hoogtepunten, dat ik het 2e deel van seizoen 8 bijna van het niveau van seizoen 5 vind, wat ik met stip het beste vind wat 24 heeft geboden. Wat vond je dan van de moord op Renee en de wraak van Jack op die sniper? Echt heerlijk hoe hij hem kapot martelde hehe.
Kiros
-
- 607 messages
- 1327 votes
It`s.. It`s.. It`s Jack Bauer... JACK BAUER!!!

Aldus een gepaniekeerde Charles Logan.
Albus Dumbledore
-
- 2041 messages
- 884 votes
Iron Man suit

Het 2e deel van seizoen 8 kent zoveel heerlijke hoogtepunten, dat ik het 2e deel van seizoen 8 bijna van het niveau van seizoen 5 vind, wat ik met stip het beste vind wat 24 heeft geboden. Wat vond je dan van de moord op Renee en de wraak van Jack op die sniper? Echt heerlijk hoe hij hem kapot martelde hehe.
O ja, een van de beste martelscènes van 24 die ik heb gezien (seizoen 3 moet ik nog afkijken en seizoen 4 en 5 moet ik nog zien). Lekker grof seizoen was het, ja
.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
24: The Movie vanaf 2012 in de bioscopen - FilmTotaal filmnieuws
Drama zeg dat dit zo lang duurt. Film had gewoon in 2011 moeten gaan draaien.
Nomak
-
- 11634 messages
- 0 votes
24 is met afstand de beste serie die ik ooit heb gezien.
Justinw
-
- 5378 messages
- 1803 votes
Heb ook net Oz gezien, vind de series niet echt te vergelijken heb ook bijna 4 seizoenen gezien. Heb nu seizoen 7 van 24 opgezet. Heb wat moeite dat er heel veel nieuwe karakters zijn. Meer als normaal. Maar buiten dat is het nog steeds erg vermakelijk.
hutsekluts
-
- 373 messages
- 552 votes
Had sinds 2 weken terug nog nooit een enkele aflevering gezien van 24.
Inmiddels heb ik alle 8 seizoenen in bezit en houdt het mooie weer me binnen.............
..............er kan toch wel topkwaliteit uit de USA komen!!
Heerlijk!!
Trouwens ook een aanrader: The Killing
Deense (of Zweedse) serie in 20 afleveringen (1 verhaal dus). Ook TOP
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Wat heerlijk als je 24 nog voor het eerst kan kijken 
Wou dat ik dat nog kon. Puur genieten deze serie.
Justinw
-
- 5378 messages
- 1803 votes
Inderdaad, de eerste keer dat je sommige series ziet is echt geweldig. Een 2e keer is bijna altijd minder.
Curly1985
-
- 819 messages
- 357 votes
Heb seizoen 1 tm 3inmiddels 2 keer gezien en de rewatch was toch zeker wel vermakelijk.
Vooral omdat het jaren geleden was dat ik deze seizoenen voor t eerst zag..
Albus Dumbledore
-
- 2041 messages
- 884 votes
Zojuist seizoen 5 afgekeken. Weer een behoorlijk goed seizoen. Ik moet zeggen dat er wel veel doden vielen, maar ik vond de dood van Michelle en Tony (ja, ik weet dat hij nog niet echt dood is) niet echt eer aan gedaan. Het ging me te plotseling en alhoewel ik veel van hun personages hield, liet het me door de snelheid dat het ook weer over was gewaaid nogal koud. Het verhaal van de Russen valt verder redelijk in de herhaling met de andere seizoenen, alhoewel het wel spannend en interessant blijft allemaal. Maar het verhaal van de president vond ik dan weer erg sterk. Misschien een beetje over the top, maar desalniettemin zeer schokkend en vermakelijk, mede dankzij Gregory Itzin die Charles Logan perfect speelt. Ook het personage Aaron was echt eer aan gedaan in dit seizoen, blijft een echte goedzak. Tenslotte was de cliffhanger zeer sterk, spannend en cool, op naar seizoen 6!
Top 5:
1. Seizoen 1
2. Seizoen 3/2
3. Seizoen 5
4. Seizoen 4
Brave-Neo
-
- 607 messages
- 1826 votes
Ik heb alle 8 24-seizoenen en zo af en toe kijk ik weer een seizoen. Laatste was nr 3; misschien wel samen met 4 en 5 behorend tot de top 3.
BlueVelvet
-
- 1316 messages
- 785 votes
Op een avond eind juni zat ik laveloos onderuitgezakt voor de tv wat te zappen. Ik kwam langs (volgens mij) RTL en zag een aardige actie-scene. Ik bleef kijken en de spanning bouwde op, en de klok telde door, en ik kon niet stoppen met kijken... en toen bleek er twee uur voorbij.
Ik was onder de indruk en keek in de tv-gids waar ik zojuist naar had gekeken; naar het bleek twee episodes van 24. Met een vakantie twee weken later in het vooruitzicht downloadde ik direct alle acht seizoenen ... en gisteren heb ik episode 24 van seizoen 8 afgesloten. Pff wat een bloedstollend verslavende serie zeg.
De scene waarin Logan wordt gekidnapped door Jack in Nemesis-style was indrukwekkend.
Dank aan de Nederlandse zender die de twee genoemde episodes uitzond! Dat bleken overigens Day 7: 2-3 en 3-4 pm te zijn, wat ik nog steeds twee opvallend sterke afleveringen vind.
Justinw
-
- 5378 messages
- 1803 votes
Nou net ook een einde aan 24 gemaakt. Seizoen 8 is een prima afsluiter die het vooral van het laatste stuk moet hebben. De eerste helft van het seizoen is naar mijn gevoel puur herhaling. De mol en al die zooi.
Ik moest mezelf daar wel even over heen zetten. Het word uiteindelijk nog allemaal wel redelijk rechtgetrokken. Jack gaat even los . Mocht ook wel eens.
Toch vind ik dit niet het beste seizoen.
24 is een heerlijke serie. Als je Thrillers in het algemeen waardeert. En als je graag naar actie en complot theorieën kijkt dan is dit de serie. Het feit is wel dat het soms wel voorspelbaar is. En dat je na een paar seizoenen de meeste plotwendingen wel hebt gezien. Iedere keer een andere bom, terrorist of bedreiging. Maar dat is aan de andere kant ook wel de enige manier.
Daarom is het goed dat dit het laatste seizoen is. We hebben alles gezien.
Petje af. 
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Scenario 24-film bijna af - FilmTotaal filmnieuws
Zeer domme zet als het pas 2013 zou worden. De 24 hype is allang voorbij nu de serie al een tijd geëindigd is. Die film moet echt snel gaan draaien. Ik kan me ook niet voorstellen dat het zo ongelofelijk lang moet duren voordat scenario klaar is zeg.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Vreemd inderdaad maar komt wel goed uit aangezien ik nog een seizoen open heb staan en ik er voorlopig niet aan toe kom.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Haha nog steeds? Ik heb seizoen 8 al 2 keer gezien
Laatste keer was toen ik de dvd box in de winkel kocht. Aanrader Naomi, echt een aanrader...mits je wel even de eerste 10 afleveringen kijkt. Die vallen wat tegen.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
24 is er in een paar dagen wel omheen. Ja, iets te veel series
. Qua spanning blijft dit toch wel één van de betere series ooit. Fuck it, ga er wel binnenkort eens aan beginnen. Heb wel weer zin in 24.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
24 is vooral briljant als je het voor de eerste keer kijkt. Damn, bij sommige seizoenen bij sommige plotwendingen stond ik echt met open mond soms te kijken. Echt briljant bij vlagen, net als de opgebouwde spanning, de actie en uiteraard Jack Bauer. Nog altijd de meest brute actieheld die ik in een serie heb gezien.
Over een aantal jaar ga ik zeker de 8 seizoenen eens herkijken. Tot die tijd mogen ze mooi in mijn dvd kast staan, ben er best trots op.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
FOK.nl / Nieuws / Actieserie 24 krijgt vervolg op witte doek / FOK!frontpage - frontpage.fok.nl

April/mei beginnen de opnames, about time....
Ben echt enorm benieuwd naar de film.