24
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Daar denk ik toch wel anders over.
vind dit een absoluut van de pot gerukte serie, die duidelijk ontspringt uit een soort panische angst van de VS tegen het terrorisme. Zaken als de fictieve staat 'The Islamic Republic of Kamistan' zijn daar het perfecte voorbeeld van. Verder vind ik Jack Bauer ook een uiterst onsympathieke held en met zijn constant hese, monotone manier van spreken maakt hij van zijn personage een cartoonesk typetje. Ik heb op zich niets tegen simpel actievermaak, maar dan verwacht ik wel wat zelf-relativering. Wat in deze reeks dus volledig ontbreekt.
Dat is nu eenmaal het concept van de serie. De dreiging is natuurlijk aangedikt en zwaar, anders zou zon verhaal niet boeien. Als een seizoen zou gaan over een terrorist die eerst eens probeert om 19 afleveringen de materialen voor een bom te vinden dan is het niet boeiend.
En Jack Bauer is nu eenmaal zoals jij hem beschrijft. Een man die enorm veel meegemaakt heeft en veel heeft moeten lijden, zeker op prive vlak. Ik heb zelden in een serie iemand zijn rol zo overtuigend en goed zien spelen als Kiefer Sutherland.
yeyo
-
- 6351 messages
- 4613 votes
Ik heb zelden in een serie iemand zijn rol zo overtuigend en goed zien spelen als Kiefer Sutherland.
Waarschijnlijk omdat hij in het echte leven ook zo een lul is. 
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Waarschijnlijk omdat hij in het echte leven ook zo een lul is.
In het echte leven zag ik hem al eens in een jurk bij een tv show zitten, in de bajes wegens rijden onder invloed en hij sloeg eens een journalist die een vriendin van hem lastig viel 
Justinw
-
- 5378 messages
- 1803 votes
Seizoen 5 eindelijk afgerond!
Erg goed seizoen, of het de beste is? Tja het is wat moeilijk vergelijken maar kwa plot denk ik wel.
Ook de Cliffhanger op het einde. Zo wil je wel seizoen 6 zien 
Nomak
-
- 11634 messages
- 0 votes
Eindelijk heb ik dan seizoen 8 gezien. Ik had alles op video opgepakt om dan ineens alles te kunnen bekijken.
Wat een ongelooflijk sterk seizoen was dit alweer. Ik vond het al helemaal geweldig, maar na de dood van Renee werd het zelfs nog spannender en beter. Jack gaat helemaal los en laat zich door niets meer stoppen.
En dat zwarte pak wat Jack aanheeft wanneer hij Logan pakt, wie heeft er ooit zoiets geweldigs gezien? En die Rus, Pavel Tokarev, wat een keiharde bikkel was me dat. En ook nog eens een korte maar mooie rol voor Michael Madsen, wat was ik blij toen hij Jack kwam helpen.
Vanaf het begin van het seizoen had ik al iets tegen die Dana, en terecht. Maar ik had nooit verwacht dat ik president Taylor nog zo zou gaan haten. Zelden of nooit heb ik een personage zo gehaat, al maakt het laatste half uur toch weer wat goed.
Ja, dit seizoen had echt alles, maar dan ook alles. Ik vind het echt vreselijk erg dat dit het laatste seizoen is. Alsjeblieft Kiefer, verras ons met nog een extra seizoen, want Jack Bauer leeft nog.
24 is met afstand de beste serie die ik ooit heb gezien. Moest ik op 24 kunnen stemmen, ik zou werkelijk alle seizoenen 5* geven, elk seizoen heeft wel wat, en eerlijk is eerlijk, hier kan geen enkele film tegenop.
Jack Bauer is dan ook met grote afstand de allergrootste actieheld die er bestaat.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Jack Bauer is dan ook met grote afstand de allergrootste actieheld die er bestaat.

Jack is de man!
Doodzonde inderdaad dat 24 geen nieuw seizoen meer krijgt. Seizoen 8 begon erg suf en toen dacht ik dat het prima was dat ze gingen stoppen, maar de laatste pakweg 12 afleveringen waren echt enorm gaaf.
Ik hoop dat de DVD box snel te koop is. Wil seizoen 8 herzien 
Tharoy
-
- 313 messages
- 511 votes
Hopelijk wordt de film nog een mooie afsluiter, want dat verdient de serie wel.
mrdig
-
- 499 messages
- 2687 votes
Jack gaat helemaal los en laat zich door niets meer stoppen.
En dat zwarte pak wat Jack aanheeft wanneer hij Logan pakt, wie heeft er ooit zoiets geweldigs gezien?
Dat zwarte pak is idd geweldig, hoe bruut en meedogenloos. Prachtig!
S8 net uitgekeken, echt de laatste ca 10 afleveringen zijn stuk voor stuk toppers. Heb ervan genoten net zoals ik de laatste jaren van 8 seizoenen 24 heb genoten. Het is nu dan echt afgelopen met wellicht nog een film als toetje. Zou mooi zijn.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Seizoen 8 staat op 24 november voor de release in Nederland zag ik vandaag.
Beetje lang wachten nog helaas, maar ik zal hem halen!
Justinw
-
- 5378 messages
- 1803 votes
Ga na een 3 maanden zonder 24 maar eens beginnen aan 6.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Beste seizoen, dus staat je wat te wachten 
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Onzin, seizoen 6 is verre van het beste seizoen. Bijna iedere 24 kijker ziet S6 als de zwakste. Overigens is het seizoen dan nog steeds prima genietbaar.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Geen onzin. Seizoen 6 is verreweg het beste seizoen. Eindelijk een seizoen met echte verrassingen.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Geen onzin. Seizoen 6 is verreweg het beste seizoen. Eindelijk een seizoen met echte verrassingen.
Dan heb je zeker de andere seizoenen niet gezien. Seizoen 6 herkauwde alles wat in voorgaande seizoenen al zat.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Jawel hoor, maar afgezien van het sterke seizoen 1 nam de serie zich veel te serieus, dat ging in seizoen 6 lekker overboord.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Je bent de enige 24 kijker die seizoen 6 tot de beste seizoenen rekent, laat staan de beste. Hier laat ik het maar bij.
Justinw
-
- 5378 messages
- 1803 votes
Je bent de enige 24 kijker die seizoen 6 tot de beste seizoenen rekent, laat staan de beste. Hier laat ik het maar bij.
Misschien voeg ik me daarbij ook wel bij na het zien van dit seizoen. Ik hoop het wel want dan zie ik een briljant seizoen tegemoet 
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Vond S6 na S2 ook het beste. S8 alleen nog niet gezien.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Seizoen 8 is echt machtig. Die laatste 10-12 afleveringen zijn echt zo onwaarschijnlijk spannend en goed zeg 
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Ik hoorde dat in S8 er een actie zit van Bauer die qua ruigheid het meest over the edge is van de serie. Als ie op dvd uit is zal ik 'm eens halen. 24 in één ruk kijken is echt heerlijk. Ik ga de serie wel missen (daarom stel ik S8 ook uit), geen serie die actie zo intens en van een hoog niveau wist te brengen als deze serie.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Haha jazeker, er zit 1 enorm harde martelscene in die echt minutenlang duurt 
En het moment wat jij bedoelt is er 1 als Jack net de Man van Staal is
Moet je zelf maar kijken, anders verpest ik het moment voor je.
Einde van de maand koop ik S8 op DVD en ga ik ook weer lekker nog eens van 24 genieten. Heb er nu al zin in.
Justinw
-
- 5378 messages
- 1803 votes
Net seizoen 6 af. Volgens mij is dit een van de seizoenen die ik het snelst afkeek.(2 ½ week)
Zeer vermakelijk.( alleen toen de 2 bommen waren secured. Vond ik dat component gezeik te veel van het goede. Ze hadden gewoon nog 6 episodes te vullen en dus bedachten ze een subplot.
Er word inderdaad veel herhaald. Maar wat wil je na 5 andere seizoenen. Ik hoop dat ze in 7 en 8 misschien eens wat nieuws proberen i.p.v het regular terroristen gezeik. Als zou ik 20 van zulke seizoenen nog steeds erg vermakelijk vinden.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Zo, maandag seizoen 8 gekocht en vandaag afgekeken 
Ik heb seizoen 8 al via Amerika elke week gevolgd begin dit jaar toen het uitgezonden werd, maar het hele seizoen op DVD bekijken is uiteindelijk veel fijner. Het verhaal werd ook weer wat duidelijker doordat je alles achter elkaar ziet.
Het is zo jammer dat seizoen 8 in pakweg de 1e 12 afleveringen zo weinig hoogtepunten kent. Sterker, regelmatig is het knap irritant dankzij die Dana verhaallijn. Maar zo halverwege het seizoen gaan wel alle remmen los en krijg je zoveel geweldige of ontroerende momenten. De moord op Hassan, de romance tussen Jack en Renee, de moord op Renee (zo zonde), executie van Dana, de marteling van Jack op Renee's moordenaar, Jack die Logan in een stalen pak ontvoerd, het einde tussen Chloe en Jack en ga maar door.
Natuurlijk kende ik alle spannende momenten omdat ik het nu voor de 2e keer keek. Doet toch wat af van de kijkervaring, maar het was fijn alles weer te zien. Ook dit seizoen weer sterk acteerwerk, gave actie, een boeiend verhaal en veel emoties. Alleen Dana en Dalia Hassan vond ik 2 zeer irritante karakters.
Opvallend trouwens, op de laatste dvd staat een extra scene waarbij de FBI bij Chloe binnenvalt nadat ze Jack heeft laten ontsnappen. Geen idee wat we aan die scene hebben. Morris kwam er ook in voor. Die had ik eigenlijk wel in seizoen 8 verwacht.
Ik ga 24 missen...alleen een bioscoopfilm zal nog volgen, maar ik gok dat dit nog wel 2 jaar duurt.
Killer-Instinct
-
- 227 messages
- 0 votes
Ik heb alle seizoenen op seizoen 8 na gezien.
Ik werd een beetje 24-moe omdat het zoveel van hetzelfde was en hoewel veel dingen goed bleven zoals acteer-prestaties,verhaallijnen enz,werd het wel erg eentonig.
Ik heb toen het uitkwam in Amerika seizoen 8 gevolgd tot aflevering 5 ofzo maar ik ging toen andere series kijken en kon niet verslaafd raken eraan,en nu moet ik me er echt toe gaan zetten aan seizoen 8 te beginnen maar het moet maar een keertje als ik al 7 seizoenen gezien heb om het af te kijken.
Killer-Instinct
-
- 227 messages
- 0 votes
Ik had alleen al ergens gelezen dat Tony niet terugkomt en dat ze de serie eindigen met hem in de bajes is zwaar klote gewoon!
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Justinw
-
- 5378 messages
- 1803 votes
Laat ze maar de tijd nemen. Is er twijfel bij eens script laat het dan lekker links liggen en wacht op een betere.
Curly1985
-
- 819 messages
- 357 votes
Script voor de film is afgekeurd door de filmstudio..
edit: Zie nu dat ik met oud nieuws kom aanzetten