• 178.031 movies
  • 12.206 shows
  • 33.975 seasons
  • 647.057 actors
  • 9.371.620 votes
Profile

24

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Wat ik las wel ja. Ik las ook een interview met de makers vandaag en daar stond het ook nog eens in. En het einde van seizoen 8 geeft de film de nodige ruimte.

Tharoy

• 313 messages
  • 511 votes

Ben blij dat het niveau van voor seizoen 6 en 7 toch nog na een aflevering of 10 gehaald wordt. Ben benieuwd, ik zal 'm in de zomervakantie met iemand bekijken.

De Knip

• 1885 messages
  • 3681 votes

@ Tharoy: Daarna wordt het allemaal nog veel spannender! 24 is nooit een zit, je zit hem in één keer uit.

tukkerstein

• 2216 messages
  • 3467 votes

De laatste tien afleveringen van seizoen 8 waren meesterlijk en zeker vergelijkbaar met de eerste paar seizoenen van de serie. Ik vond de laatste aflevering helaas weer wat minder. Jack wil weer eens graag dood, dat heb ik nu wel genoeg gezien. En ook jammer dat Jack weer te vroeg in de serie zwaargewond raakt. Hij had nog een paar mooie acties moeten uithalen in die laatste aflevering (alhoewel de vampierenbeet wel weer mooi was). Het einde had wel wat, maar het is totaal ongeloofwaardig dat je iemand zo scherp kan zien via een satelliet, een beetje cheesy en goedkoop.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

tukkerstein wrote:
De laatste tien afleveringen van seizoen 8 waren meesterlijk en zeker vergelijkbaar met de eerste paar seizoenen van de serie. Ik vond de laatste aflevering helaas weer wat minder. Jack wil weer eens graag dood, dat heb ik nu wel genoeg gezien. En ook jammer dat Jack weer te vroeg in de serie zwaargewond raakt. Hij had nog een paar mooie acties moeten uithalen in die laatste aflevering (alhoewel de vampierenbeet wel weer mooi was). Het einde had wel wat, maar het is totaal ongeloofwaardig dat je iemand zo scherp kan zien via een satelliet, een beetje cheesy en goedkoop.

Dat zwaargewond raken valt toch wel reuze mee? Alleen na de knal van Chloe waar hij zelf om vroeg werd hij uitgeschakeld. Daarvoor kon hij alles nog, ondanks zijn buikwond. Ik vond het in seizoen 7 veel irritanter toen hij ergens na 2/3 seizoen door het blootstellen aan die nucleaire troep uitgeschakeld raakte.

vinzz

• 2 messages
  • 0 votes

tukkerstein wrote:

Het was dan ook geen satelliet maar een 'drone', een laaglviegend onbemand (spionage)vliegtuig.

Verder vond ik alle seizoenen top. Heb er erg van genoten. Nu wachten op de film.

lau12345

• 221 messages
  • 264 votes

Nog 4 afleveringen kijken en dan jmr genoeg ook deel 8 weer helemaal gezien .

Kan er niet genoeg van krijgen , vind het een van de beste serie"s aller tijden .

lau12345

• 221 messages
  • 264 votes

Net 24 s 8 afgekeken , wil er niet te veel over zeggen ivm mensen die het nog niet gezien hebben .

Vond het een spectacular einde .

24 is en blijft voor mij een serie die op nummer 1 staat .

En Chloe speelt een verrukkelijke rol in deel 8 .

In de andere delen speelt ze ook goed maar ik vond haar hier op der best .

Vind het zo jammer dat dit het einde is van 24 .

Maar het was een mooie finale , vooral de laatse seconden .

Voor de rest veel plezier met het afkijken van deel 8 .

lau12345

• 221 messages
  • 264 votes

The Oceanic Six wrote:
Na Lost ook 24 die stopt. Echt heel klote

Wel weer een mooi einde. Goddank overleeft Jack het. Ik dacht even bij die bijna executie dat ze hem dood gingen schieten en dat de 24 film een verhaal in het verleden zou worden. Mooi shot als hij naar de camera kijkt waar Chloe hem op ziet. Ook mooi dat de 24 timer terug liep naar 00.00 uur.

Wel jammer dat de zaken rondom het verdrag voorspelbaar was. Ik had nooit gedacht dat dit getekend zou worden. Ik had liever gezien dat Jack in die zaal was gekomen en het bewijs had getoond. Zoals ik ook graag had gezien dat Jack Logan en Suvarov afgemaakt had. Wel toepasselijk voor een laffe rat als Logan dat ie zichzelf door zijn hoofd schoot. Ik had wel gehoopt dat Jack ieder geval Logan zou pakken.
Maar de makers wilden natuurlijk niet een goede Amerikaanse president in de val laten lopen. Daarom lieten ze natuurlijk haar het melden dat ze meegedaan had met achterkamer politiek. Ik vond het wel een symphatiek mens, dus op zich is het goed. Wel stom dat Aaron Pierce niet in de serie meer verscheen. Ik las net in een interview met de makers dat ze hem geen verhaallijntje konden geven. Bullshit, er is altijd wel wat te bedenken. Hij had bv Jack in de laatste minuten kunnen oppikken en het land kunnen uitbrengen.

24, het ga je goed....
Wie weet toch nog stiekem ooit een 9e seizoen?

@deft0nes. Er komt een film he. In die film zal best het 1 en ander nog gebeuren waardoor hij rust krijgt. Op welke manier dan ook...

Wat je zegt over Aaron Pierce , zou idd geweldig zijn geweest .
Mocht die kerel wel in 24 .

Silvio Dante

• 2943 messages
  • 2153 votes

Tijd voor een lijstje:

1. Dag 1

2. Dag 5

3. Dag 7

4. Dag 3

De andere 4 seizoenen (en in feite ook die laatste 2 genoemden al) zijn eerder van het niveau Chuck Norris / Steven Seagall.

hannes64

• 1926 messages
  • 5242 votes

Elk seizoen zat ik op `t puntje...............zo`n serie komt natuurlijk nooit meer.

Hopen dat seizoen 9 er ook nog komt, dat ze met 10 seizoenen gewoon stoppen....mooi rond getal.

Ik ben nog lang niet uitgekeken naar Bauer en consorten.

1 Van `s werelds beste, al dan niet dè beste tv serie allertijden.

Nog nooit heb ik me vermaakt met "24"................seizoen 2 - 4 - 5 - 7 en 8 zijn de besten, maar poets de andere afleveringen natuurlijk ook niet weg.

Eindelijk alles gezien , na een zit van elke week wel een dag.

Een meesterserie.

Alleen die Sherry Palmer had voor mij niet meer terug gehoeven.

Die Cloë is altijd zo lekker sarcastisch, en Sutherland werd er steeds beter op.

Tony Almeida: "Chloe, I'm getting real tired of your personality".

Chloe: [as Jack strangles an FBI officer and a horrified teenage boy looks on] "Don't worry... he's really good at this".

jacobine_rodijk

• 2806 messages
  • 9511 votes

hannes64 wrote:

Hopen dat seizoen 9 er ook nog komt, dat ze met 10 seizoenen gewoon stoppen....mooi rond getal.

Ze zult het toch echt met 8 moeten doen want het is echt afgelopen (afgezien van de aankomende film dan).

Curly1985

• 819 messages
  • 357 votes

Het was echt jack op zijn best dit seizoen..
Na de dood van hassan verwachtte ik een gigantisch in kak moment maar dit bleef uit. Spannend tot het eind!

Movie Jim

• 641 messages
  • 359 votes

Goeie serie ik ben nu begonnen met Seizoen 1 eigenlijk meer uitproberen hoe ik het vind. Ik had de serie zelf nooit eerder gezien En ik vond het erg leuk spannende verhaalijnen veel actie en goeie acteurs.

Justinw

• 5378 messages
  • 1803 votes

Normaal pindakaas ik alle seizoenen. Maar kon nu seizoen 5 voor 2 euro, 4 weken huren. Dus nu ik kan ik ze overal kijken.

Justinw

• 5378 messages
  • 1803 votes

Inmiddels bij aflevering 6 en het begin van Seizoen 5 is erg goed. Er is al heel veel gebeurd. Dit is trouwens het seizoen wat ik dus al gedeeltelijk had gevolgd op tv.

Volgens velen is dit seizoen het beste, en we gaan het meemaken!

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Is er trouwens al wat nieuws bekend van de 24 film die nog gaat verschijnen als afsluiter van de serie?

Tharoy

• 313 messages
  • 511 votes

Naar mijn weten niet echt.

Overigens ben ik met veel plezier aan seizoen 8 begonnen. Ik zit nu bij aflevering 13, en tot nu toe bevalt het met echt geweldig. Op en top 24. Het CTU-sfeertje zit er weer helemaal in. De makers hebben gelukkig begrepen dat een seizoen zonder CTU gewoon geen 24 meer is. Daarnaast zijn de twists in dit seizoen in vergelijking met de vorige twee seizoenen zo geweldig gedaan. Erg onverwacht en erg shockerend. Zo hoort 24 te zijn. De personages zijn ook niet zo irritant. Al met al ben ik gewoon ontzettend blij dat seizoen 8, zelfs na het wat mindere begin(de eerste 8 afleveringen waren toch niet zo goed) me weer helemaal heeft doen realiseren hoe geweldig de serie kan zijn. De gevoelens die ik twee jaar geleden had toen ik seizoen 2 t/m 5 in een paar weken keek tijdens de vakantie zijn weer helemaal terug gekeerd. Geweldig.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Hehe, als je de 1e 13 eps van 24 seizoen 8 al geweldig vind, dan ga jij enorm hard genieten bij de resterende eps die ik reken tot het beste wat 24 ooit geboden heeft

Tharoy

• 313 messages
  • 511 votes

Gisteren seizoen 8 afgerond. Tja, wat kan ik zeggen. De laatste 10-12 afleveringen waren van enorme klasse, en overtroffen mijn hoogste verwachtingen. Geen vervelende dingetjes, geen inkakmomentjes, nee, er is helemaal niks op aan te merken. Ik zat de laatste twaalf afleveringen op het puntje van mijn stoel.

Het is knap dat ze dat voor elkaar hebben gekregen. Na het chaotische seizoen 6 en het vervreemde seizoen 7 was ik de hoop namelijk wel een beetje verloren. Maar in dit seizoen hebben ze werkelijk alles uit de kast gehaald om het toch nog een onvergetelijk en waardig afscheid voor Jack Bauer te maken. Daarvoor hulde. Moet ook zeggen dat Jack in dit seizoen de grootste baas ooit was. Ik kreeg de laatste minuten toch wel vochtige ogen. Het is ziekelijk dat een fictief personage zo sterk is neergezet als een echte vent die als enige weet wat rechtvaardigheid is en hoe je dat na moet leven. Alle mentale klappen die hij in voorgaande seizoenen had gekregen waren ongelofelijk sterk verwerkt in de ontwikkeling die hij in dit seizoen doormaakt. Ik hoop dat ze hem in een nieuwe film een geniaal afscheid gaan geven, want dat heeft hij zeker verdiend. Kiefer heeft waarschijnlijk de meest geniale rol in zijn leven gespeeld.

Seizoen 8 is samen met seizoen 5 toch wel het beste voor mijn gevoel.

yeyo

• 6351 messages
  • 4613 votes

Is het iemand al opgevallen dat werkelijk élke seconde in deze serie ondersteund wordt door de pathetische achtergrondmuziek?

Justinw

• 5378 messages
  • 1803 votes

Wel vaak ja, en de muziek is neit altijd even sterk. Maar maakt 24 wel tot wat het is. De beste actie-tv-serie

yeyo

• 6351 messages
  • 4613 votes

Daar denk ik toch wel anders over. vind dit een absoluut van de pot gerukte serie, die duidelijk ontspringt uit een soort panische angst van de VS tegen het terrorisme. Zaken als de fictieve staat 'The Islamic Republic of Kamistan' zijn daar het perfecte voorbeeld van. Verder vind ik Jack Bauer ook een uiterst onsympathieke held en met zijn constant hese, monotone manier van spreken maakt hij van zijn personage een cartoonesk typetje. Ik heb op zich niets tegen simpel actievermaak, maar dan verwacht ik wel wat zelf-relativering. Wat in deze reeks dus volledig ontbreekt.

Justinw

• 5378 messages
  • 1803 votes

Dus elke serie die over terrorisme gaat is een voorbeeld van angst. Gelukkig zijn er mensen die Sutherland wel waarderen evenals de serie. Ik vind dit gewoon een hele sterke serie met een zeer goed script en een eveneens goede uitwerking hiervan. Als je gaat ergeren aan de muziek en doet dat telkens als deze opspeelt. Tjah dan is deze serie niks voor jou en slacht je alles af.

yeyo

• 6351 messages
  • 4613 votes

De muziek is toch bijlange niet mijn enige punt van kritiek? Ik erger me overigens ook niet aan de muziek an sich, maar wel aan het feit dat deze non-stop op de achtergrond afgespeeld wordt. Duidelijk een teken dat de serie voor de rest inhoudelijk niet sterk genoeg wordt geacht door de makers. Niet per se elke serie die over terrorisme gaat heeft angst als motief, maar hier ligt het er alleszins vingerdik op. Het lijkt wel of het merendeel geschreven is door paranoïde gekken die zich de meest absurde doemscenario's voor ogen houden.

Justinw

• 5378 messages
  • 1803 votes

Tuurlijk lijkt dat zo. 19 zenuwgas potten is inderdaad een extreme ramp. Maar met 1 enkele gijzeling is 24 ook te simpel. Dus naar mijn mening maken de ergste doemscenario's de serie.

yeyo

• 6351 messages
  • 4613 votes

Het mag van mij ook lekker overdreven zijn hoor, maar een komische noot moet volgens mij daarmee onlosmakelijk verbonden zijn. Maar dat is in 24 helaas niet het geval, ik heb nog geen greintje humor opgemerkt.

Justinw

• 5378 messages
  • 1803 votes

Ikke wel een paar kleine dingetjes. Maar als 24 ineens grappig zou willen zijn. Zou het bij mij in het verkeerde keelgat schieten.

yeyo

• 6351 messages
  • 4613 votes

Ik bedoel ook niet dat het regelrechte kolder moet worden, maar alle door mij hoog genoteerde actiefilms hebben een zekere 'tongue-in-cheek' aanpak (Escape From New York, Commando, Die Hard..)

Justinw

• 5378 messages
  • 1803 votes

Oke allemaal films die ik ook erg waardeer. Alleen zou niet weten hou ze kiefer daartoe kunnen zetten. En deze serie is bloedserieus en dat zal ook zo blijven.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.