• 177.914 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.370.166 votes
Profile

Columbo

U-96

• 11875 messages
  • 2062 votes

Heel slim gecreëerd. Hij speelde een LP op een speciale platenspeler af, waardoor de arm een bepaalde beweging maakte. Deze raakte 2 pinnetjes die elk met een voetzoeker in verbinding stond. Deze voetzoekers had hij verstopt in een paraplu in de open haard. Deze moesten de pistoolschoten voorstellen. Toen de arm van de platenspeler op zijn plaats werd gezet, viel er een dingetje op een loodzwaar boek dat hij half balancerend op een tafeltje had gelegd. Het vallen van het boek moest het vallen van het slachtoffer voorstellen. Om het zo te laten lijken dat het een inbreker was, zette hij het raam open, waardoor de andere deur automatisch met een klap dichtgaat.

Kortom, hij vermoordde zijn slachtoffer met 2 gedempte schoten en zette toen zijn geniale alibi-creator in werking. Hij zat beneden in gezelschap, dus hij had een prima alibi.

Leno

• 5921 messages
  • 4399 votes

Ohhjajaa dat was 'm, leuk bedacht ook. Bedankt!

U-96

• 11875 messages
  • 2062 votes

Klote, geen Columbo vandaag.

Redlop

• 8961 messages
  • 3566 votes

(afbeelding)

Voor fans van Columbo zoals U-96 en mezelf is hier een erg leuke site. Waar je kan lezen dat Columbo waarschijnlijk Philip als voornaam heeft en hoe ze de Peugeot 403 na 20 jaar hebben teruggevonden voor de nieuwe serie.

U-96

• 11875 messages
  • 2062 votes

Aah, dank je Redlop!

Die geweldige site ken ik al een hele tijd, maar ben steeds vergeten hem te linken.

U-96

• 11875 messages
  • 2062 votes

Vorige week stond op de stek van SBS6 nog een aflvering aangekondigd voor vandaag, maar die gaat dus niet door. Verdorie!

Leno

• 5921 messages
  • 4399 votes

Falk Says He and ABC Are at an Impasse Over Next 'Colombo' TV Movie

A new Columbo movie -- the first in more than two years -- has been delayed because of a disagreement between star Peter Falk and ABC-TV over the script. "There's a bit of a problem," Falk told TVGuide.com. "The script that I like, the network doesn't like. The script that they like, I don't like." Asked why the network disapproved of his preferred script, Falk remarked only, "That is a good question, a good question." He said that the network wants Colombo's next case to be set among lingerie models, "so you can see why they would prefer that one."

(bron: IMDB)

Als hij de 80 gepasseerd is komt er misschien nog één dus..

U-96

• 11875 messages
  • 2062 votes

Ben erg benieuwd.

Redlop

• 8961 messages
  • 3566 votes

Leno wrote:

Als hij de 80 gepasseerd is komt er misschien nog één dus..

Just one more thing...

lowhusky

• 8230 messages
  • 0 votes

de eerste columbo die ik zag (deze week nog) was Uneasy Lies the Crown, met die moordende tandarts. Ik ben nu opeens fan geworden helaas mag die misschien niet op de site

U-96

• 11875 messages
  • 2062 votes

Seizoen 8 t/m 12 is nu ook op DVD gereleased! De losse afleveringen zitten er nu ook in.

Er is tevens ook een grote boxset.

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

Ondanks dat ik nu wel eens een Engelse detective mee wil kijken, keek ik als kind met mijn ouders toch vooral Columbo.

Peter Falk had mijn bewondering dus al, maar na films als A Woman under the Influence en Himmel uber Berlin heb ik hem op deze leeftijd weer herontdekt. Heb daarom ook best wel behoefte om weer eens wat Columbo's op te pikken!

Redlop

• 8961 messages
  • 3566 votes

Peter Falk (83) lijdt aan Alzheimer. Hij kan zich zelfs niet meer herinneren dat hij ooit Columbo heeft gespeeld.

Columbo blijft helaas definitief weg. Geweldige serie, vooral de eerste reeks uit de jaren '70. Alleen al de intro's...

(afbeelding)

filmliefhebber92

• 1196 messages
  • 2569 votes

Ik moet het toch weer eens gaan zien. Vroeger veel met mijn ouders gekeken.

Redlop

• 8961 messages
  • 3566 votes

Ze zullen na het overlijden van Peter Falk wel herhaald worden binnenkort.

RIP Columbo!

stinissen (crew films & series)

• 23434 messages
  • 76917 votes

Dat doet Duitsland al jaren laten we hopen dat Nederland dat niet doet want die zenden alleen afl uit van de laatste seizoenen en niet de beste , namelijk de eerste 5 seizoenen.

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Een auto zoals die van Columbo, een oude Peugeot 403 cabriolet uit 1959.

(afbeelding)

Redlop

• 8961 messages
  • 3566 votes

Prachtig!

mrwhite

• 1521 messages
  • 3499 votes

Ik heb net de complete serie van Columbo gekocht. En dan ook meteen naar de eerste gekeken "Murder by the book" 3*

Redlop

• 8961 messages
  • 3566 votes

Waar gekocht en hoe duur?

thunderball

• 5878 messages
  • 1414 votes

Je ziet ze oa bij de Media Markt voor een euro of 80/90.

Heb er een aantal keer mee in mijn handen gestaan, het is toch wel veel geld voor een oude serie.

Redlop

• 8961 messages
  • 3566 votes

Nogal ja...

thunderball

• 5878 messages
  • 1414 votes

Bij bol.com is ie 75 euro.

the hustler

• 180 messages
  • 2831 votes

Vorige maand de complete serie (69 agleveringen) gekocht voor 69 € bij DVD-outlet.

Dat is dus maar 1€ per tv-film. 35 disks, 92 uur jeugdsentiment. Ik vind het zijn geld waard.

ipman-99

• 1250 messages
  • 0 votes

"This is the last time. I promise it will not happen again. All right, Lieutenant. I'll take your word for it." ... " !!!

Fantastische reeks (Heropfrissing) !!! "Columbo" (30) flikt het hem weer op de details.

De moordenaar beraamt een slim plan om een vrouw dood te schieten ... !

De moordenaar stelt alles in het werk om ermee weg te komen, hij speelt met het tijdgebruik

(al dan niet alibi) en 'fikst' iets met de camerabeelden ... !

Columbo aangekomen op plaats delict ..., begint al meteen dat de mensen moeten afstand

nemen van hem omdat hij verkouden is !

Je zou hem (5 frank) geven als je Columbo ziet ..., maar hoe hij telkens de details van de details

onderscheid is werkelijk subliem en meesterlijk ! Wat het detail uiteindelijk is ... moeten jullie

zelf maar even bekijken en dringend fan worden van de reeks als er mensen onder

ons dat nog niet zouden zijn.

ipman-99

• 1250 messages
  • 0 votes

"Can we talk off the record, sir?" ... " !!!

Fantastische reeks (Heropfrissing) !!! "Columbo" (31) flikt het hem weer op de details.

Ook nu weer is onze Inspecteur Columbo in bloedvorm!

Wat als 'Columbo' niet veel bewijzen heeft ... ?! dan speelt hij een kat en muis spel met de moordenaar net zoals bij schaken ! Sommige zaken zoals hypnose komen aanbod bij de taferelen van de moordenaar om zo proberen de das te ontspringen.

Alweer een juweeltje van een aflevering/film !!!

ipman-99

• 1250 messages
  • 0 votes

"From my experience, m'am, I've discovered that people don't usually forget to do what they usually do." ... " !!!

Fantastische reeks (Heropfrissing) !!! "Columbo" (32) flikt het hem weer op de details.

Ondertussen bij seizoen 5 beland ... aflevering 1 : 'Forgotten Lady' (dit is in totaal episode 32) !

Natuurlijk valt er weer een dode ..., aangekomen s'nachts is Columbo duidelijk nog moe en zijn

speciale karakter trekken zijn daarin uniek !

Columbo moet midden in de nacht de trap nemen, dit doet hij op zo'n manier dat je echt strijk lag.

Zijn typische manier hoe hij op die trap ging ..., om dan de volgende dag met muziek al dansend

op die zelfde trap te gaan (doordat hij wellicht beter uitgeslapen was) !

Opvallende gastrol van Janet Leigh ('Psycho') die een duidelijke inbreng heeft in deze episode.

Columbo probeert de puzzelstukjes weer in details weer te geven ... !

Het einde was apart en verrassend te noemen !!!

ipman-99

• 1250 messages
  • 0 votes

"A security man could only get hit by someone who didn't alarm him, someone that he knew and trusted, someone who could catch him off-guard." ... " !!!

Fantastische reeks (Heropfrissing) !!! "Columbo" (33) flikt het hem weer op de details.

Ondertussen bij seizoen 5 beland ... aflevering 2 : 'A Case Of Immunity' (dit is in totaal episode 33) ! Natuurlijk moet Columbo hier weer een moord oplossen ... , hoe kan het ook anders !

Wat me weer opviel bij deze episode was alweer de stijl van Columbo ..., zo trapt hij enkele keren

op een Suarische man zijn kleed !

Uiteindelijk zijn de details weer van levenskapitaal belang om deze zaak binnen te halen.

ipman-99

• 1250 messages
  • 0 votes

"Do you like music? Well, I hear it all the time." ... " !!!

Fantastische reeks (Heropfrissing) !!! "Columbo" (34) flikt het hem weer op de details.

Ondertussen bij seizoen 5 beland ... aflevering 3 : 'Identity Crisis' (dit is in totaal episode 34) !

Natuurlijk zijn de details en de specifieke karakter trekken van Columbo weer van de partij.

Zo moet Columbo gaan tanken met zijn kleingeld zeg ..., en hij begint te tellen vanaf 2 Dollar en

een kwartje ... !

Uiteindelijk weer zeer knap hoe Columbo de 'overwinning' weer binnensleept !

ipman-99

• 1250 messages
  • 0 votes

"No, the bull was the murder weapon, sir, like a gun." ... " !!!

Fantastische reeks (Heropfrissing) !!! "Columbo" (35) flikt het hem weer op de details.

Ondertussen bij seizoen 5 beland ... aflevering 4 : 'A Matter Of Honor' (dit is in totaal episode 35) !

Bepaalde quotes zeg ... 'Let's start with small things. Let's finish our coffee' !!!

In deze episode zit Columbo in Spanje op vakantie met zijn vrouw !

Uiteraard wordt er weer een lijk gevonden en een plaatselijke politieman nodigt

Columbo uit om hem eventueel een handje te helpen !

Het begint al goed wanneer Columbo met zijn wagen tegen een andere wagen inrijd,

met al zijn karakter 'grillen' van dien.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.