- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Columbo
Columbo
U-96
-
- 11875 messages
- 2062 votes
Jammer genoeg staan er maar drie afleveringen op de site:
Columbo: No Time To Die (1992)
Columbo: Ashes to Ashes (1998)
Columbo: Murder With To Many Notes (2000)
Nu is weer elke zaterdag een aflevering te zien op SBS6.
Columbo is een geweldige detectiveserie die ik al jaren kijk. Peter Falk zet de rol van Columbo perfekt neer. In zijn sjofele regenjas doet hij net alsof hij niks weet, maar ondertussen weet hij gewoon alles. Vaak haalt hij zijn vrouw bij zijn gesprekken, maar die heeft hij niet.
Het mooie van deze serie is dat je de moord, het motief en de dader al vanaf het begin weet. Je wordt dus niet (zoals bij die flutserie Baantjer) als kijker aan je lot overgelaten. Hoe Columbo op het laatst de moordzaak oplost is altijd geweldig bedacht.
Wat vinden jullie van Columbo? Iemand de aflevering van vandaag nog gekeken? Die was ook super.
Leno
-
- 5921 messages
- 4399 votes
Goed dat je het zegt, want ik vind 't ook leuk. Tot een half jaar geleden ofzo kwam de serie ook iedere zaterdag op SBS, toen een aantal afleveringen van gezien. Het is wel voorspelbaar maar toch blijft het amusant.
Het enige verschil tussen de oude en nieuwere afleveringen is de haarkleur van Peter Falk..
Ik zie nu dat de afleveringen laat op de middag komen, kan ik mooi uit werk kijken als ik zin heb..
stinissen (crew films & series)
-
- 23434 messages
- 76917 votes
Wat mijn betreft zouden ze er allemaal op mogen dat geld ook voor de Tatorts zijn toch duidelijk tv-films van ruim 90 min.
Maar misschien gebeurt het ook nog eens 
Leno
-
- 5921 messages
- 4399 votes
Ja ik las net dat slechts enkele Columbo films erop mochten (mogen). Laten we een handtekeningenactie beginnen 
U-96
-
- 11875 messages
- 2062 votes
Het enige verschil tussen de oude en nieuwere afleveringen is de haarkleur van Peter Falk..
En zijn glazen oog natuurlijk
. Verder vind ik de nieuwe afleveringen ook iets beter dan de oude.
roda
-
- 1670 messages
- 961 votes
idd de Columbo tv-films moeten gewoon op de site, net als trouwens alle normale series ! de dvd verkopen stijgen steeds meer van tv-series, ze horen gewoon ook op deze site.
het feit dat deze series er niet opmogen , is ook de reden waarom ik eigenlijk nog maar zelden op de site ben
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
brood wordt ook steeds meer verkocht, wie voegt "halfje gesneden volkoren" even toe?
U-96
-
- 11875 messages
- 2062 votes
De aflevering van vandaag vond ik minder. Het einde waarin alles bewezen wordt, is nogal vaag. Het motief van de dader komt ook matig naar voren.
Redlop
-
- 8961 messages
- 3566 votes
De nieuwe series zijn een beetje gezapig en halen het niet qua sfeer met die vroegere '70 afleveringen. Alhoewel de comeback van Columbo in 1989 met 'Columbo Goes to the Guillotine' werkelijk briljant is.
Ik vind de oudere afleveringen toch wel een stuk beter. Bijvoorbeeld 'Murder by the book' over die detective-schrijver (regie van Spielberg) die zijn partner vermoordde omdat deze het geheim achter het succes dreigde te ontmaskeren.
Eén van de allerbeste vind ik 'Try and catch me'.
Ook over een detective-schrijfster die een man in een kluis opsluit en die op zijn beurt op ingenieuze wijze een boodschap achterlaat voor Columbo.
U-96
-
- 11875 messages
- 2062 votes
Ik vind de oudere afleveringen toch wel een stuk beter. Bijvoorbeeld 'Murder by the book' over die detective-schrijver (regie van Spielberg) die zijn partner vermoordde omdat deze het geheim achter het succes dreigde te ontmaskeren.
Eén van de allerbeste vind ik 'Try and catch me'.
Ook over een detective-schrijfster die een man in een kluis opsluit en die op zijn beurt op ingenieuze wijze een boodschap achterlaat voor Columbo.
Geniaal! "The night I was Killed" --> "The night I was Killed by..."
'Rest in Peace Mrs. Columbo' is ook erg goed. Waarin Columbo net doet alsof zijn vrouw is gestorven door de vergiftigde honing van de dader.
Leno
-
- 5921 messages
- 4399 votes
Een oude aflevering met captain Kirk, ik bedoel William Shatner is ook leuk. Hierbij verzint hij een slimme manier om een alibi te hebben, opdat hij de moord niet gepleegd kan hebben.
De badgay maakt vaak het onderscheid, aangezien de rest zo ongeveer wel hetzelfde is.
Ik zag trouwens een poos geleden een aflevering waarbij pas op het einde duidelijk werd wie de dader was (a la Poirot dus), weet iemand welke dit was?
U-96
-
- 11875 messages
- 2062 votes
Ik zag trouwens een poos geleden een aflevering waarbij pas op het einde duidelijk werd wie de dader was (a la Poirot dus), weet iemand welke dit was?
Daar kan ik me er heel vaag wel iets van herrinneren, maar ik weet niet welke aflevering het is.
Iemand die aflevering weleens gezien met een collega van Columbo die samen met een vrouw een moord op haar man heeft pleegt? Zeer goede ontknoping.
Leno
-
- 5921 messages
- 4399 votes
Na even zoeken: die afwijkende aflevering (whodunnit)heet: Columbo: Last Salute to the Commodore (1976).
Redlop
-
- 8961 messages
- 3566 votes
Een oude aflevering met captain Kirk, ik bedoel William Shatner is ook leuk. Hierbij verzint hij een slimme manier om een alibi te hebben, opdat hij de moord niet gepleegd kan hebben.
Dat gebeurt in elke Columbo toch? Het leukste alibi was in 'Now You See Him' met de goochelaar Santini, die tijdens de moord in een verdwijntruc zat. Gespeeld door de zeer beroerde acteur Jack Cassidy die helaas net iets te vaak de moordenaar speelde.
Leno
-
- 5921 messages
- 4399 votes
Morgenavond op RTL 5 (na Mean Streets!!) om 00.35 uur: Columbo: Murder with Too Many Notes. De (voorlopig?)één na laatste Columbo, uit 2000 met Billy Connolly.
Dat wordt dus overuren voor de viedeorecorder aangezien ik morgenavond bij de zomerfeesten in Nijmegen te vinden ben..
Leno
-
- 5921 messages
- 4399 votes
Na even zoeken: die afwijkende aflevering (whodunnit)heet: Columbo: Last Salute to the Commodore (1976).
Deze film kwam overigens, geheel toevallig, afgelopen zaterdag op SBS6..
U-96
-
- 11875 messages
- 2062 votes
- - - -
Deze film kwam overigens, geheel toevallig, afgelopen zaterdag op SBS6..
Helaaaas gemist...
Das een mooie, wel wat kort. Staat trouwens op MM, onderaan gelinkt.
U-96
-
- 11875 messages
- 2062 votes
Columbo: Identity Crisis (1975). Tegenvaller. Ik snap ook de hele aard van die organisatie en de bijvallende CIA ook niet. Ook had ik veel meer verwacht van de definitieve oplossing, vooral met dat gebroken fiche. Leslie Nielsen als slachtoffer trouwens.
Redlop
-
- 8961 messages
- 3566 votes
Overigens wel grappig commentaar op IMDB:
User Comments: The Man Behind the Fat Lady
U-96
-
- 11875 messages
- 2062 votes
Ik heb 'm opgenomen, reactie volgt 
U-96 wacht in spanning af. 
Leno
-
- 5921 messages
- 4399 votes
Nou Rogier, ik vond het juist wel een goede aflevering. Het verhaal is aardig, in het begin moet je best een beetje opletten om achter het CIA plan te komen enzo.
Verder zijn de scenes tussen de badguy, een leuke rol van de regisseur himself, en Columbo erg amusant en goed geacteerd.
Het einde viel wel wat tegen, haarstukje theorie was wel erg vergezocht.
Opvallend: Columbo doet zijn regenjas uit 
U-96
-
- 11875 messages
- 2062 votes
Geweldige aflevering. De dader oogt weer lekker arrogant en zelfverzekerd. Erg slim hoe hij de hele moord voorbereidde en uitvoerde, maar zoals altijd laat je altijd sporen achter. De uiteindelijke bewijsvoering was ook weer leuk.
Die truc met die 4 getallen is merkwaardig zeg! Toen ik het voor het eerst zag, kon ik er echt niet bij hoe Santini het klaarspeelde, maar toen Columbo het toonde, was het opeens zo dodelijk eenvoudig. Dat ik daar niet opgekomen was... 
Dat gedoe met die nieuwe jas die Columbo 'van zijn vrouw' heeft gekregen was ook een leuke extra.
Redlop
-
- 8961 messages
- 3566 votes
'Now you see him' is het U-96. (now you don't)
Geweldig inderdaad. Met dat typlint uiteindelijk toch?
U-96
-
- 11875 messages
- 2062 votes
'Now you see him' is het U-96. (now you don't)
Dank je. Aangepast. 
Juist.
Leno
-
- 5921 messages
- 4399 votes
Columbo: Now You See Him
Aardige aflevering, al werden sommige verbanden wel erg makkelijk getrokken. Er zit veel humor in, maar de politieagent die Columbo helpt wordt wel erg dom neergezet, wel vermakelijk allemaal.
Ik vond die truc een belediging voor de kijker, ik vond het zo voor de hand liggen, maar blijkbaar viel dat dus wel mee.
U-96
-
- 11875 messages
- 2062 votes
Hoezo een belediging? Had jij de truc meteen door?
Ik was net als die ober stomverbaasd, maar uiteindelijk was de truc doodeenvoudig inderdaad.
Leno
-
- 5921 messages
- 4399 votes
Ik had 'm meteen door ja, misschien moet ik ook wel goochelaar worden.. 
U-96
-
- 11875 messages
- 2062 votes
Columbo: The Bye-Bye Sky High I.Q. Murder Case (1977)
Toch wel een enorm geniaal voorbereide moord, maar de uitwerking viel tegen. Ook de ontknoping (waarin de dader wegens zijn arrogantie makkelijk toegeeft) was alles behalve super. Desonanks is die moord toch enorm slim uitgestippeld, maar je ziet weer, elke moordenaar laat sporen achter.
Matige aflevering, maar niet slecht...
Die puzzel met die goudzakken was wel erg leuk.
Leno
-
- 5921 messages
- 4399 votes
Ik wilde gaan kijken maar al snel kwam ik erachter dat ik 'm pas al gezien had. Welk alibi had de moordenaar ook weer voor zichzelf 'gecreeerd'?