- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Arrested Development
Arrested Development
Blokland
-
- 545 messages
- 1472 votes
Heeft arrested development nog geen thread? Schande, want dit is echt de grappigste serie op de TV! Het is zondagavond laat op de BBC. Het gaat over een nogal disfunctionele familie van 3 volwassen broers en een zus waarvan de vader vanwege belastingfraude de gevangenis ingaat. Slechts één van de broers is enigszins normaal en hij probeert zijn uitgebreide familie (o.a. ook zijn dominate moeder, 14-jarige zoon, nichtje en schoonbroer) "bij elkaar" te houden. Je zou deze serie zonder meer "quircky" kunnen noemen maar daarmee doe ik de serie te kort! De scenario's zitten vaak briljant in elkaar en er zit altijd een vreemde soort logica in de dwaasheden van de verschillende figuren. B.v. de schoonbroer die zijn bloeiiende carriere als dokter heeft opgezegd om acteur te worden (hij volgt lessen bij Carl Weathers!), de vader die zich in de gevangenis bekeert tot het joodse geloof en in de gevangenis een self help tape opneemt en verkoopt ("Caged wisdom" slechts 19,99 dollar), de broer die een slecht lopende carriere als magier heef ("I perform illusions, not tricks! A trick is what a whore does for money...or cocaine.") Vooral deze laatste zorgt voor veel hilarische momenten en is echt zo'n acteur die de lach aan zijn kont heeft hangen. Als deze kerel het telefoonboek zou oplezen lig je al dubbel!
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Verschrikkelijk grappig inderdaad, zit nu halverwege seizoen 2. Is dit nog niet op de Nederlandse tv te zien geweest? schandalig
Ik weet nou niet welke broer ik het grappigst vind, maar ik denk Tobias... wat een halve zool. Een beetje Wes Anderson-achtig, maar dan veel grappiger. Aanrader.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Inmiddels wel op tv blijkbaar, zag het net op RTL7 voorbij komen.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Ik heb twee afleveringen gezien. Het is wel grappig, af en toe een beetje te flauw, en zeker niet beter dan Scrubs of My Name Is Earl.
streeter
-
- 1436 messages
- 6799 votes
Ik heb twee afleveringen gezien. Het is wel grappig, af en toe een beetje te flauw, en zeker niet beter dan Scrubs of My Name Is Earl.
Arrested Development is het beste programma momenteel op de buis, en waarschijnlijk het best-geschreven programma van de afgelopen paar jaar. De invloed die AD op My Name is Earl (ook één van de weinig goeie 1/2uur comedy's op tv) heeft is ook duidelijk. Ik heb een Season Pass voor beide programma's op mijn TiVo.
Hier in de VS kijkt niemand naar AD, dus het verbaast mij niet dat het niet op de Nederlandse TV is.
Over Scrubs... Ik heb geen zin om voor een braak-smiley te zoeken.
FireThief
-
- 3 messages
- 5 votes
Het is niet te geloven hoe onwijs grappig deze serie is. Vooral het kippendansje van Gob..."Kuck-a-kuck-a-koo!!!"
ZO onwijs jammer dat de serie na slechts drie seizoenen al van de buis is gehaald. Blijkbaar is er geen behoefte aan erg intelligente én grappige comedy op de Amerikaanse TV.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Ik heb het eerste seizoen nu bijna gezien en vind het echt hilarisch en heerlijk droog. Het is niet zo goed als Scrubs in de beginjaren, maar wel beter dan My Name Is Earl, iets wat ik in mijn vorige bericht beweerde.
donnie darko
-
- 6140 messages
- 2823 votes
Ik ben nu ook het eerste seizoen aan het kijken, en het is inderdaad heel amusant. Ik ga zeker verder blijven kijken.
donnie darko
-
- 6140 messages
- 2823 votes
En nu heb ik het eerste seizoen helemaal gezien, en moet ik concluderen dat dit de grappigste serie van de laatste jaren is. Echt supergrappig, vooral de 6 laatste afleveringen van het eerste seizoen. Blijft het niveau zo hoog in het volgend seizoen?
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Ik weet het niet. Ik zit te wachten tot het tweede seizoen op Play een beetje betaalbaar is. Ik vind boven de 40 euro nog steeds te duur. Ik wil hem wel hebben, want het eerste seizoen was briljant.
No touching!
Celluloid Dreams
-
- 510 messages
- 510 votes
Een van mijn favoriete series! Jammer dat hier alleen het eerste seizoen uitgekomen is. Bij Amazon heb je seizoen 1,2 en 3 samen voor 45 dollar. Wil je regio 2 dan zijn ze bij play in de aanbieding voor 17 pond de stuk. (Y)
piflarka
-
- 4 messages
- 4 votes
Beste Serie die ik ooit gezien heb! Vooral intertekstueel zeer sterk! Maar het derde seizoen werd het toch wel een beetje zwakker.
matthijs_013
-
- 3631 messages
- 5739 votes
Het is een van de weinige series waarbij ik echt lach.
Inland Rabbit
-
- 3286 messages
- 2159 votes
Net aan begonnen. Erg grappig. Ik hou wel van dat dysfuncdtionele, zoals in Titus, Californication en in minder leuke manier My Name is Earl.
Gekke is, ik hheb een echte dvdrip gedownload en er zit gewoon censorship op in de zin van piepjes op de vloekwoorden. Onderdeel van de humor (t blijft altijd wel vermakelijk) of hoort dit toch echt niet. Gek, omdat het toch om DVDRips lijkt te gaan, dan zou je dat niet verwachten.
matthijs_013
-
- 3631 messages
- 5739 votes
Net aan begonnen. Erg grappig. Ik hou wel van dat dysfuncdtionele, zoals in Titus, Californication en in minder leuke manier My Name is Earl.
Gekke is, ik hheb een echte dvdrip gedownload en er zit gewoon censorship op in de zin van piepjes op de vloekwoorden. Onderdeel van de humor (t blijft altijd wel vermakelijk) of hoort dit toch echt niet. Gek, omdat het toch om DVDRips lijkt te gaan, dan zou je dat niet verwachten.
Ja dat gepiep hoort. Vooral in seizoen 2&3 komt dit veel voor.
Ben inmiddels door de hele reeks heen. Tis echt briljant en dan vooral Tobias Fünke en zijn geweldige uitspraken waar altijd wel een homo-ondertoon aan zit (maar wat hij zelf natuurlijk niet doorheeft). I'm the world's first análrapist. Briljant! 
Ook leuke bijrol van Scott Baio, die de rol van Blablabla speelt. The Bob Loblaw Law Blog. 
thomzi50
-
- 1991 messages
- 2527 votes
Ik deel jullie enthousiasme toch niet helemaal, daarvoor vind ik de karakters op een of twee uitzonderingen na allemaal veel te stereotiep en daarvoor te voorspelbaar, en daardoor gaat ook flink wat potentiële humor verloren.
joaquim05
-
- 95 messages
- 208 votes
5- Two and a half man
4-south-park
3-Friends
2- 30-rock
1- Arrested development
Pitakaas
-
- 2962 messages
- 246 votes
Inderdaad een hele sterke comedy, iets meer brains dan ik gewend ben voor Amerikaanse begrippen. Zonde dat het gestopt is, en zonde dat er nergens goede BluRay versies te koop zijn!
Respekked
-
- 6286 messages
- 1228 votes
There is always money in the Banana-stand! 
Net twee afleveringen gezien, en kan me niet voorstellen dat ik die niet heel erg leuk ga vinden!
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
I've made a huge mistake.
Briljante oneliners. Heb alleen seizoen 1 gezien, maar echt alle A-, B- en C-plots weten ze aan elkaar te verbinden. Zelden een seizoen gezien waarin dat zo goed gedaan werd.
Respekked
-
- 6286 messages
- 1228 votes
Waaorm niet verder gekeken? Tijdgebrek? Heb seizoen 2 al in de pindakaas staan. Dit is zo'n serie waar je in sneltreinvaart doorheen knalt.
Edit: 2005, das lang geleden AHWA. Tijdgebrek kan geen reden zijn 
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Ik weet het. Zo gaan die dingen. Ik zal S2 en S3 maar weer eens op de lijst zetten dan.
Respekked
-
- 6286 messages
- 1228 votes
Zo eerste seizoen nu een paar dagen klaar. Echt een heerlijke serie om af en toe een aflevering van te pakken. Zeer gevatte humor, goed geschreven en een prima groepje idioten bij elkaar. Op naar S2 en de zoektocht naar Pop-pop .
Respekked
-
- 6286 messages
- 1228 votes
Seizoen 2 begint geweldig. Vooral ep. 2 
Solid as a Rock - Iraq en Rock always beats scissors. Heerlijk!
Respekked
-
- 6286 messages
- 1228 votes
Haha Ep. 2.03 zit ook weer boordevol hilarische dingen.
Gene Parmesan aaaaaaaaaaaah 
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Eindelijk een goede S2 gevonden en de eerste twee gekeken. Wat is het toch een ongelofelijk goede serie. Goede series hebben afleveringen met een goede running joke, series van buitenaards niveau hebben running jokes door het hele seizoen heen en tillen het ook nog eens naar het volgende seizoen.
Get rid of the Seaward.
-I'll go when I want.
Zo briljant dat het bijna niet opvalt.
I have no problem with that.