- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Ik zoek... de titel van een serie
Ik zoek... de titel van een serie
Moebius78
-
- 11 messages
- 19 votes
Rond 1999 was er een nederlandse science fiction miniserie op tv.
De naam was iets wat leek op nemo of zoiets. Koffie was gratis via dispensers op straat te krijgen en iedereen werd door camera's in de gaten gehouden. Mensen die dit werk deden werden pottenkijkers genoemd in de serie. Heeft iemand de naam van de serie of misschien zelfs wel een opname hiervan. Ik zoek me al een tijdje een ongeluk. En bij de omroepen weten ze weer van niks.
Moebius78
-
- 11 messages
- 19 votes
Doet me denken aan een Duitse serie van midden jaren '80 waarvan ik de naam wel zou willen weten. dat ging over een ring waardoor wensen uitkwamen als je de ring omhad en eraan draaide terwijl je iets wenste. Duitse kinderen vonden die ring. Ik denk een stuk of twaalf afleveringen die een opeenvolgend verhaal vertelden. Was op de Nederlandse TV.
Beetje laat maar...
Bedoel je deze serie?
Heb hem zelf in het duits als Die Märchenbraut.
alcapachino
-
- 293 messages
- 108 votes
hoe heette die serie ook alweer me tdie gast die elke dag de krant van morgen kreeg , iemand ?
cinema.rex
-
- 307 messages
- 232 votes
Ik zoek de naam van een hele korte serie iets van 6-8 afleveringen.
Het gaat over een stel vrouwen uit het crimineele circuit die van anderen criminelen geld stelen. Ze raken op de vlucht en komen in schotland of ierland uit en kopen daar een oudbollig cafe van het geld. Verder in de serie brand ook dit cafe weer uit.
Wie weet de naam?
Widows?
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Hope Springs? Ik geloof dat ze dat binnenkort in België beginnen uit te zenden.
stinissen (crew films & series)
-
- 23435 messages
- 76919 votes
Hope Springs met Alex Kingston (ER) in een van de leadrollen.
focus
-
- 23 messages
- 19 votes
Ik zoek een serie of meer bepaald een aflevering van een serie.
Ik herinner mij iets van een eiland waar een man heen vaart met een roeibootje op verzoek van een vrouw. Daar aangekomen moet hij een "mysterie" (?) oplossen (ben ik niet meer zeker van).
De mensen op dat eiland moeten voor zover ik mij herinner niet veel van de man weten. Nu blijkt iedereen op dat eiland al dood te zijn en niemand mag dit geheim weten.
Op het einde komen ze achter de man aan inclusief een hoop fakkels en oude kaarslantaarns ofzoiets en vlucht hij van het eiland. Dan komt hij er ook achter dat de vrouw (ondertussen zijn romantic interest) die hem naar het eiland gebracht heeft ook ondode blijkt te zijn. Zij streft dan ook dacht ik door met hem van het eiland te gaan.
Iemand een idee? Heb deze een jaar of 5 geleden op tv gezien. Was volgens mij al een redelijk oude serie. Volgens mij zelfs nog in zwart-wit. Ik dacht eerst aan de eerste reeks van The Twilight Zone, maar ben hier absoluut niet zeker van. Alvast bedankt 
aspro
-
- 569 messages
- 1518 votes
Ik herinner mij iets van een eiland waar een man heen vaart met een roeibootje op verzoek van een vrouw. Daar aangekomen moet hij een "mysterie" (?) oplossen (ben ik niet meer zeker van).
De mensen op dat eiland moeten voor zover ik mij herinner niet veel van de man weten. Nu blijkt iedereen op dat eiland al dood te zijn en niemand mag dit geheim weten.
Op het einde komen ze achter de man aan inclusief een hoop fakkels en oude kaarslantaarns ofzoiets en vlucht hij van het eiland. Dan komt hij er ook achter dat de vrouw (ondertussen zijn romantic interest) die hem naar het eiland gebracht heeft ook ondode blijkt te zijn. Zij streft dan ook dacht ik door met hem van het eiland te gaan.
Iemand een idee? Heb deze een jaar of 5 geleden op tv gezien. Was volgens mij al een redelijk oude serie. Volgens mij zelfs nog in zwart-wit. Ik dacht eerst aan de eerste reeks van The Twilight Zone, maar ben hier absoluut niet zeker van. Alvast bedankt
misschien is het de tv serie who pays the ferryman.
maar dat is allang geleden dat die is uitgezonden
focus
-
- 23 messages
- 19 votes
Nope. Ik denk dat het een aflevering was uit een show ofzo. Een 45 minuten duurde het denk ik.. Kan iets langer zijn of iets kortern, maar het was volgens mij zeker geen film. Het werd dacht ik ook uitgezonden in zwart-wit en het is ongeveer een jaar of 5-6 geleden.
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8277 votes
Een 'Alfred Hitchcock Presents'aflevering?
focus
-
- 23 messages
- 19 votes
Zou wel eens goed kunnen. Bedankt, ik zal het eens uitpluizen! Alleen lees ik dat er 363 van zijn 
Dragon
-
- 62559 messages
- 4509 votes
Lijkt heel erg op het laatste verhaal van dit tweeluik: Twilight Zone: Rod Serling's Lost Classics.
focus
-
- 23 messages
- 19 votes
@Baggerman: Heb vorige week een hele hoop samenvattingen gelezen van episodes, maar al snel bleek dat die reeks meestal over bedrog enzo ging. Over dingen die dus "echt" kunnen i.p.v. het parranormale.
@Dragon: Jaaa!!
Volgens mij is het die. Ik zit hier al jaren mee in mijn hoofd en ontelbare zoekacties later krijg ik hem hier te horen. Je wil niet weten wat ik ook allemaal op Google heb ingevuld om het te vinden
Het verhaal dat ik hier neer heb gezet klopte toch een beetje dan?
Echt bedankt! Blijkbaar zijn het heel matige verhalen, maar het gevoel om ze gevonden te hebben maakt al veel goed, haha.
Jawohl
-
- 1 messages
- 0 votes
In Overigen > Televisie > Vraag aan de Belgische leden:
Ik ben op zoek naar de titel van een Belgische serie die voor ongeveer 5 jaar geleden werd uitgezonden.
In deze serie voer een bekende Vlaamse presentator met een omgebouwd binnenvaartschip over de kanalen en de Loire in de Bourgonie in Frankrijk. Op zijn schip had hij iedere week een bijzondere gast aan boord die hij interviewde en daarbij gingen ze ook wel eens van boord op een Solex-fiets om ergens in het binnenland op een mooi plekje koffie te drinken uit een zilveren koffiekan.
Kan iemand mij helpen wat de titel van deze serie was ??
Of misschien alleen al de naam van de presentator geven als opstap..... ?
1000x dank !
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Vanaf januari 2005 op Canvas en het noemde Het Bourgondisch complot
met Michiel Hendryckx.
Prachtige, rustgevende reeks. Heb ze ook gevolgd. 
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Ik ben op zoek naar een jeugdserie van zo'n 15 jaar geleden.
Het ging over een meisje die bij een chemische fabriek iets over zich heen heeft gekregen en daardoor als een soort quick onder deuren door kon en zo. Haar zus was zo'n scheikunde-nerd en dr pa ook geloof ik. Beetje gezin ala Lizzie McGuire. Beetje uit die tijd of iets eerder geloof ik. Ze hield haar krachten verborgen voor dr ouders en zo.
Dragon
-
- 62559 messages
- 4509 votes
Ik ben op zoek naar een jeugdserie van zo'n 15 jaar geleden.
Het ging over een meisje die bij een chemische fabriek iets over zich heen heeft gekregen en daardoor als een soort quick onder deuren door kon en zo. Haar zus was zo'n scheikunde-nerd en dr pa ook geloof ik. Beetje gezin ala Lizzie McGuire. Beetje uit die tijd of iets eerder geloof ik. Ze hield haar krachten verborgen voor dr ouders en zo.
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Bedankt Dragon! Jammer dat Larisa Oleynik nooit echt is doorgebroken als actrice.
Justinw
-
- 5378 messages
- 1803 votes
Ik zoek niet echt een titel, maar ik zoek gewoon een serie. Zit al een paar dagen te zoeken, maar nog weinig heeft mijn intresse gewekt. Ik zoek een serie met een doorlopende verhaallijn. Dus geen CSI constructie. Maar een Twin Peaks, Prison Break of 24 achtig iets.
Als iemand suggesties heeft 
Justinw
-
- 5378 messages
- 1803 votes
Niet echt mijn ding Sopranos. Heb er weleens wat van gezien, maar sprak me niet direct aan.
Thanks anyway 
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Ik ben niet zo'n serie-kijker, maar als ik Heroes op de BBC keek moest ik het altijd wel uitkijken, dus dat is een goed teken. Weet bijna wel zeker dat Heroes jou ook zal bevallen! Enjoy 
Smaling
-
- 76 messages
- 1291 votes
Ik zoek niet echt een titel, maar ik zoek gewoon een serie. Zit al een paar dagen te zoeken, maar nog weinig heeft mijn intresse gewekt. Ik zoek een serie met een doorlopende verhaallijn. Dus geen CSI constructie. Maar een Twin Peaks, Prison Break of 24 achtig iets.
Als iemand suggesties heeft
Dexter!!
Justinw
-
- 5378 messages
- 1803 votes
Daar zat ik ook al meermalen aan te denken. Ben nu even 24 seizoen 3 aan het afronden en dan kies ik of Heroes of Dexter. Bedankt