- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Ik zoek... de titel van een serie
Ik zoek... de titel van een serie
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8277 votes
Misschien Under the Mountain? gemaakt in 1982 in Nieuw Zeeland. met volgens mij dezelfde spelers uit de serie My Secret Vally.
Helaas! Het is niet 'Under the Mountain' en ook niet 'My Secret Vally' (geinige serie was dat trouwens! O ja, de begintune daarvan was trouwens gebaseerd op 'Waltzing Mathilda' en niet het Aussie volkslied zoals eerder in dit forum geopperd. Alhoewel je 'Waltzing Mathilda wel het onofficiele volkslied van Australie zou kunnen noemen!).
Volgens mij werd de serie die ik bedoel ergens in 1978 uitgezonden en later rond 1983 herhaald. Ik heb me helemaal te pletter gezocht op internet, maar ik kan de titel niet vinden! Ik vond het als kind wel een leuke serie en de begintune spookt nog irritant vaak door mijn hoofd! Ik blijf zoeken...............
Rancid
-
- 599 messages
- 866 votes
Hallo,
Ik zoek de titel van een westernserie die zo'n 14 jaar geleden op tv draaide. Er zat een cowboy met lang haar in en dat is eigenlijk het enige dat ik er nog van weet.
Ik vond die gast toen namelijk erg stoer, maar het zou ook best kunnen dat het een serie van de EO ofzo was. Het was overigens niet 'Little house on the prairie', het was veel harder en ruwer, met best wat geweld en shootouts.
Iemand enig idee? Bedankt!
Xerena
-
- 20 messages
- 0 votes
Hallo,
Ik zoek de titel van een westernserie die zo'n 14 jaar geleden op tv draaide. Er zat een cowboy met lang haar in en dat is eigenlijk het enige dat ik er nog van weet.
Ik vond die gast toen namelijk erg stoer, maar het zou ook best kunnen dat het een serie van de EO ofzo was. Het was overigens niet 'Little house on the prairie', het was veel harder en ruwer, met best wat geweld en shootouts.
Renegade misschien? Met Lorenzo Lamas, die had lang haar iig 
Rancid
-
- 599 messages
- 866 votes
Nee joh, grapjas:) Dat Renegade niet onder het kopje western valt, voel zelfs ik nog aan.
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8277 votes
Hallo,
Ik denk aan: 'The Young Riders' (1989) of
'Dr. Quinn: Medicine Woman' ???
Rancid
-
- 599 messages
- 866 votes
Bedankt voor de tips Baggerman. Dr. Quinn is het in elk geval niet, dat vond ik verschrikkelijk.
The Young Riders zag ik laatst zelf ook al ergens staan en dat zou het op zich kunnen zijn...
Zit daar een gast met (erg) lang haar in?
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8277 votes
Bedankt voor de tips Baggerman. Dr. Quinn is het in elk geval niet, dat vond ik verschrikkelijk.
The Young Riders zag ik laatst zelf ook al ergens staan en dat zou het op zich kunnen zijn...
Zit daar een gast met (erg) lang haar in?
Volgens mij zat Stephen Baldwin erin en die had volgens mij daarin wel lang haar....
De serie ging over de Pony-express en had veel bekende karakters, als Wild Bill Hickok, Teaspoon Hunter, Jesse James (als jochie), William Cody.
Rancid
-
- 599 messages
- 866 votes
Ok, bedankt. Ik heb net nog wat foto's zitten kijken van Baldwin en ook van the Young Riders, maar ik ben er 99% zeker van dat het helaas niet de serie is die ik zoek... Iemand nog meer ideeën?
Rancid
-
- 599 messages
- 866 votes
Het was dus zo'n 14 jaar geleden op tv, rond een uur of 16/17:00 denk ik en op nederland 1, 2 of 3. Ik weet niet of het wekelijks of dagelijks was. Er zat een cowboy met heel lang haar in, volgens mij donkerblond.
matthijs_013
-
- 3631 messages
- 5736 votes
Wat is de serie die op Nederland 1, 2 of 3 wordt uitgezonden waar jongeren/tieners praten over het leven van een puberzijnde, zeg maar?
Het is allemaal erg documentaire-achtig, met veel interviews.
matthijs_013
-
- 3631 messages
- 5736 votes
Van tegenwoordig, maar volgens mij wordt het tegenwoordig niet meer uitgezonden.
LOTR-lover
-
- 937 messages
- 908 votes
Ik heb vroeger een serie gezien over een gezin (wat ik me kan herinnering in ieder geval een vader met zijn zoon en dochter) die avonturen beleefde. Naar ik me meen te herinneren gingen zij naar het midden van de aarde of iets dergelijks waar ze allerlei dingen meemaakten en volgens mij ook wel is dinosauriërs tegenkwamen.
Het zal in de periode zijn geweest van 1990 - 1996, ergens daartussenin dat ik het gezien heb in ieder geval.
Geen idee of het iemand wat zegt maar laat maar weten als je denkt een serie te kennen die lijkt op bovenstaande.
aryan
-
- 986 messages
- 1752 votes
Ik heb vroeger een serie gezien over een gezin (wat ik me kan herinnering in ieder geval een vader met zijn zoon en dochter) die avonturen beleefde. Naar ik me meen te herinneren gingen zij naar het midden van de aarde of iets dergelijks waar ze allerlei dingen meemaakten en volgens mij ook wel is dinosauriërs tegenkwamen.
Het zal in de periode zijn geweest van 1990 - 1996, ergens daartussenin dat ik het gezien heb in ieder geval.
Geen idee of het iemand wat zegt maar laat maar weten als je denkt een serie te kennen die lijkt op bovenstaande.
Dit misschien:
http://en.wikipedia.org/wiki/Land_of_the_Lost_(1991_TV_series)
Die beschrijving komt mij ook bekend voor, er was ook iets van een trex genaamd Scar
sherena
-
- 261 messages
- 123 votes
In de 90 er jaren was er een politie serie op de tv die in Hong Kong (geloof ik) speelde.
De opnames waren nogal donker en soms spooky en veel neon lichten.
Er deden vooral Amerikanen in mee in de hoofdrol.
Er zat best wel wat Kung Fu in.
En ik weet dat er maar 1 seizoen van is opgenomen.
Iemand een idee?
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8277 votes
Herhaalde oproep:
Ik zoek de naam van een jeugdserie, ergens eind jaren zeventig uitgezonden op de Nederlandse TV en half jaren tachtig herhaald.
De serie had een hele vrolijke begintune (die ik eigenlijk zoek, hij zit al die jaren na dato nog in mijn hoofd!!!!).
De serie speelt zich af in de vorige eeuw of eind 19e eeuw. De hoofdpersoon was een blanke jongen (Tom??? Niet Tom Sawyer!!!!). Deze woonde volgens mij in een hotel. Hij had een vriend en een vriendin, beiden inlanders (in mijn herinnering waren het Maori's).
Op een gegeven moment word hij en de inlandervriend verliefd op hetzelfde meisje (Becky? Ja, ik weet het, dit lijkt alweer op Tom Sawyer, maar volgens mij was het ècht niet dit verhaal!).
Uiteindelijk slaat de vriend Tom op zijn bakkes, waardoor hij de rest van de serie met een blauw oog rondloopt.
Volgens mij eindigt de serie met een vulkaanuitbarsting. In de serie komt ook één of andere enge en afgelegen wonende medicijnman voor.
Wie heeft enig idee?? Bij voorbaat dank!!!!!!
mikey
-
- 28986 messages
- 5136 votes
Wie kent de jeugdserie over 2 jeugdkampen. 1 met een piratenvlag en de ander ook maar ipv een doodshoofd hadden ze een spin als symbool. dat waren dan ook de gemenerikken. ik denk uit de jaren 70 of anders begin 80.
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8277 votes
Wie kent de jeugdserie over 2 jeugdkampen. 1 met een piratenvlag en de ander ook maar ipv een doodshoofd hadden ze een spin als symbool. dat waren dan ook de gemenerikken. ik denk uit de jaren 70 of anders begin 80.
Volgens mij was dat 'My secret Valley'!
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8277 votes
Herhaalde oproep:
Ik zoek de naam van een jeugdserie, ergens eind jaren zeventig uitgezonden op de Nederlandse TV en half jaren tachtig herhaald.
De serie had een hele vrolijke begintune (die ik eigenlijk zoek, hij zit al die jaren na dato nog in mijn hoofd!!!!).
De serie speelt zich af in de vorige eeuw of eind 19e eeuw. De hoofdpersoon was een blanke jongen (Tom??? Niet Tom Sawyer!!!!). Deze woonde volgens mij in een hotel. Hij had een vriend en een vriendin, beiden inlanders (in mijn herinnering waren het Maori's).
Op een gegeven moment word hij en de inlandervriend verliefd op hetzelfde meisje (Becky? Ja, ik weet het, dit lijkt alweer op Tom Sawyer, maar volgens mij was het ècht niet dit verhaal!).
Uiteindelijk slaat de vriend Tom op zijn bakkes, waardoor hij de rest van de serie met een blauw oog rondloopt.
Volgens mij eindigt de serie met een vulkaanuitbarsting. In de serie komt ook één of andere enge en afgelegen wonende medicijnman voor.
Wie heeft enig idee?? Bij voorbaat dank!!!!!!
Ongelofelijk, maar bij toeval de titel gevonden: Children of Fire Mountain!! Nu de begintune nog!!!!!
kawasutra
-
- 8 messages
- 1 votes
De film of serie die ik zoek speelt zich volgens mij af in de jaren 30, een (arme) man laat zijn vrouw en kids achter om met zijn saxofoon op diverse plaatsen audities te doen, nergens krijgt hij werk, gaat rondzwerven en als hij oud is, blijkt dat hij de erfgenaam is van een rijke familie, volgens mij is het een Amerikaanse serie of film, herinner mij nog wel dat hij een zielig stukje op zijn saxofoon kon spelen.
sannex
-
- 5 messages
- 1 votes
Hej
ik ben op zoek naar een serie die enkele jaren geleden op tv was. het is een australische reeks over een paar tieners die geld krijgen om een project te realiseren, en daarvoor in een speciaal huis gaan wonen.
er zijn een broer en een zus die een bepaalde soort scampis willen maken (de broer was een ruziemaker), er zijn 2 vrienden die een speciale fiets willen maken, eentje die (denk ik) kleren ontwerpt, etc...
mikey
-
- 28986 messages
- 5136 votes
Volgens mij was dat 'My secret Valley'!
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8277 votes
Lijkt er inderdaad op, 1982, zou ook heel goed kunnen. De spin off met die professor in zijn vliegende autobus herinner ik me ook nog wel. Dr poopsnicke of zo.
De spin-off kan ik me niet herrinneren, maar mij staat 'My Secret Valley' nog wel goed bij (en de ruzies met mijn ouders, want de serie werd altijd rond etenstijd uitgezonden en dan moest de tv uit! Kut was dat.). Toen waren er niet veel van dat soort (leuke) series.
mikey
-
- 28986 messages
- 5136 votes
Ik vond de serie een beetje te eng toen. Dus ik keek er niet altijd naar, moet ik eerlijk toegeven.
Ani
-
- 2 messages
- 0 votes
Jaren geleden, ik dacht in de jaren 80 was er een serie die ik wel mooi vond, het ging over hoe Australie werd bevolkt van uit Engeland.
Een jonge vrouw en een jonge man kwamen met de politie in aanraking, ik dacht dat ze beschuldigd werden wegens diefstal, ze werden op een boot gezet en verbannen naar Australie, deze 2 jonge mensen ontmoette elkaar en kregen samen een kind en ze gingen het land verbouwen.
Ik weet niet meer hoe deze film heette, want dan wilde ik kijken of daarvan een DVD uitgegeven is, ik heb er nooit een herhaling over gezien.
Wie weet de titel van deze filmserie.
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8277 votes
Jaren geleden, ik dacht in de jaren 80 was er een serie die ik wel mooi vond, het ging over hoe Australie werd bevolkt van uit Engeland.
Een jonge vrouw en een jonge man kwamen met de politie in aanraking, ik dacht dat ze beschuldigd werden wegens diefstal, ze werden op een boot gezet en verbannen naar Australie, deze 2 jonge mensen ontmoette elkaar en kregen samen een kind en ze gingen het land verbouwen.
Ik weet niet meer hoe deze film heette, want dan wilde ik kijken of daarvan een DVD uitgegeven is, ik heb er nooit een herhaling over gezien.
Wie weet de titel van deze filmserie.
Pogingen:
- Against the Wind
- The Dirtwater Dynasty
Er zijn er erg veel! Kijk eens onder:
http://www.imdb.com/keyword...
(altijd handig, die keywords!!!)
Ani
-
- 2 messages
- 0 votes
Aan Baggerman.
Hartelijk dank voor deze informatie, ik had deze site nog niet gevonden, ben nu alles aan het nazoeken of er de film die ik bedoel er tussen zit, mocht ik de film gevonden hebben, vermeld ik de titel op deze forum.
Het was een film die zich afspeelde een aantal eeuwen geleden, en ik dacht dat het zoontje wat ze samen kregen Dani werd genoemd of zo iets, maar ik weet het niet meer zeker.
Kikopuz
-
- 60 messages
- 0 votes
Ik zoek de titel van een film waarin een vrouw (nogal een lunatic) een schrijver ontvoerd. Ik weet niet precies meer hoe het ging. Wat ik me wel kan herinneren is dat zij hem gehandicapt heeft gemaakt, zodat hij niet kon ontsnappen en dat hij gedwongen een verhaal moest schrijven voor haar.
Kent iemand de film/titel?
Bij voorbaat bedankt
.
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Eigenlijk moet je hier zijn maar de film is Misery
shivje
-
- 1 messages
- 0 votes
Hallo, ik zoek een serie die op Veronica of Yorin werd uitgezonden 6-8 jaar geleden,
het ging over een groep mensen die gecrashed waren met een vliegtuig in een jungle of eiland (nee geen lost)
d
e hoofdrol speler werd gespeelt door een jongen, op het eiland waren 2 stammen, een goede stam en een stam die slecht was, kanibalen mischien?
ze wouden altijd die jongen pakken om op te offeren dacht ik
ook kan ik mij iets herineren van dat 1 van die stammen die jongen als een god zag
en hij nam ook eens drugs in een aflevering en ging halucineren.
vond dit altijd een vette serie, maar het werd opeens niet meer uitgezonden, mischien show gecanceled, weet iemand wat dit voor serie was ?