- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- The West Wing
The West Wing
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Ik ben groot fan van deze politieke dramaserie.
Ik heb inmiddels seizoen 1 tot en met 4 op dvd.
Zijn er meer mensen die dit geweldig vinden?
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Niemand? Weet iemand of er in Nederland forums zijn over deze serie?
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
25 april komt seizoen 5 uit op dvd.
Ik hoop dat deze net zo goed is als de vorige vier, maar dat denk ik niet, aangezien Aaron Sorkin de show heeft verlaten.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Inmiddels is seizoen 6 ook uit. Ik vond het een beter seizoen dan 6, maar het kan nog steeds niet tippen aan 1 en 2.
donnie darko
-
- 6140 messages
- 2823 votes
Inmiddels is seizoen 6 ook uit. Ik vond het een beter seizoen dan 6, maar het kan nog steeds niet tippen aan 1 en 2.
die zin klopt niet, je vondt seizoen 6 beter als seizoen 6 
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
'West Wing' houdt er na zeven seizoenen mee op.
De Amerikaanse televisieserie "West Wing" is aan zijn laatste seizoen toe. Zender NBC heeft bekendgemaakt dat de laatste aflevering van het zevende seizoen meteen ook de allerlaatste aflevering van de reeks rond de perikelen in het Witte Huis wordt. De Amerikanen krijgen die aflevering in mei te zien. Volgens NBC heeft West Wing veel kijkers verloren door de populaire serie op een ander uur uit te zenden, namelijk parallel met die andere Amerikaanse hitreeks "Desperate Housewives".
De dramareeks kreeg onlangs ook een bittere pil te slikken toen een van de hoofdrolspelers uit de reeks, John Spencer, overleed. Spencer nam in West Wing de rol van politicus Leo McGarry voor zijn rekening. De directie van NBC verzekert dat al voor de dood van Spencer was beslist dat West Wing zou ophouden te bestaan. De titel van de tv-serie verwijst naar de westelijke vleugel van het Witte Huis, waar ook het Oval Office, het bureau van de Amerikaanse president, zich bevindt.
In de televisieserie speelt Martin Sheen de Amerikaanse president Josiah "Jed" Bartlet. De reeks kreeg vier keer na elkaar een Emmy Award voor Beste Televisiedrama. Op het hoogtepunt van haar populariteit keken 17 miljoen mensen naar de serie. Met het nieuwe uitzenduur zakte dat aantal tot 7,6 miljoen kijkers. De Vlaamse kijkers volgen West Wing via Kanaal 2.
Bron: hln.be

AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Ik vind het natuurlijk jammer dat The West Wing ermee ophoudt. Volg het al vele jaren met veel plezier, maar na het -gedwongen- vertrek van Aaron Sorkin en Thomas Schlamme en in zeker zin ook Rob Lowe, is de serie nogal achteruit gegaan. In seizoen 1 tot en met 3 was elke aflevering van hoogstaande kwaliteit, maar seizoen 4 en al helemaal seizoen 5 en 6 waren gewoon een stuk minder.
Seizoen 7 is pas halverwege en ik kijk het nog wel, maar het begint steeds saaier te worden. Ben benieuwd hoe de serie afloopt en hoe omgegaan wordt met de te vroege dood van John Spencer.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Aankomende zondag is alweer de allerlaatste aflevering van The West Wing

cornelis
-
- 4744 messages
- 681 votes
het -gedwongen- vertrek van Aaron Sorkin en Thomas Schlamme
Vertel...?
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Vertel...?
Het was niet echt een gedwongen vertrek, kwam ik later achter. Ik dacht eerst dat de producenten hem gedwongen hadden te vertrekken omdat z'n scripts vaak te laat kwamen, waardoor de productiekosten vaak uit de pan rezen. Hij heeft er zelf voor gekozen om de show te verlaten, voornamelijk vanwege prive-problemen zoals een drugsverslaving.
De scripts zijn daarna nooit meer van hetzelfde hoge niveau geweest wat Sorkin vier seizoenen lang vast wist te houden.
Hopelijk wordt zijn nieuwe serie Studio 60 On The Sunset Strip weer net zo goed als TWW vroeger.
angelotus
-
- 25 messages
- 22 votes
In Overigen > Televisie > The west wing:
Ik heb nu alle seizoenen, behalve het laatste seizoen (seizoen 7) gezien. Ben er helemaal verknocht aan. Kan alleen nergens seizoen 7 vinden, weet iemand waar ik deze kan krijgen? En wat vind je zelf van deze serie.?
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Seizoen 7 kun je op Play pre-orderen. Komt in september uit.
angelotus
-
- 25 messages
- 22 votes
Seizoen 7 kun je op Play pre-orderen. Komt in september uit.
danks!
Japie Mol
-
- 354 messages
- 1994 votes
Jawel. Ik dacht dat "The Wire" en "The Shield" het beste waren wat de TV qua series te bieden had. Ik had het blijkbaar verkeerd. Oke, die series zijn wellicht wat onderwerp betreft onvergelijkbaar met The West Wing, maar toch.
The West Wing is zonder enige twijfel de allerbeste serie ooit gemaakt. Spitvondige dialogen van uitstekende acteurs. Misschien dat veel mesen politiek saai vinden, nou dan moeten ze deze serie bekijken. Allerlei verschillende onderwerpen passeren de revue. Buitenlandse conflicten, aanslagen op de president, herverkiezingen, controversiële wetsvoorstellen, etc., etc. Maar wat deze serie bij uitstek zo goed maakt zijn de persoonlijke verhalen van de president (een uitmuntend goede rol van Martin Sheen) en zijn staf.
Wanneer je eenmaal "in" het verhaal zit ga je daadwerkelijk meeleven met deze mensen.
Voor ieder die van goed hoogstaand drama houdt: check deze serie!
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Gisteren aflevering 101 weer eens bekeken en wat blijft deze serie toch onovertroffen in z'n dialogen en acteerwerk. Gauw weer eens de hele serie kijken. Nog steeds m'n onbetwiste nummer 1. Jammer dat er niet meer fans van zijn hier.
Kai
-
- 5164 messages
- 1001 votes
Tof! Ik ga hier binnenkort ook maar eens aan beginnen. 
Inland Rabbit
-
- 3286 messages
- 2159 votes
Vandaag 4 afleveringen gekeken als binnenkomer. Blij te zien dat de serie wel politiek getint is, maar ALWEER liever gericht is op persoonlijke zaken. Zo lijken de politieke zaken toc meer bijzaak dan hoofdzaak en daar ben ik blij om.
Wel is het sfeertje een stuk droger dan bij zn andere series, die allebei over broadcasts gingen en waar het allemal veel luchtiger was. Ik denk dat ik dat prefereer, maar door sterke karakter ontwikkeling ga ik hier vast wel redelijk van genieten.
Een ander punt dat ik met deze serie heb is, het gaat wel ERG snel. Knap hoor en zeker gaaf, maar nu moet ik mijn aandacht erbij gaan houden. Vaak gebruikte ik Sorkin'series om s'avonds/snachts nog iets te kijken wat me wel wakker hield, maar wat ik wel kon bijhouden. That's out of the window now!
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Tof dat je het goed vindt. Ja, het gaat heel snel. Dat maakt het voor mij zo goed. Maar ik vind dat de balans tussen politiek en persoonlijk redelijk in evenwicht blijft. Maar hou vol, want seizoen 1 en 2 zijn echt de beste. Na het vertrek van Sorkin na seizoen 4 werd het allemaal wat minder.
Inland Rabbit
-
- 3286 messages
- 2159 votes
Dan stop ik toch gewoon bij 4
, mocht ik zover komen
Inland Rabbit
-
- 3286 messages
- 2159 votes
Toch wel goed, soms geweldig.
Seizoen 1 nu af. Zeker in het begin was het nogal wennen, in vergelijking met Sorkin's andere werk. Het tempo gaat een stuk omhoog en de serie heeft een stuk meer gewicht, aka meer (politiek) drama dan komedie.
Soms vind ik personages nog steeds moeilijk te doorgronden. Door het politieke schild wat ze dragen is de scheidingslijn tussen persoonlijk drama en politiek erg moeilijk te doorgronden soms. Bij Studio 60 en Sports night dan vooral, daar had ik het gevoel dat de serie veel meer op persoonlijk vlak draaide em dat je altijd maar een klein stukje zag van hetgeen de mensen op de werkvloer bewoog.
Sommige personages blijven me in positieve zin opvallen. De wisselwerking Josh/Donna is briljant en ik mag alleen maar hopen dat daar een relatie uit komt. Aan de andere kant heb ik nog veel meer een zwak voor Joey Lucas en ben ik benieuwd of die meer screentijd krijgt. Ze mag dan doof zijn, maar er gaat een kracht vanuit, niet normaal. Ik heb trouwens het idee (weet het bijna zeker) dat de rol van Zoey later is opgevangen door een andere actrice, de eerste beviel me beter.
Technisch gezien zit deze serie het best in elkaar, wat ik van Sorkin heb gezien. Qua dialoog is het nooit scherper geweest, de balans tussen politiek en persoonlijke ontwikkelingen is perfect en de humor wordt niet vergeten. Ik zou het zelf alleen prettiger kijken vinden als de serie die balans meer naar het persoonlijke zou doorslaan. Maakt het voor mij op dit moment net dat ietsje minder geweldig dan zijn andere series,, maar wel erg goed
Oh en die cliffhanger, zucht.... naja season 2 maar snel laden dan.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Mooie review, IR. Zoey wordt echter gedurende de hele serie door dezelfde gespeeld, de relatie tussen Josh en Donna blijft nog wel een paar seizoenen zo
. Joey Lucas krijgt niet heel veel screentijd meer, af en toe nog even. Mandy zul je nooit meer zien, maar ik heb haar dan ook niet gemist. In seizoen 2 wordt het zeker persoonlijker, dat blijft het beste seizoen denk ik. Al komt er een plotontwikkeling aan waardoor de luchtige kanten ietwat minder worden. Maar ik garandeer je dat seizoen 2 je nog veel beter zal bevallen.
Inland Rabbit
-
- 3286 messages
- 2159 votes
Zoey ziet er echt plotsklaps anders uit dan. Ander haar, andere make-up? Ben benieuwd in ieder geval naar seizoen 2.
TheThirdMark
-
- 464 messages
- 727 votes
Mooie review, IR. Zoey wordt echter gedurende de hele serie door dezelfde gespeeld, de relatie tussen Josh en Donna blijft nog wel een paar seizoenen zo
. Joey Lucas krijgt niet heel veel screentijd meer, af en toe nog even. Mandy zul je nooit meer zien, maar ik heb haar dan ook niet gemist. In seizoen 2 wordt het zeker persoonlijker, dat blijft het beste seizoen denk ik. Al komt er een plotontwikkeling aan waardoor de luchtige kanten ietwat minder worden. Maar ik garandeer je dat seizoen 2 je nog veel beter zal bevallen.
TWW werd vroeger altijd uitgezonden op tijdstippen dat ik het nooit kon volgen.
Zo nu en dan een aflevering maar keek het toch altijd, ook al was het 10 minuten. Puur en alleen vanwege het fantastisch acteerspel tussen de acteurs en natuurlijk het fenomenale script.
Daarna eigenlijk in de vergetelheid geraakt. En wat schetst mijn verbazing --> kom ik spontaan alle seizoenen tegen tussen de pindakaas.
Meteen in mijn boodschappenwagentje gelegd en naar huis meegenomen 
Zojuist S1 afgekeken en nu druk bezig met S2.
Inland Rabbit
-
- 3286 messages
- 2159 votes
Ook maar weer opgepakt. Seizoen 4 kende wel een paar van de mooiste afleveringen. De aflevering met CJ en haar vader was erg sterk en ook het gedoe rond Toby en Andy was wel leuk. Apart ook om te zien hoe Sorkin het voor elkaar krijgt van Mathew Perry een heel ander acteur te maken dan zijn Chandler typetje, wat later nog veel meer zou blijken in Studio 60.