• 177.976 movies
  • 12.204 shows
  • 33.973 seasons
  • 646.999 actors
  • 9.371.057 votes
Profile

The West Wing

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Vanaf S5 (zonder Sorkin) wordt het iets minder, maar met een beetje geluk zit je er nu zo goed in dat je meeleeft met de personages en wil zien hoe het afloopt

Inland Rabbit

• 3286 messages
  • 2159 votes

hmm erg goedkope truc in ieder geval om iets Lisa Gerard-achtigs uit de kast te halen bij ep. 1 van season 5. Tuurlijk het werkt wel als je dat soort muziek mooi vind, maar vind het altijd een zwaktebod, voor gebrek aan goeie scene opbouw. West Wing is geen Gladiator zeg.

davert89

• 163 messages
  • 265 votes

Ik heb deze serie ook maar weer eens opgepakt. Een tijdje terug tot halverwege seizoen 2 gekomen, en door drukte bleef deze serie maar op de plank liggen. Toch bleven de personages altijd wel hangen, waardoor ik het nooit helemaal los kon laten.

Inmiddels de serie weer opgepakt, en ik zit er weer midden in...heerlijk! Fantastisch acteerwerk!

Respekked

• 6286 messages
  • 1228 votes

S1 in de pindakaas. Serie heeft me altijd aangesproken, maar het zijn zulke enorme bestanden die je binnen moet halen..

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Vooral s1en s2 zijn het beste. Weet zeker dat jij dit goed gaat vinden. Kijk uit naar de reviews hier.

Respekked

• 6286 messages
  • 1228 votes

Martin Sheen is waarschijnlijk de charmantste President die de V.S. nooit gehad heeft (of is het hebben? De Engelse taal hanteert enkelvoud, iemand die het weet voor Nederland?).

Heb er drie afleveringen op zitten en kan niet anders concluderen dan dat het staat als een huis. Het tempo waarin de spitsvondige dialoog op je af wordt geschoten is enorm hoog, de setting is geweldig interessant en (voor zover ik kan oordelen over het Witte Huis) lijkt de georganiseerde chaos een prima afspiegeling van de de werkelijkheid. Acteerwerk klopt, dat wil zeggen, de acteurs kunnen daadwerkelijk overweg met Sorkin's lines. Al heb ik Lowe te vaak in dubieuze (drammerige kerstfilms als Christmas Shoes e.d.), dan wel over de top rollen (o.a. Californication) gezien. Moet nog even wennen aan de meer serieuze kant van hem.

Sheen's uitbarsting in the Situation Room tegen de Joint Chiefs of Staff - What is proportional response?!! - hoogtepunt van de eerste 120 minuten The West Wing.

Nu al erg goed!

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Kijk, dat klinkt goed. S1 is voor mij nog steeds het beste, maar S2 is ook fantastisch. Vooral de season finale, dus even opschieten nog. Het was eerst de bedoeling dat de president niet zo vaak in beeld zou komen, en dat het meer om het personeel zou gaan, maar ik ben blij dat dat uiteindelijk niet doorgegaan is, want Sheen is fantastisch, al ben ik meer fan van Josh.

Er zit in de eerste aflevering ook zo'n throwaway line van Toby die voor mij de serie meteen maakte.

Donna brought you coffee?

Verder niets met politiek te maken, maar toen wist ik dat ik naar iets moois zat te kijken.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Ok, na twee episodes ben ik om, en begin ook een enorme Sorkin hoer te worden. Wat is geniaal geschreven fast paced dialogue toch heerlijk en dan die uitmuntende delivery.

President Josiah Bartlet: What is that?

Morris Tolliver: It's a flu shot.

President Josiah Bartlet: I don't need a flu shot.

Morris Tolliver: You do need a flu shot.

President Josiah Bartlet: How do I know this isn't the start of a military coup?

Morris Tolliver: Sir...

President Josiah Bartlet: I want the Secret Service in here right away.

Morris Tolliver: In the event of a military coup, sir, what makes you think the Secret Service is going to be on your side?

President Josiah Bartlet: [pause] Now that's a thought that's going to fester.

Inland Rabbit

• 3286 messages
  • 2159 votes

Volgend jaar weer nieuw Sorkin materiaal op HBO, geen idee of dat nog relevant is, aangezien ie iets gelijkaardigs gaat doen als Sports Night en Studio 60. Wel benieuwd in ieder geval.

IMDb - The Newsroom (TV 2012)

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Naomi Watts wrote:

Ok, na twee episodes ben ik om, en begin ook een enorme Sorkin hoer te worden. Wat is geniaal geschreven fast paced dialogue toch heerlijk en dan die uitmuntende delivery.

President Josiah Bartlet: What is that?

Morris Tolliver: It's a flu shot.

President Josiah Bartlet: I don't need a flu shot.

Morris Tolliver: You do need a flu shot.

President Josiah Bartlet: How do I know this isn't the start of a military coup?

Morris Tolliver: Sir...

President Josiah Bartlet: I want the Secret Service in here right away.

Morris Tolliver: In the event of a military coup, sir, what makes you think the Secret Service is going to be on your side?

President Josiah Bartlet: [pause] Now that's a thought that's going to fester.

He, kijk nou! Leuk je in dit topic bezig te zien, staat je nog veel moois te wachten.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Inland Rabbit wrote:

Volgend jaar weer nieuw Sorkin materiaal op HBO, geen idee of dat nog relevant is, aangezien ie iets gelijkaardigs gaat doen als Sports Night en Studio 60. Wel benieuwd in ieder geval.

IMDb - The Newsroom (TV 2012)

Ja, hier kijk ik zeker weer naar uit. Lekker weer pedeconferencing over de redactie.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

AHWA wrote:

(quote)

He, kijk nou! Leuk je in dit topic bezig te zien, staat je nog veel moois te wachten.

Thanks. Ik heb wel alleen de Sorkin seizoenen gekocht. Als je eerlijk bent, merk je het erg qua kwaliteit dat Sorkin weg is?

Inland Rabbit

• 3286 messages
  • 2159 votes

Ehm ja zeker, alleen word het de laatste 2 seizoenen weer beter, na een kleine inzakker.

oh en ik las Pedoconferencing, das vast wat anders!

Edit: Ahwa zal je vast zeggen dat je ALLES moet zien!

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Bedankt voor de feedback, goede keus dus.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Ja, seizoen 5, het eerste zonder Sorkin was voor mij het minste, maar daarna komt er met 6 en 7 de nadruk te liggen op een andere kant van de presidentspolitiek, en dat was ook weer zeer boeiend om te zien, dus blijven kijken. Sowieso

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

En qua dialogen? Misshcien pindakaas ik die wel dan .

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Tja, je merkt wel dat het geen Sorkin-dialogen zijn. De man heeft een ongeevenaarde stijl, maar het acteerwerk en de verhalen blijven van de bovenste plank.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Ik vind een vernieuwend politiek perspectief ook genoeg om het te gaan kijken, alleen helaas niet om aan te schaffen. Al zal ik niet stoppen met kijken .

the new guy

• 1731 messages
  • 1591 votes

Zojuist de laatste aflevering van season 4 gezien! Kijk de serie nu een maand en ben al ruim over de helft.

Inmiddels ben ik zo ver dat ik deze serie de beste ooit vind. Ja, beter dan The Wire en beter dan Breaking Bad. Een geweldige serie, waar zelfs de mindere afleveringen boeien omdat zelfs dan de personages beter worden uitgelegd. Geweldige dialogen, goede humor en een traagheid die de spanning opvoert!

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Sam Seaborn: How do you feel there, big guy?

Toby Ziegler: Like I just got screwed with my pants on.

. Het is eindelijk zover, ik ben verslaafd. Sorkin is een meester. Zal de komende tijd vooral deze voorrang geven. Na de laatste tijd veel geklaag op series eindelijk een serie die me weer verslaafd heeft gemaakt. Kan zomaar top 10 materiaal worden. Dit is allemaal toch wel erg goed.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Respekked

• 6286 messages
  • 1228 votes

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Leo

There are two things in the world you never want to let people see how you make 'em - laws and sausages.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Weer begonnen? Waar ben je?

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Ja. Heb nu een serieschema gemaakt, en geef TWW nu even voorrang. Meerdere series tegelijk werkt niet echt dus nu ga ik me hier even op storten. Heb ze ook op dvd aangeschaft. In ieder geval de Sorkin seizoenen, dan wel even een break. Ondertiteling is wel nodig hoor, wat komt er veel op je af.

Ben nog maar bij ep 4 maar zal nu wel even hard gaan. Politieke dilemma's zijn ook echt goed geschreven hoor. Damn.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Dan staat het beste in serieland je nog te wachten. Veel plezier.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Thank you sir. Benieuwd hoe ik na afloop tegenover de serie sta, maar buitencategorie is het zonder twijfel. Ook in de nabije toekomst aan The Newsroom beginnen en Sports Night herzien.

Boomschors

• 29 messages
  • 1340 votes

Ik heb alle seizoenen van The West Wing met buitengewoon veel plezier en belangstelling gekeken. In mijn optiek is dit een van de beste series ooit gemaakt. Enige voorkennis van het Amerikaanse politieke stelsel, hun ziektekostensysteem, whips, filibusters, lame ducks en ga zo maar door is een pré, maar zelfs zonder die kennis zijn de belangrijkste discussies voor ons Nederlanders uitstekend te volgen. Geen enkele serie weet fundamentele ethische en morele dilemma's (militaire represailles, de doodstraf, wapenbezit, asielaanvragen, pragmatiek, censuur, noem maar op) zo scherp aan de kaak te stellen. In dit topic wordt herhaaldelijk gesteld dat de neergang na seizoen 4 wordt ingezet, maar ik zou die grens nog een seizoen naar achteren willen opschuiven. Seizoen 5 kent enkele van de meest briljante scènes en afleveringen uit de hele serie. Met name aflevering 4, 7, 8, 13, 14 en 17 uit dat seizoen zijn ronduit subliem. Dat laat overigens onverlet dat ook de latere seizoenen absoluut de moeite van het kijken waard zijn.

Een film die wat sfeer en stijl betreft enigszins in de buurt komt van The West Wing is The American President (1995). TWW-fans zullen diverse gezichten uit de serie herkennen (bovenal Martin Sheen als chef-staf). De film bevat voor Sorkins doen vrij veel romantiek, maar is op politiek gebied erg Sorkin-esque. Sorkin heeft als scriptschrijver enkele ideeën later in TWW verder uitgewerkt (onder andere de proportional response-kwestie).

The Newsroom is overigens ook een briljante serie die wat stijl betreft erg lijkt op TWW.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Daarom staat The American President al jaren rotsvast in mijn top 10. Het komt gewoon door het vertrek van Sorkin na seizoen 4 dat de dialogen, het grote pluspunt van de serie, wat achteruit zijn gegaan. 5-6-7 zijn dan ook absoluut niet slecht, maar als ik een minder seizoen moet aanwijzen, dan is het wel S5.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.