• 178.030 movies
  • 12.206 shows
  • 33.975 seasons
  • 647.002 actors
  • 9.371.299 votes
Profile

A Song of Ice and Fire (GoT ongemarkeerde boekspoilers)

filmfan0511

• 1092 messages
  • 1123 votes

Waar het met Sansa heengaat blijft afwachten, geen idee wat haar rol zal worden dit seizoen. Ook weer juist leuk natuurlijk om op voorhand niet te weten wat er gaat gebeuren.

Curly1985

• 819 messages
  • 357 votes

Ik bespeurde een behoorlijke boekafwijking in de Loras/Margaery scene van ep 1.

In de boeken heeft Margaery niks te doen met het lot wat Cersie wacht en wordt Margaery zelf ook gearresteerd.

Ik denk niet dat Margaery vreemd zal gaan in de serie en misschien dat ze zelfs een vinger in de pap heeft bij de wat Cersei boven het hoofd hangt.

JohnWilliams

• 7504 messages
  • 1006 votes

Het gemis van Varys in de boeken is in de serie goed opgelost, zo gaat Varys namelijk mee met Tyrion naar Mereen. Ik ben alleen wel benieuwd nu Varys helemaal daarheen gaat, wie Kevan Lannister gaat vermoorden .

Dragonslayer

• 236 messages
  • 111 votes

Er schoot me deze aflevering iets te binnen: Het zou wel heel gewaagd zijn als Arya uiteindelijk als Faceless Man Balon Greyjoy moet vermoorden.

filmfan0511

• 1092 messages
  • 1123 votes

JohnWilliams wrote:

Het gemis van Varys in de boeken is in de serie goed opgelost, zo gaat Varys namelijk mee met Tyrion naar Mereen. Ik ben alleen wel benieuwd nu Varys helemaal daarheen gaat, wie Kevan Lannister gaat vermoorden .

Het zou natuurlijk ook gewoon kunnen dat, nu Tyrion ontvoerd is door Jorah, Varys de rest van het seizoen niet meer te zien is om in de laatste aflevering weer in Kingslanding op te duiken. Heb geen idee wat ze anders met hem zouden moeten doen. Lijkt me straf als ze hem zijn reis naar Mereen alleen gaan laten vervolgen.

filmfan0511

• 1092 messages
  • 1123 votes

Wat vonden jullie eigenlijk van de scène in Volantis met Tyrion en de Red Priestess? Ik weet eigenlijk niet wat ik er van moet denken en of dat er überhaupt iets mee bedoeld wordt, maar waarom zou die Priestess opeens midden in haar toespraak naar Tyrion kijken en de camera daar duidelijk op inzoomen om er niets mee te doen? Tijdje terug dat ik a dance with dragons las, maar hoewel ik me herinner dat Tyrion daar ook ergens naar zo'n toespraak luistert, weet ik niet meer of deze scene ook voorkwam.

Dragonslayer

• 236 messages
  • 111 votes

Ik begin nu wel benieuwd te worden hoe GOT het einde van seizoen 5 gaat aanpakken. ADWD liet ons met (naar mijn mening veel te veel) cliffhangers achter. Het lijkt dat dit seizoen wel naar een climax aan het opbouwen is.

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

Ik weet dat George het niet waardeert als je het zegt, maar ik hoop volgend jaar toch aan The Winds of Winter te kunnen beginnen.

JohnWilliams

• 7504 messages
  • 1006 votes

Hij heeft laatst gezegd dat hij het boek af heeft voor seizoen 6 uitkomt.

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

Laten we het hopen. Hoewel de casting sheet voor seizoen 6 interessante karakters bevat, is mijn vertrouwen in D&D al een poos geleden tot een dieptepunt gedaald.

Ataloona

• 734 messages
  • 4258 votes

''Legendary Fighter: A man in his thirties or forties who is a great swordsman and a paragon of knighthood. He carries a hugely famous sword on his back. The show is seeking a very impressive swordsman for the role- the best in Europe, for a week of filming fight scenes for a season 6 role. His ethnicity/race isn’t specified, unlike many other roles.''

Arthur Dayne? Wellicht in een flashback van Jaime? (aangezien dat jaime's grootste held was) Laten we het hopen

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

Dat moet Dayne zijn. Ik zou niet weten wie het anders zou moeten zijn.

Zal echter geen flashback van Jaime zijn. Het zal wel een TOJ flashback zijn en daar weet Jaime niets van.

Ataloona

• 734 messages
  • 4258 votes

We weten het als er nog twee ''Knight'' castings zouden zijn. Zou wat zonde zijn om dan niet de captain van de Kingsguard te laten zien. Hopelijk dan dus ook een Howland Reed casting, al is dat met Bran niet nodig natuurlijk.

Curly1985

• 819 messages
  • 357 votes

Ik ben in ieder geval heel blij met alle Riverlands geruchten.

JohnWilliams

• 7504 messages
  • 1006 votes

Nicholas wrote:
Laten we het hopen. Hoewel de casting sheet voor seizoen 6 interessante karakters bevat, is mijn vertrouwen in D&D al een poos geleden tot een dieptepunt gedaald.

Dat dieptepunt voor mij, was de onverwachtse dood van Barristan Selmy, die in The Winds of Winter gewoon een POV-character is.

Dragonslayer

• 236 messages
  • 111 votes

JohnWilliams wrote:
(quote)

Dat dieptepunt voor mij, was de onverwachtse dood van Barristan Selmy, die in The Winds of Winter gewoon een POV-character is.

Dat was nog niet het dieptepunt maar voor mij wel het moment dat ik voor het eerst begon te denken. 'nu gaat de serie toch echt de verkeerde kant op'.

tbouwh

• 5809 messages
  • 5400 votes

Ik zit er de laatste dagen, nu serie 5 toch echt gedaan is, steeds meer aan te denken dat ik de Iron Islands toch wel flink gemist heb dit seizoen. Geen Asha, maar vooral geen Victarion en Crow's Eye. En dan mee te nemen dat Dorne ook al een slap aftreksel was van de boeken...

Ik ben zeer,zeer benieuwd naar boek 6, al zal ik daarvoor boek 5 nog wel moeten herlezen, wil ik alles weer een beetje goed oppikken.

Ataloona

• 734 messages
  • 4258 votes

Nou ja, volgend jaar waarschijnlijk Euron in de serie, maar de Greyjoy's hadden we goed kunnen gebruiken dit seizoen inderdaad, vooral aangezien Dorne zo mager was. (enige positieve daar waren de castings van Doran en Areo Hotah)

tbouwh

• 5809 messages
  • 5400 votes

Ataloona wrote:

Nou ja, volgend jaar waarschijnlijk Euron in de serie, maar de Greyjoy's hadden we goed kunnen gebruiken dit seizoen inderdaad, vooral aangezien Dorne zo mager was. (enige positieve daar waren de castings van Doran en Areo Hotah)

Dat vooral, als Dorne nu écht goed was geweest had ik het beter geslikt. Castings waren goed inderdaad, maar als je dan bekijkt hoeveel relevante screentime de heren hebben gekregen..

Van Euron kwam ik inderdaad ook al wat geruchten tegen. Ik hoop dat ze de Greyjoy's dan wel goed oppakken, maar misschien is dat teveel gevraagd. Vind het ook wat laat opgestart dan, in ADWD loopt de verhaallijn van de Greyjoy's toch synchroon met de meeste gebeurtenissen in seizoen 5 (wat er uit de boeken is overgenomen dan).

Dragonslayer

• 236 messages
  • 111 votes

tbouwh wrote:

(quote)

Dat vooral, als Dorne nu écht goed was geweest had ik het beter geslikt. Castings waren goed inderdaad, maar als je dan bekijkt hoeveel relevante screentime de heren hebben gekregen..

Van Euron kwam ik inderdaad ook al wat geruchten tegen. Ik hoop dat ze de Greyjoy's dan wel goed oppakken, maar misschien is dat teveel gevraagd. Vind het ook wat laat opgestart dan, in ADWD loopt de verhaallijn van de Greyjoy's toch synchroon met de meeste gebeurtenissen in seizoen 5 (wat er uit de boeken is overgenomen dan).

Ik ben als de dood dat ze Euron en Victarion gaan samenvoegen en dat vervolgens vreselijk gaan verknoeien.

tbouwh

• 5809 messages
  • 5400 votes

Dragonslayer wrote:

(quote)
Ik ben als de dood dat ze Euron en Victarion gaan samenvoegen en dat vervolgens vreselijk gaan verknoeien.

Samenvoegen mag ik toch hopen van niet? Ik denk dan eerder aan de verschijning van Euron, waarbij Vicatarion eruit wordt geknipt (wat ik dan ook weer verre van toejuich).

Ataloona

• 734 messages
  • 4258 votes

In principe kan dat wel natuurlijk, maar dan zit je met de aankomende aanval op de Reach in de maag. (Victarion met z'n verrassingsaanval op Slaver's Bay tegelijkertijd) Neem aan dat ze die aanval er wel in gaan stoppen, nu Samwell alsnog naar Oldtown trekt. Al kan het maar zo dat ze Slaver's Bay skippen, we hebben daar nog niet eens stille hints van gehad in de serie.

En nu Hannibal gecanceld is zou het toch wel heel tof zijn als Mads Mikkelson Euron zou spelen.

Dragonslayer

• 236 messages
  • 111 votes

Geniaal, op de engelse wikipedia heeft iemand op de pagina van Rory McCann (the Hound) aangepast dat hij in 2016 in een nieuwe tv serie genaamd "Cleganebowl" gaat spelen. En blijkbaar komt hij ook terug als the Hound in seizoen 6.

Ataloona

• 734 messages
  • 4258 votes

Nou, zal het dan toch... ?Zesde boek Game of Thrones komt er in 2016? - De Standaard

Verder is Kit Harrington gespot tijdens opnames van een grote sneeuw battle voor Game of Thrones. Zoals ook wel verwacht.

filmfan0511

• 1092 messages
  • 1123 votes

Het zou toch ook wel haast tijd worden. Duurt me veel te lang vooraleer ie uitkomt. Hopelijk dan nog voor season 6, maar daar heb ik een hard hoofd in.

De Sneeuwbattle zal dan wel de echte battle of Winterfell worden, met de bevestiging dat de Boltons, Wildings, Umbers en waarschijnlijk nog meer Northern Armies zullen deelnemen aan het gevecht.

Curly1985

• 819 messages
  • 357 votes

En weer nieuws over The winds of winter.

http://winteriscoming.net/2...

Ik vraag me dan alleen af of zo een vertaler meteen het complete boek voor zijn kiezen krijgt of misschien alvast een start kan maken met een gedeelte.

Either way.. Goede signalen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.