• 177.969 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.997 actors
  • 9.371.038 votes
Profile

Vikings (History Channel)

AC1

• 5775 messages
  • 909 votes

Goh, die Paris battle had ik niet verwacht. Het budget zal nu wel op zijn.

AC1

• 5775 messages
  • 909 votes

S3 was een leuk seizoen. Ik ga niet zeggen dat het beter is dan GOT maar Vikings vermaakt me iets beter. Komt er zeker een S4?

linxde1

• 394 messages
  • 346 votes

AC1 wrote:

S3 was een leuk seizoen. Ik ga niet zeggen dat het beter is dan GOT maar Vikings vermaakt me iets beter. Komt er zeker een S4?

Ja, die komt er. Vanaf februari volgens IMDB.

Macady

• 315 messages
  • 760 votes

Na alle goede verhalen vanavond begonnen met kijken, begint goed...

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

Historische drama's; dan is het al snel goed voor mij.
In een dikke week tijd heb ik er 3 seizoenen doorheen gejaagd, een heuse binge watch serie. En das meer uitzondering dan regel voor me.

Ik had ook niet gedacht bij aanvang van het eerste seizoen dat ik enigszins aan personages zou gaan hangen. Die eerste afleveringen tonen namelijk een niet al te fraai beeld van de Vikingen. Het zijn een stel dolle stieren die ongewapende priesters afslachten en de boel leeg komen roven.

Eigenlijk was de eerste persoon die me boeide Graaf Haraldsson. Daar ging het voor mij het eerst de diepte in. Helaas komt het eind voor hem al vrij snel, waarna Ragnar me even kon worden gestolen. Ach, in een uiterst noodgeval heb je altijd nog Lagertha. Wat een vrouw.

Het komt wel meer voor in deze serie dat je met 1 moment van gedachten kunt veranderen over een karakter. Voor Rollo bijvoorbeeld komt dat moment in seizoen 2. In seizoen 1 is hij een backstabbing klootzak die om de haverklap probeert om de vrouw van zijn broer te grazen te nemen. En de overgang is niet bepaald vlekkeloos, aangezien hij kort daarvoor een van zijn voormalig kameraden aan een speer rijgt. Maar als hij na de zoveelste poging tot verraad zijn mini speech houdt over het licht zien, toen begon ik in rap tempo te draaien, tot het punt dat hij de voice of reason lijkt in deze serie.

Een ander pluspunt is de relatie tussen Athelstan en Ragnar. Zeker in het eerste seizoen moest ik nog maar zien hoe die band zich ging ontwikkelen. Fimmel geeft Ragnar een bepaald lachje mee dat er erg onbetrouwbaar uit ziet. En dan zie je in seizoen 3 hoeveel hij werkelijk geeft om Athelstan en kreeg ik zelfs een beetje een brokje in m'n keel. En dat is knap, want dat heb ik niet al te vaak.

Seizoen 3 had voor mij overigens wel wat opstartprobleempjes. Godsdienst speelt een grote rol in deze serie, maar in dat derde seizoen werd in het begin wel heel erg over de magische, trippy boeg gegooid. Daar heb ik overigens maar eventjes "last" van gehad.

Een bepaalde magie heeft Vikings wel en ik hoop dat het dat vast gaat houden in de toekomst. De toegenomen interesse in bepaald personages is in ieder geval van groot belang. Bovendien is het wel eens leuk om een serie te zien in/over een tijd waar ik bepaald niet al te veel weet van heb.

.

038Zwolle

• 40 messages
  • 2 votes

Lekker moment van Bjorn. Kan zien dat de serie hem wil vormen om een leider te gaan worden.

Voor de rest zijn de afleveringen vermakelijk, maar kan je wel merken dat ze het seizoen extra lang hebben gemaakt. Waar in de vorige seizoenen elke aflevering 'spannend' was , heeft nu iedereen wat meer beeldtijd. Niet dat ik het erg vind, maar valt op.

038Zwolle

• 40 messages
  • 2 votes

Deze serie krijgt echt veel te weinig aandacht hier

Brave-Neo

• 607 messages
  • 1826 votes

Gelukkig duurt dit seizoen en het aangekondigde seizoen 5 lang genoeg om daar verandering in te brengen.

'Vikings' krijgt vijfde seizoen - Serietotaal.nl

AC1

• 5775 messages
  • 909 votes

Hoera!

038Zwolle

• 40 messages
  • 2 votes

vind het tot nu toe nog niet echt leuk hoe ze Ragnar laten zien in het nieuwe seizoen. Rollo vind ik ook maar een rat, maar die zal nog wel even blijven.

AC1

• 5775 messages
  • 909 votes

Rollo vind ik ook maar een rat, maar die zal nog wel even blijven.

Ook in het echte leven is niet iedereen leuk, 038Zwolle.

kelama3

• 343 messages
  • 179 votes

Ik las net dat Jonathan Rhys Meyers mee gaat doen in Seizoen 5, woeiiiii !!

038Zwolle

• 40 messages
  • 2 votes

Ook in het echte leven is niet iedereen leuk, 038Zwolle.

Dat is waar maar het verschil van Viking baas naar junk vind ik nogal matig. Rollo irriteer ik mij ook aan. Van ruige Viking naar loopjongen.
Ze willen ragnar waarschijnlijk minder populair maken omdat hij waarschijnlijk doodgaat zodat zijn zonen verder gaan,
maar dat hadden ze ook wel anders kunnen doen.

038Zwolle

• 40 messages
  • 2 votes

Mid- Season finale was toch wel weer gaaf. Jammer dat in het gevecht tussen Rolo en Ragnar geen winnaar is gekomen (Ragnar) maar ook wel weer begrijpelijk gezien de historie.
Ook ben ik blij dat het chinese vrouwtje er niet meer is.
Hopen op een betere 2e helft.

Illum Sphere

• 538 messages
  • 904 votes

Ik vond dit seizoen maar zwakjes in vergelijking met eerdere seizoenen. Het blijft nog altijd heel goed, daar niet van, maar net zoals Ragnar die niet meer geïnteresseerd is in avontuur had ik ook moeite om geïnteresseerd te blijven in de wereld van Vikings. Dat komt vooral doordat de aandacht nog meer verdeeld werd door de gebeurtenissen in Frankrijk en de gebeurtenissen in Engeland. Ook werden er genoeg plotlijntjes gestart die dan weer abrupt stopte (zoals dat Chinees meisje/slaafje, de dood van Kwenthrith, de zwangerschap van Lagertha, die rare kwibus waar Aslaug mee vreemdgaat, de dood van het kind van Bjôrn (waar die tevens geen fuck om geeft blijkbaar), etc). Ook worden we constant geconfronteerd met 'het gevecht van de eeuw' tussen Ragnar en Rollo, maar dan krijgen we uiteindelijk dat gevecht en dan blijkt het dat er niet eens iemand verslagen wordt, van een anti-climax gesproken. Sowieso vind ik het maar belachelijk hoe ze Ragnar dit seizoen voorstellen en kan ik niet anders dan concluderen dat ze hem de komende seizoenen zullen laten sterven. Uiteraard waren er ook goede dingen aan dit seizoen, zoals het gevecht van de laatste twee afleveringen. Dit komt heel dicht bij de spectaculaire gevechten van Game of Thrones. Ook vond ik het fijn om Ragnar en Lagertha (wat een mooie vrouw! ?) terug wat close te zien. Heel jammer dat er daar niks van terecht is gekomen.

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

Ben een groot fan van Roache's King Ecbert. Waarschijnlijk mijn favoriete personage.

038Zwolle

• 40 messages
  • 2 votes

Pfoeh 2e helft is begonnen en ik vind het echt waardeloos hoe ze Ragnar nou neer zetten.
Iedereen weet hoe het afloopt met Ragnar, maar van held naar een soort van dorps idioot vind ik toch wel echt jammer. Ik ben benieuwd hoe Bjorn het gaat doen als hij het seizoen moet gaan trekken.
Ivar vind ik dan wel weer interessant/

038Zwolle

• 40 messages
  • 2 votes

Heerlijke aflevering, vooral de laatste 5 minuten. Heerlijk!
kan niet wachten op de Great Heathen Army!

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

In Odin's naam, wat is er met deze serie gebeurd? Seizoen 5 is abominabel.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.