- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Vikings (History Channel)
Vikings (History Channel)
king squad
-
- 27 messages
- 12 votes
Heb zojuist seizoen 2 afgekeken, wat een prachtige serie! Het gebeurd mij niet vaak dat ik helemaal in de ban van een serie ben, maar Vikings is het gelukt!
Jammer dat seizoen 3 echter pas in de zomer van 2013 wordt verwacht, dat duurt wel erg lang!
Artemis
-
- 3868 messages
- 2396 votes
Seizoen 3 laat nog even op zich wachten helaas ja. Persoonlijk kijk ik hier veel meer naar uit dan naar het volgende seizoen van Game of Thrones. Heb in minder als een week tijd alle afleveringen die toen uit waren gekijken (laatste twee afleveringen van seizoen 2 waren nog niet uit)
schumacher
-
- 4554 messages
- 4257 votes
Vikings, alweer een superserie maar ik kijk toch nog altijd het meeste uit naar got, zo'n machtige serie
.
Confusie
-
- 667 messages
- 0 votes
Wat ik ervan heb gezien was dik gangsterlijk.
Confusie
-
- 667 messages
- 0 votes
Viel weer niet tegen.
Leuk vrouwtje heeft ie en een mooie rol van charisma kanon Gabriel Byrne.
Hier eens geen dubbelganger van Bryan Ferry.
Stoer maar ook kwetsbaar, uitermate sterk neergezet.
Je voelt jammer genoeg de bui al wel hangen en hij zelf ook inmiddels.
Confusie
-
- 667 messages
- 0 votes
Lagertha is echt lekkohr.
Nou vind ik dat wel van heel veel vrouwen.
Gelukkig.
Ook weer niet allemaal.
Wat hou ik toch van vrouwen.
Mooie vrouwen zijn echt prachtig.
Verder ben ik de enige die dit kijkt geloof ik.
Is wel nice.
linxde1
-
- 394 messages
- 346 votes
Lagertha is een topwijf!
Niet zo'n gilwijf, maar een die er gewoon op slaat als iemand haar bedreigd!
Ik heb eerste twee seizoenen gezien en wacht met smart op 19 februari, want dan begint S3.
king squad
-
- 27 messages
- 12 votes
Zojuist de eerste aflevering van seizoen 3 gezien, en wat was het weer ongelofelijk tof! Vooral het laatste kwartier voldoet aan al je verwachtingen van Vikings... ik kijk alweer uit naar ep.2
AC1
-
- 5775 messages
- 909 votes
De serie is net zo vermakelijk als The Tudors. Als je twijfelt, hou dan wel vol want S2 is beter dan S1.
jacobine_rodijk
-
- 2806 messages
- 9511 votes
Ben niet verder gekomen dan seizoen een, heeft een beetje hetzelfde probleem (voor mij) dat Sons of Anarchy ook heeft waarbij iedereen - inclusief de 'protagonist' - nogal een klootzak is. Nu is dat niet zozeer een probleem, kon 't prima hebben bij o.a. Sopranos en Shield, maar hier zijn ze niet eens een klein beetje likeable.....
AC1
-
- 5775 messages
- 909 votes
Ja, in de werelden van Michael Hirst zijn er bijna of geen likeable figuren. Maar ik zie er toch een aantal in Vikings S2. Nog twee afleveringen te gaan. Ik zeg niet dat het beter is dan pakweg een 'Game Of Thrones' maar het vermaakt me toch wel meer. Game Of Thrones heeft altijd een lange aanloop nodig om op snelheid te komen. Vikings heeft hiet weinig last van. Nogmaals, S2 is een pak beter dan S1.
Illum Sphere
-
- 538 messages
- 904 votes
Tja, ik denk ook niet dat het de bedoeling is om een personage te 'liken'. Al kan ik me wel sympathiseren met personages als Ragnar Lothbrok, Lagertha en Athelstan en kan ik hun beweegredenen begrijpen. En dat vind ik dan weer belangrijker dan likeable personages.
AC1
-
- 5775 messages
- 909 votes
Dat is ook zo, Sphere!
Rollo, de broer van Ragnar, is een pak 'nicer' dan in S1.
BTW, Ragnar speelt de hoofdrol in Warcraft, de nieuwe film van Duncan 'Moon' Jones.
linxde1
-
- 394 messages
- 346 votes
Ben niet verder gekomen dan seizoen een, heeft een beetje hetzelfde probleem (voor mij) dat Sons of Anarchy ook heeft waarbij iedereen - inclusief de 'protagonist' - nogal een klootzak is. Nu is dat niet zozeer een probleem, kon 't prima hebben bij o.a. Sopranos en Shield, maar hier zijn ze niet eens een klein beetje likeable.....
Lagertha mag er toch wel zijn lijkt me?
jacobine_rodijk
-
- 2806 messages
- 9511 votes
Haar rol is niet cruciaal genoeg dat ik daarin al m'n empathie kan 'investeren.' Overigens is zij moeder van twee kinderen (als ik 't me goed herinner) en is 't eenmaal typerend dat zij de emotionele kant van 't gezin is; twee Ragnar's in één huwelijk lijkt me nogal overkill.
AC1
-
- 5775 messages
- 909 votes
"Huwelijk" zeg je? Hmm, dan moet je toch maar eens naar S2 kijken, jacobine. 
linxde1
-
- 394 messages
- 346 votes
Haar rol is niet cruciaal genoeg dat ik daarin al m'n empathie kan 'investeren.' Overigens is zij moeder van twee kinderen (als ik 't me goed herinner) en is 't eenmaal typerend dat zij de emotionele kant van 't gezin is; twee Ragnar's in één huwelijk lijkt me nogal overkill.
Met de manier waarop ze met twee potentiele verkrachters afrekende en Rollo van repliek diende stal ze mijn hart meteen al!
Meestal beginnen vrouwen in een film te gillen, maar Lagertha niet. Don't mess with Lagertha, you will regret it! Onbegrijpelijk ook dat Ragnar haar omruilt voor zo'n standbeeld!(Aslaug)
jacobine_rodijk
-
- 2806 messages
- 9511 votes
't Is al zo'n jaar geweest sinds ik 't seizoen afgerond had, maar eerlijk gezegd was de serie - buiten de eerdergenoemde kritiekpunten - me al kwijt nadat Ragnar en z'n maatjes dat klooster met de vreedzame priesters genadeloos afslachten ...... voor zilver en goud. Je bent me dan gewoon kwijt; Ragnar is niet charismatisch; fascinerend; intrigerend; humoristisch genoeg om met zo iets weg te komen i.t.t. andere series met 'twijfelachtige' protagonisten (Dexter Morgan; Tony Soprano; Walter White; etc.).
linxde1
-
- 394 messages
- 346 votes
Het gaat over vikingen! Dat waren nou eenmaal niet zulke frisse lui als ze hun land verlieten. Geschiedkundig zou het niet kloppen als Ragnar en zijn maatjes in deze serie de priesters een aai over hun bol zouden geven. Het waren barbaren. Laat dat duidelijk zijn. Alles wat niet viking was is niets waard. Maar verderop in de serie zie je naar mijn mening zeer interessante wendingen.
jacobine_rodijk
-
- 2806 messages
- 9511 votes
Snap ik, maar zoals ik al opmerkte; Ragnar heeft geen eigenschappen ie zijn wandaden tolerant maken. Of dat nou aan Fimmel's acteerwerk of Hirst's schrijfwerk ligt durf ik niet te zeggen, maar als kijker beleef ik daar nou eenmaal weinig 'plezier' aan; meer kan ik er niet van maken.
AC1
-
- 5775 messages
- 909 votes
Een hoofdpersonage dat niet gewoon niet beminnelijk is ... Heeft op zich wel iets verfrissend in TV wereld. Alhoewel, in The Tudors was dat ook al zo met koning Henry VIII.
Misschien toont dit aan dat Ragnar niet de drijvende kracht van de serie is.
schram101
-
- 16683 messages
- 2293 votes
Inmiddels halverwege het tweede seizoen. Af en toe zitten er wat mindere afleveringen tussen, maar dat is de serie vergeven. Het moet het toch vooral van de actiescone's hebben, want niet alle personages zijn interessant genoeg om het verhaal te dragen. De hoofdpersoon wel. Ragnar is een boeiend karakter en uitstekend neergezet door Travis Fimmel.
Kondoro
-
- 11519 messages
- 2861 votes
Seizoen 2 start maandag. Seizoen 1 heb ik nog nooit gezien maar de tv trailer ziet er echt gaaf uit! Ik denk dat ik de marathon maar eens ga afkijken en dan lekker aan Seizoen 2 ga beginnen. Lijkt me vet. Oja, hij is op FOX.
Kondoro
-
- 11519 messages
- 2861 votes
Net eerste afleveringen gezien, was weer chill!
JGDB
-
- 18 messages
- 12 votes
Ik heb deze serie helemaal uit gekeken van 1 tot 3 en kan niet wachten tot 4 begint. Helaas pas in 2016. Maar wat een top serie is dit zeg! Geweldig acteer werk, geweldige beelden en geweldig verhaallijn. Deze serie zal dan ook echt hoog in mijn lijst staan van favoriete series. Veel series hebben een enorme budget en zien er niet uit. Ik heb net de eerste aflevering van Spartacus gekeken en BAH! Wat is dat slecht in elkaar gezet zeg. Daarin tegen Vikings heeft het goed gedaan met een laag budget!
schram101
-
- 16683 messages
- 2293 votes
Het derde seizoen vanavond afgerond. Duidelijk het beste seizoen. De finale (het slot van de laatste episode) was wat flauw, maar het niveau van seizoen 3 is vrijwel continu even hoog. Op naar seizoen 4!
Oh, en Fimmel blijft een baas! Altijd fijn zo'n charismatische hoofdrolspeler te hebben.
AC1
-
- 5775 messages
- 909 votes
Derde aflevering van S3 en ik zit er weer helemaal in.