- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Twin Peaks
Twin Peaks
(verwijderd)
-
- 1480 messages
- 0 votes
Volledig onder de indruk nu ik zojuist Twin Peaks af heb gekeken. Wat een minds hebben de schrijvers, geweldig. Als je Lynch zijn interviews betreft Twin Peaks leest zie je wat voor meesterbrein hij is, abnormaal.
Ondanks de 2 seizoenen tot nu toe, valt het beter te verdelen in 3 stukken. Seizoen 1, dat al geweldig was, seizoen 2 tot de moordenaar onthuld is wat ik het beste deel vond en de rest van seizoen 2, waar het iets inkakt.
Twin Peaks is een creatie met een onevenaren sfeer. Ik wist alle locaties in en rondom gemakkelijk te verbinden in gedachten waardoor je al vrij snel helemaal in het verhaal zit. De mix van locaties, het tijdperk en de fantastische score van Badalamenti zorgen voor een hele fijne kijkervaring.
Dale Cooper is echt een koning, geniaal gedaan door Maclachlan. Vond daarnaast Donna, Audrey en ook Bobbie en James mijn favoriete karakters/verhaallijnen, ondanks dat ze lang niet door iedereen worden gewaardee, waarschijnlijk door de leeftijd overeenkomst. Ook Harry en Hawk, Ben Horne en Leland vind ik pluspunten. Majoor Briggs, The Log Lady, alle personages rondom Jocy en waarschijnlijk nog wat anderen konden me geen moer schelen. In seizoen 2 snapte ik geen bal meer van die Andrew en Thomas figuren, maar gelukkig was hun deel niet al te groot. Ik vergeet nog heel wat personages, maar deze schieten me zo snel te binnen.
Tijd voor de film en seizoen 3, maar ik weet dat ik de eerste 2 seizoenen niet snel (lees: nooit) zal vergeten. Vind het raten verschrikkelijk moeilijk vanwege de mindere verhaallijnen die ik al noemde, dus voorlopig safe gespeeld op TVmeter door beide seizoenen 4* te geven.
Edit: hoe kan ik de briljante David Lynch als Cole vergeten... 
SergioMalick
-
- 1230 messages
- 1832 votes
Gek genoeg vond ik het laatste gedeelte van de serie het allerbeste. Dat ontzettend romantische op een absurde lynch-manier is zo bijzonder voor een serie. Het lijkt totaal niet bij de serie te passen (zeker niet op het einde), maar hier komt het zo prachtig tot zijn recht na alle narigheid. De scène in het koffiehuis van Norma met Cooper en Cole die verliefd worden is onbeschrijfelijk mooi. Deze scène maakt Twin Peaks voor mij helemaal af. Daarnaast was ik een groot fan van de nieuwe Jack Horne als milieactivist. Het klinkt heel flauw, maar de manier hoe hij geswitched is van karakter is zo veelzeggend voor de serie. Waarom kan ik niet goed uitleggen, het is een soort gevoel wat je krijgt, een groeiend gevoel van liefde voor de mens en natuur. Voor het bos van Twin Peaks
Jellesteeg
-
- 517 messages
- 208 votes
Wil de serie toch een keer gaan oppakken, mede door de revival die in 2017 gaat komen. Eerst de serie en dan de film, right?
(verwijderd)
-
- 1480 messages
- 0 votes
Klopt Jellesteeg, maar in mijn opinie kun je de film net zo goed niet kijken. Eventueel pas na seizoen 3, ik weet niet hoe ik dit uit moet leggen zonder te veel te spoileren dus die keus is aan jou.
Jellesteeg
-
- 517 messages
- 208 votes
Klopt Jellesteeg, maar in mijn opinie kun je de film net zo goed niet kijken. Eventueel pas na seizoen 3, ik weet niet hoe ik dit uit moet leggen zonder te veel te spoileren dus die keus is aan jou.
Seizoen drie is eigenlijk toch gewoon het tweede deel van seizoen twee? Althans, zo staat het op IMDB.
(verwijderd)
-
- 1480 messages
- 0 votes
Uhm, moeilijk te zeggen Jellesteeg. Elk seizoen volgt zijn voorganger op natuurlijk, maar aangezien seizoen 2 is beëindigt destijds zonder intentie een nieuw seizoen te maken en seizoen 3 vele jaren later pas komt kun je ze toch wel apart beschouwen.
Maarten0402
-
- 802 messages
- 533 votes
Wat betreft de film Twin Peaks: Fire Walk With Me: persoonlijk vind ik dit wel een erg goede film juist. Stuk harder en grimmiger en de soundtrack vind ik nog net even wat donkerder dan in de serie, waar ik de serie op sommige momenten een beetje lief/braaf/flauw vindt.
Ik zou de film in ieder geval niét kijken vóór de serie, omdat het eigenlijk één grote spoiler zal zijn op een onthulling van een gebeurtenis waar Seizoen 1: Pilot Episode de serie mee aftrapt en dit opgelost/bekend wordt gemaakt redelijk aan het begin van Seizoen 2. Als je de film eerst zou zien zal de serie denk ik veel meer tegenvallen.
Jellesteeg
-
- 517 messages
- 208 votes
Thanks voor de tips Teejey en Maarten0402! Start binnenkort een keer aan de serie. Ben benieuwd!
Maarten0402
-
- 802 messages
- 533 votes
Geen probleem Jellesteeg. Veel plezier alvast met de serie 
Lavrot
-
- 900 messages
- 0 votes
Ondertussen wijst de kalender 2017 aan en is dit alles wat er tot nu toe ... afijn zie maar.
(verwijderd)
-
- 1480 messages
- 0 votes
Het 1e filmpje aangeklikt zonder enig idee wat het zal zijn, en binnen 2 seconden gaf het geluid me alweer een fijn gevoel. Twin Peaks is zo'n serie die je na afloop van het kijken zo geweldig kunt herinneren als je zelf wilt. 
Direct maar even deze opgezet, één van mijn favoriete scènes: Julee Cruise - Rockin' Back Inside My Heart | Twin Peaks - YouTube.
Lavrot
-
- 900 messages
- 0 votes
Ik schrijf het in mijn agenda. Schrijft u mee?
Richardus
-
- 2128 messages
- 1196 votes
Waar en wanneer valt het voor ons te zien?
Justinw
-
- 5378 messages
- 1803 votes
Kan mijzelf niet herinneren wanneer ik zo hyped voor een tv serie ben geweest, wat heb ik hier een zin in! Sowieso weer een even een flinke dosis nieuw Lynch materiaal!
Weet niet hoe het zit met de rechten in Nederland wat betreft Showtime, dus zal wel lang wachten worden via de legale kanalen.
Flavio
-
- 4893 messages
- 5224 votes
Ik schommel tussen voorzichtige gereserveerdheid en kritiekloos enthousiasme.
Lavrot
-
- 900 messages
- 0 votes
Is er al iets bekend over hoe je Twin Peaks eerste aflevering Seizoen 3 op 21 mei 2017 in je eigen huiskamer kan ontvangen? Welke "zender/provider/netbeheerder/kabel/etc" ??
Hier een kort interview met David Lynch van vandaag, dd 12 april 2017.
Lynch: “This is a feature. An 18-hour feature, broken up into 18 parts.”
synec
-
- 752 messages
- 439 votes
FCkYES! Twin Peaks 3 zal gewoon live met Showtime te zien zijn op Play More van Telenet in België! In glorious HD!
Zondag is het zover jongens!
JT Chinaski
-
- 94 messages
- 107 votes
Ongelooflijk dat nog niemand dit heeft opgepikt in Nederland. Ziggo kan dit toch prima opnemen in hun series en movies xl pakket...
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Twin Peaks in Nederland te zien bij Videoland | Show | AD.nl
JT Chinaski
-
- 94 messages
- 107 votes
Zag het gisteren voorbij komen. Ben erg blij dat iemand het heeft opgepikt. Vind Videoland verder vrij brak, maar ga wel een abbo nemen alleen voor Twin Peaks. Het is toch maandelijks opzegbaar.
kevin_vp
-
- 950 messages
- 0 votes
Ik ga me toch een abonnement aanschaffen, ik kan de hype niet langer weerstaan om te wachten tot de opkomende winter. Verwachtingen liggen torenhoog, lynch heeft meer als tien jaar de (film)camera niet aangeraakt en dan komt hij uit het niets af met een 18 afleveringen durend nieuw seizoen Twin Peaks. Hij zei in een interview dat je dit moet zien als een film van 18 uur dus vergelijkbaar met out 1 en Berlin Alexanderplatz. Wanneer een bioscoopuitbater in de benelux zo gek is om dit in de praktijk om te zetten zal ik aan de kassa aanschuiven.
Tot vanacht, ik hoop dat die damn good coffee mij wakker zal houden voor de twee mysterieuze 1ste episodes. Ik heb vertrouwen in lynch's comeback.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
De terugkeer van Twin Peaks :: Cultuur - cultuur.eenvandaag.nl
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Heb de serie vorig jaar voor het eerst gezien, trok dat weirde stijltje niet zo goed. Vooral na het oplossen van de moord ging het nergens meer over en hadden ze van mij mogen stoppen. Was ergens na een aflevering of 6, 7 in seizoen 2 meen ik.
Wel een fantastische intro, die zal me wel altijd bij blijven. Ik ga seizoen wel volgen, maar pas als het seizoen compleet is.
kevin_vp
-
- 950 messages
- 0 votes
Typisch, binnen 3 uur wordt uw pakket geactiveerd. Bedankt telenet ! 
Nachtje door dan maar.
Flat Eric
-
- 6443 messages
- 1026 votes
Zou Bob er ook weer bij zijn?
Ik had vroeger toch wel een periode dat ik angstig naar de bank keek of er geen Bob vanachter vandaan kwam 
synec
-
- 752 messages
- 439 votes
Nachtje door dan maar.
Sowieso toch? Het begon pas om 3u vanmorgen. Ik ben alvast opgebleven om dit mee te maken.
En holy shit, what was that
Morgen meer..