• 177.926 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.938 actors
  • 9.370.379 votes
Profile

Twin Peaks

AGE-411

• 10342 messages
  • 750 votes

JacoBaco wrote:

Mijn zus had het vroeger altijd maar over Twin Peaks en dan dat verschrikkelijke liedje wat ik vaak hoorde. Ik weet niet precies wanneer dit voor het eerst is uitgezonden in Nederland, maar ik was waarschijnlijk een jaar of 9 a 10. In al die jaren erna hoorde en las altijd wel iets over Twin Peaks. Dus altijd wel nieuwsgierig gebleven naar deze serie, maar het kwam er gewoon niet van. Totdat ik hoorde dat er misschien een seizoen 3 komt en (bijna) iedereen begon er meteen weer over hoe briljant deze serie is en zelfs dat is nog een understatement!

En ik dacht wat heb ik te verliezen, alles staat op Netflix, dus ik ga het dan nu echt kijken!! Nou, ik ben er zo'n 3 maanden geleden aan begonnen en ik ben nu pas bij de laatste afl. van seizoen 1, want deze serie is het echt niet voor mij! Zo stijf, zo oubollig en dan die muziek! Er zitten 3 muziekjes in de serie. Nou ja, 4 dan. Het openingsnummer, het spannende muziekje, het detective-achtige deuntje en dan dat emotionele stuk. Vooral die laatste is tergend!

De personages boeien mij eigenlijk ook niet veel. Ik krijg maar geen binding met ze. De gebeurtenissen, de intriges enz., het interesseert me allemaal niet zoveel. Ook het sfeertje grijpt me niet. Dit vooral vanwege die irritante muziek! Het enige echt sterke personage is Dale Cooper. Ik moet toegeven, deze man is echt fantastisch en ik ben hoogstwaarschijnlijk niet de enige die dit vindt. Zonder hem was ik waarschijnlijk al halverwege de pilot afgehaakt. Het enige waar ik nog benieuwd naar ben, is wie het heeft gedaan. Dat is echt de enige reden waarom ik nog kijk, maar zelf hier twijfel ik al aan. Het zou me niets verbazen als ik binnenkort gewoon even op internet kijk wie het gedaan heeft en dan wil ik niets meer met deze serie te maken hebben!! Ok, dat is overdreven, maar wat een enorme tegenvaller zeg!

Wat ik dan wel weer grappig vind. Ik volg Under the Dome en dit vinden de meeste mensen dus vreselijk! Afgelopen zondag begonnen aan seizoen 3 en wat een verademing weer ten opzichte van Twin Peaks. Wat is het leven toch bizar! Al die uiterste!

Wel, heb je de serie dan uitgekeken?

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Vandaag een start met de serie gemaakt en de pilot van anderhalf uur gekeken. Vrij sterk, ook zeker boeiend, maar het zal heel wat spannender en beter moeten worden, wil ik dit echt net zo briljant gaan vinden als de halve wereld die schijnbaar lyrisch is. Dus ik ben zeer benieuwd naar de 2 seizoenen en de film.

JacoBaco

• 10573 messages
  • 2405 votes

@AGE-411

Ik ben op 3/4 van seizoen 1 toch echt afgehaakt.

baspls

• 4118 messages
  • 1673 votes

Vooral seizoen 1 afkijken. Daarna is 2 ook niet heel veel moeite meer

AGE-411

• 10342 messages
  • 750 votes

JacoBaco wrote:
@AGE-411
Ik ben op 3/4 van seizoen 1 toch echt afgehaakt.

Dan weet je niet wie Laura Palmer heeft gedood?
Het was haar vader. Bezeten door het 'evil in these forests' aka een man genaamd 'Bob'

Ik heb dit weekend eindelijk de serie uitgekeken. Prima reeks, hier en daar wel een beetje saai en/of langdurig. Zeker in de eerste afleveringen nadat de moord opgelost is dacht ik regelmatig: "waarom kijk ik nog"?

Ik zit nog met een vraagje:
Wat is er eigenlijk met Leo Johnson gebeurt? We zien hem in de hut met dat kistje giftige spinnen boven z'n hoofd, maar wat er daarna gebeurt, daar hebben we het raden naar.

JacoBaco

• 10573 messages
  • 2405 votes

AGE-411 wrote:
(quote)

Dan weet je niet wie Laura Palmer heeft gedood?
Het was haar vader. Bezeten door het 'evil in these forests' aka een man genaamd 'Bob'

Ja dat wilde ik dan toch nog wel graag weten, dus ik heb het een tijdje geleden even opgezocht.

Leland Palmer

• 23785 messages
  • 4893 votes

Erg jammer dit hoor.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Seizoen 1 nu afgekeken. Best wel geinig, zonder dat ik het echt briljant vind. Paar prima personages, een lekker rustig tempo en een hele toffe themesong.

Nu op naar seizoen 2.

Ataloona

• 734 messages
  • 4258 votes

‘Twin Peaks’ Revival: Complete Cast List for Showtime Contunation | TVLine

Ha, die casting. Onder andere Michael Cera, Naomi Watts, Monica Bellucci, Eddie Vedder en Trent Reznor!

Flat Eric

• 6443 messages
  • 1026 votes

Ataloona wrote:

Eddie Vedder en Trent Reznor!

Haha! Leuk. Nu Henry Rollins er nog bij dan kunnen ze een superband starten in Twin Peaks!

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

Flat Eric wrote:

(quote)

Haha! Leuk. Nu Henry Rollins er nog bij dan kunnen ze een superband starten in Twin Peaks!

Vergeet Lynch zelf niet, maakt ook muziek.

Arnie

• 1082 messages
  • 1881 votes

Mooie cast! Maar vooral goed nieuws dat Sherilyn Fenn gewoon weer meedoet; zonder Audrey was het natuurlijk niks.

synec

• 752 messages
  • 439 votes

Yes, wat een mooie cast... en met Monica Belluci !

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Komt wel goed uit, ben halverwege met seizoen 2. Over een paar weken mooi klaar mee (plus de film) en dan zit een nieuw seizoen eraan te komen. Ben best benieuwd naar een Twin Peaks anno 2017.

sp00kjj

• 8 messages
  • 27 votes

Wel jammer dat Lara Flynn Boyle niet van de partij is, weet iemand wat de reden daarvan is? Ook de afwezigheid van Michael J. Anderson (Man From Another Place) vind ik verrassend. Ondanks dat natuurlijk wel een geweldige cast! Naomi Watts!

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Deze week de serie beeindigd met het afkijken van seizoen 2 en de film.

Waar seizoen 1 nog wel redelijk interessant was met het mysterie rondom Laura Palmer, daar wordt al vroeg in seizoen 2 bekend wie de moordenaar is en alles daarna hadden ze wat mij betreft gewoon mogen skippen. Dat was langdradig en saai.

Uiteindelijk vind ik het geen hele interessante serie, mij te vaag en te afwijkend. Niet echt mijn stijl. Goed om een keer gezien te hebben en ik ga het komende seizoen ook kijken, maar ik beschouw het als eenmalig om te bekijken.

1 opmerking nog, ik vind de themesong waanzinnig mooi. Kan ik naar blijven luisteren.

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

The Oceanic Six wrote:

Waar seizoen 1 nog wel redelijk interessant was met het mysterie rondom Laura Palmer, daar wordt al vroeg in seizoen 2 bekend wie de moordenaar is en alles daarna hadden ze wat mij betreft gewoon mogen skippen. Dat was langdradig en saai.

Dat had ik de eerste keer exact zo, vond er geen doorkomen aan vanaf halverwege seizoen 2. De tweede keer viel het kwartje wel, toen ik er met een andere blik naar keek (niet als: wie is de moordenaar, maar gewoon genieten van de mooie typetjes, heerlijke muziek, het rare sfeertje).

De film vind ik om heel andere redenen grandioos, die zie ik meer als horror dan mysterie, op die rare Lynch-manier.

DiDa

• 3646 messages
  • 2796 votes

Ik ben vorige week begonnen met Twin Peaks. Ik had de serie nog nooit gezien maar natuurlijk veel over gehoord. Ik ben nu bij episode 6 en tot nu toe bevalt het me goed. Leuk om te puzzelen tussen al die aanwijzingen door. Tot nu toe nog goed te volgen.

TalentedRipley

• 37 messages
  • 31 votes

Prachtige serie, briljante personages. Ontzettend mooie soundtrack en een bizarre sfeer.
Laura Palmer is een intrigerend en mysterieus personage. Net zoals bijna iedereen in Twin Peaks, waaronder de geweldige Log Lady, die zowel tragisch als komisch overkomt. Maar zodra de verhalen te ver weggaan van Laura, is het gelijk een stuk minder interessant.

Seizoen 1 was het beste seizoen, daar lijkt iedereen het wel over eens. Seizoen 2 begon goed, werd daarna heel matig (met als dieptepunt de met soldaatjes spelende Benjamin Horne) en daarna weer goed. Het matige middenstuk komt vooral omdat er ineens allerlei losse verhaaltjes worden verteld met veelal nieuwe personages. Wat verder geen invloed op elkaar had, terwijl Laura's moord invloed op iedereen had en daarin meer 1 geheel vormde.

Zeer angstaanjagend was Killer Bob. Brrr. De scene waarin Leland Laura's nichtje vermoord, is bijna niet om aan te zien, zo gruwelijk en sadistisch.

Gek genoeg vond ik Agent Cooper het minst interessant. Misschien ook wel logisch, vergeleken met de inwoners van Twin Peaks was hij vrij normaal. Wel had hij een leuke chemie met Audrey Horne, maar dat kwam misschien ook meer omdat Audrey als personage zo boeiend was.

DiDa

• 3646 messages
  • 2796 votes

Heb gister de aflevering gezien waar een einde wordt gemaakt aan de verhaallijn over de moord op Laura Palmer. Ik vind Twin Peaks trouwens best creepy. Fantastische akelige sfeer. Ik ben benieuwd welke kant seizoen 2 nu opgaat. Ik hoor dat de afleveringen hierna redelijk saai zijn, maar dat het op het einde weer goed wordt.

DiDa

• 3646 messages
  • 2796 votes

Zonder spoilers weg te geven: wordt er in de volgende episodes wel doorgegaan met de zoektocht naar de herkomst en achtergrond van BOB? Of komt hij helemaal niet meer terug?

Karl van H.

• 2808 messages
  • 2251 votes

Het is een tijdje geleden dat ik de serie heb gezien, maar volgens mij is BOB nooit ver weg in Twin Peaks. Het personage raakt wel iets meer op de achtergrond gedurende de tweede helft van het tweede seizoen. Dat is even doorbijten, maar tijdens de laatste aflevering zal dat de moeite waard blijken

DiDa

• 3646 messages
  • 2796 votes

Pff...de makers hebben destijds wel heel erg hun best gedaan om van hun kijkers af te komen in de episodes nadat de moord op Laura Palmer is opgelost. Ik hoop dat het tegen het einde van Seizoen 2 toch echt wel beter wordt.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

DiDa wrote:

Pff...de makers hebben destijds wel heel erg hun best gedaan om van hun kijkers af te komen in de episodes nadat de moord op Laura Palmer is opgelost. Ik hoop dat het tegen het einde van Seizoen 2 toch echt wel beter wordt.

Nee, helaas. Ik vond het echt tergend saai na het oplossen van de moord. En dan heb je nog 3 kwart van het seizoen te gaan..

Majestics

• 322 messages
  • 43 votes

The Oceanic Six wrote:

(quote)

Nee, helaas. Ik vond het echt tergend saai na het oplossen van de moord. En dan heb je nog 3 kwart van het seizoen te gaan..

Dan is het simpelweg tijdverspilling om nog door te kijken, vind je ook niet ?

DiDa

• 3646 messages
  • 2796 votes

Ik wil toch door blijven kijken (hoe moeilijk het ook is), want ik hoor goede dingen over de laatste aflevering.

DiDa

• 3646 messages
  • 2796 votes

Oh ja, en daarna de prequel Fire Walk With Me maar eens bekijken...

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Majestics wrote:

(quote)

Dan is het simpelweg tijdverspilling om nog door te kijken, vind je ook niet ?

Klopt. Maar sommige mensen kijken een serie hoe dan ook uit. Zoals ik.

(verwijderd)

• 1480 messages
  • 0 votes

TalentedRipley wrote:

Gek genoeg vond ik Agent Cooper het minst interessant. Misschien ook wel logisch, vergeleken met de inwoners van Twin Peaks was hij vrij normaal. Wel had hij een leuke chemie met Audrey Horne, maar dat kwam misschien ook meer omdat Audrey als personage zo boeiend was.

Als je oplet is echt álles wat Cooper zegt of doet geniaal, maar zo subtiel dat het soms nauwelijks opvalt. Hier 'moet je van houden'. Dit maakt zijn personage echt een koning.

DiDa

• 3646 messages
  • 2796 votes

Gister de serie afgekeken. Om eerlijk te zijn kon voor mij ook de laatste aflevering de serie niet meer redden. Ik vond de serie echt top t/m de opheldering van de moord op Laura Palmer. Alles wat daarna kwam was overbodig. Ze hadden het beste kunnen stoppen na de oplossing van de moord op Laura Palmer.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.