- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Twin Peaks
Twin Peaks
Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
Lynch heeft wel degelijk de ziel van Twin Peaks op de wereldkaart gezet. Allereerst was het heel spijtig dat ie door de TV_maatschappij verplicht werd om de moordenaar van Laura Palmer te onthullen; als 't aan hem gelegen had dan hadden we er tot op de dag van vandaag naar kunnen "vissen."
synec
-
- 752 messages
- 439 votes
Klopt dat Lynch maar 6 afleveringen heeft geregisseerd, en ik moet zelf toegeven dat er zeker afleveringen zijn die ik wel evengoed vind als enkele van Lynch. Maar het unieke universum van Twin Peaks is wel degelijk ontstaan in zijn hoofd, en het verschil daar is ook wel natuurlijk dat Lynch in het geheel heel betrokken was bij de serie/S1. In S2 heel wat minder en er was een groot verlies aan creative control door de druk van ABC, en de dalende kwaliteit was er dan ook wel aan te merken.. tot Lynch gelukkig terug kwam en de boel heeft gered met de laatste aflevering. Op dit punt zal, buiten het scenario dat blijkbaar al geschreven is, deze revival er dus komen zonder de betrokkenheid van Lynch... Zelfs niet als producer.
Vanzelfsprekend zou er ook gewoon de excitement factor zijn geweest als Lynch aan het roer zit. Het is al 10 jaar geleden dat de man nog iets heeft gedaan, en ik twijfel zeer of er ooit nog iets van komt. Dit had waarschijnlijk dan ook het laatste geweest dat Lynch ooit zal maken. Terechte teleurstelling bij fans.
Illum Sphere
-
- 538 messages
- 904 votes
Iedereen spreekt hier over David Lynch, maar niet over Mark Frost. Ik denk dat het niet enkel Lynch verdienste is.
Glacius
-
- 4297 messages
- 3030 votes
Dus het gaat niet door om geld redenen? Zucht..
Illum Sphere
-
- 538 messages
- 904 votes
Dus het gaat niet door om geld redenen? Zucht..
Ik weet niet op wie je doelt, maar ik bedoel niet dat het Mark Frost zijn schuld is dat het niet doorgaat. Ik heb het over dat Twin Peaks evenveel Mark zijn verdienste is als dat van Lynch.
Leland Palmer
-
- 23785 messages
- 4893 votes
Ik weet niet op wie je doelt, maar ik bedoel niet dat het Mark Frost zijn schuld is dat het niet doorgaat. Ik heb het over dat Twin Peaks evenveel Mark zijn verdienste is als dat van Lynch.
Glacius
-
- 4297 messages
- 3030 votes
Was gericht op recente nieuwsberichten omtrent het vervolg op deze serie en of die wel of niet komt.
Lavrot
-
- 900 messages
- 0 votes
“Fifty-Fifty Chance” David Lynch Will Return As Twin Peaks Director, Dana Ashbrook Tells Belgian Fans
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
En David Lynch is back on board. All is good in the universe. Lynch is niet alleen terug, hij gaat nog meer doen. Showtime's David Nevins zei het volgende:
Goto
-
- 1736 messages
- 0 votes
Geweldig nieuws! Vraag me alleen wel af hoe ze dat dan opeens voor elkaar hebben gekregen.
Freud
-
- 10772 messages
- 1153 votes
Meer goed nieuws: Angelo Badalamenti maakt de muziek. En het worden 18 episodes ipv 9 
Flat Eric
-
- 6443 messages
- 1026 votes
Hm, 19 afleveringen moeten dan nog wel allemaal gevuld worden.
Soms is minder kwlitatief beter. ..
Freud
-
- 10772 messages
- 1153 votes
Het ziet ernaar uit dat het aantal afleveringen het belangrijke discussiepunt was tussen Lynch en Showtime. Voor mij bewijst dat vooral dat hij er echt voor wilt gaan, en niet enkel snel de nog losliggende verhaallijnen wilt afwerken maar er een heel nieuw hoofdstuk aan wil toevoegen. Negen episodes hebben nog het risico dat er uiteindelijk niet echt iets nieuws wordt toegevoegd - met 18 episodes is dat alvast zo goed als onmogelijk. Ik vind ook dat langer niet per se beter is, maar in dit geval toont het vooral dat het een echt serieus project is, en niet snel geld verdienen met het opwarmen van ideeën van 25 jaar geleden.
baspls
-
- 4118 messages
- 1673 votes
Ben erg blij met al het laatste nieuws. Kan niet wachten tot volgend jaar.
Is er toevallig ook al iets bekend van hoe we ze in nederland kunnen gaan bekijken?
JacoBaco
-
- 10573 messages
- 2405 votes
Mijn zus had het vroeger altijd maar over Twin Peaks en dan dat verschrikkelijke liedje wat ik vaak hoorde. Ik weet niet precies wanneer dit voor het eerst is uitgezonden in Nederland, maar ik was waarschijnlijk een jaar of 9 a 10. In al die jaren erna hoorde en las altijd wel iets over Twin Peaks. Dus altijd wel nieuwsgierig gebleven naar deze serie, maar het kwam er gewoon niet van. Totdat ik hoorde dat er misschien een seizoen 3 komt en (bijna) iedereen begon er meteen weer over hoe briljant deze serie is en zelfs dat is nog een understatement!
En ik dacht wat heb ik te verliezen, alles staat op Netflix, dus ik ga het dan nu echt kijken!! Nou, ik ben er zo'n 3 maanden geleden aan begonnen en ik ben nu pas bij de laatste afl. van seizoen 1, want deze serie is het echt niet voor mij! Zo stijf, zo oubollig en dan die muziek! Er zitten 3 muziekjes in de serie. Nou ja, 4 dan. Het openingsnummer, het spannende muziekje, het detective-achtige deuntje en dan dat emotionele stuk. Vooral die laatste is tergend!
De personages boeien mij eigenlijk ook niet veel. Ik krijg maar geen binding met ze. De gebeurtenissen, de intriges enz., het interesseert me allemaal niet zoveel. Ook het sfeertje grijpt me niet. Dit vooral vanwege die irritante muziek! Het enige echt sterke personage is Dale Cooper. Ik moet toegeven, deze man is echt fantastisch en ik ben hoogstwaarschijnlijk niet de enige die dit vindt. Zonder hem was ik waarschijnlijk al halverwege de pilot afgehaakt. Het enige waar ik nog benieuwd naar ben, is wie het heeft gedaan. Dat is echt de enige reden waarom ik nog kijk, maar zelf hier twijfel ik al aan. Het zou me niets verbazen als ik binnenkort gewoon even op internet kijk wie het gedaan heeft en dan wil ik niets meer met deze serie te maken hebben!! Ok, dat is overdreven, maar wat een enorme tegenvaller zeg!
Wat ik dan wel weer grappig vind. Ik volg Under the Dome en dit vinden de meeste mensen dus vreselijk! Afgelopen zondag begonnen aan seizoen 3 en wat een verademing weer ten opzichte van Twin Peaks. Wat is het leven toch bizar! Al die uiterste! 
Leland Palmer
-
- 23785 messages
- 4893 votes
Dit vooral vanwege die irritante muziek!
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
2016 gaat het niet meer worden. 2017 dus.
baspls
-
- 4118 messages
- 1673 votes
2016 gaat het niet meer worden. 2017 dus.
Meer tijd is mischien een goed teken maar toch vervelend om weer zolang te moeten wachten 
mikey
-
- 28986 messages
- 5136 votes
Ik ben opnieuw bezig met TP.
S1A4 wordt al duidelijk gemaakt dat Laura en Leland een bepaalde relatie hadden die het daglicht niet kon verdragen. Met die hilarische scene waarin Leland een ritje maakt op de kist. En dat de serveerster die scene opnieuw uitlegt aan 2 ouwe vissers.
Weer iemand eigenlijk wat de bedoeling is van de afleveringen na de ontknoping van de moord?
Goto
-
- 1736 messages
- 0 votes
Weer iemand eigenlijk wat de bedoeling is van de afleveringen na de ontknoping van de moord?
Kijkcijfers.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Twin Peaks Adds Jennifer Jason Leigh; Naomi Watts Circling - slashfilm.com
Inland Rabbit
-
- 3286 messages
- 2159 votes
tsjah, nog niet iets om het internet mee plat te leggen toch? Iedereen is veel te enthousiast: over wat?