• 177.969 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.997 actors
  • 9.371.015 votes
Profile

Twin Peaks

Justinw

• 5378 messages
  • 1803 votes

Ik ga net als M.Goodkat beginnen aan de serie. Mijn verwachtingen zijn erg hoog. En wie weet knal ik er 3 afleveringen doorheen.

Edit: Net de anderhalf uur durende Pilot gezien. En ik ben zeker benieuwd naar de rest. Het sfeertje(wat de rest al zegt) is super. Het acteerwerk laat jammer genoeg nogal wat te wensen over. Maar toch word dit denk ik een goede serie voor mij. Ik ga nu snel Episode 1 kijken

C: do you know why i am woodling?

T no i want to know why you are woodling.

C: that is what you do in a town were a yellow light means slow down not speed up!

Edit Again: Episode 1 gekeken en wederom erg goed. Het sfeertje dat er is en af en toe heel scary achtig

Another Edit:

Heb Episode 2 en 3 nu ook gezien. Na 3en een halfuur Twin Peaks ben ik wel verkocht. Wat een mysterieuze en soms scary serie. En wat acteert Kyle MacLachlan goed

Morgen avond het dit seizoen proberen af te kijken.

M.Goodkat

• 1290 messages
  • 1463 votes

Ik zocht altijd achter zo een series en nu eindelijk vind ik er eentje die mij bijblijft tot het einde (zelfs over gedroomd!)

Na dit ga ik waarschijnlijk de X-files opzoeken

BlueVelvet

• 1316 messages
  • 785 votes

M.Goodkat wrote:

Ik zocht altijd achter zo een series

Wat zegt u?

Justinw

• 5378 messages
  • 1803 votes

Ga nu lekker verder kijken. En begin met aflevering 4 alweer

rep_robert

• 27517 messages
  • 4082 votes

Justinw wrote:

Ga nu lekker verder kijken. En begin met aflevering 4 alweer

Zat ook tegen dat acteerwerk aan te hikken, maar eigenlijk is het helemaal niet slecht. Eerder geniaal, omdat je ook pas later helemaal in de personages komt zeg maar.

M.Goodkat wrote:

Ik zocht altijd achter zo een series en nu eindelijk vind ik er eentje die mij bijblijft tot het einde (zelfs over gedroomd!)

Na dit ga ik waarschijnlijk de X-files opzoeken

Wel iets compleet anders, maar wel 1 van de meest geniale series ooit ja

M.Goodkat

• 1290 messages
  • 1463 votes

BlueVelvet wrote:

(quote)
Wat zegt u?

Die mysterieuze gedoe die rond twin peaks hangt, ik weet niet, het zuigt mij totaal op op het moment, ik kan niet stoppen erover spreken. Waarschijnlijk heb ik in mijn jeugd één aflevering gezien en ergens is vast blijven steken. Muziekscore is ook fenomenaal!!!! Nog nooit zo een prachtige love theme gehoord in jaren!

Justinw

• 5378 messages
  • 1803 votes

Die tetrugkerende deuntjes zijn inderdaad erg sterk. En dan vooral die Intro

Zat ook tegen dat acteerwerk aan te hikken, maar eigenlijk is het helemaal niet slecht. Eerder geniaal, omdat je ook pas later helemaal in de personages komt zeg maar.

Ja, begin me er al minder aan te ergeren. Maar in het begin was ik wat benauwd. Ga zo maar weer verder kijken

EDIT:

Seizoen 1 gezien in 2 dagen. En ik ben toch wel overdonderd. Nu snel seizoen 2 pindakazen. Want ik wil verder kijken

Justinw

• 5378 messages
  • 1803 votes

Met seizoen 2 begonnen. En het word nu wel meer Lynch achtig. Gekke dromen. Maffe personages. Maar toch blijf ik kijken tot ik weet wie de moord is gepleegd. Daarna haak ik denk ik af.

sara-pezzini

• 447 messages
  • 8 votes

nee niet afhaken!!!!

juist het einde is geniaal,die laatste 2 afleveringen hebben mij maanden zo niet jaren bezig gehouden,

en tussenin is het wel iets minder met een paar niet boeiende verhaalllijnen maar nog steeds vermakelijk en zeer de moeite waard,al was het maar om vooral niet de geweldige Gordon Cole,een rol van david lynch zelf,en vooral ook de gave bijrol van david duchovny (X-Files) die mag je echt niet missen!!!!!!

sara-pezzini

• 447 messages
  • 8 votes

en ik heb de serie 18 jaar geleden gezien en krijg nog steeds kippenvel als ik die scene zie met BOB die over die bank heenkomt...........

Justinw

• 5378 messages
  • 1803 votes

Die scen heb ik net gezien, en ik kreeg ook kippenvel.

Maar mischien geef ik het een kans.

sara-pezzini

• 447 messages
  • 8 votes

zeker doen!!!

denk dat ik de serie maar weer ga herkijken,krijg heimwee naar twin peaks als ik al die berichten lees!!

M.Goodkat

• 1290 messages
  • 1463 votes

Vandaag aflevering 2-3-4 gezien en vind FBI Agent Dale Cooper echt f*cking geweldige personage,morgen weer zien rest

Zidaan

• 127 messages
  • 225 votes

Als je begint moet je natuurlijk ook alles afkijken! Anders ben je wel een phony hoor

M.Goodkat

• 1290 messages
  • 1463 votes

Ik heb de box niet gekocht =/ Ik huur het.

timburton

• 1296 messages
  • 632 votes

Lynch is al heel lang aan het denken aan een remake. Mij lijkt dat opzich wel een goed idee. Nu is er ook echt de techniek voor om Twin Peaks oogverblindend mooi te maken, en nu kan Lynch het goed maken om niet de moordenaar te onthullen!

BlueVelvet

• 1316 messages
  • 785 votes

timburton wrote:

en nu kan Lynch het goed maken om niet de moordenaar te onthullen!

Beetje mosterd na de maaltijd, lijkt me

Justinw

• 5378 messages
  • 1803 votes

Remake lijkt mij vrij onnodig het is al fantastisch. Ben heel dicht bij de onthulling voel ik. Hoogstens 3 of 4 afleveringen

M.Goodkat

• 1290 messages
  • 1463 votes

Ben eenmaal begonnen aan seizoen 2 en blijft episch =) Het wordt al natuurlijk wat donkerder en mysterieuzer maar komt alleen maar goed over.

Justinw

• 5378 messages
  • 1803 votes

Inderdaad, Lynch geeft hier toch meer zijn twist mee. Vooral aan sommige scènes, zoals de droom scènes van Cooper. Als het maar niet teveel word vind ik het niet erg. Maar films zoals Mulholland Dr. zijn niet altijd aan mij besteed.

M.Goodkat

• 1290 messages
  • 1463 votes

Same here, vind de rol van Lynch zelf wel geslaagd als Gordon Cole.

Vond Mulholland Dr. nog wel goed maar bijvoorbeeld Lost Highway werd voor mij teveel.

Justinw

• 5378 messages
  • 1803 votes

Ik heb net de aflevering gezien met Gorden Cole. Denk dat ik vanavond doorkijk tot de onthulling

Van Lynch heb ik alleen

M Dr.

& Straight Story gezien.

Volgende word Fire Walk with me.

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Straught Sotry?

Justinw

• 5378 messages
  • 1803 votes

Weer eens niet goed getypt en nagelezen

Damn, wat was die chinees(catherine) eng

Eindelijk de onthulling gezien.
En hiermee kwam voor mij een einde aan een fantastische serie. Met een héél erg sterke sfeer. Met veel angstaanjagende scènes. God, was het af en toe spannend. Vooral de droomscène's. En dit was toch wel een van de beste en spannende serie's die ik gezien heb.

MAJOR SPOILER!
De hints die werden gegeven waren heel duidelijk, en toch zie je ze over het hoofd. Al een paar afleveringen voor de daadwerkelijke onthulling weet je al dat Leland het is. Maar toch wacht je nog op iets speciaals. Had graag wel wat scènes gezien in die beruchte trein.

Ik haak af voor nu. Mischien zal ik het later oppakken. Maar een paar mensen hebben me al gezegd, dat na de onthulling het allemaal wat vager, meer Lynch achtiger wordt. Daar heb ik niet echt trek in.
De film ga ik daarintegen wel zien.

Tharoy

• 313 messages
  • 511 votes

Wacht eens even, heb je de rest van de afleveringen nog niet gezien? Zo nee, wel doen. Je weet niet wat voor ontknoping je mist..

Justinw

• 5378 messages
  • 1803 votes

Je bedoelt dat

MAJOR SPOILER
Cooper Bob in zicht krijgt? dat las ik namelijk perongeluk in een recensie op een site waar geen spoilers zijn.

M.Goodkat

• 1290 messages
  • 1463 votes

Ook eindelijk serie uitgekeken....

Wat voor een climax! gewoon geweldig..wel spijtig op een of andere manier dat cooper Bob in zich krijgt, zouden ze die cliffhanger niet op zijn minst kunnen verklaren, alles ging richting rozengeur en maneschijn, maarja, dat is David Lynch

Huger spoiler ^^

Justinw

• 5378 messages
  • 1803 votes

De intentie was dan ook om een 3e seizoen te maken. Maar nadat de moord was opgelost daalden de kijkcijfers. En heeft abc geen 3e seizoen gekocht.

SilverGun

• 1151 messages
  • 818 votes

Het basisplot van Mulholland Drive schijnt een aanzet voor seizoen 3 van Twin Peaks geweest te zijn. Audrey Horne zou dan de rol van Betty/Diane hebben gehad.

IMDb wrote:

David Lynch first came up with the idea for the story in the early 1990s, when his television show "Twin Peaks" (1990) was still on the air. Would the show have continued for a third season, Lynch would have entered into talks with ABC to spin-off the character of Audrey Horne, who would have survived her being trapped inside an exploding building in the Season 2 cliffhanger. The character(s) that Naomi Watts plays was originally intended to be Audrey; David Lynch has never revealed Audrey would have had the same fate as Naomi Watts' character(s) in the film.

M.Goodkat

• 1290 messages
  • 1463 votes

Spijtig, zat er toch veel in vond ik =(

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.