• 178.030 movies
  • 12.206 shows
  • 33.975 seasons
  • 647.002 actors
  • 9.371.326 votes
Profile

Twin Peaks

misterwhite

• 4726 messages
  • 656 votes

Sommige personages zijn inderdaad over the top, veel te sentimenteel maar grootste deel van de personages vind in echt wel goed vooral Dale Cooper

matthijs_013

• 3631 messages
  • 5739 votes

Ik ben nu ongeveer halverwege, en tsjonge, wat een enorme teleurstelling! Deze serie is voor mij een goed voorbeeld dat unanieme positiviteit over een serie vaak valse verwachtingen teweeg brengt. De eerste aflevering vond ik helemaal geweldig. Een 'bescheiden' moord, een prachtige (!) sfeer en een handvol ervaren acteurs.

Maar al gauw veranderde het in een uitermate ongeloofwaardige soapserie met te veel en te zware subplots voor een klein stadje. De geloofwaardigheid is volledig verdwenen en tsja, wat houd je als kijker dan over?

Ik ben voorlopig afgehaakt. Ik ben niet zo enthousiast om de laatste 8 à 10 afleveringen nog te kijken.

Karl van H.

• 2812 messages
  • 2253 votes

Ik heb een lange tijd geleden een gedeelte van de pilot (althans, volgens mij was het de pilot) op tv gezien, en die vond ik echt fantastisch. Waar is deze serie ergens voor een zacht prijsje te krijgen?

rep_robert

• 27517 messages
  • 4082 votes

Zacht prijsje denk ik nergens, de definitive gold box edition is denk ik de beste deal die je kan maken. Alles dr op en dr aan voor rond de 44 euro's. Je kan ook de seizoenen p.s. voor rond de 30 euro kopen.

Karl van H.

• 2812 messages
  • 2253 votes

44 euro vind ik toch anders behoorlijk zacht. Op de site van Van Leest wordt 'ie voor het dubbele verkocht!

rep_robert

• 27517 messages
  • 4082 votes

Holy Shit haha, alle Van Leest zaken zijn toch FRS geworden of zit ik nou verkeerd? Ik denk dat je beter maar even langs de Mediamarkt of zo kan gaan.

Karl van H.

• 2812 messages
  • 2253 votes

Klopt, maar goed, dat betekent dat die bij de FRS dus ook voor die belachelijke prijs over de toonbank gaat MediaMarkt lijkt me inderdaad een betere optie.

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

Toen ik de pilot-aflevering van anderhalf uur zag had ik een gevoel dat dit de beste serie ooit werd. Wat de eerste aflevering zo perfect maakt was het feit dat er een ongelofelijk sterke sfeer hing. Iets mysterieus wat ik niet in woorden kan uitleggen. Daar bovenop is het acteerwerk van vooral Kyle Maclachlan voortreffelijk. Misschien wel één van de mooiste performances van zijn leven.

En hoe zit het met Twin Peaks? Wat schuilt er nu allemaal achter die mooie huizen? Wat schuilt er achter die prachtig aangelegde gazonnen? Is het de vriendelijke buitenkant en de verdorven binnenkant? Waar wij als kijker en het personage van Kyle Maclachlan na verloop van tijd achter zullen komen. Aangename serie. ****

boomkat

• 237 messages
  • 0 votes

Volgens mij is Twin Peaks nu weer gewoon overal rond de belachelijke 80 euro. Was heel lang afgeprijsd bij o.a. Bol. Toch wel jammer dat ik die toen niet gekocht heb.

rep_robert

• 27517 messages
  • 4082 votes

Tsja ik zou maar toch de mediamarkt proberen, daar heb ik hem immers ook voor 45 euro gekocht, kan me niet voorstellen dat ze hem daar opeens 2x zo duur maken

Karl van H.

• 2812 messages
  • 2253 votes

De prijzen willen nogal eens verschillen tussen Mediamarkten onderling, maar met een beetje geluk moet je 'm wel voor die prijs kunnen vinden, bij de juiste vestiging. Althans, dat hoop ik maar, want hoewel ik deze serie erg graag wil zien, heb ik er zeker geen tachtig euro voor over

Zidaan

• 127 messages
  • 225 votes

De serie helemaal afgezien.. Op aan raden van mijn filiaalmanager aan begonnen en man oh man wat was ik verslaafd.. Zoals al eindeloos aangegeven in dit topic is het zo ontzettend jammer dat de serie na de onthulling van de moordenaar op laura veel van zijn spanning kwijtraakt. Pas tegen het einde van de serie aan wist het mij echt te boeien zoals het altijd al deed. Desondanks blijft de sfeer, setting en spanning onovertroffen in welke serie dan ook..

Ik zit nog steeds in de TP-rush.. Ik heb behoefte aan regenachtige mysterieuze bossen, en een goede kop koffie.. Is het voor mij als fan aan te raden ook nog de speelfilm te gaan kijken, ik lees zoveel negatieve reacties daarop.. Het brengt me aan het twijfelen..

Kai

• 5164 messages
  • 1001 votes

Zeker kijken, Fire walk with me is een onderschat meesterwerk, het voegt niet zozeer iets toe aan het verhaal en lijkt ook niet zo op de serie. Maar het is een geweldige film, een echte Lynch.

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

De film vond ik ook wel de moeite waard. Ik blijf het alleen jammer vinden dat ze een andere actrice voor Dana hebben gekozen maar Sheryl Lee blijft bloedmooi.

Kai

• 5164 messages
  • 1001 votes

Donna?

Ja dat klopt een smetje inderdaad, het is ook bijna een ander personage.

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Ik bedoel inderdaad Donna, blijkbaar heb ik het bij de film zelf ook verkeerd gezet

Zidaan

• 127 messages
  • 225 votes

Ah top, het is lekker weer dus dan ik fijn op de fiets even het dvd'tje aanschaffen! Heerlijk heb er nu al zin in

rep_robert

• 27517 messages
  • 4082 votes

Ook net klaar met de serie, heb het lang geprobeerd te rekken. Maar er moest toch een keer een eind aankomen.
Die paar afleveringen nadat de moord op Laura Palmer was opgelost was het even doorbijten. Daarna zat ik er weer helemaal in. Wat een gestoorde laatste aflevering ook weer, jammer dat er allemaal teasers inzitten. Zo blijf ik toch met een onbevredigend gevoel achter Jammer dat de serie niet is verder gegaan, binnenkort ook maar even Fire Walk With Me aanschaffen.

Nu eerst maar even disc 10 met alle extra's in de Xbox mikken

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Ik weet nog dat ik eigenlijk echt kwaad werd toen de moordenaar van Laura bekend was geworden en dat de volgende aflevering over die twee broers ging waarvan één burgemeester was. Op zich geen slechte overgang maar het was zo absurd

rep_robert

• 27517 messages
  • 4082 votes

Heb al een paar extra's bekeken. Lynch vindt zelf ook dat de moord op Laura Palmer nooit opgelost had mogen/moeten worden. Alleen vanwege de druk waren ze het verplicht om op te lossen. Dus eigenlijk heeft het publiek zelf de serie een beetje vermoordt

Overigens is de Sketch van SNL met Kyle MacLachlan en volgens mij een jonge Mike Meyers op het einde freakin' hilarisch. Heb 10 minuten dubbel gelegen

Chris81

• 16 messages
  • 0 votes

Zo'n goeie serie was het helemaal niet, ondanks dat David Lynch (held!) eraan heeft meegewerkt. Op het einde met die geflipte partner van Cooper, die Windom Earle of hoe je het ook schrijft, sloeg echt nergens op. En ook dat stuk van Bobby die bij die vrouw terecht komt en die Andy en Lucy en dat gezeur om een geadopteerd kind... Je kon echt merken dat ze van gekkigheid niet meer wisten wat ze moesten verzinnen om publiek te lokken. Maar goed dat het bij twee seizoenen is gebleven, want anders had de serie naar alle waarschijnlijkheid nooit zo'n (overdreven) status gehad.

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Als Twin Peaks net zo mooi is als het intro-liedje dat ik me erg goed herinner, moet ik deze serie misschien toch eens gaan kijken.

rep_robert

• 27517 messages
  • 4082 votes

Tsja, in het begin dacht ik ook soms, dit is pure gekte, gaat nergens over en het acteerwerk is niet altijd prima.

Maar ik week ontzettend snel al naar andere gedachten, ik werd er compleet ingezogen. Heerlijk al die types en die verhaallijnen. Het leuke is ook dat ze rustig de tijd nemen voor verscheidene verhaallijnen. Nergens duurde een scene te lang of dacht je: "daar heb je hun weer". Voor mij is TP perfect.

Je kan dat Windom Earle gedoe niet leuk vinden, ik vind het nog bijzonder knap hoe ze dit uit hebben weten te werken.

De intro is overigens geniaal, het lijken wel plakboekplaatjes die ze gebruiken daar, maar het is gewoon echt. De rustige muziek van Angelo Badalamenti is echt geniaal

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3280 votes

rep_robert wrote:

Overigens is de Sketch van SNL met Kyle MacLachlan en volgens mij een jonge Mike Meyers op het einde freakin' hilarisch. Heb 10 minuten dubbel gelegen

Heb je een YouTube linkje daarvan?

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

WhoKnowZ

• 5336 messages
  • 2208 votes

Ik heb het eerste seizoen bekeken. Boeiende personages, lekker mysterieus en de muziek prachtig! (dat deuntje dat Moby gebruikt heeft bij 'Go'... ). Ik heb gehoord dat het tweede seizoen op dezelfde tred verder gaat, maar naar het einde toe een beetje doodbloedt? Klopt dit?

SilverGun

• 1151 messages
  • 818 votes

BoordAppel wrote:

(quote)

:: KyleMacLachlan ::

Begint leuk maar wordt daarna wat flauw.

SilverGun

• 1151 messages
  • 818 votes

WhoKnowZ wrote:
Ik heb het eerste seizoen bekeken. Boeiende personages, lekker mysterieus en de muziek prachtig! (dat deuntje dat Moby gebruikt heeft bij 'Go'... ). Ik heb gehoord dat het tweede seizoen op dezelfde tred verder gaat, maar naar het einde toe een beetje doodbloedt? Klopt dit?

Niet helemaal. Nadat de moordenaar van Laura bekend gemaakt is (in episode 5 of 6) daalt de kwaliteit behoorlijk, de laatste drie afleveringen zijn echter weer van hoog niveau. Vooral de slotaflevering van Lynch zelf is sterk.

rep_robert

• 27517 messages
  • 4082 votes

BoordAppel wrote:

(quote)

Hij stond op de bonusdisc van de box in goede kwaliteit inclusief de geinige intro van Kyle Maclachlan. Zie hem hierboven ook al 2x in mindere kwaliteit staan(zonder intro).

M.Goodkat

• 1290 messages
  • 1463 votes

Net begonnen aan de serie en dit is het op het moment helemaal voor mij, de perfecte spanning opbouw en geweldige dialogen. Was ik maar die FBI agent toen. Ik wordt lyrisch over zo een stadjes...

Morgen waarschijnlijk aflevering 2 en 3

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.