• 178.041 movies
  • 12.206 shows
  • 33.975 seasons
  • 647.065 actors
  • 9.371.687 votes
Profile

Twin Peaks

paradis

• 79 messages
  • 136 votes

Onlangs de Gold Box gekocht. Ik wist niet wat ik al die jaren heb gemist. Ik heb enkel lovende woorden over voor deze serie. Wonderbaarlijk, wat een serie zeg. Beste serie ever! Voor mij een ruime 4,5*.

starbright boy (moderator films)

• 22403 messages
  • 5070 votes

Vanaf 4 juli wordt Twin Peaks uitgezonden door Canvas.

sara-pezzini

• 447 messages
  • 8 votes

gaaf!!!heb de serie op dvd maar als hij uitgezonden wordt is dat toch op 1 of andere manier anders....

was altijd mijn favoriete serie heeft destijds enorm veel indruk gemaakt..

Pastichio Rocker

• 6344 messages
  • 0 votes

Twin Peaks was mijn favo serie, totdat Carnivale langskwam.

The Last

• 7169 messages
  • 0 votes

starbright boy wrote:

Vanaf 4 juli wordt Twin Peaks uitgezonden door Canvas.

Meteen als herinnering op m'n telefoon gezet!

Ik was er al een tijdje erg benieuwd naar en dat het nu uitgezonden wordt op tv is natuurlijk geweldig.

Maar moet ik nu de film of de serie als eerste bekijken? Op Wikipedia staat dat de film een prequel is van de serie, maar hier op MM las ik zojuist dat je beter als eerste de serie kunt bekijken...

SelmaDuim

• 4907 messages
  • 732 votes

Als je de film Fire Walk With Me bedoelt dan moet je echt eerst de serie kijken. De Twin Peaks film (niet de pilot van de serie) zou ik trouwens ook lekker bewaren voor na de serie.

mikey

• 28986 messages
  • 5138 votes

Ik zou ook eerst de pilot kijken en daarna de serie en daarna de prequel (welke superieur is). De pilot is overtuigend, de serie wat minder. Met name na de ontknoping stelt de serie egenlijk niet meer zoveel voor.

TonyMontana

• 394 messages
  • 4803 votes

kijkvolgorde:

- eerst de Amerikaanse versie van de Pilot (= Original Version 90min)

- dan Seizoen 1

- en Seizoen 2

- en uiteindelijk de film "Fire Walk With Me".

(- en dan eventueel de Europese Versie* vd Pilot)

*Opmerking: Let er wel op dat je NIET de Europese Versie van de Pilot (= International Version 86min) als eerste ziet, want daar weet je aan het einde al wie de moordenaar is!! Deze was indertijd geproduceert als stand-alone TV-film/bioscoopfilm voor de Europese markt.

Deze Europese Versie is te vinden op de 1e disc van de Definitive Gold Box Edition.

timburton

• 1296 messages
  • 632 votes

In Film > Nieuws > Nieuwe Twin Peaks film?:

David Lynch heeft bekend gemaakt in 'Total Film' dat hij misschien van plan is zijn grote meesterwerk de thriller-serie: 'Twin Peaks' te verfilmen. Waarschijnlijk zullen het 2 delen worden, seizoen 1 als eerste film & seizoen 2 als tweede film. Wel wilt Lynch deze film regisseren samen met iemand anders. Peter Jackson ('Lord of the Rings' & 'Braindead') & Sam Mendes ('American Beauty' & 'Jarhead') zijn kannidaten, en ook de man achter Jack Sparrow Gore Verbinski heeft interesse in dit idee. Volgens geruchten had Lynch dit project al voorgesteld aan Quentin Tarantino, maar die ging niet akoord met dit voorstel. 'Twin Peaks is Lynch, en blijft Lynch.' Aldus Tarantino.

Bron: 'De Pittloos'

Chainsaw

• 8845 messages
  • 3576 votes

Hoewel ik het niet zie gebeuren (er zijn volgens mij al jaren geruchten over eventuele vervolgen op Twin Peaks), het zou wel geweldig zijn als Lynch weer iets zou gaan doen met Twin Peaks. Het is en blijf tenslotte briljante televisie. Maar goed, ik moet eerst nog zien of er überhaupt iets van gaat gebeuren.

Zijn er trouwens meer bronnen?

timburton

• 1296 messages
  • 632 votes

Chainsaw wrote:

Hoewel ik het niet zie gebeuren (er zijn volgens mij al jaren geruchten over eventuele vervolgen op Twin Peaks), het zou wel geweldig zijn als Lynch weer iets zou gaan doen met Twin Peaks. Het is en blijf tenslotte briljante televisie. Maar goed, ik moet eerst nog zien of er überhaupt iets van gaat gebeuren.

Het is geen vervolg op Twin Peaks. Want, Chainsaw, daar zou ik ook erg enthousiast over zijn. Nee, het zal een remake worden. En verwacht dan ook niet dat de nu al wat oudere Kyle MacLachlan alweer in de schoenen van Cooper zal spelen. Laat staan dat Kyle dat überhaubt wilt.

timburton

• 1296 messages
  • 632 votes

The Last wrote:

(quote)

Meteen als herinnering op m'n telefoon gezet!

Ik was er al een tijdje erg benieuwd naar en dat het nu uitgezonden wordt op tv is natuurlijk geweldig.

Maar moet ik nu de film of de serie als eerste bekijken? Op Wikipedia staat dat de film een prequel is van de serie, maar hier op MM las ik zojuist dat je beter als eerste de serie kunt bekijken...

De serie uiteraard. De film is natuurlijk ook nog s een enorme k*tfilm, maar dat terzeide. Een feit is gewoon dat film zich NA de serie afspeelt...

Kai

• 5164 messages
  • 1001 votes

Sorry maar waar zou een remake in godsnaam opslaan?

Begrijp me niet verkeerd ik ben een erg groot fan, ik keek gisteren avond toevallig nog een groot stuk seizoen 2, maar een remake is toch gewoon overbodig. Een vervolg lijkt me ook maar lastig trouwens. Maar goed het is David Lynch, ik twijfel of die man uberhaupt kan falen.

Knisper

• 13038 messages
  • 1278 votes

Tja, ik denk ook niet dat er iets klopt van dit verhaal.

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3280 votes

De watte?

Een stukje dat zo slecht geschreven is zou ik sowieso niet erg serieus nemen.

gondwana

• 1212 messages
  • 1464 votes

Chainsaw wrote:

alle films van lynch spelen zich toch af in min of meer hetzelfde universum, in mijn beleving lopen die personages en mythes voortdurend over in elkaar.

Van Nunen

• 791 messages
  • 0 votes

Heeft Lynch zich eigenlijk wel eens uitgelaten over z'n aanpak?

pascal83

• 2736 messages
  • 2480 votes

timburton wrote:

In Film > Nieuws > Nieuwe Twin Peaks film?:

David Lynch heeft bekend gemaakt in 'Total Film' dat hij misschien van plan is zijn grote meesterwerk de thriller-serie: 'Twin Peaks' te verfilmen. Waarschijnlijk zullen het 2 delen worden, seizoen 1 als eerste film & seizoen 2 als tweede film. Wel wilt Lynch deze film regisseren samen met iemand anders. Peter Jackson ('Lord of the Rings' & 'Braindead') & Sam Mendes ('American Beauty' & 'Jarhead') zijn kannidaten, en ook de man achter Jack Sparrow Gore Verbinski heeft interesse in dit idee. Volgens geruchten had Lynch dit project al voorgesteld aan Quentin Tarantino, maar die ging niet akoord met dit voorstel. 'Twin Peaks is Lynch, en blijft Lynch.' Aldus Tarantino.

Complete onzin. Lynch zou nooit met Jackson en al helemaal niet met Verbinksi gaan samenwerken. En dan ook nog met Jackson en Tarantino komen ...

xenne

• 903 messages
  • 1369 votes

TonyMontana wrote:

kijkvolgorde:

- dan Seizoen 1

- en Seizoen 2

(- en dan eventueel de Europese Versie* vd Pilot).

die volgorde ga ik dan respecteren, al is het toevallig. vanavond op canvas de Amerikaanse versie van de Pilot gezien. voorlopige score: 5/5

TonyMontana

• 394 messages
  • 4803 votes

TonyMontana wrote:

kijkvolgorde:

- dan Seizoen 1

- en Seizoen 2

(- en dan eventueel de Europese Versie* vd Pilot)

*Opmerking: Let er wel op dat je NIET de Europese Versie van de Pilot (= International Version 86min) als eerste ziet, want daar weet je aan het einde al wie de moordenaar is!! Deze was indertijd geproduceert als stand-alone TV-film/bioscoopfilm voor de Europese markt.

Deze Europese Versie is te vinden op de 1e disc van de Definitive Gold Box Edition.

ff een rechtzetting de Europese Versie/International Version van de Pilot duurt niet 86min. zoals ik eerder postte, maar 107min.

niethie

• 7319 messages
  • 7243 votes

Ga binnekort de dvd boxen halen, de film heb ik al een tijdje in mijn bezit, heb in het verleden ooit eens de pilot gezien en volgens mij was dat de 107 minuten versie dat is toch ruim twintig minuten langer dan de orginele versie, mijn vraag is dus wat is er anders, kan me nog heel vaag (het is al zeker drie jaar terug dat ik het zag) een eindscene herrineren waarin agent Cooper ergens in een grot was en daar een briefje op de grond vond (ofzo?) waarop stond Fire Walk with Me er was volgens mij ook een dwerg bij en er werd gesproken over ene Bob , weet iemand welke versie ik nou gezien heb en wat het verschil is tussen beide versies. ??

SelmaDuim

• 4907 messages
  • 732 votes

Het grote verschil is dat de Amerikaanse versie (90 min) het begin is van de serie (de eerste aflevering dus) en de Europese versie (109 min) is een film op zich, een afgerond geheel met een echt einde. Jij hebt dus de Europese gezien die je eigenlijk beter niet kunt kijken voordat je de serie gaat zien, omdat deze teveel verraadt. De pilots zijn het grootste gedeelte hetzelfde, alleen de laatste pakweg 20 minuten zijn extra bij de Europese versie waarin het verhaal wordt afgerond.

niethie

• 7319 messages
  • 7243 votes

Dankje.

En uhmm ik ben allang weer vergeten wat er zowel gebeurde in die pilot die ik zag en bovendien het was toch te vaag voor woorden dus echt een probleem zal het niet zijn als ik dadelijk de serie ga zien.

SelmaDuim

• 4907 messages
  • 732 votes

Gelukkig maar.

Ik heb de serie nu al verschillende malen gezien en ik kan er geen genoeg van krijgen, ook al weet je wat er gebeurd het blijft een geweldige serie.

niethie

• 7319 messages
  • 7243 votes

Ken het gevoel (heerlijk is dat) Ben in ieder geval erg benieuwt naar de serie, toch wel een schande dat ik het nog nooit gezien heb als fan van de betere tv series en natuurlijk Lynch.

sara-pezzini

• 447 messages
  • 8 votes

deze serie heeft de meeste indruk op mij gemaakt en blijft mijn old time favorite....hoe goed ik lost bijvoorbeeld ook vind...
twin peaks had iets speciaals...hield mij elke week aan de buis gekluisterd...en alleen die tune al bezorgd mij nog steeds kippenvel

allerengste tv moment ooit was toen BOB over die bank heen klom richting maddyvele horrorfilms daarna gezien maar nooit meer zo'n eng moment...heb er maanden nachtmerries over gehad en zelfs nu vind ik het nog eng om te zien.....
ook het feit dat je vroeger niet series kon kopen of downloaden,je was toen afhankelijk van de televisie,geen internet om spoilers te lezen,dus de weken duurden toen erg lang!!
gave herinneringen!!

Pastichio Rocker

• 6344 messages
  • 0 votes

Deze week gaat Belgie 2 de serie herhalen! Ik geloof dat ze donderdag beginnen.

TonyMontana

• 394 messages
  • 4803 votes

Pastichio Rocker wrote:

Deze week gaat Belgie 2 de serie herhalen! Ik geloof dat ze donderdag beginnen.

Indien je met 'België 2', Canvas bedoelt: ze zijn vorige week vrijdag (04/07) begonnen met de uitzending van de Pilot.

thomzi50

• 1991 messages
  • 2527 votes

Nu éindelijk alles gezien, na een flinke eindspurt met zo'n drie per dag. Briljante serie, dat kon ook eigenlijk niet anders (aangezien ik een groot Lynch-fan ben), die helaas wel wat inzakt na de arrestatie en dood van Leland, maar naarmate het einde nadert (en Lynch de touwtjes weer in hande neemt), weer erg sterk wordt. Het niveau van het begin wordt niet meer gehaald, maar het blijft de absolute top. Heerlijk, samen met Hertenkamp denk ik de beste serie die ik ken.

niethie

• 7319 messages
  • 7243 votes

Vorige week dan eindelijk het eerste seizoen aangeschaft en gisternacht begonnen met kijken. Dat begon al geweldig aangezien ik een of andere amerikaanse uitgave zonder de pilot erop heb Heb de eerste twee afleveringen dus maar gekeken en dat zag er goed uit maar ik kan er nog niet echt een oordeel over geven.

Die scene waar Agent Cooper steentjes gaat gooien tegen die glazen fles ik kwam niet meer bij (geweldig).

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.