- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Twin Peaks
Twin Peaks
Art
-
- 13507 messages
- 3660 votes
Ik kijk na de twee seizoenen ook nog naar Twin Peaks: Fire Walk with Me en dan is het zoeken naar een nieuwe uitdaging 
Art
-
- 13507 messages
- 3660 votes
Ik heb hier nog Riget I +II (The Kingdom I +II) staan en ben daar erg benieuwd naar. En als je bij die twee de recensies leest dan zie je dat zo nu en dan Twin Peaks erbij wordt gehaald 
SelmaDuim
-
- 4907 messages
- 732 votes
Die moest ik ook gaan kijken volgens mijn wederhelft. Volgens hem, ook een echte TP fan, is het een echte aanrader. 
feanaro surion
-
- 5765 messages
- 1770 votes
De beeldkwaliteit van seizoen 2 is volgens mij nog beter dan seizoen 1. Of dat lijkt zo omdat ik er zo'n zin in had. Ben inmiddels weer bij aflevering 9. Elke aflevering lijkt bijna beter te worden nu. En afl. 7 en 8 zijn beide geweldig. Ook mijn vriendin heb ik geprobeerd Twin Peaks verslaafde te maken en tot nu toe met succes. Na afl. 1 en de pilot wil ze gelijk meer zien 
Freud
-
- 10772 messages
- 1153 votes
Riget is geniaal, maar al bij al moeilijk te vergelijken met Twin Peaks. Maar sowieso iets dat je gezien moet hebben
.
Damian_
-
- 3 messages
- 23 votes
Ik heb vroeger alleen het eerste seizoen op televisie gezien en flarden van het tweede seizoen. De red room scenes gingen mij destijds toch iets boven mijn pet als 13-jarig jochie, dus verloor ik de serie een beetje uit het oog.
Ik heb nu de hele serie compleet en dit weekend vrijwel de hele serie in marathonstijl bekeken, tis nu zondag en ik moet nog 7 afleveringen (het gaat me lukken dammit, al is het 28 graden buiten!)
Wat me erg opvalt is dat Hoblit flink leentjebuur heeft gespeeld bij Lynch voor zijn 'Fallen'.
Al met al ben ik er helemaal klaar voor om vandaag het mysterie eindelijk ontrafelt te zien worden. Erg grappig, termen als The White
/ Black
Lodge liggen me nog zo vers in het geheugen, terwijl het al zolang geleden is dat ik de serie voor het laatst zag. Dit maakt een project naar mijn mening geslaagd. 
Weet iemand trouwens of het klopt dat de serie uiteindelijk stopgezet is omdat het 'domme' Amerikaanse publiek de verhaallijn echt totaal niet meer kon vatten? 
The Hunter
-
- 1029 messages
- 0 votes
Het is verslavend 
Dit weekend seizoen 1 gekeken, op 2 afleveringen na, maar die komen straks aan bod.
En nu hoop ik snel geld genoeg te hebben om seizoen 2 te kopen.
BlueVelvet
-
- 1316 messages
- 785 votes
Ik heb Seizoen 1 gedownload, en wilde beginnen met kijken. Echter wordt op IMDB gewaarschuwd voor een grote spoiler in een (Europese?) versie van de pilot.
Weet iemand hier mee over? Op het einde zou de moordenaar 'bekend gemaakt worden'...
Ik heb een pilot van 90 minuten, die begint met het shot van een vogel.
Freud
-
- 10772 messages
- 1153 votes
Die versie heb je vast niet, dat is namelijk niet de pilot, maar de film die er achteraf van gemaakt is. En de zogenaamde spoiler valt ook wel mee hoor, als je die film ziet voor de serie snap je er toch niks van, en veel verraden doet hij ook niet.
Wat je zeker niet op voorhand mag zien is Twin Peaks Fire Walk with Me, maar dat is nog een andere film.
SelmaDuim
-
- 4907 messages
- 732 votes
Aflevering 1 van seizoen 1 wordt op de DVD ook pilot genoemd, maar het is niet DE pilot waar je voor gewaarschuwd bent inderdaad. Dat is een afgerond verhaal en dat is deze niet.
BlueVelvet
-
- 1316 messages
- 785 votes
Gelukkig, dan kan ik met een gerust hart beginnen. Bedankt!
feanaro surion
-
- 5765 messages
- 1770 votes
En heb het dit weekend afgekeken. Morgen nog Fire Walk With Me en dan krijg ik weer een leven 
kiriyama
-
- 9849 messages
- 0 votes
Eindelijk elke aflevering gezien en ik ben de draad een beetje kwijt, maargoed vanavond de film maar eens kijken, hopen dat dat helpt.
Gastel
-
- 380 messages
- 1556 votes
Voor de mensen die seizoen 2 al hebben gezien? Hoe is die?
Want in bijna alle kranten (recensies) wordt steeds gezegt dat seizoen 2 eigenlijk niet in de schaduw mag staan seizoen 1.
Zavo
-
- 6392 messages
- 1616 votes
Voor de mensen die seizoen 2 al hebben gezien? Hoe is die?
Ik ben nu bezig met seizoen 2. Ik heb de dvd's vorige week gekocht en ben nu bij aflevering 22 geloof ik. T/m aflevering 16 is het net zo goed als seizoen 1 vind ik, maar daarna gaat het heel snel bergafwaarts. Het gaat van niveau 4/4.5* naar niveau 1*, zo erg is het. Nu schijnt het aan het einde weer beter te worden (de laatste aflevering is weer van Lynch) dus ik moet hier maar even doorheen. 
The Hunter
-
- 1029 messages
- 0 votes
Klopt ja.
Ik ben nu bij aflevering 18 en de grote spanning die tot aflevering 16 overheerste is helaas weg.
Maar aangezien je, als je seizoen 1 gezien hebt, toch al zo verslaafd bent, kijk je de rest ook af.
gondwana
-
- 1212 messages
- 1464 votes
Klopt ja.
Ik ben nu bij aflevering 18 en de grote spanning die tot aflevering 16 overheerste is helaas weg.
Maar aangezien je, als je seizoen 1 gezien hebt, toch al zo verslaafd bent, kijk je de rest ook af.
en er komt nog ZOVEEL !!!
laatste aflevering is instant classic
+ FwwM erna bekijken is ook altijd wel leuk...
feanaro surion
-
- 5765 messages
- 1770 votes
Na aflevering 16 zakt het inderdaad in, om op het einde weer erg goed terug te komen. De laatste aflevering is zo goed... Het begin van seizoen 2 vind ik nog beter dan seizoen 1 denk ik zelfs..
Zavo
-
- 6392 messages
- 1616 votes
Ik heb gisteravond afleveringen 23 en 24 gezien en dat gaat alweer de goede kant op. Ik ben benieuwd naar de rest.
feanaro surion
-
- 5765 messages
- 1770 votes
Gisteren aflevering 29 nogmaals gekeken met mijn vriendin(die inmiddels dus ook klaar is met de serie) en wat geweldig is het toch. Het einde is zo verschrikkelijk, de scènes in de Lodge zo betoverend sterk, en mooi zowel emotioneel als audiovisueel
Dit is één van de mooiste film/televisiedingen ooit gemaakt.
feanaro surion
-
- 5765 messages
- 1770 votes
en er komt nog ZOVEEL !!!
laatste aflevering is instant classic
+ FwwM erna bekijken is ook altijd wel leuk...
Vond hem toch tegenvallen weer. Zeker net na de serie... Leland is wel weer goed.
Freud
-
- 10772 messages
- 1153 votes
Serie twee heeft na de Laura-kwestie te veel losse verhalen die enkel samengehouden worden door het feit dat de personages uit Twin Peaks komen. Sommige van die verhalen zijn schitterend (ik hou enorm van de neergang van Benjamin Horne, zo totaal overdreven en onrealistisch), andere zijn helemaal overbodig (James' uitstapje in de wereld is niet meer dan een slechte tv-misdaadfilm, totaal ongeloofwaardig en op geen enkele wijze nuttig voor de rest van de serie). Het onderzoek naar Windom Earle is er een van gemiste kansen: enorm veel schitterende ideeën, maar geen enkel wordt echt helemaal uitgewerkt. Het blijft boeien en er zitten een hoop schitterende scenes in, maar aan het scherm kluisteren doet het nu ook weer niet. De andere verhalen, rond Leo Johnson & Shelley, Nadine & Ed, Lucy & Andy of Josie & Catherine, zijn wisselend van kwaliteit, over het algemeen even waanzinnig als de rest, maar voor het eerst wordt hier pijnlijk duidelijk dat sommige acteurs eigenlijk niet veel waard zijn, en niet in staat zijn zo'n verhaal te dragen. Maar echt dramatisch is dat allemaal niet, het blijft allemaal wel boeien en vooral amuseren.
Nog vier afleveringen te gaan, en dan is de herziening (na zes jaar!) eindelijk compleet
.
feanaro surion
-
- 5765 messages
- 1770 votes
Ben het met je eens. Vooral wat betreft het stuk met James, wat slecht is het toch...
weaselweasel
-
- 268 messages
- 372 votes
Het mooie van Twin Peaks is dat je de serie écht vaker kunt kijken. Hij blijft amuseren. Er zitten zoveel kleine details, plotwendingen en practical jokes in (god bless David Lynch voor dat laatste!), dat de serie niet gaat vervelen.
Dat is wat mij betreft hetgeen dat Twin Peaks zo geniaal maakt.
weaselweasel
-
- 268 messages
- 372 votes
Ben afgelopen Zondag begonnen met kijken (voor het eerst). Ik zit nu (6 dagen later) bij aflevering 23...
Het zakt inderdaad nogal in na afl. 16.
Sowieso mis ik mijn favoriete karakter (Leland Palmer... Die was zoooo hilarisch).
Maargoed, morgen zal ik de serie wel af hebben. Ben wel benieuwd naar de ontknoping 
weaselweasel
-
- 268 messages
- 372 votes
Zeer goed en bevredigend einde, dat wou ik er nog even aan toevoegen 
bennied2005
-
- 14 messages
- 13 votes
We hebben thuis in twee weken tijd de hele serie, seizoen 1 en 2 bekeken. En gisteren Fire Walk With Me.
Ik moet zeggen: het tweede deel viel me niet mee! Het eerste seizoen is echt subliem. Het tweede seizoen ook eerst nog, maar dan komen er zo veel subplotjes die niet uitgewerkt worden dat je het idee krijgt dat Lynch niet weet welke kant ie op wil. Net of hij bij iedere aflevering weer een nieuw idee krijgt en het oude idee maar laat voor wat het is.
Wat ik echt vervelend vind is dat een heleboel raadsels aan het eind niet zijn opgelost. Was het aanvankelijk de bedoeling nog een seizoen te maken? Voor mijn gevoel is de serie nog niet af.
Iedereen is zo lovend over het einde. Wij niet! Het gedoe in the White/Black Lodge duurt vervelend lang en wat er uiteindelijk gebeurt met Cooper vind ik niet echt leuk. Om eerlijk te wezen vond ik de eindaflevering echt een afknapper na zo'n overwegend mooie serie.
Trouwens "Fire Walk With Me" kan niet in de schaduw staan van de serie. In mijn ogen een volstrekt overbodige film.
donnie darko
-
- 6140 messages
- 2823 votes
Ik vond het tweede seizoen ook minder dan het eerste, omdat het eerste veel constanter is, maar ik vond het tweede seizoen op zijn goede momenten wel beter, nl. de twee afleveringen waar er sluiting komt in de zaken. De laatste aflevering is geweldig in de black lodge, en was toch wel bevredigend. Nu FWWM dan maar.
De reeks krijgt van mij 4.5*