- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Twin Peaks
Twin Peaks
gemaster
-
- 1005 messages
- 2715 votes
De serie geef ik natuurlijk de volle 5 sterren, maar deze pilot kan ik helaas niet meer dan 3 sterretjes geven. Zoals al gezegd, de film heeft veel te veel onafgeronde verhaallijnen en veels te vele karakters. Ook vond ik er weinig typische Twin Peaks humor inzitten.
T®inity
-
- 571 messages
- 0 votes
De serie geef ik natuurlijk de volle 5 sterren, maar deze pilot kan ik helaas niet meer dan 3 sterretjes geven. Zoals al gezegd, de film heeft veel te veel onafgeronde verhaallijnen en veels te vele karakters. Ook vond ik er weinig typische Twin Peaks humor inzitten.
Dat word ruimschoots goedgemaakt in aflevering 2. Albert Rosenfield, i love that guy!! 
kos
-
- 46688 messages
- 8845 votes
Tja, ik vond deze pilot toch wel subliem.
Ik weet nog goed dat ik er vooraf een beetje mijn twijfels bij had, maar door de aanvankelijke hype ben ik 'm toch maar gaan kijken.
Ik werd gelijk helemaal meegetrokken in dit magische wereldje.
T®inity
-
- 571 messages
- 0 votes
Ook al de serie gezien? Zoniet, dan staat je nog heel wat moois te wachten...
gemaster
-
- 1005 messages
- 2715 votes
Dat word ruimschoots goedgemaakt in aflevering 2. Albert Rosenfield, i love that guy!! 
Albert is inderdaad een van mijn favoriete karakters. Samen met Gordon en natuurlijk Cooper.
pascal83
-
- 2736 messages
- 2480 votes
Las zojuist op dvd-home.nl dat seizoen 2 pas in 2005 op dvd te bewonderen zal zijn (de r2 versie althans) ... pffff 
23-03-2005 Twin Peaks - Seizoen 2 - deel 1 TV film/serie Paramount
23-03-2005 Twin Peaks - Seizoen 2 - deel 2 TV film/serie Paramount
Kyra
-
- 285 messages
- 93 votes
Las zojuist op dvd-home.nl dat seizoen 2 pas in 2005 op dvd te bewonderen zal zijn (de r2 versie althans) ... pffff 
Boehoehoehoe. *snik*. Nou ja, dan heb ik in ieder geval nog een reden om de eerste serie weer opnieuw te kijken tegen die tijd.
alf.
-
- 11 messages
- 20 votes
Ik heb de dvd inmiddels, maar ik ben er nog steeds niet over uit of ik de pilot (deze film dus) nou wel of niet moet kijken.
Verpest het de rest van de serie? of voegt het niks toe?
Wat moet ik doen, gelijk met episode 1 beginnen of toch de pilot eerst maar kijken.
Bij voorbaat dank.
alf.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Ik heb de dvd inmiddels, maar ik ben er nog steeds niet over uit of ik de pilot (deze film dus) nou wel of niet moet kijken.
Verpest het de rest van de serie? of voegt het niks toe?
Wat moet ik doen, gelijk met episode 1 beginnen of toch de pilot eerst maar kijken.
Bij voorbaat dank.
alf.
Ik zou de pilot kijken het hoort bij de serie en episode 1 sluit op de pilot aan. Al vind je in episode 1 alles grotendeels wel terug wat er in de pilot is gebeurd maar ik adviseer; eerst Pilot dan seizoen 1 en 2 en dan Twin Peaks: Fire Walk With me
Yak
-
- 4950 messages
- 829 votes
Wel Peakies, ik kon mijn tijd in Seattle natuurlijk niet voorbij laten vliegen zonder even een bezoekje te brengen aan de omgeving waar veel herkenbare Twin Peaks-lokaties gestalte hebben gekregen. Hier een paar foto's.
Double R Diner (nu Twede's Cafe, een vreselijke tent)
Spoorbrug waarover Ronette Pulaski haar bevrijding tegemoet sjokt
The Roadhouse (in werkelijkheid de Colonial Inn in Fall City)
De kenmerkende waterval met The Great Northern (in werkelijkheid Snoqualmie Falls en de Salish Lodge)
Ik ben ook nog even langs de ongelooflijke puinzooi geweest die in de serie de Packard Sawmill en het politiekantoor waren, maar dat terrein mocht ik niet op. Big Ed's Gas Farm heb ik niet kunnen vinden.
Dionysos
-
- 852 messages
- 0 votes
Toffe foto's, vooral die van de waterval mag er zijn
.
tovenaar
-
- 6723 messages
- 0 votes
Cool Yak! Leuke foto's, het ziet ernaar uit dat je je wel vermaakt hebt met je peaky-speurneus-werk.
pjotr
-
- 2672 messages
- 2781 votes
Ja, te gek zeg...the place where pies go when they die......:)
Art
-
- 13507 messages
- 3659 votes
Ik heb gister en vandaag het eerste seizoen gekeken en het blijft behoorlijk verslavend
Jammer dat we zo lang moeten wachten op het tweede seizoen want ik ben nu wel heel benieuwd hoe het allemaal verder gaat. Het blijven trouwens toch ook heerlijke personages. Vooral Cooper. En Hawk is toch ook wel een van mijn favoriete personages. Maar goed, seizoen twee laat nog even op zich wachten dus doe ik het voorlopig wel met seizoen 1 en dat is zeker geen straf 
Aronofsky
-
- 5 messages
- 13 votes
Twin Peaks Season 2 on DVD in March?
We've had several reports from Sweden, Norway and the Netherlands that Season 2 of Twin Peaks will be released in those countries on March 1, 2005. Apparently the packaging of the Season 1 sets in Holland now have a sticker on them announcing the release of Season 2 in March. And the Swedish online dvd site, gvg.se, has a listing for the dvd streeting on March 1. No other European dvd sites have any information about a new release though. But the first signs are popping up that something is on the way, at least in parts of Europe. Keep in mind that Paramount doesn't get the rights to Twin Peaks in the US back until September, so we won't see it here in America anytime before then. More details when they become available. Thanks to Niklas Pettersson and Ash for the information.
bron: www.lynchnet.com
gemaster
-
- 1005 messages
- 2715 votes
Hopelijk maken ze er net zo'n mooie uitgave van als bij seizoen 1. Ik wil extra's!
Freud
-
- 10772 messages
- 1153 votes
En dan liefst een dvd die minder vaak crasht 
Rien
-
- 114 messages
- 45 votes
Ik heb nu Season 1 gekocht met 4 DVD's
Heeft elke DVD een eigen serie of is het een lang verhaal dat als ik aan het einde van Season 1 moet wachten op 2 om verder te kunnen kijken?
Of begint Season 2 bij een nieuw verhaal?
Freud
-
- 10772 messages
- 1153 votes
Seizoen 1 eindigt met de grootste reeks cliffhangers uit de televisiegeschiedenis eigenlijk
Heb jij dus geluk dat je nog maar een paar maanden moet wachten op seizoen 2!
gemaster
-
- 1005 messages
- 2715 votes
Het einde van seizoen 1 is een mega cliffhanger. Dus als je de serie wilt gaan kijken, dan zou ik eerst wachten totdat seizoen 2 ook op DVD is. Ik heb alleen seizoen 1 op DVD en toen moest ik1,5 jaar wachten voordat ik ergens wat DivX afleveringen van seizoen 2 kon bemachtigen. Die 1,5 jaar waren de hel op aarde..........
tovenaar
-
- 6723 messages
- 0 votes
Heb jij dus geluk dat je nog maar een paar maanden moet wachten op seizoen 2!
Paar maanden? Dat roepen we al 2 jaar
.
Freud
-
- 10772 messages
- 1153 votes
Hoe langer we het geroepen hebben, hoe groter de kans wordt dat het uitkomt
Heb er deze keer echt wel vertrouwen in. Ik heb trouwens geen twee jaar in een hel geleefd, want onze videotheek heeft de complete reeks op video 
mascha
-
- 6 messages
- 0 votes
Nu lees ik dus dat op 1 maart 2005 het tweede seizoen uitkomt van de Twin Peaks serie! Ik word een beetje gek, zo langzamerhand, want op de site van mediamarkt.nl staat een release datum van 6 januari 2005!?!? maar toen ik dat bedrijf belde konden ze niet precies zeggen om welke dvd van Twin Peaks dat nu ging. En op verschillende buitenlandse dvd sites wordt ook heel vaag gedaan. Kan iemand nou eens iets concreter zijn?