• 177.946 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.938 actors
  • 9.370.617 votes
Profile

Twin Peaks

roda

• 1670 messages
  • 961 votes

seizoen 1 inmiddels gezien.

redelijk onderhoudende soap, maar toch kan ik nog steeds niet begrijpen wat aan Twin Peaks zo speciaal is.

enkele leuke personages (FBI-agent, Big Ed en Audrey), mooie filmlocaties en een enigzins onderhoudend verhaal.

geen serie om meerdere keren te kijken imo.

lang getwijfeld of ik hem 3 of 3,5* geef.

vooruit 3.5*.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Dat ik het ooit nog 's met roda eens zou zijn Maar goed ik moet s2 nog zien.

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3279 votes

Ik heb ook inmiddels het eerste seizoen gezien samen met de extras op de DVD. Zijn wel interessant. Zo vertelt de schrijver van de laatste episode dat hij zoveel mogelijk cliffhangers in die aflvering wilde proppen. Is wel aardig gelukt lijkt me.

Verder is het een geweldige serie die volgens mij ook heel erg veel andere series heeft geinspireerd (X-Files, 6 Feet Under). Erg goed geschreven, regelmatig om de dialogen moeten lachen en erg leuke personages. Heb eigenlijk weinig minpunten kunnen ontdekken. Iets te soapy misschien maar heel erg is dat niet.

Mooiste scene vond ik de rode kamer. Erg wazig en grappig allemaal. Die dwerg kan trouwens in het echt achterstevoren praten en bij de extras staat daar een stukje over, erg maf. Het eerste seizoen krijgt van mij een 4,5 en de rest zal ik maar gaan pindakazen want als ik het goed begrijp is het nog niet op DVD?

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

nee, en dus ook niet fatsoenlijk te downloaden

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3279 votes

Nee en dan ook nog met Zweedse ondertitels heb ik begrepen, maar het is wel te kijken.

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

Kenners namen natuurlijk destijds de hele serie op vhs op....

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Jij niet he.

Yak

• 4950 messages
  • 829 votes

Mensen met Twin Peaks-ontwenningsverschijnselen die ook nog eens in de buurt van Den Haag wonen: de openbare bibliotheek verhuurt de hele serie. Op VHS, dus waarschijnlijk nogal brak.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Wouter wrote:

Kenners namen natuurlijk destijds de hele serie op vhs op....

Kenners waarvan?

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

Kenners van de wondere wereld der cinematografie natuurlijk.

Trendvolgende kenners namen hem destijds op van RTL4, maar de ware fijnproever had 'm ver daarvoor natuurlijk in zijn geheel al van de BBC opgenomen.

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3279 votes

Toen dit op tv kwam hadden we hier nog niet eens RTL4. Ik denk trouwens dat ik het toen niet veel aan zou hebben gevonden.

FisherKing

• 18696 messages
  • 0 votes

Wouter wrote:

Kenners van de wondere wereld der cinematografie natuurlijk.

Trendvolgende kenners namen hem destijds op van RTL4, maar de ware fijnproever had 'm ver daarvoor natuurlijk in zijn geheel al van de BBC opgenomen.

Had een erg zuinige vriendin vroeger die vond dat ik aflevering over aflevering moest tapen

kos

• 46687 messages
  • 8844 votes

Ik weet zeker dat ik Twin peaks niet op RTL 4 heb gezien!! Komaan zeg, dan zou ik er toch niet naar kijken

't was een andere zender.

gotti

• 14075 messages
  • 5883 votes

FisherKing wrote:

Had een erg zuinige vriendin vroeger die vond dat ik aflevering over aflevering moest tapen

En die ging dezelfde avond nog de deur uit?

starbright boy (moderator films)

• 22396 messages
  • 5068 votes

kos wrote:

't was een andere zender.

Het was wel degelijk RTL4, Dat weet ik zeker. Ik weet ook nog dat ze behoorlijk zijn gaan schuiven met het uitzendschemadestijds. Het begon zondag (meen ik) om half 9, later werd het steeds later weggestopt. Het eindigde ermee dat het begon om half 1 s nachts.

kos

• 46687 messages
  • 8844 votes

Dat was dan denk ik een herhaling of zo, want volgens mij bestond RTL niet eens toen Twin Peaks op tv kwam.

• 22396 messages
  • 5068 votes

RTL bestaat sinds 1989 en Twin peaks is uit 1990 en kwam volgens mij in 1991 of 1992 op de Nederlandse TV. En de eerste NL-uitzending was echt RTL4. Dat weet ik 100% zeker. Het werd destijds aangekondigd als een hitserie uit de VS (wat het ook was).

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3279 votes

Het was iig een commerciele zender aangezien we het hier niet konden ontvangen. Ik weet alleen niet hoeveel commerciele NL zenders er in 1990 waren, niet zo veel denk ik. Waarom stopten ze het eigenlijk zo laat weg? Ik dacht dat het juist een heel populaire serie was?

• 22396 messages
  • 5068 votes

In Nederland waren de kijkcijfers niet goed. Werd per aflevering minder.

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

starbright boy wrote:

RTL bestaat sinds 1989 en Twin peaks is uit 1990 en kwam volgens mij in 1991 of 1992 op de Nederlandse TV. En de eerste NL-uitzending was echt RTL4. Dat weet ik 100% zeker. Het werd destijds aangekondigd als een hitserie uit de VS (wat het ook was).

Misschien heette het nog RTL Vernique, maar het was zeker RTL. Ze zonden het een jaar na de BBC uit.

Gelukkig zag ik het daar, want die hebben geen reclame.

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

starbright boy wrote:

In Nederland waren de kijkcijfers niet goed. Werd per aflevering minder.

In de US begon het succesvol, maar daar daalde het ook toen de hype overdreef. Dat er nog een film gemaakt werd, is opmerkelijk.

Die flopte dan ook, naar verwachting.

kos

• 46687 messages
  • 8844 votes

Reclame tijdens Twin peaks????

daar kan ik me echt niks van herinneren

pjotr

• 2672 messages
  • 2781 votes

Twin Peaks is inderdaad op RTL4 geweest maar wel nadat de VPRO het al eens jaren eerder had uitgezonden.

RTL4 had zeker niet de Nederlandse primeur...

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

Absoluut wel. Die winnen de strijd om de rechten. De VPRO heeft Twin Peaks nooit uitgezonden.

FisherKing

• 18696 messages
  • 0 votes

Die reclame was een van de redenen om het ook op te nemen overigens.

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

kos wrote:

Reclame tijdens Twin peaks????

daar kan ik me echt niks van herinneren

Als je de serie op een Nederlandse zender hebt gezien, zal het toch echt moeten, lijkt me. Ik heb de serie nooit gevolgd toen ie op RTL kwam, maar het kan niet anders dan dat ze reclame tussendoor uitzonden.

Yak

• 4950 messages
  • 829 votes

Ik zag de serie ook voor het eerst op RTL, en kan me ook geen reclame herinneren. Zal wel een weggedrukt trauma zijn.

kos

• 46687 messages
  • 8844 votes

Wouter wrote:

Als je de serie op een Nederlandse zender hebt gezien, zal het toch echt moeten, lijkt me. Ik heb de serie nooit gevolgd toen ie op RTL kwam, maar het kan niet anders dan dat ze reclame tussendoor uitzonden.

Tja, ik dacht toch echt dat ie zoals Pjotr al zei op de VPRO te zien was of anders Veronica of zo, maar dan in de tijd dat zij nog geen reclames tussen programma's uitzonden.

Maar goed, het is al lang geleden.

Freud

• 10772 messages
  • 1153 votes

Ik heb nog een kleine opmerking over de dvd: ik heb hem voor mijn verjaardag gekregen, en twee weken later ontdekte ik dat hij blokkeert in de laatste aflevering, tijdens het gesprek tussen Josie en Hank, juist als ze die snee in haar vinger laat maken of zoiets. Ik ben hem gaan terugbrengen (met veel gedoe omdat ik geen kasticketje meer had) en heb een ander exemplaar gekregen, maar daar is gewoon juist hetzelfde mee aan de hand! En ik ben mijn ticketje terug kwijt, dus ik durf niet goed weer terug te gaan (bovendien heb ik de indruk dat dat weinig gaat uitmaken, blijkbaar hebben alle exemplaren dat probleem?) Er is trouwens nog iets, maar dat was ook bij de import-versie die ik vorig jaar van iemand heb geleend: er is in het menu van de extra's op elke dvd plaats voor een soort schriftelijke commentaar bij elke aflevering, en bij de eerste aflevering werkt dat ook, maar bij de andere zes is daar niets van te zien, ook al blijft het menu-onderdeel vermeld. Is dat ook altijd, of heeft niet iedereen dit? Voor de rest ben ik gigantisch tevreden met mij dvd hoor, maar twee dergelijke fouten ben ik nog niet vaak tegengekomen, en zeker niet bij een box van 70 euro...

cornelis

• 4744 messages
  • 681 votes

Mijn oude DVD speler had ook dat euvel. Bij layer changes op de DVD, bevroor-ie.

Maar je kan ook gewoon je geld terugvragen. Werkt niet naar behoren, klaar.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.