- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Twin Peaks
Twin Peaks
Dionysos
-
- 852 messages
- 0 votes
...
maar volgens mijn moeder moet ik dan gewoon Fire walk with me kijken en dat is prescies wta ik ga doen...
...
Mij is altijd verteld om Fire Walk With Me pas te zien na het kijken van de hele serie. Ik zelf heb ook alleen seizoen 1 gezien, dus het kan nog wel even duren eer de film aan de beurt is.
Hoewel, in An Introduction to David Lynch op de extra's DVD van de Season 1 box geeft een of andere aap in zijn beschouwing al het motief weg, dus eigenlijk kan ik die film nu net zo goed wel tussendoor kijken...:@
Nouja, ik troost mij met de gedachte dat het motief slechts bijzaak is in een serie als Twin Peaks.
zombie
-
- 987 messages
- 6099 votes
Ik weet niet of dit al bekend was bij de rest van alle Twin Peak fans, maar de release date van 't 2de seizoen op dvd is in september 2004!!
En als ik 't goed begrijp komt ie eerst alleen in europa en azie uit.
Hier is enige uitleg te vinden: http://www.lynchnet.com/
ik ben het
-
- 9 messages
- 41 votes
maar als je graag meer dan het eerste seizoen wilt kijken kun je die toch gewoon op video huren?
pascal83
-
- 2736 messages
- 2480 votes
maar als je graag meer dan het eerste seizoen wilt kijken kun je die toch gewoon op video huren?
Je meent het ... 
ik ben het
-
- 9 messages
- 41 votes
maar waarom is iedereen dan zo gefocused op de release van het 2e seizoen op dvd als je het ook op video kan kijken?
zombie
-
- 987 messages
- 6099 votes
Elke fan wil natuurlijk de hele serie compleet in zijn/haar bezit hebben, zodat ze elke afl. nog eens 200x kunnen kijken (=goedkoper dan huren). En daarbij komt ook nog eens 't treurige feit dat de video's lang niet overal meer te huur zijn, en waarschijnlijk al totaal versleten zijn...
Freud
-
- 10772 messages
- 1153 votes
Ik geef toe dat het tweede seizoen behoorlijk minder is dan het eerste, maar ik was al bij al toch blij dat het nog niet gedaan was, als iets echt goed is, dan heb ik misschien zelfs liever dat het zolang doorgaat tot het slecht wordt, dan kan je toch makkelijker stoppen. Maar wat in de allerlaatste aflevering gebeurt, daar kon ik ook wel mee leven als leuke afsluiter.
Kyra
-
- 285 messages
- 93 votes
Ik heb een tijd geleden het eerste seizoen gekeken, allemaal achter elkaar. Ik vond de pilot op het eerste gezicht een beetje raar (vooral die grote slijpmachines in het begin: wie gaat daar nou een shot van maken?) maar na een paar minuten was ik er al helemaal voor gevallen. Wat een shots! En wat een personages! Geweldig. Ik ben gewoon van de personages gaan houden (en ook van de beginshot
)
Nou ben ik natuurlijk wel benieuwd wie hem nou neer heeft geschoten... maar niet zeggen hoor!
Conclusie: Twin Peaks heerst... 
Yak
-
- 4950 messages
- 829 votes
Conclusie: Twin Peaks heerst... 
Je zegt het fout: Twin Peaks heerscht.
Kyra
-
- 285 messages
- 93 votes
Is heerschen een Nederlands woord? 
Yak
-
- 4950 messages
- 829 votes
'Heerschen' doe je wanneer je heel erg hard heerst.
Kyra
-
- 285 messages
- 93 votes
Haha, dat is mal.
Ik heersch
Jij heerscht
Wij heerschen
LauraPalmer
-
- 276 messages
- 617 votes
We zijn met een groepje weer de hele serie aan t kijken (compleet met senseo koffie en donuts en/of huckleberrypie). Zombie heeft de dvd-box van het eerste seizoen, en Pjotr heeft alle video's. We hoeven gelukkig dus niet te wachten tot het tweede seizoen op dvd uitkomt. De dvd box had ik een tijd geleden al gezien. Wat een cliffhanger zeg! De eerste keer dat ik dat zag werd ik echt helemaal gek! De aflevering die erna komt vond ik ook erg sterk. Echt leuk hoe ze het erna weer oppakken. dat Lucy bij Cooper aan zijn bed staat en verteld wat er allemaal is gebeurd vond ik echt super Ik moet zeggen dat ik de afleveringen van seizoen twee steeds spannender vind worden!
Yak
-
- 4950 messages
- 829 votes
"Doc! When the will is invoked, the recuperative powers of the physical body are simply extraordinary. Just give me a couple hours to get dressed". 
petey
-
- 1901 messages
- 3828 votes
iemand al iets vernomen wanneer deel 2 nu EINDELIJK uitkomt??????
Dionysos
-
- 852 messages
- 0 votes
iemand al iets vernomen wanneer deel 2 nu EINDELIJK uitkomt??????
Ik weet niet of dit al bekend was bij de rest van alle Twin Peak fans, maar de release date van 't 2de seizoen op dvd is in september 2004!!
En als ik 't goed begrijp komt ie eerst alleen in europa en azie uit.
Hier is enige uitleg te vinden: http://www.lynchnet.com/

Yak
-
- 4950 messages
- 829 votes
Ben trouwens benieuwd hoe ze dat gaan doen. Als ze voor zeven afleveringen al 4 dvd's nodig hebben, worden de overige 23 dan een monsterpakket van 14 dvd's?
roda
-
- 1670 messages
- 961 votes
inmiddels de pilot en afl. 1 en 2 gezien.
vond ik de pilot nog onderhoudend, maar afl. 1 en 2 zijn traag, saai en soapachtig.
hoop dat de serie zich gaat herstellen, maar tot nu toe zie ik totaal niet wat hier zo speciaal aan is.
roda
-
- 1670 messages
- 961 votes
Het is dan ook geen platte actie he Roda.
waar slaat dat nou weer op ?
tovenaar
-
- 6723 messages
- 0 votes
Jij bent toch de man die meestal gewoon voor de gewone actiefilms gaat. Ik zal nog even voor de zekerheid je 5-sterren lijstje erbij pakken: ja inderdaad, jij was die actie-liefhebber.
Nou, logisch toch dat je dan Twin Peaks niks vindt. Verbaast me niks gezien je andere sterren.
roda
-
- 1670 messages
- 961 votes
de Die Hard en Lethal Weapon films zijn geen platte aktiefilms, maar goed.
nu gaat het over series, en de series waar ik fan van ben, The Shield, The Commish, C.S.I, C.SI: Miami en Without a Trace bevatten totaal geen of maar zeer zelden aktiescenes.
bij die series draait het om een goed plot, spanning, sterke dialogen en interesante personages.
en dat allemaal heb ik tot nu toe nog niet gezien in twin peaks, maar goed, ik heb pas 2 afleveringen + pilot gezien, dus mischien wordt het nog interesant in de resterende afleveringen.
starbright boy (moderator films)
-
- 22396 messages
- 5068 votes
bij die series draait het om een goed plot, spanning, sterke dialogen en interesante personages.
en dat allemaal heb ik tot nu toe nog niet gezien in twin peaks, maar goed, ik heb pas 2 afleveringen + pilot gezien, dus mischien wordt het nog interesant in de resterende afleveringen.
Ik ken maar weinig series (eigenlijk geen) die ik veel beter vind op de punten die jij noemt dan Twin Peaks. Het verbaast me dan ook niet dat dit jouw serie niet is. Je hebt namelijk een compleet andere smaak dan ik. (Ik vind bijvoorbeeld CSI niet meer dan wel aardig) Hoewel je het natuurlijk zelf moet beoordelen verwacht ik ook niet dat je de serie nog ineens goed gaat vinden.
Wouter
-
- 18718 messages
- 3085 votes
Ik moet zeggen dat ik de pilot ook altijd een beetje te soapy heb gevonden. In deel twee werd dat al wat minder, gelukkig.
roda
-
- 1670 messages
- 961 votes
C.S.I is toch wat intelligenter dan Twin Peaks vind ik.
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3279 votes
Ik heb nu de pilot en de 1e aflevering gezien en het bevalt me heel erg goed. Goed geschreven (bijna iedereen heeft een motief voor de moord, erg mysterieus), leuke personages (die FBI agent, Log Lady). Ik kijk nu al uit naar de andere afleveringen. Trouwens, de Twin Peaks pilot die op de site staat, mag je daar op stemmen als je de pilot van de 4-DVD versie hebt gezien en dus niet weet wie t gedaan heeft? Of is het enkel en alleen de tv film?
JoeHallenbeck
-
- 3413 messages
- 0 votes
C.S.I is toch wat intelligenter dan Twin Peaks vind ik.
Die series zijn absoluut niet met elkaar te vergelijken.