- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Waar keek jij als kind altijd naar?
Waar keek jij als kind altijd naar?
EmDee
-
- 7192 messages
- 1417 votes
Hee Emdee,
Ik keek vooral voor de General Lee !
Nils
-
- 177 messages
- 77 votes
We (mijn broer en ik) hadden indertijd twee identieke BMX crossfietsen. Ik moest nl. aan een nieuwe fiets toen de oude (kinder) fiets in tweeen brak! Met bloedneus en bloedlip als gevolg 
De crossfietsen waren knalgeel en één van de eersten in heel mijn woonplaats. Ik had een "8" op het nummerbord (toentertijd mijn leeftijd).
Met deze fietsen hebben wij inderdaad heel wat op het achterwiel e.d. gereden (shit, tot voor 8 jaar terug had ik die fiets nog
)
BlanceLotte
-
- 1 messages
- 0 votes
Ik was vroeger echt tvfanaat dus ik keek superveel tekenfilms..
waar ik echt verslaafd aan was, was Pattytown....een tekenfilm met een heel lief konijntje enz. ik had er ook altijd poppetjes van..hihi.
ik keek ook naar
barbapappa
skippy
pippi langkous
wikki de viking
sinbad de zeeman uit bagdad
paulus de boskabouter
afred jodokus kwak
vrouwtje theelepel < vond ik echt geweldig!
en Nils Holgersson (?)
Pitbull
-
- 558 messages
- 1424 votes
Ik ken het idd! maar hoe heet deze serie?
ja die serie keek ik ook vaak , maar hoe heettie ie nou? ik keek ook vaak naar een serie over een zeppelin ofzo. weet iemand hoe die serie heette?
Ik heb het nog niet kunnen vinden op internet, maar op het fok forum stond een hele tijd geleden dit, misschien dat iemand hiermee op de titel kan komen, ik weet vrijwel zeker dat het om dezelfde serie gaat:
"Oké. Ik zoek dus de titel van een jeugdserie uit de jaren 80, die zich afspeelde onder en boven de oceaan.
En nee, ik heb het niet over de Snorkels. Er was vroeger een serie (volgens mij een Australische of Nieuw-Zeelandse, want daar komen al dat soort series vandaan (Spellbinder bijvoorbeeld).
Die serie (met echte mensen dus geen animatie) speelde zich af aan het water; bij de zee/oceaan en ging over o.a. twee(?) kinderen en onder de zee was daar dus nog een hele andere wereld met ook mensen (als ik me niet vergis). Ze kwamen daar door gewoon de zee in te lopen en vervolgens zakten ze door een dikke slijmlaag en kwamen ze uit in die "wereld". Er waren daar ook nog een soort slijmwezens.
Ik weet zeker dat er nu mensen zijn die denken "O ja, die ken ik!". Ik wil dus weten hoe die serie heette en eventuele links of screenshots zijn ook meer dan welkom.
--------------------------------------------------------------------------------
Na wat zoeken kom ik uit op "Ocean Girl" (maar die is van begin negentig) of "Lost Islands" (eind zeventig). Check IMDB voor plots enzo...".
Volgens mij kloppen deze series niet, ik zal nog even verder kijken.
Spider
-
- 324 messages
- 1063 votes
Er was vroeger ook zo'n tv serie over een gezonken boot.Daar ging een team naar duiken het bleek dat de verdronken mensen nog leefden. Het werd wel heel laat uitgezonden en volgens mij op de Tros.
T.O.
-
- 2414 messages
- 2792 votes
EmDee
-
- 7192 messages
- 1417 votes
Aaaargh, die link werd bij mij niet geopend in een nieuw venster. 
Kon ik weer helemaal opnieuw beginnen met de update. 
Pitbull
-
- 558 messages
- 1424 votes
'Kijk mij nou' of zoiets was ook altijd wel leuk, maar ik heb geen flauw idee waar het ook al weer over ging.
Nils
-
- 177 messages
- 77 votes
Ik krijg hoop ik door dat noemen van "Nils Holgersson" hierboven toch niet weer van alles te horen, hé? Ik werd hier op de basisschool al genoeg mee gepest!
jacq
-
- 2 messages
- 0 votes
Hallo!!
Ik keek vroeger naar een film over een vogelverschrikker die zo graag 's wilde gaan lopen. Hij ontmoette een vogeltje en stapte uit de aarde. Ze kwamen uiteindelijk op een piratenschip terecht met een piraat met een houten been. Ze kwamen ook nog in het water terecht bij een grote octopus. Volgens mij klinkt de naam van de vogelverschrikker als iets van Rapito ofzo. Weet iemand hoe deze tekenfilm heet????
Groetjes,
Jacq
Hemdale
-
- 2222 messages
- 8824 votes
- Flipper
- Lassie
- Telekids
- G.I. Joe
- Teenage Mutant Ninja Turtles
Joetje
-
- 86 messages
- 226 votes
Manga zijn boeken en anime (--> van animatie) is het beeldmateriaal. Het was dus anime.
Ik heb de eerste aflevering er trouwens nog van op videoband, die heet Candy's verjaardag.
Die ene serie heette die trouwens niet de Moddermonsters?
Pitbull
-
- 558 messages
- 1424 votes
Die ene serie heette die trouwens niet de Moddermonsters?
Jaaaaaaaa, dat was hem 
Da Jando
-
- 1383 messages
- 1061 votes
Voor Tom Soiyer (spel ik dat goed?) kwam ik altijd mijn bed uit!
stinissen (crew films & series)
-
- 23437 messages
- 76922 votes
Voor Tom Soiyer (spel ik dat goed?) kwam ik altijd mijn bed uit!
Tom Sawyer
vdc
-
- 825 messages
- 618 votes
Dr Who.
Onlangs nog een documentaire ervan gezien op BBC. Het hoofdpersonnage heeft in de loop van de geschiedenis van de reeks, een 5-tal keer een metamorfose doorgemaakt. Ik herinner mij vooral de derde doctor uit de reeks (Tom Baker, geloof ik), die was in de jaren '70 wekelijks op TV te volgen. Enorm fascinerend ; ik kreeg er als kind haast nachtmerries van.
Spider
-
- 324 messages
- 1063 votes
Blake's Seven was ook vet eng!
Hoog Dr.Who niveau.
jedymaster
-
- 889 messages
- 2518 votes
klopt mooie serie worden deze series nog wel eens herhaald?
Audric
-
- 2 messages
- 0 votes
Ik kan me ook nog iets herinneren van een hele 'enge' serie met zo'n lange tunnel waar die kinderen ingleden met allerlei glibberende donkere monsters enzo, dat was volgens mij op kindernet.
Dit heette in Nederland "De Moddermonsters". Ik zou zo gauw niet weten wat de engelse naam hiervan is.
Ik heb vroeger heel erg veel series en tekenfilms gezien 
Beetje te lange lijst om te posten denk ik *bloos*
Ik ben trouwens nog (heel erg) op zoek naar een aantal series op video ofzo (zelf opgenomen maakt niet uit)
Kan iemand me aan de volgende series helpen? (nederlands gesproken versies)Eeuwige dankbaarheid enzo 
* Candy Candy
* Belfi en Lilybit
* De Tovenaar van OZ
Vooral Belfi en Lilybit schijnt door niemand meer te worden herinnerd 
Audric
-
- 2 messages
- 0 votes
Ik was vroeger echt tvfanaat dus ik keek superveel tekenfilms..
waar ik echt verslaafd aan was, was Pattytown....een tekenfilm met een heel lief konijntje enz. ik had er ook altijd poppetjes van..hihi.
Volgens mij bedoel je Maple Town 
Konijntje in een roze jurkje met een beertje als beste vriend en een wolf/vos achtige zwerver die steeds achter ze aanzat toch ?
Joetje
-
- 86 messages
- 226 votes
Volgens mij bedoel je Maple Town 
Konijntje in een roze jurkje met een beertje als beste vriend en een wolf/vos achtige zwerver die steeds achter ze aanzat toch ?
Dat was Joop de Wolf.
Dat meisje heette trouwens Patty, de naam van dat beertje weet ik niet meer.
Dit is trouwens wat ik me herinner, ik noem trouwens alleen de tekenfilms:
Kleine Annemarie, Garfield (met de stem van Maarten Spanjer, wat was dat sloom zeg >_<), Candy Candy, Mafkees Kat, Kleine Yakari, Jut & Jul, Kwikky Koala, Johan en Pierewiet, De Smurfen en De moestuin. En later: Mapletown, De wasbeertjes, Spiderwoman, Drie kleine tovenaartjes, Spiderman and his amazing friends, Seabert, The amazing Hulk, Dinoriders, Captain N, Dommel en Captain Planet.
Belfie en Lillibit herinner ik me trouwens nog wel. Belfie en Lillibit, waar je op te wachten zit, wonen in een bos hier niet ver vandaan. Belfie en Lillibit, waar je op te wachten zit, niemand weet precies of ze echt bestaan. Zoiets was dat toch?
Elise
-
- 28 messages
- 140 votes
oke, hier komt de ingekorte versie met de echte, over het algemeen nog niet genoemde toppers, want ik keek (en kijk) echt naar alles...
Fun Factory (vooral de popples)
DJ Kat (met Linda de Mol)
Rembo en Rembo
De drie dikke dames
de Wuzzles (2 maal plezier, samengepakt in een dier)
Nathalie
Candy Candy
Jam
Mask
Remi (alleen op de wereld)
My little pony
Troetelbeertjes
Transformers
Het meest opvallende is dat ik zelfs nu nog van bijna alle series de liedjes ken (ook van de eerder genoemde series). Misschien hadden mijn ouders toch wel een max. moeten stellen aan het aantal uren dat ik tv keek...
was ik bijna Superted en de Freggles vergeten!
Mik
-
- 1504 messages
- 1094 votes
Laten we lekker link gaan doen! ..
is dat die?
Edit: Nope, dat darkwing duck 
FeZ
-
- 460 messages
- 3170 votes
Met Ajax als zoon, een vrouw die altijd in een te fout aerobics pakje rondliep, en een varken als "hulpje".
Dat was echt een coole serie, zouden ze van mij nog wel eens mogen herhalen.