- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Waar keek jij als kind altijd naar?
Waar keek jij als kind altijd naar?
s.bunzel
-
- 1 messages
- 0 votes
Ik ben al zo lang op zoek naar die film. volgens mij heet hij Trapido. Maar ik kan me vergissen. Weet jij al wat meer????
Groetjes Sabrina
Hallo!!
Ik keek vroeger naar een film over een vogelverschrikker die zo graag 's wilde gaan lopen. Hij ontmoette een vogeltje en stapte uit de aarde. Ze kwamen uiteindelijk op een piratenschip terecht met een piraat met een houten been. Ze kwamen ook nog in het water terecht bij een grote octopus. Volgens mij klinkt de naam van de vogelverschrikker als iets van Rapito ofzo. Weet iemand hoe deze tekenfilm heet????
Groetjes,
Jacq
Cartman
-
- 1 messages
- 0 votes
de film heet "Petete y Trapito" en is van "José García Ferré". Ik heb hiervoor echt uren op google gezocht en dit is ook echt alles wat ik kon vinden. Grappig dat ik jullie berichten zag staan want ik ben ook al een hele tijd op zoek naar deze film. Ik heb hem vroeger als klein jongetje eens gezien en hij is me altijd bij gebleven. Het enige wat ik me nog duidelijk kon herinneren was dat er een vogelverschrikker was die ging reizen en ook onderwater in iets van een pretpark terecht kwam met inderdaad een octopus. Vooral de muziek kan ik me nog steeds vaag herinneren Na jullie posts werd ik al een stuk wijzer en na wat te hebben gehusselt met de naam Trapido vond ik deze website:
http://www.blockbuster.com/bb/movie/details/0,7286,VID-V+++156012,00.html
Ik hoop dat jullie er weer wat meer over kunnen vinden. Ik zoek in ieder geval nog wel ff door!
Ik ben al zo lang op zoek naar die film. volgens mij heet hij Trapido. Maar ik kan me vergissen. Weet jij al wat meer????
Groetjes Sabrina
roda
-
- 1670 messages
- 961 votes
bonanza, sledge hammer, dragnet en een zwart-wit politieserie met lee marvin waar ik de naam van vergeten ben.
Zachery Glass
-
- 575 messages
- 584 votes
Iedere week was er "Keek op de week" met Van Kooten & De Bie (mis ik eigenlijk verschrikkelijk - ik wil het terrug!) - dat was toch eigenlijk fantastische humor - met die oude leraar Duits ("Goethe hat gesagt.."), Dirk ("De Bie, jij moet je bek houen"), ...
Bandit
-
- 607 messages
- 4020 votes
zwart-wit politieserie met lee marvin waar ik de naam van vergeten ben.
M Squad misschien?
roda
-
- 1670 messages
- 961 votes
M Squad misschien?
ja ,dat is hem.
kwam vroeger, toen ik nog op de basisschool zat, altijd tussen de middag op rtl+.
EmDee
-
- 7192 messages
- 1417 votes
Iedere week was er "Keek op de week" met Van Kooten & De Bie (mis ik eigenlijk verschrikkelijk - ik wil het terrug!) - dat was toch eigenlijk fantastische humor - met die oude leraar Duits ("Goethe hat gesagt.."), Dirk ("De Bie, jij moet je bek houen"), ...

Eigen favorieten die me te binnen schieten:
- Oost Europa deskunige dokter Clavan
- zwerver Dirk (biertje)
- oudere jongere Koos Koets
- wiskundige Oosting
- moeder en zoon van Putten (neeeee, moederrrrrr)
- Jakobse en Van Es
- leraar Nederlands professor Kipping
- Hans Alders (briljante kloon!)
en ik vergeet pas nog een aantal toppers!
T.O.
-
- 2415 messages
- 2793 votes
Leraar Otto den Beste ja. 
Eigen favorieten die me te binnen schieten:
- Oost Europa deskunige dokter Clavan
- zwerver Dirk (biertje)
- oudere jongere Koos Koets
- wiskundige Oosting
- moeder en zoon van Putten (neeeee, moederrrrrr)
- Jakobse en Van Es
- leraar Nederlands professor Kipping
- Hans Alders (briljante kloon!)
en ik vergeet pas nog een aantal toppers!
Verder nog:
- Karel Timofeeff in Den Haag
- burgemeester en wethouder in Juinen
tovenaar
-
- 6723 messages
- 0 votes
Ik vond My Secret Identity altijd geweldig!! 
Mik
-
- 1504 messages
- 1094 votes
Ik vond My Secret Identity altijd geweldig!! 
Jaah!! super..
Met die spuitbusjes ... pssst en huppa zo de lucht in 
Hobbes
-
- 2911 messages
- 1195 votes
dat werd uitgezonden toen ik in groep 8 zat oid.
Was vroeger helemaal leip in de kop van the ghostbusters. Goeie shit 
tovenaar
-
- 6723 messages
- 0 votes
Kijk die ultieme Megaman er ook stoer bijstaan op het plaatje he
.
T.O.
-
- 2415 messages
- 2793 votes
Haha
dit kan ik me ook nog wel herinneren. Hij had ook zo'n Nintendo-pause knopje op zn riem die dan precies hetzelde geluidje maakte als op de console. Dan kon hij de wereld stilzetten
. En er zat naast de tekenfilm ook een stukje met 'echte mensen' in.
Nu ik er aan denk, op RTL4 hadden ze ook de Super Mario Bros show met acteurs die Mario en Luigi speelden waarin ook van die klassieke NES-geluidjes werden gebruikt 
gotti
-
- 14075 messages
- 5884 votes
Ik keek vroeger (die goeie ouwe tijd) elke avond naar Sesamstraat (nu stiekem ook nog wel eens, met als excuus dat ik het puur uit filmische overwegingen doe
). Toen ik wat ouder werd keek ik naar Bassie & Adriaan (imho één van de beste, zo niet het beste kinderporgramma wat ik ken). Toen kwam The A-Theam (jarenlang naar gekeken) en Skippy (een Australische serie over een kangaroe als een soort superman, maar dan niet vliegend maar huppend). Daarna kwam Heart Break High, wat ook een Australische serie is, maar nu niet over een huppende kangaroe, maar over scholieren huppend door hun examenjaar. Deze serie heeft wat soap-achtige ontwikkelingen, maar ze zijn gelukkig niet storend aanwezig. Ik kijk er nu nog wel eens naar (het was zo'n 4 à 5 jaar geleden ook op tv) en merk dat ik ht nog steeds leuk vind. Erg goed acteerwerk, mooi camerawerk (beetje Moodysson achtig) en mooie, goeie en leerzame plotontwikkelingen.
En nu ben ik 15 jaar, verziekt en getraumatiseerd door een groot blauw koekjesmonster, een grote pratende vogel (hij schijnt nu onder de naam Klote Pino door te gaan), een clown die niet is wat ie lijkt, een groepje mensen dat schietend door het leven gaat, een ADHD kangaroe, een een stelletje drinkende en rokende scholieren. Dit wilde ik even meedelen, verder gaat het vandaag de dag best goed met me.
Nick Kang
-
- 973 messages
- 488 votes
Ik had precies hetzelfde als jou gotti. Alleen A-team kon me nooit zo echt boeien. En ik kijk ook niet meer naar sesamstraat. 
EmDee
-
- 7192 messages
- 1417 votes
Ik keek vroeger (die goeie ouwe tijd) elke avond naar Sesamstraat
Ik zelf was altijd dol op een filmpje van een soort flipperkast waarbij ondertussen steeds tot 12 werd geteld/gezongen. 
Elise
-
- 28 messages
- 140 votes
Ik zelf was altijd dol op een filmpje van een soort flipperkast waarbij ondertussen steeds tot 12 werd geteld/gezongen. 
Ik ook! En Selma Duim (dat meisje dat heel klein kon worden)
Wouter
-
- 18718 messages
- 3085 votes
Zag vanochtend een stukje van het laatste deel van De Zevensprong op TV. Kolere, wat slecht....
bioscoopzaal
-
- 2805 messages
- 4325 votes
Natuurlijk keek ik zoals elk kindje in Nederland naar Tik Tak en Sesamstraat, en later naar het jeugdjournaal en de Muppet Show (al snapte ik daar niet veel van, maar ach, de poppen waren zo leuk). Toen ik eenmaal wat ouder was, mocht ik wat langer opblijven om naar The A-Team te kijken, en later werd ik ook fan van Batman en Knight Rider. Maar dat verbleekte allemaal op mijn elfde verjaardag, toen ik plots The Simpsons ontdekte. Er er is volgens mij sinds dien geen betere serie op tv geweest ...
"So much fun, so many memories!" 
KillaJah
-
- 356 messages
- 856 votes
hoe noemt die serie van die kleine beestjes in een grot? een soort mijnwerkertjes ofzo dacht ik. was op de (ongeveer 10 jaar geleden) belgische televisie
EmDee
-
- 7192 messages
- 1417 votes
De Freggels en die kleine mannetjes waren de Werkers.
T.O.
-
- 2415 messages
- 2793 votes
Hoe heet die oom die vakantiekaarten stuurt ook alweer? 
Kleintje
-
- 49 messages
- 1479 votes
Kent iemand The Storyteller nog? 
Jaaaaa
Eén verhaal is mij altijd bijgebleven: een vervloekte prins die overdag de gedaante aannam van een egel-man en 's nachts veranderde in een mens. Alleen een prinses kon de betovering verbreken. Natuurlijk loopt 't altijd eerst fout om dan toch te eindigen met "en ze leefden nog lang en gelukkig." 
De Freggels waren ook geweldig. Met die gigantische sprekende vuilnisbelt...