- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Waar keek jij als kind altijd naar?
Waar keek jij als kind altijd naar?
miepke
-
- 816 messages
- 0 votes
Ik durfde niet eens te kijken
of keek met mijn oren dicht
.
wij moesten met de klas kijken vroeger, een aantal hoefden niet te kijken, aangezien ze het te eng vonden 
ik keek het overigens wel altijd 
nummervlinder
-
- 1463 messages
- 365 votes
Dat programma is mij niet bekend... een naam?
Goodfella_90
-
- 10407 messages
- 2596 votes
Wat verschrikkelijk jammer eigenlijk dat de programma's van Cartoon Network niet meer op de buis zijn, ik zou ze waarschijnlijk nog steeds eens kijken. Die tekenfilmpjes van Jetix (?) zijn echt niks waard.
nummervlinder
-
- 1463 messages
- 365 votes
Ik Mik Loreland 
Ooh, mij niet bekend. Als het voor '93 (en om precieser te zijn '95) niet op tv werd uitgezonden kan ik er niet over meepraten. Dus rond welke tijd?
miepke
-
- 816 messages
- 0 votes
Wat verschrikkelijk jammer eigenlijk dat de programma's van Cartoon Network niet meer op de buis zijn, ik zou ze waarschijnlijk nog steeds eens kijken. Die tekenfilmpjes van Jetix (?) zijn echt niks waard.
ben ik het helemaal mee eens 
veel te veel actie en allemaal van zo'n irritante tekeningen (bijv. dragonball z. terwijl dat dat er zelfs niet meer is, geloof ik)
Quentin
-
- 10202 messages
- 8549 votes

http://www.ouders.nl/mopv2001-lezen-karbonkel.htm
"De dochter van José wordt 's nachts wel eens huilend wakker omdat ze leert lezen. Kinderen die in groep 3 'maan-roos-vis' leren lezen, maken kennis met het eenogige gedrocht Karbonkel, die een rol speelt in de bijbehorende schooltelevisieserie 'Ik Mik Loreland'. Sommige kinderen komen Karbonkel ook 's nachts in hun dromen tegen. "
Goodfella_90
-
- 10407 messages
- 2596 votes
Hey verrek, nu herken ik het programma ook! Ik herinner me direct hoe eng ik het vond dat sokje in een tunnel werd geduwd! 
J.S.
-
- 11754 messages
- 3060 votes
Ik Mik Loreland
ik dacht er onlangs nog aan maar kon nietmeer op de naam komen, keek ik vroeger altijd naar op school.
Karbonkel was trouwens echt heel eng.
miepke
-
- 816 messages
- 0 votes
Karbonkel was trouwens echt heel eng.
breek me de bek niet open 
by_the_way
-
- 3792 messages
- 504 votes
Ja dat keken we in groep 3 altijd, zou het wel eens terug willen zien.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Doet me denken aan die andere jeugdserie die in België bekend was:

Eén van de weinige goeie jeugdseries in de jaren 80 van Vlaamse afkomst. Ketnet bestond bij ons nog niet en wij keken veel naar de Nederlandse programma's. Deels omdat de VRT geen concurrentie had (nog geen VTM, VT4, Kanaal 2 en andere Vlaamse zenders) Dit was er een waarvan we veel genoten: Liegebeest. Een poppenserie over een kasteel, gebouwd op een vliegende rots. In dat kasteel woonde het Liegebeest en verder nog Dikkie (een verwend prinsje), Willem, Fientje, Froes de professor en Augustijn de dichter. En uiteraard in de keuken Bomma en ridder Korneel en de luie wachters Dries en Carolus. Ook was er de mysterieze Meneer die altijd probeerde om Liegebeest te vangen en hem in de zoo te stoppen. En tot slot had je nog Kelderman en de goochelaars Waldo en Pepijn.
sinterklaas
-
- 11813 messages
- 3316 votes
ik mik loreland
Dat doet me weer denken aan groep 3 van mijn basisschool. Toen keek ik er met mijn klas naar. Dat waren nog eens tijden.
miepke
-
- 816 messages
- 0 votes
en dan mag moffel en piertje uiteraard niet ontbreken 
eigenlijk alle schooltv dingen 
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
ben ik het helemaal mee eens 
veel te veel actie en allemaal van zo'n irritante tekeningen (bijv. dragonball z. terwijl dat dat er zelfs niet meer is, geloof ik)
Er is niks mis met BDZ, verre van zelfs.
Moet wel zeggen dat die goedkope Jetix troep inderdaad niks is. Allemaal goedkope kleurtjes, tekeningen en geluidjes. En allemaal van dat gare Amerikaans achtige manga.
DBZ was tenminste lekker Japans.
lowhusky
-
- 8230 messages
- 0 votes
Ja, man, Jetix heeft saaie troep (al voor een paar jaar). Zo worden kinderen natuurlijk nooit goed in Engels als ze alles veranderen..
Gizzmann
-
- 5617 messages
- 2861 votes
Zowel Ik Mik Loreland en Liegebeest ken ik en ook ik vond ze allebei verschrikkelijk eng.... maar wel erg interessant. Altijd een fascinatie gehad voor dingen die ik eigelijk vreselijk eng vond. Ik vond 'De Boze Henks' ook ongelofelijk eng, maar toch keek ik het stiekem wel eens.
sinterklaas
-
- 11813 messages
- 3316 votes
Ja, man, Jetix heeft saaie troep (al voor een paar jaar). Zo worden kinderen natuurlijk nooit goed in Engels als ze alles veranderen..
Jetix....
Vroeger was het Fox Kids en dat was toen veel beter. Leven met Louie, Walter Melon, Eek de cat....
Daar is niks meer van over gebleven, Tegenwoordig is het allemaal Japanse troep met die klereherrie en die onzinnige gevecht. Bah! alsof de jeugd daar altijd naar moet kijken. Die pokemon en die andere zooi moeten ze gewoon van de buis afhalen. Cartoon Network is ook niet meer zoals het was, vroeger was er nog Loney Tunes, Tom And Jerry en nog veel meer. Maar nu is dat ook allemaal japanse shit met robots en die hele klotezooi. Daar hebben ze toch die Fokking klote-jetix voor 
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Door sommige programma's kunnen kinderen tegenwoordig zelfs amper Nederlands... 
sinterklaas
-
- 11813 messages
- 3316 votes
Ze kunnen dan alleen maar schreeuwen en een paar onzinnige gasten na doen die tegen monsters vechten. 
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Door sommige programma's kunnen kinderen tegenwoordig zelfs amper Nederlands... 
Nederlands leer je van je ouders en op school en in je omgang met anderen. Op vroege leeftijd zijn Engelse programma's (tekenfilms) juist wel heel leerzaam, vind ik.
Ik keek vroeger altijd naar Sky Channel en al die tekenfilms op Sky Channel, Telekids, The Cartoon Express waren goed voor je Engels.
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Tja, F**K en S**T kunnen ze dan, maar andere woorden kennen ze niet. Als ik jeugdprogramma's vergelijk met vroeger zijn die echt niet zo bevorderlijk voor de taal en de opvoeding. Iets waar volgens mij vroeger volgens mij iets meer aandacht aan besteed werd. Niet dat tekenfilms zo zeer een opvoedkundige taak moeten hebben, maar ze hebben zowiezo invloed op kinderen, dus leer ze niks of doe het ineens goed.
Mexited
-
- 21 messages
- 0 votes
Ik keek naar:
- Eek te cat
- de smurfen
- de snorkels
- barbapappa
- Sharkdog
- The flintstones
- Tom & Jerry
- Pokemon
- Dragonball Z
- Calimero
- Pink Panther
Ik keek altijd naar Kindernet en Cartoon Network 
Verder nog:
- Full House
- Kippenvel
- Eerie Indiana
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Ik keek in ieder geval naar
- Rawhide
met Eric Fleming & Clint Eastwood
- Ivanhoe met Roger Moore
- The High Chapparral met Manolito & Linda Cristal
- The Fugitive met David Jansen
Als de weersomstadigheden het toelieten (temperatuurinversies), dan kon je op tv-kanalen 2 t/m 12 (VHF) verre stations ontvangen. O.a. een Franse zender, die "L' Homme A La Carabine"/The Rifleman met Chuck Connors uitzond. Toen indrukwekkend, maar je zag vaak maar flarden...
Gelukkig is er nu ook deze samenvatting met showdowns. 
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
In onze jeugdjaren 50 en 60 had niet iedereen tv, dus HOE keken we kinder- en jeugd series, überhaupt, hoe werd er tv gekeken... nou zo

(misschien iets off-topic, maar post kan hier ook niet.)
Black-Pearl
-
- 191 messages
- 47 votes
Ik keek vroeger altijd naar
Bassie & Adriaan
Seabert
Knabbel en Babbel daar was ik echt "grote" fan van vroeger 
Telekids en Kindernet vondt ik ook altijd wel hip 
enne voor de rest
Full House
en nog iets maar kan ff niet zo snel op de naam komen 
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
In onze jeugdjaren 50 en 60 had niet iedereen tv
Nu weet ik dat je niet van de jongste users bent.