- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Criminal Minds
Criminal Minds
noke
-
- 126 messages
- 76 votes
Ik zag dat er nog geen topic was over de serie Criminal Minds.
Daarom maar eentje begonnen.
Zelf vind ik het een van de beste series van dit moment. Tot nu toe heb ik 4 seizoenen op dvd en kan niet wachten om de rest te zien.
Ben benieuwd wat jullie van deze serie vinden.
Let me see it
-
- 87 messages
- 89 votes
super!..kijk elke woensdag en wil eigelijk meer! maar die dvd boxen zijn zo duur
en ze zijn niet bij de bieb te leen!
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
JAAAA, een Criminal Minds topic! Deze serie is ZO verslavend! 
Steengoede afleveringen, lekker psychologisch, de personages zijn intrigerend en worden voldoende uitgediept, het team is werkelijk ge-wel-dig.
Oh ja, I love Reid.
Blijf wel hopen dat Gideon op een moment nog terug komt.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Reason this is awesome:
1: fav song
2: fav character
3: fav topic on CM: Reid's addiction.
Amen. 
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
“When we were children, we used to think that when we were grown-up we would no longer be vulnerable. But to grow up is to accept vulnerability... To be alive is to be vulnerable.”
S06E10. Fijne aflevering. Leuk om weer een nieuw 'teamlid' te mogen zien, Agent Seaver. Leuke vrouw, die Rachel Nichols.
Reid blijft toch met afstand mijn favoriete personage. Heerlijk hoe hij zo druk van enthousiasme kan zijn en dan gecorrigeerd wordt door de anderen.
Mooie, gevoelige muziek en een aangrijpend einde. Begin Rossi eindelijk ook te waarderen, kon hem niet goed accepteren na het vertrek van Gideon, maar hij hoort er bij.
noke
-
- 126 messages
- 76 votes
Mijn favo is ook zeker weten Reid! Geweldig hoe hij alles eruit flapt en opsomt. Maar heel jammer dat J.J. weg is .
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Inderdaad, echt zonde. Zeker omdat ze waarschijnlijk ook niet meer terug zal komen. 
noke
-
- 126 messages
- 76 votes
Maar zolang Reid niet weggaat....dan kan ik er wel mee leven.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Dan komen alle (vrouwelijke) Reid fans in opstand en gaan ze massaal protesteren! God nee, Reid weg zou echt een gemis zijn. Toch wel de drager van de serie, samen met Hotch.
noke
-
- 126 messages
- 76 votes
hahah....ik denk het niet....Ik ben dan wel een vrouw en Reid is super.....maar knap is hij zeker niet.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Niet? Ik vind hem dus echt zeer aantrekkelijk en schattig! Ik wil hem kusjes geven en aaien. 
ace leader
-
- 3343 messages
- 0 votes
Op welke dagen komt deze serie op tv? en ik neem aan dat alleen veronica dit uitzendt
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Woensdagavond, dan komen er 3 achter elkaar. 1 nieuwe, 2 oudere. Begint om 20.30.
ace leader
-
- 3343 messages
- 0 votes
Ja, dat dacht ik dus al, bedankt. Ik had dus namelijk net 3 afleveringen gezien 
ace leader
-
- 3343 messages
- 0 votes
Ja, ik had al eerder een paar afleveringen gezien...wel interessant. Maar ik ga vanaf nu wel de serie volgen denk ik.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Eindelijk seizoen 6, episode 12 gekeken.. en ik schrok me helemaal dood door de intro met Reid.
Ik was panisch dat er iets mis met hem was, dat hij ziek was.. Ik heb teveel Prison Break gekeken, ofzo. Ik had echt medelijden met hem.
Wel een heel fijn spiritueel sfeertje had deze aflevering. Fijn dat Reid een centrale rol had. Ik zie hem zo graag. 
Spannende plottwist, ik had hem iig niet zien aankomen. Wel 'tof' dat hij weer slachtoffer werd. Goed in beeld gebracht hoe hij gekweld wordt, de pijn die hij heeft, de onzekerheid, de machteloosheid.. En nu maar hopen dat hij 'healthy' blijft..
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Vandaag weer wat oude afleveringen gekeken, waaronder deze, dit is toch wel top 3 materiaal..
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Criminal Minds Suspect Behavior S01E01+E02 gekeken, en moet bekennen dat het zeer aardig is. Was bang dat het een slap aftreksel zou zijn van Criminal Minds, en natuurlijk heeft het veel gelijkenissen, maar dit team is ook goed in vorm en de verhaallijnen zijn spannend. En... Forest Whitaker.
Ik ga deze ook maar volgen. Sowieso heel leuk dat Garcia ook meedoet in deze S.B., toch wel een aanwinst.
ace leader
-
- 3343 messages
- 0 votes
Ik ben deze serie al een tijd vergeten te volgen 
chevy93
-
- 12753 messages
- 1323 votes
Ik eerlijk gezegd ook. Zo halverwege seizoen 3 gestopt met actief kijken. Wellicht dat ik op TV nog wat afleveringen heb gezien, maar zoveel tijd, zo weinig te kijken. Of wacht... 
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Ga maar in het schaamhoekje bij ace leader staan. Foei!
Tombstone
-
- 13 messages
- 0 votes
Weinig gesproken over deze serie,opvallend.
Ik heb alle seizoenen gezien en ik vind dit een goede serie maar het kan beter.
De serie heeft leuke karakters die goed worden neergezet door zowel de hoofdrolspelers,als gast-acteurs.
De ene aflevering is sterker dan de andere maar groot nadeel is dat het af en toe wel eentonig is.
Als je een serie wilt kijken met een rode draad erin zit je bij Criminal Minds verkeerd,je zou zelfs in bijvoorbeeld seizoen 5 kunnen beginnen om dit te volgen,waardoor je hoogstens een enkele opmerking misschien niet zal begrijpen maar de serie voor de rest prima te volgen is.
Grappig is ook hoe de groep telkens elke aflevering een profile aflevert van een dader voor een groep politieagenten enz,maar het uiteindelijk nutteloos is omdat ze altijd zelf uiteindelijk de dader oppakken.
Dat dit vaak door toevalligheden gebeurd is ook wat minder maar daar kan ik mee leven.
De hoofdrolspelers zijn een leuk groepje bij elkaar hoewel je wel erg weinig te weten komen over hun prive-leven,en dat is jammer.
Daardoor is het makkelijk om een karakter als bijvoorbeeld Rossi snel te accepteren als vervanger van een vertrouwd karakter als Gideon na zijn vertrek omdat persoonlijk je weinig met deze karakters hebt en dit geldt ook voor Prentiss die Greenaway vervangt
Alle karakters worden goed neergezet,hoewel het jammer is dat iedereen wel overdreven 'goodguy' is. Iedereen heeft een goed hart en eigenlijk amper een slechte eigenschap,een eikel in het team had geen kwaad gekund.
Dan krijg je iets meer spanningen,of bijvoorbeeld een relatie tussen 2 teamgenoten zoals Morgan of Prentiss had van mij wel gemogen.
De wisselwerkinge tussen Garcia en Morgan is wel erg leuk,ook tussen Morgan en Reid.
Helaas is de serie af en toe iets te gemaakt,elk karakter moet per se een aandeel hebben in het pakken van een 'unsub'.
Ook als ze een profile geven aan de plaatselijke politie zeggen ze echt allemaal 2 of 3 zinnen,ze vullen elkaar precies aan,lijkt me makkelijker als ze het samen hebben uitgewerkt en 1 persoon verteld het,dit gedeelde verkondigen komt iets te gemaakt over in mijn ogen.
Het laatste seizoen is wel het beste waar nog wel een aardige rode draad in zit met de uiteindelijke fake dood van Prentiss als gevolg,benieuwd of dit nog een staartje krijgt aangezien de badguy in dit verhaal niet gepakt is.
Ik vind de vervanger van Prentiss nog niet zo boeiend en hoop eigenlijk dat ze terugkomt want ze had een leuk karakter en leuke uitstraling.
Leuk detail is dat de acteur die Morgan speelt half Nederlands is(zijn moeder is Nederlander) en ook geboren is in Nederland en een paar jaar hier gewoond heeft.
Had leuk geweest als hij in de serie een keer met een Nederlandse verdachte ofzo Nederlands gesproken had maar helaas.
Ook jammer dat karakters die verdwijnen nooit een comeback maken zoals Gideon,ook al is het eenmalig. JJ wel maar die was zo kort weg dat ik er nog niet eens gewend aan was.
Raar ook dat zo'n knappe dame als JJ een relatie en kind heeft met een vent die echt continu stoned lijkt te zijn,wat een suffe is dat,die uitstraling,die stem,pfff,moet ze ermee.
Volgende maand start seizoen 8 alweer,ik hoop toch op wat 'schokkende' wendingen,iets wat deze serie zelden heeft.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Vind dat je behoorlijk veel over het verleden van de profilers te zien hebt gekregen. De jeugd van Reid, de jeugd van Derek Morgan, het vorige werk van Prentiss, het privéleven van Hotch (met vrouw en kind).. Maar de serie draait natuurlijk ook niet over de levens van de profilers, maar over het werk wat ze doen. En ze werken meer dan dat ze vrije tijd hebben, dus vind het best aardig verdeelt.
Mwoah, zou kunnen. Ze hangen al vaak genoeg in de haren met Erin Strauss. Weet ook niet hoe lang dat 'leuk' zou blijven, na 8 seizoenen is het team inmiddels zo hecht, als je daar een vreemde bad guy tussen gooit.. Gideon moet gewoon terug! Blijf hem missen.
Spoiler: (weet niet of je dit al wil weten, gaat over jouw spoilers)
Ashley Seaver heeft de serie inmiddels moeten verlaten, omdat Prentiss weer terugkomt. Samen met J.J.
Op naar seizoen 8!
Tombstone
-
- 13 messages
- 0 votes
Vind dat je behoorlijk veel over het verleden van de profilers te zien hebt gekregen. De jeugd van Reid, de jeugd van Derek Morgan, het vorige werk van Prentiss, het privéleven van Hotch (met vrouw en kind).. Maar de serie draait natuurlijk ook niet over de levens van de profilers, maar over het werk wat ze doen. En ze werken meer dan dat ze vrije tijd hebben, dus vind het best aardig verdeelt.
Daar heb je gelijk in maar er zijn wel 138 afleveringen al geweest dus dat we dat kleine beetje weten mag ook wel.
De jeugd van Rossi zegt me helaas even weinig,maar voor de rest weet ik echt niks van hem behalve elke keer opmerkingen over z'n mislukte huwelijken.
Hij lijkt een eenzaam bestaan te hebben buiten het team maar echt duidelijk wordt dit nooit.
Morgan had in seizoen 6 een oogje op een vrouw die met een zaak te maken had,ze sprak met hem af,gaf hem een ketting en vroeg hem of ze mocht bellen voor een keer een drankje,en dat mocht,nooit meer iets van vernomen.
Reid had toen die flirt met dat barmeisje die d'r nummer gaf na wat magic-tricks van hem,nooit meer iets van vernomen,en van Hotch hebben we persoonlijk drama gezien hoewel dat wel erg snel vergeten was.
Mwoah, zou kunnen. Ze hangen al vaak genoeg in de haren met Erin Strauss. Weet ook niet hoe lang dat 'leuk' zou blijven, na 8 seizoenen is het team inmiddels zo hecht, als je daar een vreemde bad guy tussen gooit.. Gideon moet gewoon terug! Blijf hem missen.
Spoiler: (weet niet of je dit al wil weten, gaat over jouw spoilers)
Ashley Seaver heeft de serie inmiddels moeten verlaten, omdat Prentiss weer terugkomt. Samen met J.J.
Op naar seizoen 8!
Oh interesting spoiler! Wel blij mee!
JJ's terugkeer wist ik trouwens al natuurlijk door de cliffhanger(wel saaie cliffhanger helaas)
En je hebt gelijk dat ze hecht zijn enz,maar bedoel op zich ook geen echte badguy(ze zijn nou eenmaal de goodguys) maar gewoon een karakter die goed met de rest kan opschieten en goed z'n werk doet,maar toch wat meer slechte trekjes heeft,moeilijker in de omgang,enz.
Maar goed,jij kijkt volgens mij anders tegen deze serie aan dan mij,maar toch beleven we er allebei plezier aan,en daar gaat het om.
Tombstone
-
- 13 messages
- 0 votes
Oh jeugd van Morgan zie ik nou,ben ik nou gek of had je eerst jeugd van Rossi geschreven?

Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
True, soms walsen ze inderdaad snel over dingen heen of leggen zijlijntjes uit waar ze vervolgens niets mee doen, dat is in sommige gevallen best spijtig. Al wil ik echt niet dat Reid een vriendin krijgt hoor, hij is van mij!
Meer persoonlijke drama's (zoals Reid met zijn verslaving) zou ook wel weer eens fijn zijn, want na Hotch zijn drama en het recente vertrek van Prentiss is er verder wat het team betreft niet echt meer iets gebeurd nee.
Misschien komen er nu wat meer spanningen in het team wanneer er een aantal comebacks zijn, maar w.s. zullen die met open armen ontvangen worden en zal het lijken alsof er nooit iets is gebeurd.
Was wel een lange tijd grote twijfel of Hotch wel terug zou keren, hij zou niet meer willen tekenen voor een nieuw seizoen. Toch eens opzoeken of hij dat inmiddels wel heeft gedaan. Neem toch aan van wel. Zou anders wel heel raar zijn, zonder Hotch. Hij is niet mijn meest favoriete karakter maar ergens draagt hij de serie wel.