- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Penoza
Penoza
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Vorig seizoen vond ik Penoza en Overspel gelijkwaardig qua niveau,maar dit seizoen gaat de overwinning m.i. naar Overspel. Penoza is nog steeds goed,maar het wordt er niet echt realistischer op. Monic Hendrikx vond ik dit jaar ook wat minder.
Quido
-
- 14649 messages
- 6106 votes
Zhong Ming
-
- 31 messages
- 26 votes
Hopelijk stopt Penoza. Kreeg bij het laatste seizoen steeds meer het idee dat de
serie een familielid is van het vroegere Unit 13 en Deadline.
Het begon heel erg sterk, daarna minder.
gorelover
-
- 487 messages
- 278 votes
echt een waanzinnig spannende serie.
in 1 weekeind de series 1 2 en 3 gekeken.
irriteerde me mateloos (in de goede zin van het woord) aan de officier van justitie.
wat een achterbaks kreng was dat.
Vooral Berry en Luther vond ik bijzonder goed in hun rol zitten.
Vond Eric Corton een beetje een sukkeltje in deel 3.
Hoop op een 4e seizoen.
Quido
-
- 14649 messages
- 6106 votes
Eerste drie afleveringen van seizoen 3 zijn echt uitstekend. Snelle en soms gladde televisie, maar het werkt wel. Benieuwd naar de rest.
Vierde en vijfde aflevering ook weer voorbij. Lekker tempo en sfeertje. Opzwepend gemonteerd, ietwat dik aangezet en gelikt sounddesign, maar daar hou ik wel van. Heel erg zelfs. Beste seizoen tot dusver.
DiDa
-
- 3646 messages
- 2796 votes
Weet iemand of er nog een 4e seizoen komt? Einde van deel 3 kan ook een goede afsluiter zijn, maar was toch benieuwd.
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Weet iemand of er nog een 4e seizoen komt? Einde van deel 3 kan ook een goede afsluiter zijn, maar was toch benieuwd.
Penoza 1 - 3 Blu-ray: Link 2.
http://i58.tinypic.com/k4guoz.png
(Bij Wehkamp.nl momenteel € 5 duurder dan bij Bol.com en Mediamarkt.nl)
DiDa
-
- 3646 messages
- 2796 votes
(afbeelding)
Bedankt!
Decec
-
- 6741 messages
- 8581 votes
(afbeelding)
Vraagje, wel NL ondertiteld Blue Ray???
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
@ Dedec. De Blu-ray release van de 3 Penoza seizoenen zijn niet ondertiteld. Enige (onnodige) extra is een kartonnen hoesje om de Blu-ray, met exact dezelfde opdruk als op de Blu-ray.
Eén seizoen per disc is wel iets ten koste gegaan van de kleuren, die zijn vaak erg minimalistisch en/of met 1 dominante kleur, te vaak heeft de crew roodachtige gezichten. Scherpte en verstaanbaarheid is wel beter dan op DVD, zeker een audiowinst bij die mompelende Raymond Thiry ('Luther').
Vind echter 't beeld van mijn opnames van tv toch 't beste. Met een disc extra hadden de kleuren beter geweest en was er ook ruimte voor ondertiteling geweest (en extra features).
Nu dus 1 seizoen per disc: disc 1 8 episodes, disc 2 en 3 elk 10 episodes.
Volgens mij is Penoza wel de 1e NL tv-serie op Blu-ray, hopelijk volgen er meer!
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
Deze serie verast mij enorm, heb niet gelezen waar het over ging ben gewoon gaan kijken. Nu in 2 weken 2 seizoenen gezien en man, man wat een toppertje zeg. Kei en kei hard en dat voor een Nederlandse serie.

Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
(verwijderd)
-
- 1480 messages
- 0 votes
Voor de geïnteresseerden: Penoza is momenteel elke avond weer op tv, nu bij S01E07..
Blijft toch een erg toffe serie naar mijn mening.
En vooral een lekkere soundtrack, is t voor high-budget series/films zo moeilijk om daar aan te komen?
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
En vooral een lekkere soundtrack, is t voor high-budget series/films zo moeilijk om daar aan te komen?
Raffael77
-
- 1891 messages
- 0 votes
Zeker een leuke serie.
Nog ff wachten en dan begint het weer.
(verwijderd)
-
- 1480 messages
- 0 votes
Haha, ik had het over de soundtrack. Deze vind ik toch vele malen beter dan de meeste soundtracks van high budget (buitenlandse) producties.
kikujiro
-
- 109 messages
- 786 votes
Wat een amateuristische troep is dit zeg. Ik weet na een paar afleveringen (en daar blijft het bij) niet of ik er nou om moet lachen of huilen. Nou ben ik sowieso geen fan van Nederlands drama, maar plastischer dan dit wordt het niet. "We zijn naarrrr die Joego's gegaan." Ongeloofwaardigheid ten top. Grachtengordel meets crimineeltje spelen. Gomorra (de serie) is duizend keer beter. En Gomorra heeft er pas één seizoen opzitten. Geen wonder dat Penoza in het buitenland is mislukt. Lach-wekkend.
(verwijderd)
-
- 1480 messages
- 0 votes
Wat een amateuristische troep is dit zeg. Ik weet na een paar afleveringen (en daar blijft het bij) niet of ik er nou om moet lachen of huilen. Nou ben ik sowieso geen fan van Nederlands drama, maar plastischer dan dit wordt het niet. "We zijn naarrrr die Joego's gegaan." Ongeloofwaardigheid ten top. Grachtengordel meets crimineeltje spelen. Gomorra (de serie) is duizend keer beter. En Gomorra heeft er pas één seizoen opzitten. Geen wonder dat Penoza in het buitenland is mislukt. Lach-wekkend.
Doe eerst eens wat research voordat je iets compleets belachelijks hier neer zet, tenzij je de lezers wilt misleiden om je eigen mening kracht bij te zetten natuurlijk.. De serie is juist goed ontvangen in het buitenland en daardoor is de serie in meerdere landen uitgezonden, maar merendeels van de 'Penozas' in het buitenland zijn remakes in de moedertaal, die zijn inderdaad niet goed ontvangen maar dit kun je toch Penoza zelf niet aanrekenen?
ook is het gewoon begrijpelijk dat de ondertitelde originele versie in het buitenland niet zo goed als in Nederland is ontvangen. Er zitten namelijk veel hollandse aspecten in, zoals muziek van Hazes, die als niet-Nederlander je gewoon niets doen...
Jouw reactie is in ieder geval 'lach-wekkender' dan Penoza zelf 
kikujiro
-
- 109 messages
- 786 votes
Als iets goed is geschreven, flopt het nergens. Er is een reden dat de remakes waardeloos waren. Nederlanders zijn gewoon niet zo goed in het maken van geloofwaardige filmscripts. Toneel daarentegen is in Nederland wel van hoogstaand niveau.
Het acteerwerk in Penoza is lachwekkend. Zet er eens een serie als Gomorra naast. Dan heb ik het nog niet eens over 'top' als House of Cards, The Wire of The Sopranos. Penoza verhoudt zich tot die series als FC Zwolle tot Real Madrid.
Jellesteeg
-
- 517 messages
- 208 votes
Als iets goed is geschreven, flopt het nergens. Er is een reden dat de remakes waardeloos waren. Nederlanders zijn gewoon niet zo goed in het maken van geloofwaardige filmscripts. Toneel daarentegen is in Nederland wel van hoogstaand niveau.
Het acteerwerk in Penoza is lachwekkend. Zet er eens een serie als Gomorra naast. Dan heb ik het nog niet eens over 'top' als House of Cards, The Wire of The Sopranos. Penoza verhoudt zich tot die series als FC Zwolle tot Real Madrid.
Laat ik beginnen met het volgende: het is PEC Zwolle, niet FC Zwolle.
Mijn vraag is: waarom vergelijk jij de cast met die van bijvoorbeeld House of Cards? Dat is toch helemaal niet eerlijk? Het acteerwerk in deze serie slecht noemen, vind ik raar. Het is niet allemaal altijd top, maar over het algemeen laat de cast uitstekend acteerwerk zien.
kikujiro
-
- 109 messages
- 786 votes
Waarom is het niet eerlijk? Ik eis top, geen parodie. Eric Corton als maffiabaas: het is lachwekkend. Die vrouw die constant met een ernstig smoelwerk het Lijden voor de Kunst acteert, wekt bij mij alleen maar ergernis. Vergelijk haar nou eens met Donna Imma of Carmela Soprano.
Ik vind het acteerwerk in Penoza het niveau van een Nederlandse soap amper overstijgen. Dat is de pest van 95 procent van alle Nederlandse films en series. Het niveau in dit land is echt om te huilen. Een film als Rundskop of Deux jours, une nuit zou hier nooit gemaakt kunnen worden. Omdat de acteurs veelal 'Amsterdammers' (nagenoeg altijd import die zich het Amsterdammer zijn dan totaal aanmeet) zijn, tot de grachtengordel behoren en elkaar wijs maken dat ze zo ontzettend goed zijn. Er is veel te weinig durf en concurrentie. Die vreselijke errrrr helpt ook al niet mee om me van duistere rollen te overtuigen.
Het rare is dat er wel veel verdomd goede toneelproducties zijn. Waar 'm die discrepantie in zit, is mij nog niet duidelijk. De basis (een goed script) is hetzelfde, zou je zeggen.
Norman Mailer
-
- 873 messages
- 657 votes
Ik vind het acteerwerk in Penoza het niveau van een Nederlandse soap amper overstijgen. Dat is de pest van 95 procent van alle Nederlandse films en series. Het niveau in dit land is echt om te huilen. Een film als Rundskop of Deux jours, une nuit zou hier nooit gemaakt kunnen worden. Omdat de acteurs veelal 'Amsterdammers' (nagenoeg altijd import die zich het Amsterdammer zijn dan totaal aanmeet) zijn, tot de grachtengordel behoren en elkaar wijs maken dat ze zo ontzettend goed zijn. Er is veel te weinig durf en concurrentie. Die vreselijke errrrr helpt ook al niet mee om me van duistere rollen te overtuigen.
Eens. Volledig.
De verbarryastsmaïsering van de Nederlandse televisie en film inner circle is sedert jaren mateloos.
Het clubje heeft járen geleden een eenzijdige talentstop ingevoerd, zo lijkt het. En met succes.
Raffael77
-
- 1891 messages
- 0 votes
Overspel is anders een prima serie met Silvia Hoeks (voor mij één van de betere actrices).
Deze serie is leuk voor het vermaak en zoals altijd zijn de meeste films en series fictie. Ik hoop dat ze het bij het laatste vervolg houden om het goed af te sluiten anders krijg je van die uitgemelkte series zoals Homeland, Prison Break en Heroes die ook opnieuw beginnen.
Sommige Nederlandse films zijn best goed zoals Borgman (2013) en series als Hollands Hoop kan ik ook wel waarderen.
Je moet ook geen appels met peren vergelijken.
In Nederland maar ook in de VS wordt alles geromantiseerd, opgeblazen hoe gevaarlijk ze (maffia) wel niet waren/zijn.
Een ding staat vast en dat is een happy end bestaat niet in die wereld en ik moet je gelijk geven vooral in Napoli, Favela maar ook Colombia gebeuren hele rare dingen.
Ik kijk beide series.
starbright boy (moderator films)
-
- 22398 messages
- 5070 votes
Was iets te snel met mijn kritiek na anderhalve aflevering vijf jaar terug.
Ben het nu aan het bingewatchen. Zaterdag begonnen, moet nu nog vier afleveringen. Genoeg kritiek op mogelijk (met name de soms wat opzichtige dramatiek (geboorte en dood tegelijk en dat soort scenes), de geforceerde manier waarop de serie in het tweede seizoen weer opstart en als je alles achter elkaar kijkt zijn die enorme hoeveelheid flashbacks tamelijk dommig en zo zijn er nog wel een paar puntjes). Maar verder vind ik het een lekkere serie, met prima acteurs en interessante personages. Lekker tussendoortje. Had ik even behoefte aan. Maar serie vier ga ik ook wel weer kijken. Ik zou denk ik nog een vijfde maken als slot over een jaar of twee en heb ook wel een einde in mijn hoofd: Carmen is eindelijk weg uit het criminele wereldje, maar minstens twee van haar kinderen zitten er juist weer heel diep in.
Heb trouwens de eerste aflevering van de Amerikaanse remake gezien, in alles een stuk slechter dan het origineel opvallend genoeg. Waarom dat flopte was me na de eerste aflevering eigenlijk wel duidelijk. Begint al in de eerste scene waarin begonnen wordt met de ripdeal. Die is in het origineel niet te zien (wat dramatisch veel beter werkt) en in de remake ziet-ie er niet uit.
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Penoza krijgt 5e seizoen: Penoza krijgt vijfde seizoen|Prive| Telegraaf.nl
Decec
-
- 6741 messages
- 8581 votes
Echt waar, oh ik ga eerst 4e seizoen kijken...
bart007bond
-
- 1443 messages
- 350 votes
Wat een ijzersterk begin. Heb het idee dat de 2 oudste kinderen minder aandacht gaan krijgen dan boris. Maar wat een super begin. Lekker hard. Kan niet wachten op de volgende week.
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Wat een ijzersterk begin. Heb het idee dat de 2 oudste kinderen minder aandacht gaan krijgen dan boris. k.
Eindelijk! Het 4e seizoen van Penoza is begonnen: http://www.ad.nl/ad/nl/5601/TV-Radio/article/detail/4140996/2015/09/13/Eindelijk-Het-vierde-seizoen-van-Penoza-begint.dhtml