- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Penoza
Penoza
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
De 2DVD Penoza-II is inmiddels afgeprijsd van € 29,99 naar € 9,99 (o.a. Blokker, Bol.com)
Echter in case ditmaal 2 discs gestapeld (
) en zeer moeilijk er uit te krijgen.
Bij 1e seizoen waren beide discs nog gesplitst over beide helften van de case.
Voor beide seizoenen geldt ca. 2x 220 minuten op 1 disc, wat helaas ten koste is gegaan van audio en beeldkwaliteit. Op Blu-ray had 2 discs prima gekund voor behoud HD kwaliteit.
Vanaf zondagavond seizoen III maar in HD opnemen.
PS
Vanavond deel cast PENOZA III bij ene Umbertho Than bij RTL-4.
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
laundromat
-
- 2434 messages
- 0 votes
Laatst nog met Peters in zandbak gezeten. Hij met zijn dochter, ik met met mijn nichtje. Heb natuurlijk heel normaal gedaan, maar hij is errug leuk 
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Lv92
-
- 278 messages
- 0 votes
Aardig begin van het nieuwe seizoen. De meeste scenes zijn alleen wel wat kort, en qua plot is het (nog) een beetje chaotisch. Maar het valt me best mee.
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Aardig begin van het nieuwe seizoen. De meeste scenes zijn alleen wel wat kort, en qua plot is het (nog) een beetje chaotisch. Maar het valt me best mee.
Deze 1e aflevering leek nu daarom meer de Berry Show; hij (Loek Peters) had sowieso vrij veel screentime t.o.v. de vorige seizoenen. Hij was goed los in elk geval (t.o.v. een dit maal vrij houterige Hendrikcx). We wachten maar af.
Fl0wan
-
- 14 messages
- 451 votes
Gelukkig is Berry een geweldig personage dus vind het niet zo erg
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Gelukkig is Berry een geweldig personage dus vind het niet zo erg
kelama3
-
- 343 messages
- 179 votes
Goede serie!
Net de eerste twee seizoenen gezien, en ik kijk uit naar het derde seizoen!
Lekker hoor, eens iets anders dan een politie-serie!
Het enige kritiekpuntje: de make up/ schmink is verbazingwekkend slecht!!
Vanaf de eerste aflevering verplaatsen er blauwe ogen van links naar rechts... En dan weer terug..
Bebloede wonden komen en gaan,we hebben echt af en toe dubbel gelegen en regelmatig teruggespoeld om te checken of we dit nou goed zagen of niet!
Ongelofelijk dat daar niet beter op gelet is,zeg!
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
@kelama3. Overspel van de VARA is in HD, maar Penoza niet. Soms erg flets beeld (ook op de DVD's). Misschien om oneffenheden wat te verdoezelen? Serie onder tijdsdruk gemaakt?
Tot nu toe verder prima serie. Kijken weer uit naar de 'Berry-momenten'.
Lv92
-
- 278 messages
- 0 votes
Helaas. Valse hoop. De serie voelt als geheel simpelweg te onevenwichtig aan om zich te onderscheiden van andere (niet Nederlandse) series. De lat ligt duidelijk hoger dan eerst, maar de ideeen worden telkens maar half waargemaakt. Meest opvallend is het toeval wat een steeds grotere rol begint te spelen. Vind dit persoonlijk erg vervelend. Pluspunt ten opzichte van vorig jaar is dat de spanning wat langer vastgehouden wordt. Maar daar staat tegenover dat het gehele netwerk van onze hoofdpersoon wel erg overdadig aan het worden is. Hoop personages zijn teveel een pion in een schaakspel, dan een mens in een conflict. Desalniettemin, met betrekking tot het aanbod van series in NL, is het een van de weinigen die een beetje uitnodigt om bekeken te worden.
Vind iemand anders hier er nog iets van, of ben ik de eenzame fietser?
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Gisteren weer 'Overspel II' gezien, en dat maakt een evenwichtiger indruk en acteerwerk vind ik ook beter.
In Penoza III vind ik de vertolkingen van vooral Lucien, Storm en Sandrina Breusink ondermaats. Monic Hendrickx leek 3 episodes nodig te hebben om op gang te komen. In tegensteling tot haar filmmoeder (Olga Zuiderhoek), die goed op dreef is; haar vertolking is gelijk aan die in de ook lopende serie 'Man met de Hamer', waar ze ook een moeder speelt.
Siegrid ten Napel speelt Natalie zoals ze Marit speelt in 'Overspel'; met dezelfde wazige blikken ook. In beide series is ze 'de dochter van'.
Inbreng Berry valt tot nu toe ook wat tegen.
Mij is, ook na herzien, nog een raadsel hoe de politie plots achter de jonge daders van de joyriding is gekomen en Carmen plots details daarvan wist, zoals wie reed.
Vanavond al weer aflevering 6/10.
SelmaDuim
-
- 4907 messages
- 732 votes
Boris heeft toch zelf aan het zusje van het slachtoffer verteld dat zij die jongen hebben aangereden? Dit toen zij op het punt stonden om te gaan zoenen. Vandaar ook de "geeft niets" tegen het zusje toen hij uit de klas werd gehaald. Ik heb het niet teruggekeken, maar ik kan me herinneren dat de jongens zelf in de woonkamer tegen Carmen en met oma en John erbij hebben verteld hoe het zit, maar ik kan me vergissen. Ook heeft Carmen er nog een één-op-één gesprek over gevoerd met Boris toch?
Lv92
-
- 278 messages
- 0 votes
Aflevering van vanavond is op zich best geslaagd. Kan nog wel eens sterker eindigen dan verwacht.
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Aflevering van vanavond is op zich best geslaagd. Kan nog wel eens sterker eindigen dan verwacht.
En aan het eind de introductie van die blondine van de z.g. kinderbescherming (Anniek Laura Pheifer), Zij zat ook in 'De Prooi', die zaterdag deel 3/3 had en acteerde daarin erg goed! Dat beloofd nog wat, en ze is ook nog opvolger van die mol Storm. Nu wel iemand die uitstekend kan acteren!
Alleygator
-
- 108 messages
- 92 votes
De karakters zijn goed uitgewerkt en worden mooi vertolkt maar het is mij ook opgevallen dat sommige dialogen onverstaanbaar zijn. Als je het volume van je tv opschroeft, worden de bijgeluiden ook harder. Dat heeft met de sound-editing te maken en zegt niets over het mooie acteerwerk van , met name Raymond Thiry als Luther. Voor de rest niets dan lof over deze serie.
vallend glas
-
- 29 messages
- 5 votes
Blijf het een extreem matige serie vinden en dan te bedenken dat Penoza het beste is wat het Nederlandse film industrie te bieden heeft. Geen wonder dat de Amerikaanse-remake al na 1 seizoen werd gecanceld.
Ajax&Filmfreak
-
- 3362 messages
- 3729 votes
1e seizoen was gewoon prima hoor
Quido
-
- 14649 messages
- 6106 votes
Waarom zou dit het beste zijn wat de Nederlandse filmindustrie te bieden heeft? Wie zegt dat?
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Tja, deze seizoens-finale is na een mooi 'Berry-moment' ook het juiste moment om met de serie te stoppen.
Jammer daarom die overweging (ingegeven door 3 seizoenen met hoge kijkcijfers) om nog een seizoen te maken en tegelijk dan ook een spoiler.
patrick17
-
- 613 messages
- 448 votes
Lijkt mij ook. Elk verhaal wat hierna komt is overbodig. De verhaallijnen zijn op.
Het is prima naar drie seizoenen wat mij betreft. 
Decec
-
- 6741 messages
- 8581 votes
komt er seizoen 4?
Producent NL Film en de KRO maakten eerder deze week al bekend plannen te hebben voor een vierde reeks van Penoza. Het besluit of deze reeks er komt, hangt er onder meer van af of het budget van een mogelijk nieuw seizoen rondkomt. Diverse acteurs hebben de afgelopen tijd al laten weten er veel voor te voelen nog een reeks te maken van de goed bekeken thriller.
dvdgekske
-
- 4 messages
- 0 votes
HO-LY SH*T!
Gisteren de serie uitgekeken en man wat een serie :/
Ben er nog stil van.
Ga nu stilletjes aan op zoek naar de DVD's want die MOET ik hebben haha 
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Ga nu stilletjes aan op zoek naar de DVD's want die MOET ik hebben haha
De 3 seizoenen samen in boxset wordt voor € 29,95 aangeboden.
Omdat ik per seizoen gekocht heb, moet ik wachten op prijsdaling seizoen 3. 
dvdgekske
-
- 4 messages
- 0 votes
Hoi Dogie, ik heb het liefste alles in een maar ik zie hier bijvoorbeeld een aanbieding van € 10,- (is wel met lidmaatschap, ook via KRO). Waar had jij die € 30 euro box vandaan?
Denk dat ik dat gewoon ga doen, volgens mij kan ik het dan weer vrij opzeggen na m'n eerste bijdrage dusja. Maar denk dat ik het wel laat doorlopen want steun ze graag als ze dit soort NL topseries maken!!!
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Hoi Dogie, ik heb het liefste alles in een maar ik zie hier bijvoorbeeld een aanbieding van € 10,- (is wel met lidmaatschap, ook via KRO). Waar had jij die € 30 euro box vandaan?!!!
Heb 3e seizoen opgenomen en kan terugkijken als het moet. Wacht verder tot ook de DVD van 3e seizoen onder de € 10 verkocht wordt.
Kopers zoals ik van de 1e 2 seizoenen hebben dus niets aan die KRO actie.
Maar, mooie actie van KRO. En inderdaad, voor einde van dat jaar weer opzeggen!
krabs_movie
-
- 64 messages
- 1 votes
Vorig seizoen vond ik Penoza en Overspel gelijkwaardig qua niveau,maar dit seizoen gaat de overwinning m.i. naar Overspel. Penoza is nog steeds goed,maar het wordt er niet echt realistischer op. Monic Hendrikx vond ik dit jaar ook wat minder. Toch hoop ik op een vervolg, de laatste scene vraagt daar om...