- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- The Walking Dead (AMC)
The Walking Dead (AMC)
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2534 votes
Komt er trouwens een 5de aflevering? Ja, toch? Want seiz. 1 bestaat uit 6 afleveringen, dus deze toch ook? Zo ja, weet iemand wanneer afl. 5 komt?
jacobine_rodijk
-
- 2806 messages
- 9511 votes
Nee, seizoen twee bestaat uit vier afleveringen.
Macmanus
-
- 13726 messages
- 3701 votes
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
En gister weer bij geraakt. Episode 3 was echt geweldig trouwens
. Ik blijf het wel een heerlijke serie vinden. Geen effectbejag inzake de zombies, meer een middel dan een doel en de focus op het mentale aspect van een groep survivors, het rondtrekken, de mooiste shots van de uitgestorven environments blijven mooi. Wat een heerlijke originals heeft AMC toch. Zelfs Cohan was te pruimen. Die banale humor ook
.
Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes
Oeh 2x05 was echt weer zo geweldig!
Daryl en ook eindelijk Merle weer samen!
Onwijs sterke personages en ik hoop stiekem echt dat Merle nog een keer voor vast terugkomt Eindelijk gebeurde er wat meer, alleen jammer dat Andrea zo mogelijk nog irritanter was dan normaal. Einde was wel spannend! Nooit gedacht dat die farmers een stel zombies in hun schuur hadden zitten. Shocking. Erg benieuwd dus naar de volgende aflevering!
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Oei, je maakt me benieuwd Rianneke. Ik ga het ook zeker vandaag kijken.
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2534 votes
Mooi dat afl. 5 uit is. Ik wacht er al dágen op. Ik ben ook sterk aan het twijfelen om het aan te schaffen zodra seiz. 1 uit is.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4082 votes
Nou, nog 2 afleveringen kijken. Geen zin meer in. Moet zeggen dat ik seizoen 1 wel tig malen beter vind. Ben benieuwd of 4 en 5 WEL weten te overtuigen. 1 tm 3 nog niet tot nu toe.
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2534 votes
Zal waarschijnlijk komen omdat het groepje tot een halt is gekomen bij Hershel's boerderij en de verdwijning van Sophia. Of ligt het aan iets anders? Want ik vind dit wel een prima seizoen tot zover.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4082 votes
Ja, heb daar echt problemen mee. 2 doodsaaie afleveringen in een flut landhuisje. Op de cliffhangers na zit er niet echt meer een voelbare spanning in.
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2534 votes
[Spoilers kan je wel lezen, rep_robert, je bent al ver genoeg om dit te weten]
Begrijpelijk. Ik ben benieuwd of afl. 5 nog wat vooruitgang heeft, want hun 'pauze' bij Hershel mag wat meer tempo hebben. Nu is hun reden van verblijf het herstellen van Carl, maar aangezien Rick Hershel heeft gevraagd of ze langer mogen blijven is ook niet echt geruststellend. Maar het zal waarschijnlijk niet lang meer duren voordat ze weg zijn.
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2534 votes
Nummer 5 was niet bepaald bevorderend te noemen. Hoe het is afgelopen (schuur vol met 'walkers') lijkt me een nieuw hoofdstuk waar beide partijen een fikse ruzie zullen krijgen en uit elkaar zullen gaan.
Inmiddels heeft Daryl een bewijs gevonden van Sophia; haar pop. Voordat hij z'n ontdekking heeft gedaan, moest hij het bekopen met een flinke wond aan z'n zij doordat die viel. En wie zag die daar, als verschijnsel; z'n broer Merle van seizoen 1.
Voor de rest zijn ze nog steeds bezig met hun dagenlange zoektocht en elkaar in bedwang proberen te houden...
Nog een weekje wachten dan maar.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Nou, de aflevering van gister was echt doodsaai. Ik wil nu echt weer eens actie en spanning zien en niet weer een aflevering met het gelul op de boerderij. Sowieso word ik echt moe van die meid met haar zwangerschapsproblemen. Damn, pleur op! Het einde was wel gaaf met die schuur vol walkers. Hopelijk breken ze uit en killen ze al die vaste bewoners van de boerderij, behalve dat meisje die onze Chinees leuk vind. En je merkt, ik ben nog niet zo goed met namen onthouden bij deze serie 
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2534 votes
Ik vermoed ook dat de opgesloten zombie's vrijkomen en het groepje aanvallen, waar de meeste zullen ontsnappen. Of anders breekt er gewoon een ruzie tussen beide partijen naar aanleiding van dit en enkele andere problemen. Ik hoop dat ze i.i.g. de boerderij zullen verlaten tijdens de volgende aflevering.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4082 votes
[Spoilers kan je wel lezen, rep_robert, je bent al ver genoeg om dit te weten]
Begrijpelijk. Ik ben benieuwd of afl. 5 nog wat vooruitgang heeft, want hun 'pauze' bij Hershel mag wat meer tempo hebben. Nu is hun reden van verblijf het herstellen van Carl, maar aangezien Rick Hershel heeft gevraagd of ze langer mogen blijven is ook niet echt geruststellend. Maar het zal waarschijnlijk niet lang meer duren voordat ze weg zijn.
Vond episode vier ook maar weer mwoah mwoah. Gebeurt weer erg weinig en verder dan een geforceerd spannend momentje met een zombie uit een put halen kwamen ze niet. Belachelijk trouwens dat ze dat probeerden, sloeg nergens meer op.
Weg bij die kutboerderij en terug door het land heen!
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2534 votes
Wat mij betreft mogen ze een paar commando's tegenkomen bij een volgend stad en met hun het stad proberen te ontvluchten. Dan heb je enigszins wat spanning en actie.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4082 votes
Persoonlijk drama kan ik inderdaad best tegen, maar in seizoen 1 gaat dat tenminste nog gepaard met wat actie en spanning(verlaten stad).
Episode 5 nu maar even kijken.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Bah, the Walking Dead is echt nu een GTST met af en toe wat zombies geworden. Wat is de nieuwe aflevering weer belachelijk oninteressant zeg. Alles was boeiend tot ze bij die stomme boerderij aankwamen. Ik kan dat gelul over zwangerschap en vreemdgaan echt niet meer aanhoren. Welke Walker kan haar eens doodbijten? Het is gewoon saai en nutteloos geworden. Hopelijk krijgt de serie weer heel snel een paar topafleveringen, want anders vrees ik dat velen af gaan haken.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4082 votes
Is het budget ook opeens minder vraag ik me dan af. Dat ze telkens bij die boerderij blijven. Trouwens, wat was het nut van die flashback aan het begin van episode 5..sloeg nergens op(even laten zien dat ze toch wel budget hebben?). A&L spoort me nu ook niet echt meer aan om verder te kijken
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2534 votes
Ik heb anders wel zin in afl. 6 Secrets (hopelijk met wat meer spanning, nu de Walkers in Herschel's schuur ontdekt zijn).
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4082 votes
Het was inderdaad weer behelpen, de grote cliffhanger van de vorige aflevering(ep5) wordt weer niks mee gedaan en er is weer bijzonder weinig gebeurt, behalve een heen en weer momentje voor wat pilletjes. Het eindigt ook behoorlijk soft...het is moeilijk om nog aan te haken, maar ik mis vooral de onderhuidse spanning gecombineerd met persoonlijk drama. Drama dat in het vorige seizoen ook veel beter tot z'n recht kwam. Dit komt idd in de buurt van GTST achtige perikelen.
Albus Dumbledore
-
- 2041 messages
- 884 votes
Hmm... jammer dat er dus weer weinig staat te gebeuren. Maar volgende week is de Mid Season Finale, dus wie weet dat er dan wel wat opschudding gaat komen.
Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes
Ik vond het wel weer een goede aflevering. Maar van mij mag er nu ook wel wat meer gebeuren, het word iets teveel drama en te weinig actie. Dat idee heb ik ook wel inderdaad, maar om het nu gelijk met GTST te gaan vergelijken slaat natuurlijk nergens op. Ondanks dat het traag is, vind ik het nog steeds een erg sterke serie. Het hele sfeertje blijft wel hangen, en de background story's vind ik gewoon goed en erger me daar helemaal niet aan. Maar de balans maar er nu wel weer wat meer inkomen.
Ben wel benieuwd naar volgende week. Denk dat Shane nog wel eens voor wat opschudding kan gaan zorgen. We zullen het wel zien. Jammer dat er dan een pauze is, ga het wel missen!
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4082 votes
Tsjah, het bevat nu gewoon teveel soapie elementen. Er zit gewoon geen enkele vorm van spanning of actie meer in. Enkel wat geforceerde elementjes een minuutje tussendoor per aflevering. Zwangerschap, vreemdgaan, geheime relaties etc. etc.
Martine147
-
- 9 messages
- 11 votes
Ik heb net aflevering zes gekeken van seizoen 2 en ik vond het nu weer een stuk spannender dan voorheen. Ik vind wel dat seizoen 1 een stuk spannender is dan seizoen 2, dus ik hoop dat de groep gauw weer verder trekt en niet meer op de boerderij blijft. Al met al een super spannende serie en kan niet wachten tot volgende week maandag. 
Martijnnn
-
- 2248 messages
- 2407 votes
Eigenlijk vind ik het juist wel interessant met al dat drama. Het wordt er ook wel spannend van als er niet altijd een zombie is als je het denkt, anders wordt het muziek wat afgezaagd, ooh ja daar zit weer een zombie hum hum. Zombies in de put, zombies in de boerderij, avontuurtje van Daryl, ik vermaak mij wel met zulke dingen. Gewoon omdat ik er vanuit gaat dat er nog heel veel gaat komen. Het is geen serie van 5 minuten of een filmpje van anderhalf uur die vol kan zitten met zombie bashen, het is ook eigenlijk een drama serie in een zombiewereld, als je er met die intentie naar kijkt valt het allemaal reuze mee.
Ik heb ook ergens gelezen dat in seizoen een personage zou komen dat de favoriet van de striplezers was waardoor er sowieso wat meer actie zou komen. Ben benieuwd, we hebben nog 7 afleveringen te gaan, jammer dat ze pas weer verder gaan in februari na de aflevering van morgen.
Bla
-
- 769 messages
- 2146 votes
Mijn broertje heeft 4 strips waarop de serie is gebaseerd. Dus hij heeft de eerste 4 seizoenen al voor me lopen spoileren. -.-
Er komt in ieder geval nog een hoop meer actie.
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2534 votes
Ik heb ook de wiki doorgenomen wat betreft TWD strips. Ik heb het één en ander gelezen over een aantal personages waaronder Rick en Shane. En wat over de locatie's. Het zegt natuurlijk niets, aangezien er hier en daar wat veranderingen komen in de serie.
Testa-Rossa
-
- 422 messages
- 133 votes
Fijne serie, eigenlijk in het geheel niks van meegekregen en in de afgelopen twee dagen t/m seizoen 2, aflevering 5 gekomen.
Einde van SE2/EP5 heeft qua plotwending toch wel érg veel overeenkomsten met Romero's 'Survival of the Dead'.
Verder ergerde ik me bij de laatste aflevering van seizoen 1 aan het panische gedoe bij de CDC, het dreigende gevaar van 's nachts buiten blijven terwijl er legio verlaten tanks en andere gepantserde voertuigen waren.
Daarbuiten vind ik het echt top, ga het zeker volgen vanaf nu!
Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes
Wow de 'mid season finale' was echt geweldig 
Ik ben eigenlijk nog in shock van het einde. Zo mooi en tegelijkertijd ook zo disturbing. Ik zat echt met tranen te kijken. Het was natuurlijk wel een beetje te verwachten dat Sophia uiteindelijk nog uit de schuur kwam lopen, maar dat maakte de impact toch niet minder zwaar. Daarbij was de muziek echt perfect en ook het acteerwerk vond ik persoonlijk top. Echt wel één van de beste scenes tot nu toe. Ik had echt te doen met Hershel, en ik ben erg benieuwd wat zijn reactie hierop gaat zijn. Zal niet al te best zijn, als ik de trailer van episode 8 mag geloven.
Ik ben echt nog steeds helemaal weg van deze serie, en ik kan gewoon niet geloven dat ik nu tot Februari moet gaan wachten tot de volgende aflevering