• 177.992 movies
  • 12.204 shows
  • 33.973 seasons
  • 646.999 actors
  • 9.371.154 votes
Profile

The Walking Dead (AMC)

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Focus ligt ook anders. The Walking Dead is dan vooral een post apocalyptische serie waar Zombies niet meer dan een middel zijn maar er wordt vooral ingespeeld op het mentale aspect van een outbreak, dit lijkt toch wel het tegenovergestelde. Bovendien kan zo'n serie lastig op tegen de high production value van TWD imho.

Fortune

• 4312 messages
  • 2769 votes

Hell yes! Dat ziet er vet uit!

Soundtrack klinkt goed. De acteurs zien er tenminste niet uit als semi-modellen zoals in TWD. Nog geen soap elementjes gezien. Lekker in je trainingsbroek met een hakbijl erop uit door gangetjes of in de kinderkamer. Een gast die ergens nog een zombie aan het porren is. Awesome!

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

Bovendien kan zo'n serie lastig op tegen de high production value van TWD imho.
Jij moet weten dat dat geen reet uit hoeft te maken . Maar je hebt wel gelijk verder!

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Nee, snap dat als geen ander. Al vind ik zo'n zombie concept veel beter werken in film. Anders heb ik het wel gezien, al ben ik ook verre van een TWD fan, wel een AMC fan .

edit: en een zombieconcept zonder Alexis Texas is ook gewoon niks .

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

Ik denk dat die Viva Berlin wel te vergelijken valt met Dead Set (2008) Vond dat wel werken (al zag ik hem gewoon als film en niet in 5 delen..) dus hoop op eenzelfde ervaring maar dan nog wat duisterder!

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Lijkt me ook echt jouw ding, en geeft je precies wat je bij TWD mist. Jij bent dan ook een meer een zombie whore .

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Tonypulp wrote:

Viva Berlin trailer Kijk, zo maak je een zombie serie. Wat ziet dat er ge-wel-dig uit

Ziet er bepaald niet bijzonder uit, eerder een rip off van The walking dead.

Waarom wil je je toch altijd zo afzetten? Net of TWD een slechte zombie serie is.

Fortune

• 4312 messages
  • 2769 votes

Een rip off van TWD?? Helemaal gek zeker!

TWD is een slechte zombie serie, maar is misschien een goede soap.

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

Ziet er bepaald niet bijzonder uit, eerder een rip off van The walking dead.

Waarom wil je je toch altijd zo afzetten? Net of TWD een slechte zombie serie is.

Heeft echt helemaal niks met Walking Dead te maken Is TWD dan ook maar meteen een rip-off van Dead Set? Of van Carriers? Of...

Daarnaast is het, zoals Fortune al zegt, geen 'zombie' serie. En als het dat ergens wél probeert te zijn, faalt het ongekend hard. Heeft verder niets met afzetten te maken, maar zo degradeer jij mijn mening wel vaker. Lekker makkelijk.

Fortune

• 4312 messages
  • 2769 votes

The Walking Dead is echt een serie waarbij gekeken word naar boodschappen en belangrijke waarden en dan word er ook heel veel gedacht aan dat de vrouwen en mannen geëntertaind worden d.m.v het romantisch verhaaltje. Van zou de hoofdpersoon zijn vrouw nog terug zien? Natuurlijk zou hij die nog terug zien, ondertussen is dat vrouwtje wel vreemd gegaan volgens mij maar uiteindelijk zullen ze elkaar wel weer terug vinden. Dit is gewoon een te hoog Bold and the Beatifull gehalte voor een zombie serie waarbij gedacht word aan heel de familie. De kinderen vinden het leuk maar er zit ook genoeg in voor de ouders. Er word teveel gedacht aan; iedereen moet het iets aan vinden zodat we een zo groot mogelijk publiek kunnen trekken. En voegt het uiteindelijk iets nieuws toe aan de zombie genre? NEE.

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

Er word teveel gedacht aan; iedereen moet het iets aan vinden zodat we een zo groot mogelijk publiek kunnen trekken.
Perfecte omschrijving en dat is meteen typerend aan Darabont's gehele oeuvre. Een allemans-pleaser is het en ik hou nou eenmaal van genrewerk Niets aan te doen.

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3279 votes

Met The Mist heeft de beste man bewezen dat hij geen allemans-pleaser is.

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

Aaah The Mist.. nog zo'n meesterwerk.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Benjamin Munz en Moritz Mohr grossieren nou ook niet bepaald in meesterwerken hoor .

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3279 votes

@jeroentjuhhhhh

Trouwens, de haat die jij en vele anderen voelen bij zijn films zijn nog een beter bewijs van de stelling dat Darabont geen allemans-pleaser is.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Shawshank en Green Mile zijn dan ook nog eens boekverfilmingen.

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

BoordAppel wrote:

@jeroentjuhhhhh

Trouwens, de haat die jij en vele anderen voelen bij zijn films zijn nog een beter bewijs van de stelling dat Darabont geen allemans-pleaser is.

Niemand kán een allemans-pleaser zijn, maar hij poogt dat wel altijd Dát is eigenlijk het punt. Hij probeert altijd zoveel mogelijk elementen combineren om een zo'n breed mogelijk publiek aan te trekken.

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3279 votes

Shawshank en Green Mile zijn dan ook nog eens boekverfilmingen.
The Mist ook, maar ik snap niet helemaal wat je daarmee wil zeggen.

Overigens ben ik ook van mening dat deze serie wat teveel soapelementen heeft en wat te weinig horror/gore maar dat het gedaan wordt om iedereen tevreden te houden, nou nee. Dan ga je namelijk geen serie over rottende lijken maken maar ga je gewoon mee op de sexy vampierenhype van de laatste jaren.

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

Dan ga je namelijk geen serie over rottende lijken maken maar ga je gewoon mee op de sexy vampierenhype van de laatste jaren.
Die hype is al te druk. De zombie-hype biedt nog iets meer ruimte in serieland (games en films zijn al over hun piek heen), daar speelde hij duidelijk op in. Maar in plaats van gewoon een echte zombie-serie maakt hij er een apocalyptisch drama van met wat zombies. Dit + dit + dit + dit = een beetje te safe naar mijn mening, het mist wat...ballen.

Macmanus

• 13726 messages
  • 3701 votes

Opvallend genoeg werkt de rust en de rustige opbouw voor mij juist heel fijn. Dead Set vond ik na een tijdje wat saai. Het was maar goed dat het eigenlijk niet veel langer was dan een full feature film. Hier ga ik goed mee met het verhaal. Vindt het nog niet teveel splitsingen hebben om al echt over een soap te spreken. Ik vind het een beetje er tussen in bungelen. Het is niet zo bold of intelligent als een Breaking Bad of The Wire, maar ook nog lang niet zo soapig en safe als een The Vampire Diaries ofzo.

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

Inderdaad...het heeft dus van alles wat

rep_robert

• 27517 messages
  • 4082 votes

jeroentjuhhhhh wrote:

(quote)
Heeft echt helemaal niks met Walking Dead te maken

Dan is de vraag, waarom post je die video hier...

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

Omdat het een zombie serie is zoals ik hem wél graag zie, als tegenpool van WD. Beetje om aan te tonen hoeveel water er bij de zombiewijn wordt gedaan door Darabont. Maar nu val ik in de herhaling, je had het ook gewoon even allemaal kunnen lezen want de discussie gaat erover.

rep_robert

• 27517 messages
  • 4082 votes

Kan ik ook wel linkjes van goede horrorfilms plaatsen bij die crap die jij kijkt. Om te laten zien hoe het wel moet Het kan ook op een andere manier denk ik(eigen topic?)

Ik heb de discussie gelezen, maar die slaat verder ook niet echt ergens op. Hetzelfde is wel 10x herhaald

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

BoordAppel wrote:

The Mist ook, maar ik snap niet helemaal wat je daarmee wil zeggen.

Dat dat helemaal los staat van een allemans pleaser zijn.

rep_robert

• 27517 messages
  • 4082 votes

Met een gemiddelde van 3,25 voor een horrorfilm lukt dat ook wel voor de grote massa hoor. Vind dat er niks mis is met the Mist en ja, ik ken de bekende kritiekjes.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Vond ik ook niet, verre van eigenlijk. Vind Darabont juist een erg kundige regisseur. Hij is inderdaad goed om dingen te maken wat een breed oubliek waardeert, jong en oud, en dat is wat mij betreft helemaal geen verkeerde ontwikkeling.

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

Kan ik ook wel linkjes van goede horrorfilms plaatsen bij die crap die jij kijkt.

Wacht... deze ?

maar die slaat verder ook niet echt ergens op.

Mweeh... right.

Macmanus

• 13726 messages
  • 3701 votes

Tonypulp wrote:

Inderdaad...het heeft dus van alles wat

Valt toch wel mee. Denk als die echt iedereen wil pleasen hij sowieso het wat sneller maakt en juist meer zombie kills laat zien. Lijkt me sterk dat Darabont de gemiddelde huisvrouw verwacht te bereiken met deze serie laat staan wil pleasen.

eltorro

• 898 messages
  • 3054 votes

Nieuwste aflevering was nogal saai en tegenvallend na de geweldige vorige aflevering. Op de zombie in de put na was er maar weinig gore te vinden. Hopelijk gaan ze in de volgende aflevering weer weg bij de boederij en krijgen we ook weer wat meer gore en post apocalyptische zaken.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.