• 177.954 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.991 actors
  • 9.370.970 votes
Profile

The Walking Dead (AMC)

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Vind het ook een alleraardige serie. Al zijn er wel episodes geweest waar een personage centraal stond die niet zo boeiend was. Al blijf je dat altijd wel hebben natuurlijk maar toch.

Respekked

• 6286 messages
  • 1228 votes

Naomi Watts wrote:

tot de beste series behoren. The Wire, Six Feet Under, Carnivale, Mad Men, Deadwood etc.

Breaking Bad

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Breaking Bad heb ik nog liggen maar ben momenteel erg druk met Smallville en boven genoemde series. Beetje doseren. Breaking Bad staat bovenaan de lijst van series die in mijn schema komt als ik er één afgerond heb.

Respekked

• 6286 messages
  • 1228 votes

Doseren is goed, less is more natuurlijk (of toch niet?)! Maar het kan geen kwaad om een topper als Breaking Bad hier en daar in een topic te pluggen

rep_robert

• 27517 messages
  • 4082 votes

Jemig, series en al die films. Waar haal je de tijd vandaan.

$pecial

• 1147 messages
  • 553 votes

Naomi Watts wrote:

Breaking Bad heb ik nog liggen maar ben momenteel erg druk met Smallville en boven genoemde series. Beetje doseren. Breaking Bad staat bovenaan de lijst van

series die in mijn schema komt als ik er één afgerond heb.

Breaking Bad

Simpelweg de beste serie ooit!

alfredh

• 84 messages
  • 54 votes

Zeer belovend begin. Maar alras daalt het niveau. Clichés, belabberde accteerprestaties, inconsequent gedrag van de personages, ...

De gezapige sfeer van de serie vloekt ook gewoonweg met de beklemmende, anarchistische uitstraling, eigen aan het zombie-universum. Het is bijna lachwekkend om te zien hoe zich een (stomvervelende) soap ontwikkelt binnen een desolate wereld waar me dunkt toch de overleving, de angst, de hysterie en dies meer centraal zouden moeten staan. De hoofdfiguur loopt nauwelijks een trauma op laat staan dat hij zich één moment afvraagt hoe dit alles heeft kunnen gebeuren. Maar, maak ik net de bedenking, misschien is hij zelf wel een zombie?

En waarom, in godsnaam, rijdt hij met een paard de stad in? Kon hij niet even die autosleutels binnenshuis gaan zoeken? Welk dramaturgisch,doel heeft deze scene, gezien het feit dat het arme paard luttele minuten later wordt verorberd? Nul komma nul dus. Of het moet zijn dat de makers het toch zo onwezenlijk cool vonden...

En waarom kunnen die vette Latino's met bijna zonder wapens zich goed verschansen (meer nog: ze kunnen het zich kennelijk permitteren om granny-oppas te spelen) terwijl het leger blijkbaar tot de laatste man in mootjes wordt gehakt? Komaan, dit is toch te hilarisch voor woorden?

Repititief ook: hoe dikwijls hebben ze die redneck feitelijk (met een pistool) moeten tegenhouden telkenmale iemand een woord zei dat hem niet zinde?

De speciale effecten waren wel goed. Kunnen inderdaad wedijveren met het beste uit films.

Conclusie: Zombies - Mensen: 1-0!

PS: zó origineel is "28 days later" niet. John Wyndham schreef met "Day Of The Triffids" een schitterend post-apocalyptisch huiverboek met vleesetende planten ipv zombies maar inclusief de verhaallijnen die de zombiefilms zo typisch maken. Jawel: Wyndham begint zijn sage met de ziekenhuisscène. In 1951. Read and weep!

rep_robert

• 27517 messages
  • 4082 votes

Kan me best vinden in jouw argumenten, behalve met stukjes als dit:

En waarom kunnen die vette Latino's met bijna zonder wapens zich goed verschansen (meer nog: ze kunnen het zich kennelijk permitteren om granny-oppas te spelen) terwijl het leger blijkbaar tot de laatste man in mootjes wordt gehakt? Komaan, dit is toch te hilarisch voor woorden?

Zo kan je zombiefilms altijd wel gaan afkraken. Mensen die zich verstoppen is toch wat anders dan het leger dat zich vaak op openbare terreinen bevinden om de plaag te bevechten.

En het stukje over een "originele 28 days later" is ook niet interessant. Dit soort films worden al jaren gemaakt, boeit mij de originaliteit, het gaat om de uitwerking.

Fortune

• 4312 messages
  • 2769 votes

Kan me helemaal vinden in het bericht van Alfredh daarom ben ik gelukkig snel afgehaakt.

Goedkoop niet boeiend sentiment met zombies als excuus.

jipt

• 3461 messages
  • 3470 votes

Had laatst een afleveringetje gezien (nummer 3 als t goed is). Vond er weinig aan, typisch Darabont product. Braaf, duf en weinig eng of spannend en zeker anno jaren '00 had het een stuk interessanter gekund. Maar zal de hele serie moeten kijken (iig een seizoen) om t echt te kunnen beoordelen.

gizmo_o

• 1390 messages
  • 241 votes

jipt wrote:

Had laatst een afleveringetje gezien (nummer 3 als t goed is). Vond er weinig aan, typisch Darabont product. Braaf, duf en weinig eng of spannend en zeker anno jaren '00 had het een stuk interessanter gekund. Maar zal de hele serie moeten kijken (iig een seizoen) om t echt te kunnen beoordelen.

Braaf?

Martijnnn

• 2248 messages
  • 2407 votes

alfredh wrote:

En waarom, in godsnaam, rijdt hij met een paard de stad in? Kon hij niet even die autosleutels binnenshuis gaan zoeken? Welk dramaturgisch,doel heeft deze scene, gezien het feit dat het arme paard luttele minuten later wordt verorberd? Nul komma nul dus. Of het moet zijn dat de makers het toch zo onwezenlijk cool vonden...!

Omdat een paard niet op het zeer schare benzine loopt, of misschien is hij wel lid van de mylittleponyclub. Ik vond het zon gave scene dat hij met zen paard de stad binnenliep dat ik het allemaal wel goed vind!

jipt

• 3461 messages
  • 3470 votes

gizmo_o wrote:

(quote)

Braaf?

Ja in die aflevering heb ik niks nieuws gezien, alles in die aflevering heb ik bijvoorbeeld ook Romero's Dawn of the Dead gezien. Paar zombies die worden gekilled, is dat alles? Verder totaal geen spanning of adrenaline. En dan zijn er een paar 'gangsters' die een ziekenhuis in bezit hebben :S Misschien leuk voor mensen die nog nooit een zombie gezien hebben, maar ik vond het iig niet zo boeiend.

gizmo_o

• 1390 messages
  • 241 votes

jipt wrote:

(quote)

Ja in die aflevering heb ik niks nieuws gezien, alles in die aflevering heb ik bijvoorbeeld ook Romero's Dawn of the Dead gezien. Paar zombies die worden gekilled, is dat alles? Verder totaal geen spanning of adrenaline. En dan zijn er een paar 'gangsters' die een ziekenhuis in bezit hebben :S Misschien leuk voor mensen die nog nooit een zombie gezien hebben, maar ik vond het iig niet zo boeiend.

Je moet dan toch echt wat meer afleveringen kijken.

jipt

• 3461 messages
  • 3470 votes

gizmo_o wrote:

(quote)

Je moet dan toch echt wat meer afleveringen kijken.

'k zei dat ik er maar ééntje had gezien. Maar zal de serie wel proberen te zien binnenkort

meuh

• 14 messages
  • 0 votes

Het 2de seizoen zal er sneller zijn dan verwacht

http://www.movieviews.be/th...

mcdaktari

• 7276 messages
  • 0 votes

Te gek zeg, ik hoop dat seizoen 2 ook echt in julie begint. Het eerste seizoen vond ik echt een mooie serie, ik heb het vanaf het begin gevolgd maar ik kan me wel voorstellen dat als je maar 1 afl. gezien hebt en dan ook nog het 3de dat je er niet veel aan vind, maar waneer je de hele serie kijkt is het best wel goed. aldus dat vind ik dan.

Ik kijk iig uit naar seizoen 2 en het kan me niet snel genoeg beginnen.

Minotaures

• 7810 messages
  • 2534 votes

Ben er ook benieuwd naar. Seizoen 1 is best te doen, een goed introductie, nette opbouw (al was de tempo niet altijd geweldig) en een duidelijk beeld hoe overlevenden het maken in zo'n tijd.

Martijnnn

• 2248 messages
  • 2407 votes

Het is natuurlijk wel een serie dus dat wordt wat uitgerekt, het is geen film van anderhalf uur waar lekker alles kapot gehakt kan worden. Verder gaat het ook om de spanningen en het menselijk drama en niet alleen om de zombies. Mij is de serie dan ook heel goed bevallen, maar moet wel zeggen dat de eerste aflevering duidelijk het beste is.

SlasherMovieMan

• 198 messages
  • 0 votes

Een zombieserie? hmmmmm, het plot klinkt heel erg 28 days achtig. Maar wanneer komt ie nou precies op de Nederlandse televisie? Seizoen 2 is ondertussen al bekendgemaakt

Halcyon

• 9952 messages
  • 0 votes

Had nog niet gezien dat hier een topic over was. De serie is in feite één groot cliché, maar zodanig goed uitgewerkt dat dat eigenlijk niet boeit. Al heb ik het post-apocalyptische sfeertje wel eens beter gezien. Beschouw deze serie als een verlengstuk van wat Romero in de jaren '70 liet zien. Het voelt als een lange versie van pakweg Dawn of the Dead. In ieder geval veel beter dan die andere zombieserie: Dead Set. Er komt trouwens een vervolg.

Uzza_Sparta

• 1195 messages
  • 2138 votes

SlasherMovieMan wrote:

..... Maar wanneer komt ie nou precies op de Nederlandse televisie? Seizoen 2 is ondertussen al bekendgemaakt

ik vermoed nooit.

zal veel te duur zijn voor nederlanse televisie. meestal wachten ze tussen de 5 en 10 jaar om rechten te kopen want dan zijn ze een stuk goedkoper

Ik heb net de eerste 3 afleveringen gezien, en doet me denken aan een mix van 28 days later, Romero's Dawn of The Dead, en tv series Jericho.

Nierika

• 39 messages
  • 262 votes

alfredh wrote:

Zeer belovend begin. Maar alras daalt het niveau. Clichés, belabberde accteerprestaties, inconsequent gedrag van de personages, ...

De gezapige sfeer van de serie vloekt ook gewoonweg met de beklemmende, anarchistische uitstraling, eigen aan het zombie-universum. Het is bijna lachwekkend om te zien hoe zich een (stomvervelende) soap ontwikkelt binnen een desolate wereld waar me dunkt toch de overleving, de angst, de hysterie en dies meer centraal zouden moeten staan. De hoofdfiguur loopt nauwelijks een trauma op laat staan dat hij zich één moment afvraagt hoe dit alles heeft kunnen gebeuren. Maar, maak ik net de bedenking, misschien is hij zelf wel een zombie?

En waarom, in godsnaam, rijdt hij met een paard de stad in? Kon hij niet even die autosleutels binnenshuis gaan zoeken? Welk dramaturgisch,doel heeft deze scene, gezien het feit dat het arme paard luttele minuten later wordt verorberd? Nul komma nul dus. Of het moet zijn dat de makers het toch zo onwezenlijk cool vonden...

Repititief ook: hoe dikwijls hebben ze die redneck feitelijk (met een pistool) moeten tegenhouden telkenmale iemand een woord zei dat hem niet zinde?

De speciale effecten waren wel goed. Kunnen inderdaad wedijveren met het beste uit films.

Conclusie: Zombies - Mensen: 1-0!

PS: zó origineel is "28 days later" niet. John Wyndham schreef met "Day Of The Triffids" een schitterend post-apocalyptisch huiverboek met vleesetende planten ipv zombies maar inclusief de verhaallijnen die de zombiefilms zo typisch maken. Jawel: Wyndham begint zijn sage met de ziekenhuisscène. In 1951. Read and weep!

Ze volgen dan ook gewoon de stripreeks...

Materny

• 10188 messages
  • 1026 votes

Fantastische serie! Apocalyptische poeha heeft me altijd aangesproken, in welke vorm het ook gepresenteerd wordt. Van natuurrampen tot aliens, en van zombies tot naderende kometen. Het geeft altijd een gevoel van samenhorigheid, de drang om te overleven en het maken van je final stand tegenover een overweldigende tegenstander met extreem slechte odds.

De liefde voor zulke films is bij mij begonnen met de originele 'Dawn of the Dead'. Een groepje mensen die zich verschuilen in een winkelcentrum, proberen het beste te maken van het leven, terwijl de wereld buiten je muren aan het vergaan is. Een kunst apart om zoiets goed op het witte doek te krijgen. Net zoals bij DOTD, is ook bij 'The Walking Dead' die formule goed uitgewerkt. Hier en daar wel wat discutabele momenten bij de motivatie van sommige personages, maar niets zo storend om deze serie erop te torpederen.

En m.b.t. wat de wetenschapper in het oor fluisterde bij de hoofdpersoon: ik heb zo'n vermoeden dat het te maken had met de huidige love-triangle die gaande was.

de-alchemist

• 167 messages
  • 87 votes

De comic is stukken beter moet ik zeggen. Al zijn 6 afleveringen wel erg weinig, misschien dat in seizoen 2 de serie sterker wordt. Helaas volgt men de comic niet helemaal, alleen in het begin. Ik ga toch zeker seizoen 2 kijken, die zal uit 13 afleveringen bestaan.

EVIL '84

• 415 messages
  • 294 votes

Eerste paar afleveringen wisten mij wel te boeien.

Met name de zombies waren goed uitgewerkt. Zag er allemaal gelikt uit.

Na de eerste paar afleveringen gaat het meer over het survivallen van de groep overlevenden.

Ik wil nog veeeel meer zombies zien! Gelukkig komt seizoen 2 er snel aan!

Minotaures

• 7810 messages
  • 2534 votes

Nou, het is bijna weer zover...

2nde trailer ziet er veelbelovend uit.

Raffael77

• 1891 messages
  • 0 votes

Eerste filmpje is belachelijk slecht. Hij slaat een zombie op zijn hoofd en er is niet eens bloed te zien. De serie begon redelijk maar had het na 5 afleveringen wel gezien.

Ik vind Faling Skies toch leuker en is van dezelfde zender. Ook een laag budget maar veel beter uitgewerkt.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Aangezien de zombies al dood zijn is hun bloed niet vloeibaar. Compleet plausibel dus.

gizmo_o

• 1390 messages
  • 241 votes

Yup, ik heb er in ieder geval weer zin in zombiepulp!

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.