• 177.954 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.946 actors
  • 9.370.957 votes
Profile

The Walking Dead (AMC)

gizmo_o

• 1390 messages
  • 241 votes

Nee in de laatste episode is dit inderdaad in mindere mate aanwezig, maar ik verwacht er weer een hoop van in seizoen 2.

Ik vraag me af of:

- Daryls broer nog terugkeert

- we nog iets vernemen van de negroide man (ben even zijn naam kwijt) en zijn zoontje die Rick hebben gered

- de familie die alleen verder is gegaan

- Shane of Ricks vrouw nog de affaire gaat opbiechten

- en bovenal hoe het afloopt uiteraard

Heeft iemand trouwens de stripboeken gelezen?

JacoBaco

• 10573 messages
  • 2405 votes

Zowel AMC als FOX hebben (vorig jaar) een nieuw seizoen van 13 afleveringen The Walking Dead besteld. De opnames van seizoen 2 zullen waarschijnlijk deze zomer van start gaan.

Archibald

• 95 messages
  • 804 votes

Ik heb laatst de laatste afleveringen gezien van The Walking Dead. Al met al ben ik toch teleurgesteld in de serie.

Afleveringen 1 en 2 zijn goed.
Afleveringen 3 en 4 vind ik echt té gruwelijk om aan te zien. Behoorlijk laag niveau.
Afleveringen 5 en 6 neemt de voorspelbaarheid toe, verder vind ik dat de serie iets meer kracht krijgt door de laatste twee afleveringen. De serie krabbelt beetje bij beetje omhoog uit een diep dal. Om vervolgens spectaculair te dalen bij de explosie op het eind. De serie is opgenomen in 2010, en dan zulke lelijke CGI! Zet het dan wat kleiner op als je budget niet zo groot is.
Ik snap overigens ook niet waarom er slechts één aflevering lang wordt gefilmd in het onderzoekscentrum. Dit had van mij wel 2 of zelfs 3 afleveringen mogen duren. Aan de andere kant zal het budget de grote boosdoener zijn. Verder is het misschien ook niet zo interessant om mensen in een soort tankachtig gebouw te zien bivakkeren zonder dat er daadwerkelijk iets gebeurd met zombies. Aan de andere kant zou het wel een mooi punt zijn geweest voor échte character-opbouw, dat ik nu toch wel erg mis.

De serie is in mijn ogen erg gericht op de 6 afleveringen. De verhaallijnen zijn daardoor redelijk klein van elk personage. Ik had het beter gevonden als er meer verhaallijnen nog open waren geweest. Ook al zou er geen extra seizoen komen (doordat het bv. geen succes zou worden (wat het wel is geworden, gelukkig!)) dan zou er in ieder geval nog ruimte zijn voor fantasieën en gedachtes. Ik heb nu het gevoel alsof alles wel een beetje verteld is op de broer en de twee personen eerder in de aflevering na, maar dat zijn niet echt grote aanknopingspunten als je het mij vraagt.
Ik hoop dat de serie weinig personages zal introduceren, omdat ik het gewoon persoonlijk niet logisch vind als er veel mensen bij zouden komen gedurende een dergelijke outbreak (na een maand+)

gizmo_o

• 1390 messages
  • 241 votes

Archibald wrote:
Ik heb laatst de laatste afleveringen gezien van The Walking Dead. Al met al ben ik toch teleurgesteld in de serie.

Afleveringen 1 en 2 zijn goed.
Afleveringen 3 en 4 vind ik echt té gruwelijk om aan te zien. Behoorlijk laag niveau.
Afleveringen 5 en 6 neemt de voorspelbaarheid toe, verder vind ik dat de serie iets meer kracht krijgt door de laatste twee afleveringen. De serie krabbelt beetje bij beetje omhoog uit een diep dal. Om vervolgens spectaculair te dalen bij de explosie op het eind. De serie is opgenomen in 2010, en dan zulke lelijke CGI! Zet het dan wat kleiner op als je budget niet zo groot is.
Ik snap overigens ook niet waarom er slechts één aflevering lang wordt gefilmd in het onderzoekscentrum. Dit had van mij wel 2 of zelfs 3 afleveringen mogen duren. Aan de andere kant zal het budget de grote boosdoener zijn. Verder is het misschien ook niet zo interessant om mensen in een soort tankachtig gebouw te zien bivakkeren zonder dat er daadwerkelijk iets gebeurd met zombies. Aan de andere kant zou het wel een mooi punt zijn geweest voor échte character-opbouw, dat ik nu toch wel erg mis.

De serie is in mijn ogen erg gericht op de 6 afleveringen. De verhaallijnen zijn daardoor redelijk klein van elk personage. Ik had het beter gevonden als er meer verhaallijnen nog open waren geweest. Ook al zou er geen extra seizoen komen (doordat het bv. geen succes zou worden (wat het wel is geworden, gelukkig!)) dan zou er in ieder geval nog ruimte zijn voor fantasieën en gedachtes. Ik heb nu het gevoel alsof alles wel een beetje verteld is op de broer en de twee personen eerder in de aflevering na, maar dat zijn niet echt grote aanknopingspunten als je het mij vraagt.
Ik hoop dat de serie weinig personages zal introduceren, omdat ik het gewoon persoonlijk niet logisch vind als er veel mensen bij zouden komen gedurende een dergelijke outbreak (na een maand+)

Vind je aflevering 3 & 4 nu van een laag niveau omdat ze zo gruwelijk zijn of om andere redenen? Het valt toch allemaal wel mee met de 'gore'? Daarbij betekent het aan- of afwezig zijn van 'vieze' scenes toch niet meteen dat het een slechte episode is?
Er zijn toch nog verhaallijnen open van de personages? Er zijn nog zat dingen niet verteld, gedaan etc.
Voor mijn gevoel is het nog niet klaar hoor (episode 6 heeft een open einde), ze zoeken immers nog steeds naar een oplossing voor het zombieprobleem en hebben nog steeds de wil om te overleven.

Archibald

• 95 messages
  • 804 votes

Ik vind afleveringen 3 en 4 gruwelijk, als in slecht gemaakt.

Ik vind dat er vrij weinig verhaallijnen nog open zijn bij de huidige personages. Er kunnen altijd nieuwe dingen verzonnen worden (zie Lost). Ik hoop alleen dat het niet die kant op gaat.
Episode 6 heeft inderdaad een open einde, maar dat is echt veelvoorkomend. Zie bijna elke zombiefilm hiervoor. Ik vind dat persoonlijk niet speciaal meer.

Minotaures

• 7810 messages
  • 2534 votes

Ben nu bezig en ben bij afl. 1. Ziet er mooi en in orde uit. Ben benieuwd hoe het verder zal gaan.

Ik had onlangs een (bekende) Japanse animatieserie over zombie's achter de rug. Heb gehoord dat ook voor die serie een 2de seizoen aan zal komen. Vond het 1ste seizoen wel keigaaf en sta op de uitkijk voor seiz. 2.

Spartaan1986

• 3612 messages
  • 2167 votes

Waarom pas in November seizoen 2. Kan echt niet wachten

Michael Rooker zal wel terug keren als Merle Dixon. Misschien dat Andrew Rothenberg als Jim nog terug komt want die heb je ook niet zien sterven. En zien we Morales nog terug?

Ik ben vooral benieuwd waar de groep nu naar toe gaat.

Fortune

• 4312 messages
  • 2769 votes

Minotaures wrote:

Ik had onlangs een (bekende) Japanse animatieserie over zombie's achter de rug.

Hoe heet die?

Minotaures

• 7810 messages
  • 2534 votes

Highschool of the Dead

Een aanrader als je zombie/animatiefan bent. Duurt 25 minuut per afl. en seiz. 1 bestaat uit 12 afleveringen.

Ruiter13

• 140 messages
  • 1117 votes

Ben nu de comic aan het lezen van the walking dead en die is echt tof. De eerste episode is exact e1 van de serie maar daarna zitten er een hoop verschillen in met wel dezelfde personages natuurlijk. Wat ik tot nu toe gelezen heb maakt me ook al erg benieuwd wat ze met seizoen 2 gaan doen!

Archibald

• 95 messages
  • 804 votes

Ik hoorde dat de Comic veel grover was dan de serie zelf, klopt dat?

@ Minotaures

Ik ben halverwege gestopt met Highschool of the Dead. Ik vond het op een gegeven moment té seksistisch worden en vooral eentonig. Hierdoor toch een beetje een teleurstelling geworden voor mij.

Ruiter13

• 140 messages
  • 1117 votes

Archibald wrote:

Valt qua geweld wel mee, alleen het taalgebruik is misschien wat gover en de evenementen volgen elkaar in een wat rapper tempo op!

clockwork72

• 2780 messages
  • 1738 votes

Ik kan echt niet meer wachten op seizoen 2!

Minotaures

• 7810 messages
  • 2534 votes

Archibald wrote:
@ Minotaures

Ik ben halverwege gestopt met Highschool of the Dead. Ik vond het op een gegeven moment té seksistisch worden en vooral eentonig. Hierdoor toch een beetje een teleurstelling geworden voor mij.

Haha, ik snap het. Het is ook Japans, dus korte rokjes en dikke boezems zitten er altijd bij. De laatste aflevering is ongeveer vergelijkbaar met die van hier; waar bijna iedereen in een kamp wordt aangevallen. Persoonlijk vond ik het best een toffe serie. Minder serieus en meer aan de grappige kant, het is natuurlijk niet voor niets een tekenserie.

Met de TWD ben ik momenteel klaar... geweldige serie. De ''slechte'' effects zoals hier vermeld stoorden me absoluut niet, zolang er wat actie in zit en de zombie's er goed uitzien is het goed meegenomen voor mij.

N23

• 649 messages
  • 255 votes

Archibald wrote:

Seisoen 1, volgt het verhaal op van Boek 1 en een heel klein stukje van deel 2. Want pas in deel 2 vertrekken ze uit het kamp

En in de comics zijn de Zombies na een tijdje 'bijzaak' en gaat het over de onderlingen verhoudingen. Ik heb de serie gekeken uit eerbetoon voor de comics en uit nieuwschierigheid, en eerlijk is eerlijk, ze hebben heel mooi werk verricht. En ik denk iets van 70-80% accuraat met de comic.

Minotaures

• 7810 messages
  • 2534 votes

Het zal wel even duren voor seiz. 2 uit zal zijn.

Rond komend zomer zullen de opnames beginnen. Ik ga dus vanuit dat het op z'n minst ergens in oktober af zal zijn. Ben erg benieuwd.

PrinceOfDeath

• 74 messages
  • 253 votes

Ik dacht dat ze nog niet zo lang geleden aangekondigd hadden dat seizoen 2 er al ging aankomen rond juni/juli omwille van de concurrentie in september ofzo?

Albus Dumbledore

• 2041 messages
  • 884 votes

Misschien een beetje off-topic, maar toch iets dat ik me al een tijdje afvraag . Het is misschien een heel domme vraag, maar hoe nemen ze in godsnaam een serie in zo'n korte tijd op? Er zit meestal een jaar tussen twee seizoenen, dus dan moeten ze in een jaar 20 afleveringen x 43 minuten = 860 minuten opnemen, wat ongeveer zeven films zijn. Terwijl er minstens een paar maanden in het opnemen van een film gaat. Je zou toch zeggen dat het dan zowat twee jaar duurt voordat zo'n seizoen is opgenomen. En dan heb ik het nog niet eens gehad over het schrijven van twintig scripts en het monteren van al dat beeldmateriaal.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

AMC heeft maar 13 afleveringen geordered volgens mij.

rep_robert

• 27517 messages
  • 4082 votes

Jammer dat het zo weinig zijn, moet je je een jaar verheugen op die paar episodes.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Vind ik niet. Series met zo'n order bewijzen al jaren dat zij vaak wel tot de beste series behoren. The Wire, Six Feet Under, Carnivale, Mad Men, Deadwood etc. Niet dat The Walking Dead ooit in dit rijtje zou behoren maar hierdoor kan je wel veel meer aandacht besteden aan he tscript en uitvoering. 20+ season series zijn bijna altijd kwalitatief beduidend minder.

rep_robert

• 27517 messages
  • 4082 votes

Mweh ligt eraan, komt natuurlijk ook door het moment dat je begint met kijken. Een serie kijkt i.m.o. lekkerder weg als er al (een paar) seizoen(en) uit is(zijn). Dan kan je alles lekker achter elkaar aan kijken. Bij een serie als Californication vind ik het ook gewoon vervelend, 4 seizoenen van 12 afleveringen. Iedere keer een jaar wachten en dan weer die episodes erdoor heen jagen in een mum van tijd.

Maar zit er nu ook mee bij Community, die wel 20+ afleveringen heeft en ik allemaal geweldig vindt.

Ligt ook aan de serie zelf denk ik.

Het ging me overigens meer om het gevoel, dat je iedere keer zo lang moet wachten voor kwantitatief weinig.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Kwantiteit staat bij mij dan niet zo hoog in het vaandel, kwaliteit vind ik belangrijker. 13 eps vind ik juist ideaal in een seizoen . Bij 20+ heb je ook veel meer kans op filler afleveringen.

rep_robert

• 27517 messages
  • 4082 votes

Klopt, al vind ik fillers niet erg als ik het achter elkaar aan kijk. Al heb ik daar nu ook een beetje last van bij Californication, episode 9 is ook een filler. En daar wacht je dan weer een week op.

Anyway, ik verheus me natuurlijk wel op S2, jammer dat ze zo laat beginnen met schieten.

gizmo_o

• 1390 messages
  • 241 votes

Naomi Watts wrote:

Vind ik niet. Series met zo'n order bewijzen al jaren dat zij vaak wel tot de beste series behoren. The Wire, Six Feet Under, Carnivale, Mad Men, Deadwood etc. Niet dat The Walking Dead ooit in dit rijtje zou behoren maar hierdoor kan je wel veel meer aandacht besteden aan he tscript en uitvoering. 20+ season series zijn bijna altijd kwalitatief beduidend minder.

Je vergeet The Simpsons, fantastisch format, 2 decennia succesvol & 20+ episodes per seizoen.

Uiteraard zijn de series die je opnoemt ook erg goed, maar ik moest even wat tegen de korte serie duur aangooien .

Albus Dumbledore

• 2041 messages
  • 884 votes

Maakt niet uit. Supernatural, Lost en Fringe zijn ook sterke series, en die hebben ook 20+ afleveringen.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Sterk is nog wel iets anders dan de briljantie van de eerder genoemde series. Al zijn er altijd uitzonderingen, al schommelt de kwaliteit per episode bij Lost en Supernatural ook nogal. Fringe ken ik niet.

Wat betreft Gizmo's Simpsons kan ik ook nog inkomen, al heb ik die ook nog niet echt gezien. Wel eens wat episodes, maar niet genoeg om echt een mening te hebben over de serie.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Volgens mij ben ik blijven steken bij episode 3 of 4. Nu weet ik niet meer of ik deze serie uit het oog was verloren of dat ik het steeds minder vond waardoor ik het zelf niet meer op wou zoeken. Misschien een dezer dagen toch nog maar eens episode 4 kijken om te zien of er toch nog 'meer' in zit. Heb wel vaker dat ik in het begin erg enthousiast ben over een serie en dan plots toch afhaak, zonder duidelijke reden (Dexter bijv.)

FillumGek

• 8987 messages
  • 3398 votes

Heb de eerste episode na een half uur afgezet omdat ik in slaperig werd tijdens het gesprek in de auto. Was wel om 3 uur 's nachts dus ik moet de serie maar weer eens een keer een kans geven.

Albus Dumbledore

• 2041 messages
  • 884 votes

Naomi Watts wrote:

Sterk is nog wel iets anders dan de briljantie van de eerder genoemde series. Al zijn er altijd uitzonderingen, al schommelt de kwaliteit per episode bij Lost en Supernatural ook nogal. Fringe ken ik niet.

Wat betreft Gizmo's Simpsons kan ik ook nog inkomen, al heb ik die ook nog niet echt gezien. Wel eens wat episodes, maar niet genoeg om echt een mening te hebben over de serie.

Hmm... Lost vind ik anders wel briljant, maar ja... dat is natuurlijk ieders mening.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.