• 177.954 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.938 actors
  • 9.370.914 votes
Profile

The Walking Dead (AMC)

Glacius

• 4297 messages
  • 3031 votes

Laatste deel van seizoen 1 gezien en waarschijnlijk pas over een jaar het vervolg.. Enigszins teleurgesteld in het einde, maar over het geheel gezien, uiterst aardig. Toch weet de serie niet helemaal de kracht van de eerste 2 afleveringen vast te houden. Ook jammer dat ze zo voorzichtig zijn geweest, door te beginnen met een seizoen van maar 6 delen. Ze zijn tegenwoordig wel erg bang voor te weinig kijkcijfers, waar sowieso al hoge eisen aan gesteld worden, willen ze een serie voortzetten.

Raffael77

• 1891 messages
  • 0 votes

Wat dat laatste betreft gold dat voor interesses in USA. Zijn de kijk cijfers laag dan stoppen ze ermee.

Hier in Nederland zeggen ze zo wie zo snel dat een serie een super topper is maar er zijn maar een paar zenders die mooie series uitbrengen.

Fortune

• 4312 messages
  • 2769 votes

Ik ben in ieder geval afgehaakt dit is niet wat ik van een zombie serie verwacht.

Voor degene die een minder sentimenteel uitgerekte zombie serie wil zien kan ik Dead Set aanbevelen.

De Knip

• 1885 messages
  • 3681 votes

Het hele zombiegedoe bij aanvang van deze serie, is compleet weg op het einde.

De zombies zijn een handig hulpmiddel voor een degelijke soapachtig standaard-thrillertje gebleken in The Walking Dead.

Het probleem is ook dat je met zombies niet echt veel verder kunt. Je kunt ze niet ineens slimmer laten handelen. Verder dan aflevering 6 zal men wel gaan, maar beter wordt het toch niet als je er zombies in laat rondzwerven.

In de eerste afleveringen is het een hele toer om langs de Walkers te komen. Later als men Merle wil ophalen zie je hier niks van terug.

Prudh

• 3124 messages
  • 1874 votes

De Knip wrote:

De zombies zijn een handig hulpmiddel voor een degelijke soapachtig standaard-thrillertje gebleken in The Walking Dead.

Dat ja. Zonde.

Het probleem is ook dat je met zombies niet echt veel verder kunt. Je kunt ze niet ineens slimmer laten handelen. Verder dan aflevering 6 zal men wel gaan, maar beter wordt het toch niet als je er zombies in laat rondzwerven.

Romero laat ze wel dingen leren (herinneren). Maakt me verder ook niet zoveel uit, duizenden settings waarin domme zombies gewoon heel effectief spannend en beklemmmend kunnen zijn. Daar voldeed inderdaad alleen de eerste aflevering aan, maar tegen het einde is het een schrale boel.

Ik geef 2,5*. Ik ben mild.

tn2543

• 446 messages
  • 1118 votes

Ik heb de eerste drie afleveringen gezien van deze serie... en ik ben echt onder de indruk. Ik vond de wereld die is gecreerd echt heel overtuigend neergezet. Er heerst een heel verlaten sfeer... en dan is goed overgebracht. De overlevenden zijn echt bezig om te overleven in deze 'dode' wereld.

Ik merkte al direct op dat de nadruk niet alleen is gelet bij de dode zombies. Maar er is ook veel drama in gebracht wat direct in de eerste aflevering naar voren komt. Er lopen verschillende verhalen langs elkaar heen die deze serie weer erg interessant maken. Ook hebben de karakters in de serie een echte persoonlijkheid waardoor de serie interessant wordt.

Ik kijk echt uit naar nog een seizoen van deze serie..... Ik heb alleen nog de eerste drie episodes gezien... ben benieuwd wat me nog weer te wachten staat. Tot nu toe ben ik zeer positief over deze serie.

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

Vandaag de laatste drie episodes gekeken van The Walking Dead, en ik moet zeggen dat het me totaal niet is tegen gevallen. Wat een geweldige serie, echt helemaal mijn ding. Ik ben zowaar nog enthousiaster dan mijn vriend.

Ik kan wel begrijpen dat vele hier toch lichtelijk teleurgesteld in zijn, de serie bevat niet zoveel gore en spanning als wat in de eerste twee episodes te zien was. Maar persoonlijk vond ik dat dus totaal niet erg, ik kan het dramatische aspect goed hebben, vind de personages stuk voor stuk leuk om te volgen, en het acteren wat daarbij komt kijken vind ik prima.

De effecten nogmaals zien er geweldig uit, en ook de sfeer en setting zijn top! Helaas waren het niet veel afleveringen, ik zou namelijk graag willen zien hoe het verder gaat met de personages. Einde vond ik goed, spannend, en het vraagt naar meer!

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Ik nu ook de tweede helft gezien. Best een degelijke serie, erg sterke effects, een erg fijne setting maar vooral het melodramatische gedeelte is wel wat too much. Vooral omdat de uitdieping eigenlijk geen uitdieping is en ook de cast laat vaak nogal te wensen over. Vooral Callies schiet pijnlijk te kort. De eerste twee episodes waren erg goed, maar bij drie zakte het wel erg in, bij de laatste 3 episodes wordt wel het één en ander herpakt maar het niveau van de eerste twee aflveringen halen ze niet. Toch wel een aardige serie, geen niveau a la Dexter maar zo'n lekker tussendoortje kan ook wel lekker zijn.

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

Heb de 2e episode niet eens uit kunnen zitten, pijnlijk oninteressant en sfeerloos gebeuren.

Chainsaw

• 8845 messages
  • 3576 votes

Inmiddels ook de laatste aflevering gezien en blijf erbij dat het allemaal prima vermaakt. Dankzij een aantal prima karakters en erg degelijk acteerwerk heb ik het hele 'soap' gebeuren waar veel mensen over klagen niet als vervelend ervaren. Serie ging me eigenlijk nergens vervelen, ondanks dat niet elk moment even goed werkte. Het algemene plaatje is positief, in mijn bescheiden mening.

Enkel jammer dat de laatste aflevering geen enkel plotpunt afrond. Had toch op z'n minst verwacht dat bepaalde zaken werden afgesloten en dat de zesde aflevering toch naar een bevredigende climax zou werken. Benieuwd naar het vervolg. Dus even een jaartje wachten.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Wat vond jij de interessante characters Chainsaw? Ik vond de Merle Bros. wel erg interessant, jammer dat Rooker (nog) niet terug kwam later.

remorz

• 2497 messages
  • 2739 votes

Beetje tegenvaller.

Het blijkt maar weer hoe een post-apocalyptische wereld een nogal gemakzuchtig gekozen kapstok vormt voor menselijk drama. Wanneer mensen elkaar beginnen op te eten en de maatschappelijke beschaving valt, ga je uiteraard wel even je normen-waarden-stelsel herevalueren. Maar zelden zo opzichtig uitgewerkt als hier...

Een beetje The Road met zombies, eigenlijk. Die zombies brengen de nodige gore met zich mee, in beeld en geluid wat explicieter dan gebruikelijk in Hollywood. Maar als een zombie aan gort wordt geslagen en zijn ingewanden over over twee personages wordt uitgesmeerd, staat de rest er wel omheen wat viezig te kijken en oeh-bah-geluidjes te maken.
De dilemma's/thema's die geraaakt werden (wat als een geliefde een zombie wordt, wat is trouw in het oog van de dood, wat is tijd zonder beschaving), waren nogal kinderlijk bedacht. Het zelfde geldt voor sommige 'schokkende momenten', zoals het moeten neerschieten van een jong, geïnfecteerd meisje, of Merle die zijn hand heeft afgezaagd; veel in andere films al gezien, meestal beter. Het overnemen van het wakker worden in een leeg ziekenhuis (terwijl een 28 Days Later dat al eerder, op sublieme wijze gedaan heeft), benadrukt de binnenwaarts gekeerde blik van sommige Amerikaanse producties.

Het verteert snel en beklijft niet, waarmee het tot fastfood verworden is, kunstmatig op smaak gebracht met goedkope drama-elementen en met de vernieuwingswaarde van een Big Mac.

Chainsaw

• 8845 messages
  • 3576 votes

Naomi Watts wrote:

Wat vond jij de interessante characters Chainsaw? Ik vond de Merle Bros. wel erg interessant, jammer dat Rooker (nog) niet terug kwam later.

Vond persoonlijk Daryl Dixon één van de interessantste karakters van dit seizoen. Verder zijn ook Dale (de altijd geweldige Jeffrey DeMunn) en Glenn wel aardige bijpersonages, hoewel ze niet overal iets interessants te doen krijgen. Merle vond ik qua personage niet echt geweldig, maar het casten van Rooker is een uitstekende compensatie.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Vond Darryl ook het meest fijne personage, en Dale en Glenn waren inderdaad wel aardige bijpersonages.

rep_robert

• 27517 messages
  • 4082 votes

Naomi Watts wrote:

Ik nu ook de tweede helft gezien. Best een degelijke serie, erg sterke effects, een erg fijne setting maar vooral het melodramatische gedeelte is wel wat too much. Vooral omdat de uitdieping eigenlijk geen uitdieping is en ook de cast laat vaak nogal te wensen over. Vooral Callies schiet pijnlijk te kort. De eerste twee episodes waren erg goed, maar bij drie zakte het wel erg in, bij de laatste 3 episodes wordt wel het één en ander herpakt maar het niveau van de eerste twee aflveringen halen ze niet. Toch wel een aardige serie, geen niveau a la Dexter maar zo'n lekker tussendoortje kan ook wel lekker zijn.

Wel met je eens. Een verzorgde serie, maar een verpletterende indruk heeft het nog niet achter gelaten bij mij. Daardoor heeft het iets teveel nutteloze uitstapjes, die bende en Merle??? Daar kan echt meer mee gedaan worden, nu voelen die personages aan als losse flodders.

Echter is het allemaal wel interessant genoeg(door de karakteruitdieping) voor mij om een seizoen 2 te kijken. Ben benieuwd wat ze nu staat te wachten.

Wat jou fascinatie voor die Callies of zo vandaan komt is me ook een raadsel, heb haar naam al een paar keer gelezen. Maar als ik zie wie ze speelt, het valt toch wel mee? Vond haar echt niet slecht acteren. In ieder geval niet slechter dan de rest van de cast. Of moet je haar strenger beoordelen omdat ze in Prison Break(net even opgezocht) heeft gespeeld? Niet dat ik die serie een goede graadmeter voor acteurs vindt.

Raffael77

• 1891 messages
  • 0 votes

remorz wrote:
Beetje tegenvaller.

Het blijkt maar weer hoe een post-apocalyptische wereld een nogal gemakzuchtig gekozen kapstok vormt voor menselijk drama. Wanneer mensen elkaar beginnen op te eten en de maatschappelijke beschaving valt, ga je uiteraard wel even je normen-waarden-stelsel herevalueren. Maar zelden zo opzichtig uitgewerkt als hier...

Een beetje The Road met zombies, eigenlijk. Die zombies brengen de nodige gore met zich mee, in beeld en geluid wat explicieter dan gebruikelijk in Hollywood. Maar als een zombie aan gort wordt geslagen en zijn ingewanden over over twee personages wordt uitgesmeerd, staat de rest er wel omheen wat viezig te kijken en oeh-bah-geluidjes te maken.
De dilemma's/thema's die geraaakt werden (wat als een geliefde een zombie wordt, wat is trouw in het oog van de dood, wat is tijd zonder beschaving), waren nogal kinderlijk bedacht. Het zelfde geldt voor sommige 'schokkende momenten', zoals het moeten neerschieten van een jong, geïnfecteerd meisje, of Merle die zijn hand heeft afgezaagd; veel in andere films al gezien, meestal beter. Het overnemen van het wakker worden in een leeg ziekenhuis (terwijl een 28 Days Later dat al eerder, op sublieme wijze gedaan heeft), benadrukt de binnenwaarts gekeerde blik van sommige Amerikaanse producties.

Het verteert snel en beklijft niet, waarmee het tot fastfood verworden is, kunstmatig op smaak gebracht met goedkope drama-elementen en met de vernieuwingswaarde van een Big Mac.

Je slaat de spijker op zijn kop.

Veel te veel poespas wat al gedaan is.

alcapachino

• 293 messages
  • 108 votes

ach, het blijft een leuke serie die ik blijf volgen. Ik snap wel dat mensen het te dramatisch enzo vinden maar het zit toch wel goed in elkaar moet ik zeggen. Vond de finale wel tegenvallen eerlijk gezegt....we zien het allemaal wel. Kan me eerst wel vermaken met Dexter en een klein beetje Glee tussendoor, al irriteer ik me aan die serie steeds meer. Maarja the misses vindt het leuk.

rep_robert

• 27517 messages
  • 4082 votes

Iemand trouwens een idee wat die man van de CDC bij Rick in de oren kan hebben gefluisterd vlak voor het verlaten van het pand en het aftikken van de klok?

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Verder dan speculeren zal het niet gaan denk ik. Volume nog heel hard gezet maar verstond er nog niks van.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

rep_robert wrote:

Wat jou fascinatie voor die Callies of zo vandaan komt is me ook een raadsel, heb haar naam al een paar keer gelezen. Maar als ik zie wie ze speelt, het valt toch wel mee? Vond haar echt niet slecht acteren. In ieder geval niet slechter dan de rest van de cast. Of moet je haar strenger beoordelen omdat ze in Prison Break(net even opgezocht) heeft gespeeld? Niet dat ik die serie een goede graadmeter voor acteurs vindt.

Zij had juist meer acteer momenten dan ieder ander in de serie. Vooral op drama vlak en dat deed ze imho toch niet echt naar behoren. Ik vind haar ook een rotkop hebben, misschien dat het daar aan ligt .

rep_robert

• 27517 messages
  • 4082 votes

Ik vond het echt meevallen, vond juist die beste vriend van Rick weer wat minder acteren, waar zij mee ging in het begin.

dominion

• 4062 messages
  • 0 votes

Vraag me nog steeds af of deze serie nou al in Nederland te zien is .

clockwork72

• 2780 messages
  • 1738 votes

Damn ben er echt helemaal verslaafd aan geraakt. Wat een briljante serie is dit zeg. Heb nu de eerste 3 episodes achter mekaar in één ruk uitgekeken. Ik vind die hele zombie-vibe die er heerst is zo goed neergezet dat je wilt blijven kijken. De effecten zien er ontzettend goed uit en genoeg blood & gore, dus kijken deze serie mensen!

Phoenix

• 7846 messages
  • 1418 votes

"It sets the air on fire"

Goed eerste seizoen. The Walking Dead slaat natuurlijk helemaal niet op de zombies, maar op de mensen die wel proberen te overleven, maar eigenlijk gewoon een wisse dood tegemoet gaan. Dat maakt het allemaal behoorlijk hopeloos en des te indrukwekkender...

...en voor mensen die gewoon aflevering na aflevering afgeknalde zombies willen zien vast wel een tegenvaller.

clockwork72

• 2780 messages
  • 1738 votes

Eerste seizoen nu gezien en heb me goed ermee vermaakt. Vooral in de eerste 3 episodes was de vibe zó ontzettend sterk. Helaas in de latere episodes kwamen de zombies wat op de achtergrond te liggen waardoor er een soort van drama verhaaltje tussenkwam, wat erg jammer was. Maargoed het einde van de serie (de laatste aflevering maakte dan weer wel veel goed en zat vollop spanning in) En nou maar hopen dat er een seizoen 2 snel komt want ik wil hier zeker meer van zien!

clockwork72

• 2780 messages
  • 1738 votes

Tonypulp wrote:

Heb de 2e episode niet eens uit kunnen zitten, pijnlijk oninteressant en sfeerloos gebeuren.

Dat was juist één van de sterkste episodes.

Archibald

• 95 messages
  • 804 votes

Na het lezen van sommige (zeer) positieve reacties heb ik een ongelofelijk hoog verwachtingspatroon gekregen. Ze hebben gewoon een serie gemaakt waarin zombie's/walkers zitten. Wat ongelofelijk vet! Alsof je 6 uur lang, naar één zombiefilm kijkt. Helemaal geweldig! Daar kan je me écht mee paaien.
Maar dan....
Er worden een paar foute keuzes gemaakt in mijn ogen, niet normaal. Hier komen ze: Sleuteltje in gootsteen, vrouw die vreemd gaat, of breder getrokken: het character-opbouw is nog tragischer dan in zombiefilms, gangsters, het besmeuren van twee personages met zombie bloed waarna het natuurlijk gaat regenen, man die zomaar de twee acteurs uit afl. 1 verlaat om z´n vrouw en kind te zoeken (komt later wel een halve uitleg van, maar ik vond het echt onbegrijpelijk) en daarbovenop: het kamp!!!! Ik snap best dat je met elkaar in een kamp wilt zitten, maar het is niet eens beschermd. Er staan geen hekken, niets! Ik heb de eerste vier afleveringen gezien met een vriend en toen we het kampement zagen, moesten we gelijk denken aan LOST. Dat terwijl ik LOST niet eens gezien heb! Zoals je ziet ben ik het eigenlijk met vrijwel elke (belangrijke) keuze het gewoon niet eens. Dat kan aan mij liggen, maar om dat nu allemaal in mijn schoenen te leggen is misschien ook wel te veel. Ik had er gewoon meer van verwacht.
Ik had verder na het kijken van de eerste twee afleveringen het gevoel van, is dit het nou? Is dit nou zo speciaal? Is dit nou waar ik me zo op heb verheugd? Is dit nou waarop ik heb gewacht?

Ik ben teleurgesteld.

PS: Ik ga de serie wel afkijken. Hoe dan ook zal het wel een glimlach op mijn gezicht toveren of het nu (nog) slechter wordt of beter.
PS2: Ik besef me dat Dawn of the Dead 2004, 28 Days/Weeks Later, REC, Shaun of the Dead, Zombieland (mis er vast nog één) echt goeie zombiefilms zijn van de laatste tijd. Misschien zijn ze zelfs wel beter dan de originele zombiefilms van Fulci en Romero waar toch veel sentiment/cult in verscholen zit.

Respekked

• 6286 messages
  • 1228 votes

The Walking Dead een tijdje laten liggen, maar gisteren opgepakt met ep. 3 en 4. Ben toch blij dat ik die beslissing heb genomen. Serie neemt zijn tijd om het verhaal te laten ontwikkelen en wat kleur te geven aan de karakters. Daaronder ligt een constant spanningsveld doordat elk moment een 'walker' om het hoekje kan kijken. Verder is het ook mooi geschoten, al vind ik dat aspect in ep.1 en 2 wat beter uit de verf komen. Nadeel is de voorspelbaarheid van de plotwendingen en dat veel karakters behoorlijk stereotype zijn.

AMC heeft met Mad Men en Breaking Bad twee van mijn favoriete series ooit geproduceerd. The Walking Dead komt daar lang niet bij in de buurt, maar het is geen onverdienstelijk product in het post-apocalyptische/zombie - genre. Vanavond en morgen S1 afsluiten!

gizmo_o

• 1390 messages
  • 241 votes

Chainsaw wrote:
Inmiddels ook de laatste aflevering gezien en blijf erbij dat het allemaal prima vermaakt. Dankzij een aantal prima karakters en erg degelijk acteerwerk heb ik het hele 'soap' gebeuren waar veel mensen over klagen niet als vervelend ervaren. Serie ging me eigenlijk nergens vervelen, ondanks dat niet elk moment even goed werkte. Het algemene plaatje is positief, in mijn bescheiden mening.

Enkel jammer dat de laatste aflevering geen enkel plotpunt afrond. Had toch op z'n minst verwacht dat bepaalde zaken werden afgesloten en dat de zesde aflevering toch naar een bevredigende climax zou werken. Benieuwd naar het vervolg. Dus even een jaartje wachten.

Ik vind het een fantastische serie, waarbij de nadruk netjes wordt verdeeld over de zombies en de verschillende karakters en de ontwikkeling daarvan in een postapocalyptische wereld.

Respekked

• 6286 messages
  • 1228 votes

Nja in ep. 5 en 6 wordt er verder niet veel meer aan karakterontwikkeling gedaan, waardoor, ondanks dat het vermakelijke afleveringen zijn, het allemaal een beetje in een sof eindigt. Ik ben altijd erg benieuwd wat het verhaal achter het verhaal is. Dus kijk wel uit naar S2, zal wel een zoektocht worden. Ook goede cliffhanger door geen enkel verhaal te laten eindigen.

Verdict: vermakelijk maar makkelijk.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.