- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Boardwalk Empire
Boardwalk Empire
Fortune
-
- 4312 messages
- 2769 votes
Net het eerste seizoen afgerond en moet zeggen dat dit een erg stijlvolle serie is. De vertolkingen lijken ook allemaal perfect te zijn uitgekozen en de sfeer, aankleding, muziek en noem het maar op lijkt helemaal tot in de puntjes perfect te zijn waardoor je de twintiger jaren wordt ingezogen met elke aflevering. Daarnaast zit er veel spanning in en is de actie lekker bruut.
AC1
-
- 5775 messages
- 909 votes
Zoek een nieuwe TV-serie. Ik hield van Carnivale, Rome, SFU, Mad Men, Big Love, Deadwood en The Sopranos. Is Boardwalk Empire dan iets voor mij?
Ik zie dat het niet op Blu-ray beschikbaar is. Hmmm.
Verdikkie, hoe kon ik The Wire en Breaking Bad vergeten?!
Justinw
-
- 5378 messages
- 1803 votes
Je zal Boardwalk Empire zeker waarderen als je van series als The Sopranos en Mad Men waardeert.
Zandkuiken
-
- 1744 messages
- 1429 votes
Nu ook seizoen 2 achter de rug en dit blijft voor mij toch 1 van de beste series van het moment, misschien na Mad Men en Treme. Ook hier lopen een aantal geweldige personages rond en de setting is fantastisch. Benieuwd hoe het verder loopt.
Noud
-
- 544 messages
- 1156 votes
Ik erger mij mateloos aan de vriendin van Nucky, dat accent, brrrr. Ben nu met het 2e seizoen bezig. Maar kan er nog steeds niet goed in het verhaal komen. De acteurs kunnen mij niet overtuigen, terwijl ik dit wel sterk heb met andere HBO series had zoals de Sopranos, Wire, Six Feet Under.
Nicholas
-
- 1765 messages
- 278 votes
Na het zien van seizoen 1 vond ik Michael Shannon er positief uit schieten als de (str)eng gelovige Nelson van Alden.
Helaas verdwijnt hij in seizoen 2 na een aardig begin (die scène met zijn vrouw in het restaurant) steeds meer naar de achtergrond.
Degene die een omgekeerde beweging maakt is Michael Pitt als James Darmody. Zijn verhaal blijkt een drama met een bijbehorend einde dat bijna aanvoelde als een soort hommage ware het niet voor dat abrupte schot. Helemaal als een verrassing kwam het niet, maar het is mooi om in de voorlaatste aflevering te zien in wat voor een vreselijke shitzooi James' leven was veranderd. Een Griekse tragedie. Complimenten voor die verhaallijn die zijn einde dus kent in seizoen 2.
Hopelijk volgend seizoen ook meer Harrow, die behoudens een prachtig middenstuk (met geplande zelfmoord) net als Van Alden wat naar de achtergrond wordt verdrongen.
Glacius
-
- 4297 messages
- 3031 votes
Net seizoen 2 afgerond en had seizoen 1 daarvoor herkeken. Blijft een geweldige serie. Sterk acteerwerk met een interessant plot en een mooie aankleding. Het einde van seizoen 2 heeft me wel even in, figuurlijk gesproken, traantjes achtergelaten.
AC1
-
- 5775 messages
- 909 votes
Is het gedaan na seizoen 2 of zo?
Aflevering 6 van S1 was weer heel goed. (Al Capone is wat jaloers op die Leonardo Di Caprio kloon en Nucky laat zijn vriendinnetje lekker alleen in haar nieuw appartement zitten). Desondanks de redelijk lange duurtijd (52 minuten) is elke aflevering weer voorbij voor je het weet.
Glacius
-
- 4297 messages
- 3031 votes
Nee komt een seizoen 3. Het is wel voor een van de karakters gedaan aan het eind seizoen 2, vandaar het traantje.
AC1
-
- 5775 messages
- 909 votes
Nee komt een seizoen 3.
Ah goed, want met HBO weet je maar nooit.
Noud
-
- 544 messages
- 1156 votes
Ben blij toe, dat er niets meer komt.
Ben een van de weinige die het maar een slechte serie vond. Deed me niet veel.
Leuk de personages die in het echt leefden ook in de serie terugkomen.
Steve B. speelt wel goed, alleen het typetje, de trekjes ken ik nu wel van hem.
Heb een idee dat de serie wilt overkomen (net als de sopranos) dat het een 'normaal' gezien is.
Die [quote=Leonardo Di Caprio [/quote] komt mij de keel uit. Wat een suffe, duffe kerel is dat.
Van Alden, vind ik de enige die echt goed en overtuigd speelt.
Fortune
-
- 4312 messages
- 2769 votes
Je bedoelt Michael Pitt?
Overigens een erge sterke acteur die in deze serie niet heel sterk is.
AC1
-
- 5775 messages
- 909 votes
Hoezo? Ik vind 'm best wel sterk ... Pitt heeft wel wat een babyface voor een 'sterke man'. Maar toch kan hij overtuigen, zeg ik (en vele andere met mij waarschijnlijk
).
Buchemi is natuurlijk 'the main attraction'!
Glacius
-
- 4297 messages
- 3031 votes
Niets meer komt? Seizoen 3 is al in de maak hoor.
Noud
-
- 544 messages
- 1156 votes
Hmm okay.. las ergens dat ze ermee gestopt waren.. my faulth
Zal seizoen wel zien.. uiteindelijk 
AC1
-
- 5775 messages
- 909 votes
Seizoen 1 zit er bijna op, nog één aflevering te gaan. Het wordt wel wat stuurloos naar het eind toe ... Goeie reeks, daar niet van.
Bartt88
-
- 1577 messages
- 1019 votes
Pitt is geweldig in deze serie, met name in seizoen II. Jammer dat die relatief weinig in films en series te zien is.
AC1
-
- 5775 messages
- 909 votes
Die Ierse vriendin mag er trouwens wel wezen ... Is niet echt een Ierse zo te horen.
Fortune
-
- 4312 messages
- 2769 votes
Hoezo is Pitt onderschat? Die kiest altijd zorgvuldig zijn rollen uit en wordt gewoon erkend als een goede acteur.
jacobine_rodijk
-
- 2806 messages
- 9511 votes
Wellicht dat er zelf voor kiest om weinig te werken maar naast Empire zegt alleen Funny Games en Dreamers me wat, verder heeft ie niet veel indrukwekkends gedaan naar mijn mening.
Fortune
-
- 4312 messages
- 2769 votes
In een interview zei hij dat hij niet elke rol aanneemt maar vaak voor de regisseur kiest zoals Hanneke in Funny Games en Van Sant in Last Days waar ik hem het beste in vind.
Het zijn allemaal behoorlijk aparte niet voor de hand liggende rollen. Ook in The Dreamers is het helemaal geen standaard rol.
starbright boy (moderator films)
-
- 22403 messages
- 5070 votes
Heb inderdaad bij Pitt vooral de indruk dat hij pas iets doet als hij er zin in heeft, anders doet hij net zo lief helemaal niks. Geen B-filmpjes om bezig te blijven of iets groots voor de poen.
M.Goodkat
-
- 1290 messages
- 1463 votes
Ik vind zelf ook Michael Pitt een van de betere in de serie,zelfs beter dan Buscemi
Manny Ribera
-
- 5 messages
- 0 votes
Als liefhebber van maffia films is dit een droom om naar te kijken. Je ziet eens het begin van hun carriere ( capone, lansky, luckyluciano) en niet meteen de roem. Enkel de rol van Buscemi is niet helemaal juist weer geven, maar was nodig om de serie rond te bouwen. Thompson was eigenlijk Johnsen.
Wanneer komt serie2 uit in belgie? September?
Martijnnn
-
- 2248 messages
- 2407 votes
Goed dat er veel CGI in Boardwalk Empire zit daar kun je niet onderuit, maar zoveel, en zo goed...