VHS
Filmbuff97
-
- 159 messages
- 16 votes
Electric Video.
Ahh, Dank Je! 
Jimmiie
-
- 586 messages
- 51 votes
Kijken jullie die oude vhs films ook nog of gaat het puur om het verzamelen?
Filmbuff97
-
- 159 messages
- 16 votes
Kijken jullie die oude vhs films ook nog of gaat het puur om het verzamelen?
Bij mij allebei. Het verzamelen vind ik leuk, en (voor mij) is de film nog belangerijker.
Laserdude
-
- 146 messages
- 0 votes
Yes sir,
Kijken die VHS tapes.
Op een oude tv, niet op een LED. Gewoon op een oude tv.
Net The beastmaster 1 en 2 gezien. Prachtig.
Verzamelwaarde is bij mij ook hoog. Probeer maar eens een titel te bedenken die je graag wil hebben op VHS en dan kijken hoe lang je er over doet.
Ik wilde "The park is mine" met Tommy Lee Jones hebben een paar jaar geleden. Door het opkopen van allerlei collecties heb ik nu drie exemplaren. En er gaat er geen een weg.
Jimmiie
-
- 586 messages
- 51 votes
Maken jullie daarnaast ook nog gebruik van DVD of BluRay?
brucecampbell
-
- 3315 messages
- 7366 votes
Een fantastische dag!
Allemaal Betamax tapes!

beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
zoveel Sunrise tapes en zoveel zeldzame titels!!! damn
die Videobox titels van Celestine en La Punition moeten goud waard zijn, nooit gezien en zéér verzamelbare titels!!
Die exterminators of the year 3000 heb ik ook nog nooit gezien, zit doorgaans op Belga...
En als je Top of the Heap nu dubbel hebt op VHS... laat het even weten! 
zeer zeer zeer coole vondsten!!
gefeliciteerd
brucecampbell
-
- 3315 messages
- 7366 votes
Dankjewel!
Ik kon mijn ogen niet geloven toen ik het zag, en het beste moet nog komen...het was allemaal gratis!
Nog wat tapes:

RuudC
-
- 4636 messages
- 2529 votes
Vraagje aan de veteranen hier. Ik heb thuis enkele titels liggen waarbij er een witte aanslag op de tape zit. Ik vrees dat die banden een tijd in een vochtige ruimte hebben doorgebracht voordat ik ze kocht (wat dat betreft ben ik dol op kringloopwinkels). Zijn die bij voorbaat al onbruikbaar of zijn ze nog te redden? Ik mag toch wel aannemen dat het niet goed is voor je videorecorder als je ze gewoon afspeelt.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Dankjewel!
Ik kon mijn ogen niet geloven toen ik het zag, en het beste moet nog komen...het was allemaal gratis!
Nog wat tapes:
(afbeelding)
Wat moet dat toch heerlijk zijn om op zo'n vondst te stuiten. Heb zelf een keer een helemooie collectie van ruim 200 laserdiscs (met verl zeldzame titels) voor een schijntje kunnen overnemen, maar verder verwacht ik in Nederland niet veel bijzonders meer te vinden. Ben aangewezen op het internet, waar de prijzen meestal markt conform zijn.
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
de witte aanslag is schimmel. er zijn wel methodes om dat te verwijderen (waarbij de tape wel opengemaakt moet worden, dus geen simpele zaak) en ik zou ze inderdaad niet meer zo in je machine stoppen!!
Macmanus
-
- 13726 messages
- 3701 votes
Die tegels bij de laatste foto helpen helemaal mee aan de retro vibe 
Filmbuff97
-
- 159 messages
- 16 votes
Een fantastische dag!
Allemaal Betamax tapes!
(afbeelding)
(afbeelding)
(afbeelding)
(afbeelding)
(afbeelding)
(afbeelding)
(afbeelding)
(afbeelding)
(afbeelding)
(afbeelding)
(afbeelding)
(afbeelding)
(afbeelding)
(afbeelding)
HOLY FUCK!! 
Filmbuff97
-
- 159 messages
- 16 votes
de witte aanslag is schimmel. er zijn wel methodes om dat te verwijderen (waarbij de tape wel opengemaakt moet worden, dus geen simpele zaak) en ik zou ze inderdaad niet meer zo in je machine stoppen!!
Hoe Verwijder je dan precies de schimmel?
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
even googlen voor een tutorial zou ik zeggen 
heb ik net ook gedaan, en wat bleek, je kan schimmel ook met een machine verwijderen zonder de tape eerst te hoeven open schroeven om de spoelen te verwijderen:
YouTube - how to clean vhs video tapes.
maar goed, dat is dus wel weer een extra machine om aan te schaffen...
Filmbuff97
-
- 159 messages
- 16 votes
even googlen voor een tutorial zou ik zeggen 
heb ik net ook gedaan, en wat bleek, je kan schimmel ook met een machine verwijderen zonder de tape eerst te hoeven open schroeven om de spoelen te verwijderen:
YouTube - how to clean vhs video tapes.
maar goed, dat is dus wel weer een extra machine om aan te schaffen...
Oké, Dank Je!
trashgang
-
- 6 messages
- 0 votes
Kwam it forum tegen en ben gaan lezen, zelf heb ik ook nog wat vhsen liggen maar ik heb niet zoveel 'dutch' tapes. Ik weet niet welke collectors zijn omdat ik meer in de dvd/blu ray wereld zit. Ik kan om te beginnen enkele distributors meegeven, het zal ongettwijfeld een belletje doen rinkelen,
Van gils video, embassy, CIC,video for pleasure, cannon,lumina film,video screen, vestron,focus film,video int, excellent, empire, phoenix home,belga film,CMP,videonetwerk, enjoy, videoscreen, love bird, worldwide video, telepictures,mergu video,VPR, cosmos, dragon video,cult, NTA,HAFBO, videospectrum...
Natuurlijk ook grote labels
Eens benieuwd naar de reacties
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
als je demonen der nacht op video for pleasure hebt liggen, dan heb ik intresse!!
video screen en empire hebben ook een boel zeer verzamelbare titels uitgebracht
phoenix en dragon zitten meer in de kung fu hoek, ook leuk!
niet toevallig nog een Invincible Super Chan liggen? 
Check overigens ook het Cinehound forum uit als je dat nog niet kent, dat is echt dé plek voor VHS liefhebbers (wel een Engels-talig forum)
trashgang
-
- 6 messages
- 0 votes
Ha, je weet ze er wel uit te halen, neen heb geen van beiden. Ik zoek het ook in de US release, zoek al jaren The Hereafter(1983) op mogul label. De kung fu titels zijn 4 infernos to cross op video for pleasure, challenge of young bruce lee op worldwide video, clones of bruce lee opmergu video, the mysterious footwork of kung fu en return of the kung fu dragon opdragon video, ninja destroyer op NTA, ninja kill en ninja terminator op HAFBO. Ik zoek ook nog op ebay en rommelmarkten maar wordt toch moeilijk om nog iets te vinden.
Cinehound ken ik. Misschien daar eens zoeken achter the hereafter...
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
gisteren op konninginnedag zelf maar drie banden gescoort, maar ik zag op Cinehound iemand met een vondst waaronder KungFu Terreur in Amsterdam en the Beast in Heat (beiden op vfp) wat toch wel behoorlijk zeldzame titels zijn (die laatste misschien minder, maar die vindt je dan toch eerder bij verzamelaars dan op rommelmarkten!)
Dus het kan nog altijd
Maar voor Internationale tapes is Cinehound zéker de plek waar je de meeste kans gaat krijgen, eventueel het pre-cert forum nog, maar de meeste verzamelaars houden beide fora wel in de gaten. Heb zelf geen idee of die mogul tape een lastige is of niet, maar dat zullen ze je daar zeker kunnen vertellen
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
challenge of young bruce lee zou ik overigens best van je over willen nemen / ruilen!!
trashgang
-
- 6 messages
- 0 votes
Op dit moment hou ik nog alles bij, Die Mogul tape is zeer obscuur, zelfs de film staat niet op IMDB maar de VHS komt zo 1 keer om de 2 jaar op ebay en gaat natuurlijk onmiddellijk zeer duur de deur uit. Wat ik vooral zoek zijn de VHSen die nog niet uit zijn op DVD of Blu Ray. Ja het is echt wel zoeken; het wordt moeilijker en moeilijker
Filmbuff97
-
- 159 messages
- 16 votes
Kwam it forum tegen en ben gaan lezen, zelf heb ik ook nog wat vhsen liggen maar ik heb niet zoveel 'dutch' tapes. Ik weet niet welke collectors zijn omdat ik meer in de dvd/blu ray wereld zit. Ik kan om te beginnen enkele distributors meegeven, het zal ongettwijfeld een belletje doen rinkelen,
Van gils video, embassy, CIC,video for pleasure, cannon,lumina film,video screen, vestron,focus film,video int, excellent, empire, phoenix home,belga film,CMP,videonetwerk, enjoy, videoscreen, love bird, worldwide video, telepictures,mergu video,VPR, cosmos, dragon video,cult, NTA,HAFBO, videospectrum...
Natuurlijk ook grote labels
Eens benieuwd naar de reacties
Maak je zommaar even een Mededeling of Wil je ze verkopen/ruilen?
Filmbuff97
-
- 159 messages
- 16 votes
Over VHS Gesproken, zelf heb ik deze tape via eBay kunnen scoren:

trashgang
-
- 6 messages
- 0 votes
Mijn VHSen verkoop ik niet ik wil wel eventueel wat al reeds op DVD uit is wegdoen..
Filmbuff97
-
- 159 messages
- 16 votes
Mijn VHSen verkoop ik niet ik wil wel eventueel wat al reeds op DVD uit is wegdoen..
Kun je enkele titels noemen?